بازدید 20774

داعش مرکز کوبانی را اشغال کرد

کد خبر: ۴۴۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷ 10 October 2014
تروریست های داعش روز جمعه، منطقه امنیتی واقع در مرکز کوبانی از جمله ساختمان شورای شهر، پایگاه اصلی پلیس، ساختمان های امنیتی و زندان و مقر احزاب کرد را اشغال کردند.
به گزارش مشرق، عناصر گروه تروریستی داعش روز جمعه همزمان با پیشروی در شهر کوبانی در مرز سوریه با ترکیه و اشغال بخش هایی از آن، اقدام به حمله انتحاری نزدیک مسجد 'الکبیر' در مرکز این شهر کردند.

شبکه خبری 'اسکای نیوز' که خبر فوق را اعلام کرد، جزییات بیشتری در باره این حمله تروریستی و تلفات نیروهای کرد و غیرنظامیان کوبانی منتشر نکرد.

همچنین 'ادریس نعسان' مسئول روابط خارجی کوبانی به شبکه اسکای نیوز گفت، علت تسلط نیروهای این گروه تروریستی بر مرکز کوبانی، کمک برخی کشورهای همسایه به آنان بوده است.

همین منبع از کشته شدن 125 تن از شبه نظامیان کرد مدافع کوبانی در حمله غافلگیرانه تروریست های داعش و اسیر شدن 12 تن دیگر از آنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، حدود 40 درصد از کوبانی اشغال شده و نیروهای داعش به رغم حملات هوایی ائتلاف آمریکایی در حال پیشروی در این شهر هستند و به فاصله حدود یک کیلومتری مرز ترکیه رسیده اند.

تهاجم عناصر گروه تروریستی داعش که از حدود 3 هفته پیش به کوبانی آغاز شده است، به رغم حملات هوایی ادعایی آمریکا و هم پیمانانش، همچنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل