بازدید 4016

کنکوري ها مراقب فيشرها باشند

کد خبر: ۴۵۵۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸ 07 December 2014
سرپرست اداره پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتا نيروي انتظامي گفت: ثبت نام در دانشگاه با هجوم کاربران، گاهي اوقات باعث مي‌شود سايت بخوابد و اين امر سبب استرس کاربران مي‌شود و دقت آنها را کاهش مي‌دهد که اين کاهش دقت به معناي افتادن در دام فيشرها است.

به گزارش ابتکار، سرگرد «حميد کياني» در خصوص افزايش وقوع برخي جرايم در برخي مناسبت ها، افزود: ثبت نام کنکور در دوره ها و دانشگاه هاي مختلف از جمله ايامي است که زمينه را براي انجام فعاليت هاي سودجويانه مجرمان اينترنتي فراهم مي‌آورد و پيش بيني مي‌شود در اين ايام، طراحي صفحات جعلي(فيشينگ) پرداخت آنلاين افزايش داشته باشد.

وي با بيان اينکه ثبت نام در دانشگاه با هجوم کاربران باعث مي‌شود تا حجم ورود به سايت افزايش يابد و گاهي اوقات سايت بخوابد، گفت: کاربران در هنگام ثبت نام در دانشگاه ها دقت لازم را داشته باشند و خانواده ها مي‌توانند در زمان ثبت نام فرزندان خود را ياري کنند.کياني اضافه کرد: البته ثبت نام کنندگان مراکز آموزش عالي بايد مراقب «کي لاگر»ها نيز باشند و در صورت ثبت نام در کافي نت ها و مواظب باشند، سخت افزارهاي «کي لاگر» بر روي سيستم ها نصب نشده باشد.

اين مقام مسوول در خصوص نحوه کار فيشينگ گفت: فيشينگ صفحه اي جعلي است که افراد سودجو براي به سرقت بردن اطلاعات خصوصي از قبيل اطلاعات بانکي و نام هاي کاربري طراحي مي‌کنند و در ادامه اقدام به برداشت وجه از حسابهاي کاربري قربانيان مي‌کنند، صفحات ثبت نام در کنکور و پرداخت وجوه مورد نياز از جمله مواردي هستند که اين روز ها بازديد کنندگان بسياري دارند و همين بازديد بالا، زمينه را براي فعاليت مجرمانه فراهم مي‌آورد تا کلاهبرداران از کم توجهي و کم دقتي قربانيان نهايت استفاده را کرده و اطلاعات آنها را به سرقت ببرند.

کياني در باره راه هاي شناسايي صفحات جعلي موسوم به فيشينگ گفت: توجه به آدرس سايت ها که در آدرس بار نوشته مي‌شود يکي از نکات مهم و کليدي براي جلوگيري از سوءاستفاده فيشرها است، کاربران بايد دقت داشته باشند زيرا در شگرد فيشينگ، فيشرها سعي مي‌کنند، صفحاتي کاملا شبيه به صفحه اصلي ايجاد کنند.

به گفته وي، آدرس اين صفحات تفاوت بسيار جزئي با آدرس سايت اصلي دارند بر اين اساس کاربران بايد هميشه خود آدرس سايت را وارد کنيد. کياني با اشاره به «اس اس ال»، به کنکوري ها و کليه کاربران اينترنت توصيه کرد: تمام سايت هاي مهم در فرم هاي ورود اطلاعات خود از ارتباط امن «https» استفاده مي‌کنند، پس نبايد از اين نکته غافل شد، هرچند نشانه امنيت کامل به صورت 100 درصد نيست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها