بازدید 10749

توصیف "داعش" از منظر علمای اهل سنت

علماء اهل سنت عراق ضمن محکوم کردن اقدام های "داعش" ، فعالیت های این گروهک تروریستی را مصداق خروج از اصول اسلامی دانستند و اعضای داعش را به علت کشتار مسلمانان، اهل آتش توصیف کردند.
کد خبر: ۴۵۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰ 01 December 2014
علماء اهل سنت عراق ضمن محکوم کردن اقدام های "داعش" ، فعالیت های این گروهک تروریستی را مصداق خروج از اصول اسلامی دانستند و اعضای داعش را به علت کشتار مسلمانان، اهل آتش توصیف کردند.

به گزارش العالم، با ادامه جرم و جنایت داعش در حق ملت عراق، موج مخالفت علیه این گروهک تروریستی همچنان ادامه دارد.

یک مفتی اهل سنت عراق، داعش را امتداد فکر تکفیری که در صدد ایجاد تفرقه میان مسلمانان است، توصیف کرد و گفت: همه این تلاش ها محکوم به شکست است.

"شیخ مهدی الصمیدعی" مفتی اهل سنت عراق به شبکه خبری العالم گفت: تروریست های داعش مسلمانان را به قتل می رسانند و به بت پرستان وفاداری می کنند، بنابراین ماهیت این جماعت که خون، اموال و شرافت مسلمانان را مباح می شمرند، بر ما نمایان شده است؛ آنها اهل آتش و دوزخی هستند.

خبرنگار العالم در گزارشی خاطرنشان کرد که علماء اهل سنت عراق در پیامی، گروهک داعش را محکوم کردند، بر ادعاهای دینی این گروهک خط بطلان کشیدند، دروغ های نظریه پردازان این گروه مبنی بر گرایش این گروهک به دین اسلام را تکذیب و بر ضرورت همبستگی و هماهنگی برای نابودی فکر انحرافی تکفیری که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد، تاکید ورزیدند.

"شیخ رفعت الجنابی" مسئول دفتر تبلیغ و مبلغان عراق در گفت وگو با شبکه خبری العالم تصریح کرد که، اصل اسلام، وحدت اسلامی بر اساس متن صریح قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) و درک عمیق و درست دین مبین اسلام است.

اهمیت پیام علماء اهل سنت عراق به مسلمانان، در دعوت آنها به وحدت و یکپارچگی و تمسک به اعتقادات اصیل اسلامی برای نقش بر آب کردن اظهارات و ادعاهای دروغین گروهک تروریستی تحت امر "ابوبکر بغدادی" مدعی خلافت ، نهفته است.

"شیخ ماجد العجیلی" از علمای اهل سنت و عضو دار الفتوای عراق، نیز در گفت وگو با العالم با اشاره به این که گروهک داعش یا هر گروهک مشابهه دیگری که با عنوانی دیگر ظاهر شود، مخالف شریعت، کتاب و سنت اسلامی است، این گروه ها را کاملا مردود دانست و آنها را "خوارج زمان" توصیف کرد.

گروهک داعش در مناطق مختلف عراق و سوریه دست به اقدام های وحشیانه ای زده  است که به هیچ وجه هیچ سنخیتی با دین مبین اسلام ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار