بازدید 22144
برشی از تصادفات پر شماری که روزانه در کشورمان رخ می‌دهد؛

۹ کشته و ۷۳ مصدوم حاصل سه تصادف مرگبار پیرامون «آشخانه»

اینکه سه حادثه خونین به فاصله کمتر از دو ساعت در محدوده کوچکی از جغرافیای پهناور کشورمان به وقوع می‌پیوندد، شاید استثنایی تلخ باشد؛ اما مگر می‌شود رکورد‌دار مرگ و میر در حوادث جاده‌ای جهان بود و این دست حوادث تلخ را که هر روزه در بسیاری از نقاط کشورمان روی می‌دهد، استثنا خواند؟
کد خبر: ۴۵۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱ 19 November 2014
تصادف مرگبار در محور فلان، حادثه خونین رانندگی در جاده بهمان، جان باختن چند تن در مسیر ...؛ گویی عادت کرده‌ایم که این اعداد و ارقام جمع شوند تا توجه‌مان را به خود جلب کند!

به گزارش «تابناک»، وقتی ‌می‌شنویم رتبه کشورمان از نظر ایمنی در تصادفات در میان ۱۹۰ کشور دنیا، یکی به آخر است و آمار تلفات این دست حوادث در کشورمان قابل قیاس با سقوط یک فروندن ایرباس در هفته است، شاید سری به نشان تعجب تکان دهیم و ندانیم این آمار و ارقام حاصل جمع اخبار و حوادثی هستند که اینقدر شمارشان زیاد است که ندید گرفته می‌شوند.

از این روی بد نیست، چند نمونه از این اخبار را که در ساعات اخیر و تقریبا در محدوده‌ای نزدیک به یکدیگر رخ داده، ‌کنار هم بگذاریم تا شاید مایه تفکرمان شود؛ اینکه علت بروزشان چیست، برای جلوگیری از وقوعشان چه باید کرد و سهم هر کداممان در این میان چیست؟

یک: ۶ کشته و ۳۶ مصدوم پیش از آغاز روز


هنوز روز شروع نشده بود که در یک تصادف مرگبار چند تن از هموطنانمان را از دست دادیم؛ ۶ کشته و ۳۶ مصدوم در تصادف کامیون با اتوبوس در خراسان شمالی در ساعت چهار و ده دقیقه بامداد.

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال‌احمر در این باره گفت: این حادثه در جاده بجنورد ـ آشخانه رخ داد که طی آن شش تن جان باختند و ۳۶ تن که از جمله ۴۵ مسافر اتوبوس بودند، به وسیله نیروهای هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

دو: یک ربع بعد، ۲ کشته و ۲۱ مصدومِ دیگر


هنوز صحنه حادثه قبل خلوت نشده، وقوع رویداد تلخ دیگری در آن محدوده مخابره شد؛ این بار واژگونی اتوبوسی که در حال پیمودن مسیر رشت به مشهد بود، در ساعت چهار و بیست و پنج دقیقه بامداد.

درخشان در این باره به فارس گفت: بر اثر واژگونی اتوبوس در جاده گرمه ـ آشخانه، متأسفانه ۲ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۱ نفر مجروح شدند که توسط نیروهای هلال‌احمر به مراکز درمانی منتقل شدند؛ البته این نیرو‌ها توانسته‌اند ۳ مصدومی را که در اتوبوس گیر افتاده بودند، از مرگ نجات دهند.

سه: شروع روز با یک کشته و ۱۶ مصدوم


هنوز آنقدر از شروع روز نگذشته بود که گرمای خورشید یخ زدگی‌ها را آب کند که حادثه تلخ بعدی جایی نزدیک به محل حادثه قبل روی داد و جان یک تن را ربود.

ساعت ۶ صبح امروز یک دستگاه مینی بوس با ۱۸ مسافر در محور آشخانه به گلستان در محدوده دوراهی گرمه و جاجرم واژگون شد و متأسفانه بر اثر این حادثه یک تن به رحمت خدا رفت و شانزده تن دیگر مصدوم شدند.

چهار: متأسفانه این داستان تلخ و مرگبار ادامه دارد...


اینکه سه حادثه خونین به فاصله کمتر از دو ساعت در محدوده کوچکی از جغرافیای پهناور کشورمان به وقوع می‌پیوندد، شاید استثنایی تلخ باشد؛ اما مگر می‌شود رکورد‌دار مرگ و میر در حوادث جاده‌ای جهان بود و این دست حوادث تلخ که هر روزه در بسیاری از نقاط کشورمان روی می‌دهد، استثنا خواند؟

اگر امروز محورهای ارتباطی پیرامون آشخانه، این شهر مرکز شهرستان مانه و سملقان در حاشیه غربی استان خراسان شمالی را به صدر اخبار رساند، روز گذشته، روز آینده و حتی اکنون که این سطر‌ها را می‌خواندید، جای دیگری در حال تکرار حوادث تلخی است که متأسفانه همگی ندید می‌گیریمشان؛ هم ما و شمایی که پشت فرمان می‌نشینیم و هم مسئولانی که مستقیم و غیر مستقیم می‌بایست برای کاستن از این آمار زشت تلاش کنند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۸۴
به خدا به پیغمبر ما نمی توانیم به جایی برسیم مگر اینکه عقلمان را به کار بگیریم. یعنی در ساخت ماشین٬ جاده٬ آسفالت٬ اموزش رانندگان تدبیر و عقل را به کار بگیریم. تا وضعیت خودروسازان و جاده سازان و آموزش رانندگی این است٬ متاسفانه آمار کشته ها همین طور خواهد ماند و زیاد هم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
متاسفانه عقل در راه کم فروشی، چشم پوشی از خطاهای پیمانکاران و سازندگان و ... به کار گرفته می شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
قبل از هرچیز بی توجهی رانندگان علت تصادفات است .بعد راه های غیر استاندارد بعد ماشین های بی کیفیت داخلی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
باور کنید عامل انسانی بیش از همه موثر است. همین چند روز پیش بود که یک لکسوس زد به یک اسپورتیج در اتوبان یادگار که یک ورزشکار و نامزدش هم کشته شدند. یعنی می خواهم بگویم که اگر بهترین ماشین ها هم داشته باشیم تا زمانی که فرهنگ رانندگی را اصلاح نکنیم، درست نمی شود.
بعضی ها همچین ویراژ می روند که اگر دیگر رانندهها خودشان را کنار نکشند تصادف حتمی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آقا جون مگه نمیگید ماشین ها بد هستند مگه نمیگید جاده ها استاندارد نیستدند پس ما درست و با احتیاط رانندگی کنید.
ولی من میگم ما ایرانیها استاندارد و درست نیستم که اگه بودی این وضعیت نداشیم
بومی خراسان شمالی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
آقای ناشناسی که فرمودی: باور کنید عامل انسانی بیش از همه موثر است اصلا تا حالا تو این جاده قدم گذاشتی از خودت نظر می پرونی؟ جاده به کشتارگاه معروف شده به این دلیل که حجم بالای تردد را دارد و دو ماشین به زور کنار همدیگه در این جاده جا می شوند.
با این جاده هاتون با این ماشیناتون، خجالت بکشید.باجون مردم بازی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
نمی دونم چرا خود انسانها مسئولیت رفتار خودشون رو قبول نمیکنند؟ عامل انسانی در ایران نقش حیاتی داره، وقتی راننده ای با خودروی 300 میلیونی و سرعت 200 کیلومتر در جاده اتوبان ویراژ میده تصادف مرگباری اتفاق بیفته این مشکل فرهنگیه، مسئول اصلی شخص راننده ست، از طرفی وقتی شما اطلاع داری که پراید ماشین ضعیفیه و جاده ایمن نیست پس عقل میگه با سرعت قانونی رانندگی کن اما وقتی رعایت نمیکنید تقصیر خودتونه نه پراید و نه جاده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
قانون ضعیفه و برخورد نمیکنه
ای کاش بجای بومی کردن قوانین راهنمایی و رانندگی ، قوانین کشورهای پیشرفته را پیاده می کردیم تا اونوقت میدیدم چطور آمار تصادفات پایین میاد
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
ناشناس دوم اگر 100 تا خودروی گرونقیمت تصادف شدید کنن شاید 10 تاش کشته بده ولی همین واسه پراید میره رو 200 نفر.
فرید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
ناشناس عزیز که گفتی نقش اصلی عامل انسانی ولی شما رو فقط به یه مورد توجه میدم جاده شهریار که هر روز تصادف منجر به صدمه و فوت داشت بعد از تعریض به میزان 90%از تصادفات کم شد ایا عامل انسانی همان قبلی نیست؟
ناشناس
| Venezuela, Bolivarian Republic of |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
آقا شایان عزیز منظور ناشناس هم همینه که توی این جاده ها با ماشین پراید با سرعت بیشتر از هشتاد یا نود اگه رانندگی کنیم احتمال تصادف و مرگ زیاده. مخصوصا اگر راننده خسته و بیخواب هم باشه.
باعث تاسف است:باید پاسخگو باشند.
مسئولان وزارت راه-
راهنمایی و رانندگی-
خودروسازها-
سازمان استاندارد-
سازمان اتوبوسرانی-
و ....
عیبی نداره قسمت بوده.!!!!!!
چرا به مسئولین گیر میدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بله خب .. همه میمیرن .. مثلا یکی توی پراید تیکه تیکه میشه ، یکی توی اسکانیا میسوزه .. یکی با بنزین بنزن دار سرطانی میشه ، یکی بخاطر کود و سم غیر مجاز موجود توی میوه و سبزی ، سرطان معده میگیره ، یکی بخاطر شیر پالم دار سکته میکنه و ...
بالاخره همه باید بمیرن !!!
اگر شما به کشور کوچک بنگلادش با جمعیت 160 میلیونی نگاهی کوچک بیاندازید این کشور با توجه به وسعت بسیار کوچک تقریبا یک دوازدهم کشور مان باید هر روز شاهد تصادفات وحشتناک جاده ایی باشیم ولی خوشبختانه چنان با احتیاط رانندگی می کنند و مراقبت می کنند که بنده اصلا در مسیر شهر های آنها باورم نمیشد متاسفانه این خبر دلخراش آسیبی مهلکبر من وارد آورد انشاله شاهد تکرار نشدن این حوادث باشیم
فعلا رکورذ سرطان را شکستیم رتبه اول همیشه باید از ان ما باشد اول پاشایی بعد بهرامی حالا مظلومی بقیه را هم بی خبریم
من ساکن شهر آشخونه هستم واین حوادث اولین حادثه نیست که در اینجا اتفاق میفته امیدوارم دیگر شاهد این مرگ ومیر نباشیم باز هم تسلیت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آشخونه؟؟؟
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آره منم از آشخونه هستم
ماه قبل نیز این محور 2 کشته داده بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مسیرهایی که حدثه خیز هستند یعنی مسیر در انجا یک مشکلی دارند وباید اصلاح شوند
جنگ جهانی دوم اینقد کشته نداد که مونتاژسازیه سایپا و ایران خودرو باعث کشته شدن هموطنهامون شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
++++++++++....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
احسنت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بالاخره اینم یه جورشه دیگه .. چون چندتا مدیر و سهامدار باید درآمدهای میلیاردی و صدها میلیونی داشته باشن و چند هزار نفر باید شاغل باشن ، بالای 300 هزار نفر باید کشته و معلول و مجروح بشن
ولی از ایران خودرو و سایپا که بگذریم ، رانندگی اون آدمی که با 100 تا سرعت توی کوچه و خیابون رانندگی میکنه و جون عابرای پیاده رو تهدید میکنه و اصلا برای جان همنوع خودش احترامی قایل نیست ، ربطی به بنز و ب ام و و پراید نداره.. اون آدم بخاطر ضعف قانون جرات پیدا میکنه جون بقیه رو به خطر بندازه
ضعف قانون !!!
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
16 برابر جنگ 8 ساله کشته دادیم.
باید به این مسئولین آفرین گفت ...
با اینکه جاده جنگل گلستان به بجنورد یک جاده پر رفت امد است و زائران امام رضا (ع) از ان مسیر برای زیارت به مشهد مشرف می شوند توجه ای به ان جاده نشده و بیشتر قسمتها جاده دو طرفه و واقعا حطرناک است.
تابناک جان بخدا تقصیر جاده های منتهی به آشخانه است. از گلستان تا آشخانه. بابا کی می خوان جاده ها رو عریض کنند.؟؟!!!!!!! من خودم بارها نزدیک بوده بهم شاخ به شاخ بزنند تواین جاده لعنتی.
بنده ساكن خراسان شمالي هستم. اصلي ترين و مهمترين علت تكرار اين گونه حوادث در خراسان شمالي ، جاده هاي غير استاندارد و باريكي است كه باعث مي شود با كوچكترين خطاي انساني ، حوادث بزرگ و تلخي رقم بخورد. بارها از مسؤلين درخواست شده تا هرچه سريعتر در خصوص تامين بوجه و بازسازي و تعريض راهها اقدام كنند ولي همچنان اين معضل حل نشده است
بدرک سیاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
بیفتی
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اگه خانواده خودت تو این تصادف کشته می شدند بازم میگفتی به درک؟؟
یا این که تا 40 روز آبقوره می گرفتی؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
منفی ندید ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
جونم حس هم دردی غوغا میکنه
درست است که در حوادث جاده ای عوامل مختلفی نقش دارن، ولی جاده بجنورد به سمت جنگل گلستان، یک قتلگاه محسوب میشه..امار تصادفات تو این مسیر متاسفانه خیلی بالاست...مسئولین کلاهشونو بگیرن بالا....
من الان شش سال مالزى زندگى ميكنم ، تا الان تصادف منجر به مرگ كه خودم شاهدش باشم نديده ام در صورتى كه هم تندتر از ما رانندگى ميكنند وهم جادهاشون شلوغ تر از ما هستش. واين اصلا ربطى به كيفيت خودرو تو اين كشور نداره تنها دليلش اينه كه مردم تو اينجا فكرشون ازاده و چيزى به اسم اعصاب ندارم وجود نداره ، تو اين مدت من حتى يك دعوا هم تو خيابون نديدم
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
کلا چون ایرانیها فرهنگ رانندگی افتضاحی دارند آمار تصادفاشون هم بیشتر از جاهای دیگه است
علیرضا
| United States |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
سعید این حرفا رو برای کسی بگو که مالزی نبوده!!
پسر اونجا جرم و جنایت غوغا میکنه چطور میگی دعوا ندیدی؟
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
مالزی نحسه ! برو یه کشور دیگه ضمنا سوار هواپیمای مالزی هم نشو !
باید بر روی تمام جاده ها به جای آسفالت ریل گذاری کنیم و فقط مردم اجازه داشته باشند سفرهای برون شهری را با قطار بروند و ماشین فقط برای درون شهرها استفاده شود سفرهای هوایی هم فعلا لغو شود
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
آفرین زینال تو باید وزیر راه میشدی تو مملکت ما نخبه هایی مثل تو دارن نابود میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
اتفاقا اگه راه آهن در کشور توسعه پیدا کند آمار مرگ و میر حوادث جاده ایی نصف میشه موافقم
چاقروند
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
دوست عزیز درتمام دنیا خودروی شخصی برای مسافرت آخر هفته ومهمانی وداخل شهر وسایل حمل ونقل عمومی ما باید فرهنگ رانندگی مان راتغییر دهیم
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
جالب بود.
سلام به نظر بنده دير رسيدن نيروي هاي امداد باعث تلفات ميشه چرا اورژانس هوايي نداريم
پاسخ ها
یک پزشک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
طبق آمار سراسر دنیا 50 درصد مرگهای به دنبال این گونه آسیبها در دقایق اول اتفاق می افته که هیچ راهی برای کاهش اون نیست جز جلوگیری از پیش آمدنش... یعنی مثلا استفاده از کلاه ایمنی برای موتورسوارها یا رعایت سرعت مجاز، افزایش فرهنگ ترافیکی مردم و ...
ما رکورد زدیم
به نظر بنده بی مسولیتی مسولین راه وپلیس عامل این حوادث هستند چون موقعیکه تشکیلات مربوطه حوادث وایرادات جاده را بطور دقیق بررسی ورفع عیب نکنند باز هم شاید همین اتفاقات در همان نقطه قبلی خواهیم بود
بقول آن مرد رفته «رکورد زدیم
بیشتر از جنگ جهانی کشته میدهیم. باید در کتاب های آموزش پرورش قوانین راهنمایی و رانندگی در ذهن کودک نقش ببندد و مجبور باشد تا آخر دوره دبیرستان هر سال آن قوانین را امتحان دهد.
ماشین، آسفالت، راه و ... همه باعث تصادف میشه ولی فکر میکنید خود رانندگان محترم چقدر در این تصادفات مقصرن؟ 50%،60% یا...
سلام باورکنید 99درصدتصادفات مربوط به فرهنگ رانندگی ما هستش اگه جاده وماشین و... ایراد داره واستاندارد نیست باید خودمون این نقص روبارعایت قوانین واحتیاط جبران کنیم توحادثه اولی که راننده کامیون خواب بوده به گزارش پلیس دومی هم که...بایدخودمون به خودمون رحم کنیم......
من ساکن بوشهرم. جاده های ما نسبتا خوبه. ولی یک عده راننده ناشی و یک عده هم پر مدعی ریختن تو جاده و وحشیانه رانندگی می کنن. جاده شده پر از ادم دیوانه. من روز به روز بیشتر از جاده و رانندگی می ترسم.
لطفا نظر سعید از مالزی رو یکبار بخونید وبه مسئووووووووولین محترم هم نشان بدهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
نظر زینال بندری هم دو بار بخونین.
باعرضه سلام وتسلیت:باید گفت یک خلبان برای دریافت مجوز پرواز از کلی فیلتر ماجرای پزشکی عبور گند آن وقت یک نفر بی سواد معتاد بی ادب با جان۳۶بازی میکند
پاسخ ها
بجنوردي
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
درود بر يو
اگه تا فردا هم مثبت بدم بازم كمه همشهري عزيز
واقعا همينطوره
ناشناس
| - |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
واقعا كامنت شما جاي فكر كردن داره احسنت . شما درست ميگي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
حالا باهوش ،متمدن ،باسواد ...
از کجا فهمیدی اونا بی سواد معتاد بی ادب بودن...
غیر اینه که برا یه لقمه نون از زحمتکشان جامعه هستند نه انگل و ...
سلام خانواده من تو اتوبوسی که از رشت به مشهد میرفتن بودن. مادرم حالش زیاد خوب نسیت. براش دعا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
دعا میکنم انشالله حالشان بهتر می شود.
آمار تلفات جاده ای ما الان تقریبا با آمار کشته های زمان جنگ برابری میکنه. برای جلوگیری از این روند یک اقدام جهادی و ملی لازم هست.
ما خودمان خواستیم . پس اراده را جور دیگر رقم بزنیم .
اموزش رانندگی وازمایشات دریافت تصدیق رانندگی درکشورما غیراستاندارد ودرمقایسه با کشورهای دیگه بسیار سطحی است . فرهنگ رفت امد حتی پیاده هاهم کاملا غیرقابل قبول بوده و مسولین فرهنگی و ذیربط درچرخه ترافیک تاکنون اقدامی برای اصلاح انجام نداده اند وشاید هم بعضا خودشان هم با فرهنگ امدوشد بیگانه اند. نفوذ کلام درانتقال اگاهیهای ترافیکی بسیار ضعیف وبی تاثیر است . معلم بی علم مسیر حرکت شاگردان را به بیراهه میکشد . اگردرست واکاوی شود ریشه معضل تصادفات درکشور شناسایی و چاره سازی خواهد شد .بیایید فرهنگ ترافیک را بازبان نافذوتوان صاحبان علم وتخصص چاره ا ندیشی کنید.
افزایش بیکاری
کاهش ازدواج
کاهش زاد و ولد
افزایش سرطان
افزایش بیماری های قلبی و عروقی
افزایش تصادفات

با این روند ، منقرض خواهیم شد ...
ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم درگذشتگان حوادث یادشده دولت محترم باید نسبت به انجام وتسریع در ساخت راه اهن مشهد . گرگان اقدام فوری نماید .شما وضعیت وتعداد مسافرین وحجم بالای بار وکالای جابجا شده در این محور ومرکز استان خراسان شمالی را ملاحضه نمایید.وبالحاظ صرفه اقتصادی وامنیت راه اهن ومزیت استراتژیکان وزیر محترم راه باید مدیریت جهادی را ارائه نماید. نمایندگان محترم مجلس استان خراسان شمالی کجا هستند .
بیایید این تصادف رو بندازیم گردن جاده. راننده ها هیچ تقصیری نداشتند!
درک سیاه به جونتتتتتتتتتتتتت .... اونا هموطنا دوستا و خانواده های خودمون بودن که فوت کردن.
من یک معلم اهل بجنورد هستم که هر روز این مسیر را طی میکنم و شاهد تعداد زیادی از این قبیل حوادث بوده ام معلوم نیست کی نوبت ما می شود پروژه باند دوم جاده بجنورد به اشخانه به مدت 4سال است که به علت کمبود بودجه و بد قولی مسئولین به تعویق افتاده و باعث تعداد زیادی از این قبیل حوادث شده است
هموطنم،
گیرم جاده بد، ماشین افتضاح، مسولین بی خیال! خودمون نمی خوایم به خودمون و به هم رحم کنیم؟
دوستانی که از طریق گلستان و سپس خراسان شمالی "بجنورد" قصد سفر به مشهد مقدس دارند جاده بجنورد به جنگل گلستان به جاده مرگ مشهور است این را همه مسئولان می دانند
باسلام
انصافا جاده اشخانه به آزادشهر با ۱۹۰ کیلومتر طول به دلیل دوطرفه بودن جاده و نبود شهر و کم بودن روستا یکنواخت و خسته کننده و بینهایت خطرناکه .
خواهشا مسولان محترم هر چه سریعتر و با تزریق بوجه بیشتر نسبت به چهار بانده و استاندار نمودن جاده اقدام کنند.
جاده از تهران تا مشهد فقط در این مسیر دوطرفه و کم عرض هست و بیشترین امار کشته و زخمی ها مربوط به مسیر اشخانه ازادشهر است
بخدا اشکم در آمد ...
نه فقط برای این عزیزان که راحت شدند ...
برای همه مردمان کشورم ...
و فرزندانی که ...
مرگ بر امریکا
مسئولین فکری به حال این خانواده های داغدار و بی سرپرست شده بکنند! تا کی ما باید مقام اول یا دوم از لحاظ کشتار جاده ای و رانندگی در جهان داشته باشیم یک مقدار به فکر بازسازی جاده ها هم باشید ! آیا هنوز وقت آن نرسیده است که وجدانمان را در این زمینه بیدار کنیم !؟ چاره ای بیندیشیم !
من ده ساله که پراید سوار میشم. نمیخوام بگم ماشین خیلی امنیه ولی خداییش خیلی ازش راضیم. با منزل تقریبا تمام ایرانم با کمترین هزینه باهاش گشتیم با کلی خاطره. همیشه سعی میکنم مث آدم رانندگی کنم. تا حالا هم تصادف نکردم اما صدها تصادف دیدم که 99% علت بی احتیاطی و خطای راننده ست. خلاصه منظورم اینه که اینقدر به ماشین گیر ندیم. بهترین ماشینم بدین به راننده ناشی یا بی احتیاط یا کله خراب هم خودشو به کشتن میده هم مردم داغدار میکنه.
البته در این جاده واین مکان دور از انتظار نیست چون به دلیل جاذبه این جاده که منتهی می شود به مناطق سر سبز شمال کشور وبار ترافیکی ان که هم زیارت و هم سیاهت در ان نهفته است و جاده فوق العاده کم عر ض و دو طرفه و کوهسانی که که سبقت گرفتن بسیار سخت است همچنین به دلیل وجود کارخانه سیمان که کامیون دران زیاد است
تقصیر خلبانه. میفهمین؟ خلبان!
باسلام، بازم من!

اوشون راست گفت، منم وقتی پشت فرمونم فکر میکنم جاده ها پرشدن از دیوونه

بهتره با استفاده از سیا ساکتی و کلاه قرمزی فرهنگ رانندگی رو لاقل یه درصد ببریم بالا
مسیر بجنورد شمال چندین ساله قراره دو بانده بشه اما دریغ از کمی همت و دلسوزی
با سلام
من خودم یه بار از این جاده عبور کردم،واقعا مسیر شلوغ خطرناک و کسالت آور و خسته کننده ای داره آشخانه. خدا به داد مسافرین و اهالی اونجا برسه!
به نظر بنده جاده و کیفیت خودروها خیلی نقش دارندمسولین میتونند مثلا همین جاده بجنورد -گلستان قبل و بعد از چهار خطه شدن بررسی کنند مطمئن باشید امار مرگ و مجروحیت تصادفات به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می کند
عقل کل یه بار بیا تو جاده مرگ ـ بجنورد،آزادشهرـ رانندگی کن .خدابیامرزدت...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست