صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل

دوست‎داران گوشت قرمز بخوانند

کد خبر: ۴۶۲۹۵۱
| |
4334 بازدید

محققان نسبت به مصرف گوشت قرمز هشدار دادند.

به گزارش ایسنا، محققان آمریکایی دریافتند مصرف زیاد گوشت‌های فرآوری شده از جمله سوسیس و کالباس و به طور کلی فست فود‌ها به طور قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می‌دهد.

بر اساس این تحقیقات، خوردن روزانه ۵۰ گرم گوشت قرمز فرآوری شده تا میزان ۵۱ درصد خطر ابتلا به دیابت را افزایش می‌دهد.

همچنین مشخص شد این خطر با جایگزین کردن مغز‌ها، گوشت سفید، لبنیات کم چرب و پروتئین‌های گیاهی از جمله حبوبات کاهش می‌یابد. این نتایج در طی ۲۸ سال و با بررسی پرسشنامه‌هایی به دست آمده است که توسط بیش از ۲۰۴ هزار پرستار و متخصص بهداشت در آمریکا تکمیل شده‌اند.

این تحقیق توسط محققان دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد انجام شده و در مجله تغذیه آمریکا به چاپ رسیده است.

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
برچسب منتخب
# جام جهانی ۲۰۲۶ # آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟