بازدید 99431

جزییات درمانی 4 قربانی اسیدپاشی اصفهان

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) در گفت و گو با ایرنا جزییات بیشتری را در ارتباط با مصدومان اسیدپاشی در ماه مهر جاری در شهر اصفهان تشریح کرد.
کد خبر: ۴۴۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳ 21 October 2014
مدیر بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم(ع) در گفت و گو با ایرنا جزییات بیشتری را در ارتباط با مصدومان اسیدپاشی در ماه مهر جاری در شهر اصفهان تشریح کرد.

«احمد محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تعداد مراجعین ناشی از اسید پاشی که به تنها بیمارستان تخصصی سوانح سوختگی اصفهان در ماه مهر امسال مراجعه کرده اند در مجموع چهار نفر اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، دو نفر بصورت سرپایی درمان و مرخص و دو نفر دیگر بستری شدند.

وی دو نفر بستری شده را خانم «س. ج.» 25 ساله و مجرد و خانم «م. ا.» 28 ساله متاهل اعلام کرد.

وی درباره مصدومیت نفر نخست (س.ج.) گفت: این خانم شب چهارشنبه در محدوده میدان بزرگمهر و ورودی خیابان مشتاق اصفهان هنگامی که سوار بر خودروی خود در کنار خیابان مشغول صحبت با تلفن همراه بوده مورد سو قصد با حمله اسیدپاشی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: فرد مصدوم به دلیل شوک وارده و سوختگی چشم نتوانسته مهاجم یا مهاجمان را رویت کند.

محمدی با بیان این که بر اثر اسیدپاشی به این خانم ، دو چشم وی آسیب جدی دیده است افزود: با وجودی که تیم حاذق و مجرب چشم پزشکی در اصفهان حاضر به درمان این دختر بود اما پدرش اصرار بر بردن وی به تهران یا حتی خارج از کشور برای درمان داشت.

وی تصریح کرد: چشم پزشکان پس از معاینه وی اعلام کردند که مدتی باید صبر کرد تا التهاب چشمان وی رفع و دوران درمان طی شود اما پدرش به ترخیص وی رضایت داد.

به گفته محمدی بر اساس اطلاعاتی که به وی رسیده تاکنون یکی از چشمان این خانم تخلیه شده است.

فرد دومی که در ماه جاری مورد حمله با اسیدپاشی قرار گرفته و در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بستری شده، خانم م. ا. است که به مدت دو سال در قالب طرح کاد مامایی را در یکی از مراکز درمانی شهرستان نائین مشغول بکار بوده و اخیرا این دوره را به اتمام رسانده است.

وی نیز چهارشنبه شب، 23 مهر امسال در خیابان «مهرداد» اصفهان که یکی از معابر پرترافیک این شهر بشمار می آید زمانی که سوار بر خودروی خود بوده مورد حمله اسیدپاشی قرار گرفت.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان با بیان این که این خانم هنوز در شوک بسر می برد گفت: وی اکنون در بخش مراقبت های ویژه این بیمارستان بستری است و سمت چپ صورت و چشم چپش آسیب دیده است.

محمدی افزود: چشم پزشکان اعلام کرده اند که شانس درمان چشم این خانم 50 درصد است.

دو نفر دیگر که مهر امسال بدلیل اسیدپاشی به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان مراجعه کردند خانم ها «م . آ.» و «ز.ج .» هستند.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان درباره مصدومیت «م.آ.» گفت: این فرد روز پنجم مهر امسال به دلیل سوختگی جزئی و سطحی در دست، گردن و صورت به این بیمارستان مراجعه کرد و بصورت سرپایی درمان شد.

محمدی با بیان این که این خانم دلیل سوختگی با اسید را به ما اعلام نکرد افزود: وی ابتدا به بیمارستان فیض اصفهان که بیشتر برای مسایل چشم پزشکی است مراجعه کرده بود اما از آنجا به بیمارستان سوانح سوختگی ارجاع شد.

وی تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که به ما وی به پزشک قانونی مراجعه و شکایت کرده و بنظر می آید دلیل این اسیدپاشی، شخصی بوده است.

وی درباره مصدوم چهارم گفت: این زن، تبعه افغاستان ساکن در اصفهان است که به صورت بسیار جزئی و سطحی از ناحیه چانه صورت روز 22 مهر امسال مورد اسیدپاشی قرار گرفته بود.

محمدی با بیان این که این زن تبعه افغان نیز بصورت سرپایی درمان شد خاطرنشان کرد: بنا به گفته خودش، یک زن افغانی 40 تا 50 ساله که به درب منزل آنها مراجعه کرده بود عامل اسیدپاشی است.

وی اضافه کرد: به نظر می آید دلیل اسیدپاشی به این تبعه افغانی، مسائل شخصی و خانوادگی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که ممکن است مصدومان احتمالی حوادث اسیدپاشی به مراکز درمانی دیگری مراجعه کرده باشند گفت: اگر مشکل بیمار، مساله سوختگی باشد همه مراکز و بیمارستان ها این موارد را فقط به این بیمارستان ارجاع می دهند.

وی تصریح کرد: ممکن است فردی بدلیل سوختگی جزئی و سطحی با اسید به نزد یک پزشک در مطب خصوصی مراجعه و خود را درمان کند.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان تعداد کل افراد بستری شده در این بیمارستان به دلیل اسیدپاشی در سال جاری را سه نفر اعلام و اظهار کرد: دو نفر از این بستری شدگان، قربانیان اخیر هستند و یک مرد نیز در ماه های نخست امسال بدلیل اسیدپاشی در این مرکز بستری بود.

محمدی، بیشترین دلیل موارد اسیدپاشی که در سال های گذشته به این بیمارستان مراجعه کرده اند را مسایل خانوادگی دانست و گفت: مواردی نیز بوده که در صنایع اتفاق افتاده است.

وی درباره سوختگی با اسید خاطر نشان کرد: میزان سوختگی به غلظت و ماندگاری اسید روی بدن بستگی دارد به طوری که هرچه این دو عامل بیشتر باشد سوختگی نیز بالاتر است.

وی تاکید کرد: تا زمان حضور اورژانس باید آب روان روی محل سوختگی با اسید ریخته شود.

مدیر بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان تاکید کرد: این مرکز آموزشی درمانی یکی از بهترین و قوی ترین مراکز درمان سوختگی در کشور است بطوریکه ما مراجعه کنندگان زیادی نیز از 12 استان دیگر داریم.

محمدی در پایان تاکید کرد که در دو سه روز گذشته هیچ مورد جدیدی از اسیدپاشی به این بیمارستان گزارش یا ارجاع نشده است.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، اکنون فقط خانم م. ا. در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان بستری است و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

در چند هفته اخیر مطالبی درباره حوادث اسیدپاشی در اصفهان منتشر شده است و مسئولان استان نیز بر پیگیری این موضوع و شناسایی عوامل آن تاکید کرده اند.

قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی نیز امروز دوشنبه از دستگیری چهار نفر از مظنونان حوادث اسیدپاشی در اصفهان خبرداد.

«مرتضی میرباقری» در جمع خبرنگاران ، اظهار کرد: موضوع اسیدپاشی های اخیر در اصفهان توسط وزیر کشور و استاندار اصفهان بررسی شده و در حال حاضر سه تا چهار نفر از مظنونان این حادثه دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: اکنون هیچ نگرانی از لحاظ امنیتی در سطح استان اصفهان وجود ندارد و با موضوع اسیدپاشی به بهترین شکل برخورد شده است.

استان اصفهان دارای حدود پنج میلیون نفر جمعیت است که حدود دو میلیون نفر از آنها در کلان شهر اصفهان زندگی می کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر