بازدید 5605
در جلسه افتتاحیه سران شورای همکاری در دوحه؛

امیر قطر: از توافق ۱+۵ با ایران استقبال می‌کنیم

امیر قطر در جلسه اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در این کشور از توافق ۱+۵ با ایران در خصوص موضوع هسته ای تهران استقبال کرد.
کد خبر: ۴۵۶۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹ 09 December 2014
امیر قطر در جلسه اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در این کشور از توافق ۱+۵ با ایران در خصوص موضوع هسته ای تهران استقبال کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»امیر قطر طی سخنانی در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در دوحه قطر بر حل بحران سوریه از راه سیاسی تاکید و گفت: جامعه بین الملل در حل بحران سوریه شکست خورد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت حل اختلافات کشورهای عربی با ایران از راه مسالمت آمیز تاکید کرد و گفت که از توافق 1+5 با تهران در خصوص برنامه هسته ای این کشور استقبال می‌کنیم.

امیر قطر همچنین به چالش‌های فراروی شورای همکاری خلیج فارس و اختلافات بین اعضای این شورا اشاره کرد و گفت: به اتحاد شورای همکاری خلیج فارس چشم دوخته ایم و نباید به اختلافات حاشیه‌ای سرگرم باشیم.

شیخ تمیم در سخنان خود بر مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت که هیچ راهی جز مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی در پیش نداریم.

امیر قطر تاکید کرد که اوضاع در لیبی، یمن و عراق ایجاب می‌کند که برای عبور از شرایط کنونی با یکدیگر همکاری کنیم.

وی از جامعه بین الملل خواست که بر رژیم صهیونیستی برای تن دادن به مصوبات و منشورهای بین الملل فشار آورند و تاکید کرد که باید  به ملت فلسطین در کاهش درد و رنج آن کمک کرد.

سی و پنجمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در غیاب سران 3 کشور عربستان، امارات و عمان امروز در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

«غیبت سران 3 کشور» ، «ادامه اختلاف‌ها با قطر» و «تروریسمی که از کنترل خارج شده است» از جمله مشکلاتی است که سی و پنجمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، در دوحه پایتخت قطر را با چالش‌های سختی روبرو کرده است.

انتهای پیام/ر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی