بازدید 34403
نیم نگاهی به آمار و استدلال؛

در دنیای مجازی دنبال هر چیزی بگردید، الا همسر!

در حالی که بیش از ۹۰ درصد کاربران زن، انگیزه خود را ازدواج دائم بیان کرده‌اند، کمتر از ۵۷ درصد مردان چنین انگیزه‌ای از عضویت در سایت‌های همسریابی داشته‌اند. در ‌این میانT ۶۷ درصد زنان و ۲۰ درصد مردان، کاملاً مخالف ازدواج موقت بوده‌ و دو‌سوم از کل کاربران شیوه‌های سنتی را مناسب‌تر می‌دانند.
کد خبر: ۴۴۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ 11 October 2014
هرچقدر حضور در دنیای مجازی به نوعی کاربران را به سوی «به روز بودن» سوق می‌دهد، ‌این به‌روز‌رسانی الزاما خوب نیست؛ در برخی موارد نه تنها خوب نیست، بلکه به شدت مضر و خطرناک است!

به گزارش «تابناک»، هر چه با توسعه زیرساخت‌های ارتباط با دنیای مجازی و گسترش دنیای ارتباطات اینترنتی و لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای آن، از مشکلات زندگی کاسته و رفاه بیشتری به دست آمده است، ‌این ارتباطات نوین موجب مختل شدن برخی روندهای عادی جامعه نیز شده که عوارض آن را می‌توان به وفور در جامعه دید.

از جمله مشکلاتی که گسترش ارتباطات اینترنتی در کشورمان به همراه آورده، پدیده همسریابی اینترنتی است که بیشتر به شکل فعالیت‌های طولانی مدت کاربران در شبکه‌های اجتماعی یا پرسه زدن در دنیای بی‌پایان نت روی می‌دهد و‌ گاه به شکل رسمی آن، یعنی به واسطه عضویت در سایت‌های همسریابی کلید می‌خورد.

بدین ترتیب دنیای مجازی در حالی به بخشی از پروسه حقیقی زندگی افراد جامعه پای گذاشته که چندان ‌سنجیده نشده و البته آمار و ارقام دقیقی هم درباره آن وجود ندارد تا بر پایه آن بتوان همسریابی اینترنتی را بلااشکال یا کاری محکوم به شکست خواند؛ هرچند نمونه‌گیری‌های آماری، رأی به شکست بیشتر این همسریابی‌ها می‌دهند.

این در حالی است که دکتر امان‌الله قرایی‌مقدم، دلایل محکمی برای رد همسریابی اینترنتی دارد؛ نخست اینکه بر این باور ‌است ازدواج‌های رقم خورده از همسریابی اینترنتی، تضعیف نهاد خانواده را به همراه داشته و نقش این نهاد را از آن می‌گیرد، به اقتدار پدر و مادر ضربه می‌زند و نظام سلسه مراتبی را از بین می‌برد که همه این موارد به شدت آسیب‌زا هستند و عواقب بدی برای فرد و جامعه به همراه خواهند آورد.

این استاد دانشگاه در ادامه می‌گوید: بر پایه آمار، هم اکنون ۲۵ تا ۲۷ درصد ‌ازدواج‌ها به طلاق کشیده می‌شود، این در حالی است که بیشتر این پیوند‌ها ‌سنتی بوده و همه موازین و مراتب ازدواج در آن رعایت شده است، حال شما قضاوت کنید این آمار با ازدواج‌هایی که با سایت‌های همسریابی رقم می‌خورد، به کجا خواهد رسید؟

وی می‌افزاید: اعضای خانواده، دلسوز‌ترین و مهم‌ترین افرادی هستند که می‌توانند با ‌‌شناختی که از فرزندشان دارند، در انتخاب بهترین به وی کمک کنند. متأسفانه هم‌اکنون می‌بینیم، از هر ۴ ازدواج، یکی به طلاق می‌انجامد. با توجه به این نکته، چگونه می‌شود بدون هیچ‌شناختی و تنها با پیوندی که در فضای مجازی برقرار شده و چه بسا به چند دیدار هم رسیده، به نقاط مشترک دست یافت که ادعای بیشتر سایت‌های همسریابی پیدا کردن همین نقاط مشترک است؟!

در دنیای مجازی دنبال هر چیزی بگردید الا همسر!

قرایی‌مقدم در ادامه، یکی دیگر از اشکالات این نوع ازدواج‌ها را رسیدن به بحران روحی و انزوا می‌نامد و می‌گوید: کسانی که از طریق سایت‌های همسریابی،‌ زوج خود را برمی‌گزییند، بی‌گمان در آینده نزدیک به شکست روحی و انزوا خواهند رسید و این پرسش را با خود مطرح خواهند کرد که آیا من آنقدر ضعیف بودم که تنها راه انتخاب همسرم فضای مجازی بود؟ آیا توانایی انتخاب با روش‌های اصولی را نداشتم؟ یا از طرف مقابل، دچار سرزنش می‌شود که تو‌‌‌ همان فردی هستی که در سایت به دنبال همسر می‌گشتی و جملاتی از این دست؛ این هم یکی دیگر از آفت‌های این نوع همسریابی است.

وی در ادامه، یکی دیگر از اشکالات این نوع همسریابی را، بستری می‌داند که این اتفاق در آن رقم می‌خورد؛ از دید این جامعه‌شناس، همین که بدانیم همسریابی از طریق سایت‌های ویژه این کار یا حتی دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، در ‌‌نهایت به رشد آن سایت‌ها منجر شده و سودی عاید آن بنگاه اقتصادی می‌کند، درخواهیم یافت که چنین بنگاه‌های اقتصادی‌ای نمی‌توانند، اهداف والای ازدواج را محقق سازند و به این فکرند که سودشان را پشت شعار‌ها و وعده‌های زیبا پنهان کنند.

این استاد دانشگاه در ادامه ترویج بی‌بند و باری، رابطه نامشروع، فحشا و نوعی غربزدگی که با فرهنگ جامعه ما سازگار نیست را از دیگر آفات‌‌ سایت‌های همسریابی دانسته و می‌گوید: یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهند، بیشتر کاربران این گونه سایت‌ها در سنین ازدواج، ساکن شهرهای بزرگ، دارای تحصیلات عالی و از طبقه متوسط رو به بالا بوده و بر خلاف تصور عمومی، شمار کاربران زن در ‌این سایت‌ها کمتر از مردان است. همچنین دلایلی مانند ازدواج دائم و موقت، دوست‌یابی، کنجکاوی، سرگرمی و... از دلایل عضویت افراد در این سایت‌ها عنوان شده و از منظر هدف عضویت، تفاوت چشمگیری میان کاربران زن و مرد در انگیزه عضویت به چشم می‌خورد.

وی در این باره می‌افزاید: در حالی که بیش از ۹۰ درصد کاربران زن، انگیزه خود را ازدواج دائم بیان کرده‌اند، کمتر از ۵۷ درصد مردان، چنین انگیزه‌ای از عضویت در سایت‌های همسریابی داشته‌اند. در ‌این میان، ۶۷ درصد زنان و ۲۰ درصد مردان، کاملاً مخالف ازدواج موقت بوده‌ و دو‌سوم از کل کاربران همچنان شیوه‌های سنتی را برای ازدواج مناسب‌تر می‌دانند. بدین ترتیب، می‌توان فهمید دورنمای همسریابی‌های اینچنینی روشن نیست، زیرا دیده می‌شود انگیزه عضویت مردان و زنان در این سایت‌ها متفاوت و به گونه‌ای است که آسیبی که برای زنان ممکن است، پیش آید، بیش از مردان خواهد بود.

این استاد دانشگاه در ادامه تطابق فرهنگی طرفین را یکی از پارامتر‌های ازدواج موفق می‌خواند و می‌افزاید: این اتفاق در سایت‌های همسریابی هرگز رخ نمی‌دهد، چون طرفین اولاً با صداقت در بحث وارد نمی‌شوند، دوم آنکه خانواده‌های یکدیگر را نمی‌شناسند، به لحاظ فرهنگی همسان نیستند، شاید اگر ازدواجی هم رخ دهد، چون با واقعیات در تضاد است، پیوند مبارکی پیش نمی‌آید؛درست مثل ازدواج‌هایی که از آشنایی دختر و پسر در خیابان یا پارتی‌های شبانه رخ می‌دهد که به گواه آمار، بیشترین طلاق‌ها را از آن خود می‌کند.

قرائی مقدم در پایان با تأکید بر اینکه «من به عنوان یک جامعه‌شناس، ازدواج به سبک سایت‌های همسریابی را به هیچ‌وجه برای جامعه صلاح ندانسته و آفت می‌دانم»، به هفته نامه شهروند هرمزگان گفت: تجربه نشان داده، ‌ازدواج‌هایی که در آن خانواده‌ها نقش دارند، با موفقیت بیشتری همراه است. پس همچنان ازدواج سنتی مناسب‌ترین گزینه برای تشکیل زندگی‌ است، حتی اگر با روش‌های نوین تلفیق شود؛ یعنی اگر دختر و پسر هم یکدیگر را پسندیدند و قصد ازدواج داشتند، حتماً با نظارت و نظر خانواده‌ها صورت گیرد. بهتر است جوانان افزون بر اینکه با چشمانی باز به دنبال فردی هم‌فکر و مناسب برای خود هستند، نقش و حضور خانواده را هم در نظر داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۶۶
نکته:بي حجاباي تو جامعه واقعا ديگه شورشو در اوردن .اين بي حجابا عادت کردن فقط بايد چوب بالاي سرشون باشه تا ادم بشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
چه ربطي داشت؟؟؟
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
عزیزم همه با چوب آدم نمیشند.شما همه رو با خودت مقایس نکن که تا چوب بالا سرت نباشه آدم نمیشی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
مرگ بر بی حجاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
موافقم با جلوگیری از بی حیایی زنها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
اگه نظر ندی به خدا کسی نمی که لالی !!!!
منطبق با منطق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
دوست عزیز حرف ات کاملا درسته ها، ولی اینجا موضوع متنازع فیه یک چیز دیگه است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
خدا شفات بده
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
اولا که ناشناس11:27این صحبت شما هیچ ربطی به موضوع نداشت وتعجب میکنم از تابناک که سلیقه ای کامنت هشا میزاره در حالی که هیچکجای دنیا اینگونه نیست دوم اینکه شما که اینطوری نظر میدی حداقل یک اسمی از خودت بزار که من بدونم طرف مقابلم حداقل جنسیت چیه تا به اندازه درکش جوابش را بدم
داداش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
باید با دید منطقی ببینیم چه عملی بدی از ما سر زده که اینها بد حجاب شده اند چرا دیگران را متهم می کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
من نمیدونم چرا تو تابناک همه چی رو به حجاب و بی حجابی ربط میدن؟؟؟
از دانشمند زن ایرانی گرفته تا سایت های همسریابی؟؟؟؟
بس کنید بابا
بخدا همه چی حجاب نیست
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
این یارو پسره کسی تو خیابون تحویلش نگرفته بیراه میگه کلا دلش از همه جا پر بوده یه چیزی گفته
همسر یابی اینترنتی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ببینید کار رو به کجاها رسوندید.
طرفو چند ساله داری می بینی نمی تونی خوب بشناسی حالا چطوری می تونی به کسی که تو سایت باهاش آشنا شدی اعتماد کنی؟
خیلی از اقایون تو این سایتا دنبال خانومای مطلقه یا بیوه هستند.... بعدشم که معلومه :
برو به سلامت.
قطعا ازدواج به شیوه‌های سنتی راهکار عاقلانه و پسندیده‌تری هست...

اما با توجه به تغییر شرایط و وضعیته‌ای ناخواسته تحمیل شده بر جامعه و بسیار مسائل که جز به جز قابل استدلال هست، چشم بستن بر روی ازدواج‌های اینترنتی که با رعایت برخی هشدارها و دادن اطلاعات صحیح به مردم، می‌تواند کمکی به امر ازدواج باشد، کار عاقلانه‌ای نیست.

بنده به عنوان یک مطلع و مدیر یک سایت اینترنتی همسریابی که به دلیل بلاتکلیفی و بی توجهی مسئولان به ساماندهی این امر چندین سال است که سایت مورد نظر را تعطیل کرده‌ام. عرضم این است که ازدواج‌های اینترنتی می‌تواند آسیب‌هایی به همراه داشته باشد. همانطور که هر موضوع و چالش دیگر اجتماعی نیز می‌تواند دچار آسیب‌هایی باشد، اما یقینا مزایایی هم دارد. از جمله اینکه بسیار از افرادی که سن ازدواج آنها بالا رفته و خواستگاری هم ندارند و یا نتوانسته‌اند فرد مورد نظر خود را بیابند، می‌توانند به این سایتها مراجعه و تلاش کنند تا فردی را بیابند. البته هر کودکی هم می‌تواند درک کند که یک جامعه مجازی به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.... لذا باید احتیاط‌های لازم را در پیش بگیرند
چرا که نه؟!
مسئولیت کمتر
خرج کمتر
ببخشید ها تنوع بیشتر
و مزایای دیگه که تو همون صیغه خودمون هست!
این می تونه یک تحقیق غیر مستقیم راجع به مضرات صیغه یا ازدواج موقت باشه!
ازدواج دائم و در نتیجه ( بچه دار ) شدن کم می شه در این نوع ازدواج
بدم اومد از هرچی همسر و زندگی و.......................هزار گفت زرمار دیگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
کوفت و زهره مار درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
کوفت و زهر مار درسته
انتخاب همسر مجازی
بدرد همان فضای مجازی میخورد
بله و لطفا بگید با این وضعیت که دیگه مردم هم می ترسن کسی رو معرفی کنن ما از کجا همسر پیدا کنیم؟!!! تو رو خدا بگید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
میگن نه تو خیابون نه تو دانشگاه نه سر کار نه تو فضای مجازی نباید دنبال همسر بود. همه جا مردونه زنونه جدا. پس کجا باید کیس مناسبو پیدا کرد؟ توی لپ لپ
وقتی جامعه اینقدر بسته باشه، تنها فضایی که جوانان قبل از ازدواج بتونن با هم آشنا بشن همین فضای مجازیه که البته آسیب های خودش رو هم داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
مرد مومن الان کجای جامعه بسته است این همه روابط آزاد بین دختر و پسر کی در 10 سال گذشته وجود داشت از بزرگترات بپرسی قدر آزادیاتو بیشتر میفهمی
يه دنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
كي گفته ، بعضي ها خودشون مشكل رواني دارن اينترنتيشم فساد مي كنند چه برسه به وقتي كه با كسي باشن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
جامع بسته ؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!! شما احتمالا" در اتاق خودت بسته است .
بستر که فراهم باشد سایت همسریابی هم ساخته می شود، باید مبداء و منشاء را از میان برد. این اینترنت واقعا چه نفعی برای کشور دارد جز درد سر و طلاق و کلاهبرداری؟ یک کلام، ما مردم اینترنت نمی خواهیم، نهایت همان شبکه ملی داخلی برامون کافیه به شرط کنترل شدید بر روی آن.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
شما معلومه از اینترنت برای بالا بردن دانشت استفاده نکردی شبکه ملی داخلی می تونه دسترسی به منابع علمی را به صورت مناسبی تامین کنه؟
مهندس آی تی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
دوست عزیز عوض مردم اظهار نظر نفرما .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
عقب مانده!!! پس تو اینجا چه می کنی؟
سپهر آریامهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
بشین بینیم باو
برو داعش بیشتر بدرد اونجا میخوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
یهو می گفتی میخوای توی کره شمالی زندگی کنی خلاص !!!!!!!، اگه اینترنت خوب نیس شما الان اینجا چی کار می کنی؟؟؟؟!!!!!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
ما مردم?????????چرا جمع میبندی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
داداش دکمه مودمتو بزن خاموشش کن. از قول ما چرا حرف میزنی؟
سایت همسریابی اگر با نظارت کافی باشد چیز خوبی است، چون پیدا کردن همسر مناسب خصوصا در شهرهای بزرگ که مردم کم همدیگر رو می شناسند بسیار معزل بزرگی است، چه برای پسر چه دختر. گاهی مدتها با فردی همکار یا دوست هستی و اصلا نمی دانی که وی خواهر یا برادری دم بخت دارد که شاید برای تو هم مناسب باشد و اگر این شناخت بود شاید ازدواجی صورت می گرفت.

سایت های همسریابی این شبکه شناخت را وسیع می کند.
پاسخ ها
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
دو شخصیتی!
یعنی ازدواج به روش سنتی به طلاق نمی انجامد؟ کسی که در انتخاب همسر دقت لازم را ندارد فرقی نمی کند از هر روشی استفاده کند به نتیجه شانسی می رسد.
سایت های همسریابی کمکی است برای آشنا کردن دو نفر بعد از آشنایی افراد می توانند همان روال عرف جامعه شامل بررسی ، تحقیق و آشنایی خانواده ها را داشته باشند.
مشکل رسانه های ایرانی این است که وقتی با موردی مخالف هستند نقاط ضعف آن را پر رنگ می کنند ولی به نقاط قوت آن اشاره ای ندارند.
استفاده کنندگان از این سایت‌ها به قول این گزارش ساکن شهرهای بزرگ و دارای تحصیلات عالی هستند که نشان دهنده این است که این افراد از طریق خاله و عمه به نتیجه نرسیده اند و دنبال شریک زندگی خاصی هستند و چه راه حلی بهتر از مراجعه به بانک اطلاعاتی فراگیر.
در کشور هندوستان ازدواج به صورت اينترنتي انجام مي شود ولي قبل از اون بستر سازي فرهنگي اون ايجاد شده که سواستفاده از اون به حداق هستنقل برسد من خودم ازدواجم اينترنتي بوده و خدا را شکر ازش راضي هستم همسرم مومن و بسيار با اخلا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
تو یکی اگه راست بگی(!) واقعا شانس آوردی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
اگه همسرت مومن و با اخلاقه 24 ساعته توی اینترنت چی کار می کنی پس؟! بشین سر زندگیت خواهر من!
احمد
| United States of America |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
موقعی که داشته کلمات "حداق هستنقل" و "بسيار با اخلا" رو تایپ میکرده، دستش به بچه و غذا درست کردن هم بند بوده.
کلیت مطلب به نظر صحیح می آید.
اما نقد های وارده مطالعه نشده و غیر مستند است.
بنده خودم با همسرم از طریق اینترنت اشنا شدم و ده سال هست که با تفاهم زندگی میکنیم.
گرچه تنشهایی هم در زندگی داشتیم اما زندگی مشترک نه بر اساس مطالبی که در اغاز رد و بدل میشود، بلکه بر اساس مهارتهای اجتماعی همسران پیش میرود.
پیشنهاد بنده این است که بجای تاختن به شیوه های همسر گزینی، توان خود را بر پرورش انسانهای آگاه و عامل به آگاهی قرار دهیم.
گاهی یک مهارت ساده ارتباطی میتواند منجی یک خانواده باشد.
حتی مهارت ساده ای مانند شنونده بود میتواند بسیاری از مشکلات زندگی مشترک را حل کند.
لذا مهم نیست افراد چگونه باهم اشنا میشوند. مهم این است که بتوانند همسفران خوبی برای هم باشند.
همسر یابی هم به طریق اینترنتی و هم به طریق سنتی روش زیادی مناسبی نیستن و دارای اشکالات زیادی هستن، بهترین روش قرار گرفتن در محیط هستش به عبارت دیگه مثلا 2 تا همکار مدت زیادی همدیگرو میشناسن یا 2 تا دانشجو و غیره و شناختشون هم بر مبنای اصول اخلاقی باشه، روش سنتی جواب نمیده چونکه کسی پیدا نمیشه همسر دلخواه شمارو پیدا کنه به عبارت دیگه کسی به طور کامل از روحیات شما با خبر نیست در این موارد گاه تا 50 نفر هم معرفی میشه ولی جوابگو نیست در حالیکه خیلی ساده در محیط کار یا دانشگاه با کسی آشنا میشید و به راحتی شاید همدیگرو قبول میکنید. در معرفی به شیوه سنتی فرد فقط بر اساس اصول خودش برای شما انتخاب میکنه، در فضای مجازی هم تعداد ادمهای صادق کم و نایابن خانمها دنبال مادیات هستن و آغایان دنبال صیغه و غیره من 5 ساله عضو چند تا از این سایتها هستم به ندرت شخص درستی و تو این اعضا دیدم. بهترین راه باز کردن محیط و آشنایی بیشتر خانمها و آغایان هست و سخت نگرفتن بخصوص در مورد خانمهای ایرانی که خیلی سخت گیر هستن، خانمهای ایرانی اگه شخصی صادق باشه رو به راحت به خاطر مسائل مادی رد میکنن درواقع متاسفانه در جامعه ایرانی عشق جایی نداره و فراموش شده و جاش و به پول داده
خیلی از جوونها از راهای اشتباه ازدواج میکنند بعد که طلاق میگیرند مشکلات اقتصادی رو وسط میکشند.
سری به دادگاهها بزنید متوجه میشید که مشکلات اقتصادی بخش ناچیزی از علل طلاق است.
بیشتر ازدواجهای که با روابط دختر و پسر صورت گرفته به طلاق میکشه.
با اکتفا کردن به روشهای سنتی، دامنه انتخاب بسیار محدود بوده و بیشتر به شانس و احتمال بستگی دارد. از طرفی در عصر ارتباطات و پردازش اطلاعات، برای هر مساله و نیازی، بهترین راه حل بدست می آید. بنابراین استفاده از ابزارهای ارتباطی نوین در غالب سایتهای همسریابی به خودی خود چیز بدی نبوده و با توجه به گسترده بودن دامنه انتخاب و معیارهای مورد نظر طرفین، انتخاب دقیقتری میتوان داشت. اما همانند هر وسیله دیگری مثل موبایل، چاقو، خودرو و ... در اینجا نیز امکان سوء استفاده وجود دارد. بنابراین بواسطه سوء استفاده برخی از این روش نمیتوان مزایای آن را نفی و این روش را کنار گذاشت. بالا بودن نرخ طلاق در جامعه نشان میدهد که در روش سنتی هم هیچ تضمینی نسبت به شناخت کامل طرفین وجود ندارد. همچنین بالا رفتن سن ازدواج و کاهش نرخ ازدواج، جدای از عامل اقتصادی نشان میدهد که روش سنتی کارایی لازم برای پیدا کردن همسر مناسب برای انبوه جمعیت مجرد و آماده ازدواج کشور را ندارد.
هر کس از ظن خود شد یار من. اونی که به روش سنتی اعتقاد داره، از روش سنتی همسر پیدا می کنه. اونی هم که به روش اینترنتی اعتقاد داره از این روش استفاده می کنه. بد و خوبش هم پای خودشون. این وسط، اینکه سنتی درباره روش اینترنتی چی فکر میکنه و یا برعکس، مهم نیست.
اصلا کی میتونه ازدواج کنه که به فکر روششم باشه؟؟
آقایان که تکلیفشان روشنه: در اینترنت دنبال تنوع طلبی مخفیانه و ازدواج موقت هستند و بس!
این هشدارها را به خانم ها بدهید که با ساده لوحی دنبال ازدواج دائم و تشکیل خانواده هستند!
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
حرفتون كاملا درسته
من از خانوما يه خواهش دارم :
بين اون چيزي كه واقعيتِ با اون چيزي كه تو ذهنتونه ( دوست دارين كه باشه ) تفاوت قائل بشين و زمينه را براي مردائي كه فقط دنبال سو استفاده هستن فراهم نكنيد
همه جای دنیا ازدواج ها عمدتا اینترنتی هست. منظور از ازدواج اینترنتی آشنایی اولیه از طریق اینترنت هست. منظور این نیست که سفارش بدی یه همسر دایم براتون پست کنن در منزل.
فعالیت افراد در شبکه های اجتماعی کمک خوبیه برای اینکه با طرز فکر، علایق و شخصیت طرف مقابل بهتر آشنا بشی. وقتی هم با طرف مقابل آشنا میشی طرفین فرصت دارند که بهتر روی هم فکر کنن و تصمیم بگیرن.
اگر سایت های همسریابی درحال حاضر ناکارمد هستد اون بحث دیگریست و باید روش کار کرد، وگرنه آشنایی اینترنتی چیز خیلی خوبی هم میتونه باشه.
آشنایی دختر و پسر از لحظه تولد که جرمه . مدارس که تفکیک جنسیتیه . توی دانشگاه که جرمه . توی کوچه خیابون و پارک و ... جرمه . توی اینترنت هم که جرمه . پس یکی بگه بابا این دو تا آدم که میخوان یک عمر با هم زندگی کنن چطوری باید باهم اشنا بشن و خلقیات و روحیات و شخصیت هم رو بشناسن . ما داریم راجب دو تا آدم بالغ صحبت میکنیم گوسفند که خرید و فروش نمیشه که دیگران تصمیم بگیرن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
حالا خوبه که جرمه این همه ولنگاری میبینیم اگه جرم نبود چی میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
علی حرف دل منو گفتی. ماها عادت کردیم به پاک کردن صورت مسئله.
چرا حماقت و سادگی و سهل انگاری یک عده باید به پای تکنولوژی گذاشته بشه؟؟؟
باید فرهنگ سازی بشه و به مردم آموزش داد که از سایت های همسریابی فقط و فقط بعنوان مکانی برای آشنایی اولیه استفاده کنن چون دوره و زمونه فرق کرده و مثل قدیم نیست که همه از 40 تا خونه اونطرف تر از خودشون هم خبر داشته باشن و بزرگترها جوانان مجرد رو به هم معرفی کنن...
سایت همسریابی خیلی خوبه به شرطیکه مسوولین و مردم فوبیای تکنولوژی رو کنار بگذارن و این سایت ها رو قانونمند کنن نه اینکه چون وقت برای قانونگذاری و نظارت و حمایت ندارن ، فیلترشون کنن و از سر خودشون باز کنن بعد هم امثال نویسنده ی این مقاله جلو بیوفتن و بگن سایت همسریابی جیزه ... نه عزیزم جیز نیست .. بی فرهنگی و سادگی و اعتماد بیجا به بقیه جیزه نه یه سایت بی آزار
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
آفرین حرفت واقعا منطقیه
بسیار بسیار پسرهایی رو دیدم که به دلیل اینکه محیط کاریشون کاملا مردانه است و با جنس مخالف در ارتباط نیستند با شرایط بسیار عالی مجرد باقی میمونند.....همه میگن سایت همسریابی بده..نمیشه اعتماد کرد...ولی مگه در بیرون از سایت میشه به کسی اعتماد کرد..ویا مگه یه جوون با همه امکاناتش میتونه تو خیابون به کسی که ازش خوشش اومده پیشنهاد ازدواج بده....باباجون تو کل دنیا دارن از این جور سایتها استفاده میکنن و سالانه کلی ازدواج تو شون رقم میخوره...فقط واسه مملکت ما بده؟
چقدر ساده لوحانه ....
نویسنده فکر کرده توی سایت هم رو پیدا می کنند و چت می کنند و قرار عقد و عروسی رو میذارن و ...
بعد مثلا تازه سر سفره عقد هم رو می بینن و خانواده ها آشنا می شن....

تابناک جان
اونها توی اینترنت فقط می فهمن که سن و قد و وزن و تحصیلات و شرایط مالی شون به هم می خوره یا نه .... همین
بقیه اش دیگه مثل دیگر مراسم خواستگاری انجام میشه دیگه ....

اینترنت فقط نقش معرفی داره ...
بده ؟!!!!!!!!!!

خب توی جلسه آشنایی و خواستگاری شناخت بیشتر حاصل می شه دیگه ...
من با همسرم از طریق فیسبوک دوست شدم و الان چند ساله در صلح و صفا و بدون هیچ مشکلی دارم زندگی می کنم. شاید شانس آورده باشم ولی راستش بدبین نیستم به اینجور ازدواج. تنها آموزش نیازه. همین. راهکار دنیای مدرن چیزی جز ازدواج اینترنتی نیست. واقعیت دنیامونه. چرا انکارش کنیم؟ بهتره روش کار کنیم چون داریم به این سمت میریم خواه ناخواه
همسریابی مجازی خخخخخخخخخخ
بزرگترین مشکل همسریابی چه به صورت اینترنتی و یا .... این است که افراد ازابتدای زندگی به همدیگردروغ می گویندوبرای دیگران رویاهائی را می سازندکه در واقعیت تحقق نمی یابد بزرگترین مشکل در زندگی اجتماعی نادرست بودن اشخاص درمعرفی خودشان به دیگران می باشدو....
من خودم از طریق سایت همسریابی با همسرم آشنا شدم الان هم 7ساله داریم باهم زندگی میکنیم یه دختر 3 ساله هم دارم مشکلات ما در حد معموله ، همونطوری که بقیه زن وشوهر ها دارند خدارا شکر از زندگیم راضیم در حالیکه من قبل از ازدواج یک پسر 9ساله داشتم که از ازدواج اولم بود و همسر اولم به رحمت خدا رفته بود
و خدا را شکر این همسرم برای پسرم پدری میکنه
به نظر من باید سعی کنیم همه چیز را به دید منفی نگاه نکنیم
امیدتون به خدا را از دست ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
همسر شما زن نداشت که با شما ازدواج کرد؟قاعدتا که همسر دوم شدید!
هووووف چی بگم
سلام دوستان من و همسرم از طریق سایت همسریابی اشنا شدیم و ازدواج کردیم نمیگم سخت نبود و لی مشکلات رو باهم حل کردیم و سازگاری و تاب اوری را افزایش دادیم و عاشق هم هستیم.
ان شالله هرکسی خدا به هرطریقی هنسرش را سر راهش میزاره به آرامش برسه . عزیزان ازدواج خوب ساختنی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست