بازدید 7015

هدف آمریکا از مسلح کردن عشایر عراق

نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، هشدار داد که هدف آمریکا از مسلح کردن عشایر، تقسیم این کشور به مناطق کوچکتری است که با یکدیگر درگیرند.
کد خبر: ۴۵۵۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵ 05 December 2014
نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، هشدار داد که هدف آمریکا از مسلح کردن عشایر، تقسیم این کشور به مناطق کوچکتری است که با یکدیگر درگیرند.

به گزارش شبکه العالم، "عالیه ناصیف" روز جمعه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: افکار عمومی عراق و قوای مجریه و مقننه، باید از خود بپرسند که آمریکا به چه قیمتی عشایر عراق را مسلح کرده است؟

وی افزود: آمریکایی ها موسسه خیریه ندارند، آن ها در کشورهای خاورمیانه دست به ایجاد تشکیلات نظامی می زنند و آن گاه به جای این که به حمایت مالی از ارتش بپردازند به این گروه ها پول و سلاح مجانی می دهند.
ناصیف تاکید کرد: هدف آمریکا از این اقدام، از هم گسستن عراق و تقسیم این کشور به کشورهای کوچک تر است که بر سر مرزها و ثروت های این سرزمین با یکدیگر درگیر باشند و این درگیری ها تا چندین نسل ادامه یابد و این دقیقا همان هزینه ای است که در قبال مسلح کردن عشایر به آن دست می یابند.

این نماینده مجلس عراق از دولت خواست موضوع سفر هیأتهایی از عشایر عراق به آمریکا را به دقت بررسی، و با توجه به پیامدهای مسلح کردن عشایر توسط آمریکا، در این مسأله بازنگری کند.

"عبود العیساوی" نماینده ائتلاف دولت قانون، دوشنبه گذشته ( 10 آذر) اقدام آمریکا یا هر کشور دیگری در مسلح کردن عشایر را به مثابه نقض حاکمیت عراق دانسته و بر ضرورت مسلح کردن عشایر توسط دولت و بر اساس سازوکارهای مشخص، تاکید کرده، و گسترش "نیروهای داوطلب مردمی" در مناطق غربی عراق را خواستار شده بود.
"صادق اللبان" دیگر نماینده ائتلاف دولت قانون نیز دوشنبه گذشته درباره اقدام آمریکا در مسلح کردن عشایر خارج از چارچوب دولت عراق هشدار داده و خاطرنشان کرده بود که احتمال دارد این کمک های تسلیحاتی به دست گروه تروریستی داعش برسد به همین سبب ضروری است که این کمک های تسلیحاتی، در چارچوب دولت عراق صورت بگیرد.

روزنامه الحیات، چاپ لندن، هفته قبل آذر فاش کرد هیاتی از عشایر استان نینوا که "اثیل النجیفی" استاندار نینوا آن ها را همراهی می کرد، اخیرا به آمریکا سفر کرده است؛ و دولت آمریکا به آن ها وعده داده است که نیروهای این استان را برای مقابله با داعش مسلح کند و تدابیر را لازم برای آموزش دادن نیرویی متشکل از 100 نظامی از الانبار، نینوا و صلاح الدین اتخاذ کند.
- See more at: http://fa.alalam.ir/news/1655356#sthash.NKSwkpnB.dpuf
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار