بازدید 5897

ضعیف‌ترین کشوردر عرصه مقابله با تغییرات جوی

در گزارش جدید دو سازمان غیردولتی، استرالیا به عنوان ضعیف‌ترین کشور صنعتی در عرصه مقابله با تغییرات جوی در سال 2014 میلادی معرفی شد.
کد خبر: ۴۵۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶ 09 December 2014
در گزارش جدید دو سازمان غیردولتی، استرالیا به عنوان ضعیف‌ترین کشور صنعتی در عرصه مقابله با تغییرات جوی در سال 2014 میلادی معرفی شد.

به گزارش ایسنا، دو سازمان غیردولتی «گرین واچ» و CAN اروپا، استرالیا را ضعیف‌ترین بازیگر عصر مبارزه با تغییرات جوی معرفی کردند و بنابراین گزارش رده‌بندی ضعیف این کشور به دلیل تغییر سیاست‌های اعمال شده از سوی دولت ائتلافی استرالیا حاصل شده است. در گزارش «شاخص وضعیت تغییرات جوی»، حجم انتشار آلاینده‌ها و سیاست‌های آب و هوایی 58 کشور اصلی آلاینده جهان رده‌بندی می‌شود.

در این گزارش دانمارک به عنوان بهترین کشور در عرصه مقابله با تغییرات جوی شناخته شد. همچنین عربستان سعودی در رتبه آخر این رده‌بندی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بی بی سی، این گزارش از سوی دو سازمان غیر دولتی «گرین واچ» و CAN اروپا تهیه شده است. در این گزارش آمده است که دولت محافظه کار استرالیا در شعارهای انتخاباتی خود از تغییر تعدادی از سیاست‌های زیست محیطی خبر داد. در نتیجه این کشور در مقایسه با سال قبل 21 رتبه در زمینه بررسی وضعیت سیاستگذاری‌های خود سقوط کرد و جای کانادا را از نظر بدترین کشور در عرصه مقابله با تغییرات جوی گرفت.

«تونی آبوت»، ‌نخست وزیر استرالیا از سال 2013 میلادی و زمان به دست گرفتن این پست،‌ دریافت مالیات بر انتشار آلاینده‌های کربنی را قطع کرده و هم‌اکنون نیز قصد دارد برنامه‌های پیش‌بینی شده این کشور در استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را به نصف کاهش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس