بازدید 8040

جزییات ثبت نام حج ۹۴

سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای جزییات تکمیلی در خصوص پذیرش واجدین شرایط تشرف به حج تمتع ۱۳۹۴ در کاروان ها را اعلام کرد.
کد خبر: ۴۶۷۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶ 17 January 2015
سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای جزییات تکمیلی در خصوص پذیرش واجدین شرایط تشرف به حج تمتع ۱۳۹۴ در کاروان ها را اعلام کرد.

به گزارش سازمان حج و زیارت، براساس برنامه ریزی های انجام شده امکان پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در حج تمتع سال 1394 در کاروان های منتخب فراهم شده است به همین منظور از افراد واجد شرایط تقاضا می شود با مطالعه دقیق مطالب ذیل اقدام لازم انجام دهند.

    مشمولین تشرف

تمامی دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع که تا تاریخ 15 اسفند سال 84 در یکی از شعب بانک ملی ودیعه گذاری کرده اند مشمول تشرف بوده و می بایست به شرح ذیل اقدام کنند.

- دارندگان قبوض ودیعه گذاری علی الحساب حج تمتع 10 میلیون ریالی تا تاریخ یادشده، می توانند به طور مستقیم جهت ثبت نام به کاروان ها مراجعه کنند.

- آن دسته از متقاضیانی که اسناد ثبت نامی سال های 1360 و 1363 با مبالغ 180 هزار ریال و 200 هزار ریال و 250 هزار ریال و 270 هزار ریال را دارند می بایست قبلا با مراجعه به دفتر حج و زیارت استان مربوطه برای تبدیل سند خود به قبض ودیعه گذاری 10 میلیون و استفاده از تسهیلات مربوطه اقدام و پس از دریافت قبض جدید از شعبه بانک معرفی شده از سوی حج و زیارت استان برای ثبت نام اقدام کنند.

- دارندگان اسناد 8 میلیون ریالی مربوط به سال 1377 و منتهی به 31 فروردین 1378 می بایست قبل از ثبت نام به یکی از شعب بانک ملی مراجعه و با استفاده از تسهیلات و یارانه مربوطه سه میلیون ریالی نسبت به تبدیل قبض ودیعه گذاری خود به قبض 10 میلیون ریالی اقدام نمایند.

- دارندگان اسناد 8 میلیون ریالی ازتاریخ یکم اردیبهشت 1378 تا 29 اسفند 1378 باید قبل از ثبت نام به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کنند و با احتساب سود متعلقه نسبت به تبدیل سند خود به ودیعه گذاری 10 میلیون ریالی اقدام نمایند.

- تمامی افراد واجد شرایطی تشرفی که در سال های گذشته در کاروان پذیرش شده ولی مشرف نشده اند (بستانکاران سازمان) می بایست ابتدا به دفتر حج و زیارت استان مراجعه تا طبق دستورالعمل های سازمان نسبت به پایدار کردن قبض ودیعه گذاری خود از طریق مراجعه به شعب بانک ملی وفق ضوابط مربوطه اقدام و سپس به مدیرکاروان جهت ثبت نام مراجعه کنند.

بدیهی است این گونه اسناد بعد از تبدیل به قبض ودیعه گذاری 10 میلیون ریالی جدید و ظهرنویسی آن به صورت مکانیزه توسط سیستم بانکی با ذکر سابقه و درج شماره قبض اولیه و ممهور کردن آن به مهر شعبه امکان ثبت نام را خواهند داشت.

     اعلام کاروان ها و پذیرش متقاضیان

اعلام اسامی، نشانی و تلفن مدیران منتخب کاروان های حج تمتع سال 1394 طبق برنامه ذیل برای هریک از استان‌ها خواهد بود.

 استان های تهران، قم، البرز، قزوین، اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان، 30 دی ماه 93

 استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، یزد، کاشان، اول بهمن 93

    زمان آغاز پذیرش متقاضیان دارای اولویت تشرف در کاروان‌ها

- استان های تهران، قم، البرز، قزوین: سوم بهمن ماه 1393 از ساعت 9 صبح

- استان های اردبیل، آذربایجان غربی، ایلام، کرمانشاه، بوشهر، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کهکیلویه و بویراحد، لرستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، همدان و گلستان: چهارم بهمن ماه 1393 از ساعت 9 صبح

-استان های آذربایجان شرقی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، زنجان، مرکزی، یزد، کاشان: پنجم بهمن ماه از ساعت 9 صبح

 دارندگان قبوض در زمان تعیین شده مراجعه کنند.  چنانچه در زمان تعیین شده (یک هفته) ظرفیت کاروان های استان تکمیل نشود، سازمان حج و زیارت از اولویت های بعدی دعوت به عمل می آورد به همین منظور تاکید می شود دارندگان قبوض دارای اولویت حتما در مدت مقرر به کاروان ها مراجعه کنند.

     نحوه مراجعه و ثبت نام متقاضیان

 در سال جاری نیز مانند سال های گذشته متقاضیان اعزام به حج تمتع علاوه بر مراجعه حضوری به کاروان های مجاز (در زمان مقرر)، می توانند درصورت تمایل با مراجعه به نشانی اینترنتیhttp: //haj94.haj.ir از ظرفیت 50 درصدی ثبت نام هر کاروان که به صورت غیرحضوری استفاده کرده و نسبت به انجام ثبت نام اولیه در کاروان (شهر/ شهرستان) استان محل سکونت خود مبادرت و سپس در مهلت مقرر با مراجعه به کاروان های مربوطه نسبت به اخذ کد رهگیری و رسید ثبت نام که حاوی تذکرات و نکات ضروری است اقدام کرده و اصل قبض ودیعه گذاری خود را به مدیر کاروان تحویل دهند.

    مدارک مورد نیاز برای نام نویسی در کاروان

 اصل و کپی قبض ودیعه گذاری حج تمتع مطابق بند «الف» این اطلاعیه

 اصل شناسنامه و تصویر از تمام صفحات آن

 اصل و کپی کارت ملی یا شماره تاییدشده آن

 سایر مدارک موردنیاز ازقبیل گذرنامه معتبر و عکس پس از ثبت نام توسط مدیرکاروان به متقاضی اعلام خواهد شد.

    هزینه تشرف

هزینه قطعی سفر هر کاروان بر مبنای مخارج ارزی و ریالی برای هر زائر محاسبه است که مبلغ قطعی آن در اطلاعیه استانی برای هر کاروان درج خواهد شد از این رو از آنجایی که ودیعه اولیه دریافت شده توسط بانک ملی به صورت علی الحساب بوده، به منظور رفاه حال زائرین واریز ما به التفاوت هزینه سفر بصورت دو مرحله ای پیش بینی شده که مدیران کاروان هنگام ثبت نام برگه واریز مرحله اول هزینه سفر «ویژه حج تمتع سال 1394» را به متقاضی تحویل می دهد.

 زائرین می بایست ظرف مدت یک هفته نسبت به واریز آن با مراجعه به یکی از شعب بانک ملی ایران اقدام کنند.

     گذرنامه

 با توجه به اینکه مطابق قوانین کشور عربستان سعودی جهت تشرف به حج تمتع از گذرنامه بین المللی انفرادی استفاده خواهد شد، از این رو لازم است متقاضیان واجد شرایط در صورت نداشتن گذرنامه بین المللی از هم اکنون نسبت به اخذ گذرنامه جدید اقدام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر