بازدید 6904
هشدارسازمان ملل به ایتالیا ;

"کاهش جمعیت جوان" به دلیل مشکلات اقتصادی

صندوق جمعیت ملل متحد 'Unfpa' در گزارشی هشدار داد که مشکلات اقتصادی در ایتالیا منجر به پیرتر شدن جمعیت این کشور و کاهش جوانان شده است.
کد خبر: ۴۵۱۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵ 21 November 2014
 صندوق جمعیت ملل متحد 'Unfpa' در گزارشی هشدار داد که مشکلات اقتصادی در ایتالیا منجر به پیرتر شدن جمعیت این کشور و کاهش جوانان شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'لاستمپا'، این ارگان ملل متحد با اشاره به مشکلات اقتصادی خانواده ها اعلام کرد که جمعیت جوانان از 10 تا 24 سال در ایتالیا، دو درصد کمتر از متوسط آن در کشورهای توسعه یافته است.

به عقیده صندوق جمعیت ملل متحد، جمعیت جوان ایتالیا همچنان رو به کاهش بوده که خود حاکی از پیرترشدن مردم این کشور بخاطر مشکلات اقتصادی است.درحالی که جمعیت جهانی همواره جوان تر می شود، ایتالیا تبدیل به کشور سالمندان می شود.

براساس این گزارش،شمار نوجوانان درجهان بیش از هرزمان دیگر درتاریخ است و جمعیت انها به یک میلیارد و 800 میلیون نفر رسیده که اغلب در کشورهای فقیر و درحال توسعه زندگی می کنند. بطورکلی حدود یک سوم جمعیت جوانان از 10 تا 24 سال در 33 کشور فقیر زندگی می کنند در حالی که این شاخص در کشورهای ثروتمند به 17 درصد می رسد.

مشکلات اقتصادی از جمله عوامل اصلی در ایتالیا در کاهش جمعیت جوان بشمار می رود که تبدبل به نوعی بازدارنده برای تولید مثل و حتی ازدواج شده است.

بر اساس این گزارش ابعاد بی سابقه جمعیت جوان در جهان می تواند تاثیرات عمیقی در کشورها داشته باشد که مثبت و یا منفی بودن ان بستگی به عملکرد دولت ها در پاسخ به نیاز جوانان دارد. با اتخاذ سیاست های سرمایه گذاری مناسب بر روی نیروی کار، دولت ها می توانند مراتب را جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی و درآمد سرانه برای نسل جدید فراهم کنند.

موسسه ملی آمار ایتالیا (ایستات) نیز اخیرا اعلام کرد که از سال 2008 میلادی (همزمان با آغاز بحران اقتصادی) شمار ازدواجها در این کشور بتدریج حدود 53 هزار مورد معادل بیش از یک پنجم کل، کاهش یافت و برای نخستین بار شمار ازدواجها در این کشور به زیر 200 هزار مورد در سال رسیده است.

در سال 2013 میلادی بیش از 194 هزار مورد ازدواج ثبت شد که بیش از 13 هزار مورد کمتر از سال 2012 بشمار می رود.

تداوم و تشدید بحران اقتصادی و افزایش بیکاری و فقر در ایتالیا باعث نگرانی از آینده و در پی آن عدم متعهد شدن به زندگی مشترک میان جوانان شده است و از سال 2008 میلادی تاکنون بیش از دو میلیون شاغل بین سنین 25 تا 34 سال در این کشور بیکار شدند.

از آغاز بحران اقتصادی، هر ساله از شمار شاغلین زیر 35 سال در ایتالیا کاسته شده و مجموعا دومیلیون و 107 هزار جوان در این مدت شغل خود را از دست دادند و شمار آنان دراین رده سنی از هفت میلیون و 236 هزار نفر به پنج میلیون و 129 هزار کاهش یافت.

انجمن ایتالیایی 'Svimez' نیز اخیرا در گزارشی با به صدا در آوردن زنگ خطر جمعیتی در مناطق جنوبی ایتالیا اعلام کرد که موارد مرگ و میر در سال 2013 میلادی از زاد و ولد سبقت گرفته است، پدیده ای وخیم و نگران کننده که تنها در سال های 1867 و 1918 میلادی، همزمان با پایان جنگ استقلال و جنگ جهانی اول، دراین کشور بوقوع پیوسته بود.

به عقیده این انجمن، شمار زاد و ولد در جنوب ایتالیا به پایین ترین حد تاریخی خود، یعنی 177 هزار نوزاد رسیده است که پایین ترین میزان از سال 1861 به شمار می رود.

با این حال با وجود سبقت مرگ و میر از زاد و ولد در جنوب ایتالیا، جمعیت این کشور بخاطر زاد و ولد مهاجران خارجی مقیم هنوز کاهش نیافته است.

بر اساس داده های موسسه ملی آمار ایتالیا جمعیت این کشور در پایان سال 2013 میلادی به بیش از 60 میلیون و 780 هزار نفر رسید که 1.8 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشت که از این تعداد بیش از چهار میلیون و 900 هزار نفر، معادل 8.1 درصد را مهاجران خارجی تشکیل می دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی