بازدید 70441
مرور روزنامه‌های شنبه دوازدهم مهر؛

حمله آیت‌الله مصباح به هشتاد ساله‌های غافل!

سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در‌باره هشتاد ساله‌های غافل با اعتراض روزنامه‌های اصلاح‌طلب همراه شده است. کاهش تند بهای نفت، حمله از دو زاویه به پارازیت و سخنان نایب رئیس مجلس که قاطعانه می‌گوید مجلس دهم اصولگرا ‌می‌ماند و قرار نیست، مجلس ششم تکرار شود، دیگر مطالب مهم روزنامه‌های نخستین روز هفته است.
کد خبر: ۴۳۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳ 04 October 2014

حمله مصباح یزدی به هشتاد ساله‌های غافل!سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در‌باره هشتاد ساله‌های غافل با اعتراض روزنامه‌های اصلاح‌طلب همراه شده است. کاهش تند بهای نفت، حمله از دو زاویه به پارازیت و سخنان نایب رئیس مجلس که قاطعانه می‌گوید مجلس دهم اصولگرا ‌می‌ماند و قرار نیست، مجلس ششم تکرار شود، دیگر مطالب مهم روزنامه‌های نخستین روز هفته است.

حمله مصباح یزدی به هشتاد ساله‌های غافل!

آیت‌الله مصباح یزدی در جلسه درس خود اظهاراتی داشته که با ناراحتی آرمان، روزنامه حامی هاشمی رفسنجانی همراه شده است.

شرق در این باره در مطلبی با تیتر «آیت‌الله‌ مصباح‌یزدی: ۸۰ سال زندگی کرده‌اند هنوز بیدار نشده‌اند» نوشته است: رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) با استناد به آیات و روایات، ریشه همه مفاسد اخلاقی را غفلت دانست و گفت: «غفلت موجب می‌شود انسان از حیوانات هم پست‌تر شده و مستحق جهنم شود‌».

آیــت‌الله‌مــحمـدتقی مصباح‌یزدی در نخستین جلسه درس اخلاق سال تحصیلی جدید در حسینیه حضرت‌امام‌خمینی (ره) قم گفت: «خداوند می‌فرماید غایت بسیاری از جن‌ها و انسان‌ها جهنم خواهد بود و این افراد کسانی هستند که نیروی عقلانی، تفکر و فهم صحیح به آن‌ها داده شده اما از آن استفاده نمی‌کنند‌».

او با بیان اینکه برخی مادرزادی و بعضی هم بر اثر عواملی «صُمٌّ بُکْمٌ» هستند، گفت: «این افراد در قیامت می‌گویند «لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا کُنَّا فِی أَصْحَابِ السَّعِیرِ» اگر اهل شنیدن بودیم اکنون در جهنم نبودیم؛ تفاوت اصلی انسان و حیوان در همین توجه است. برخی ۸۰سال عمر دارند اما هنوز بیدار نشده‌اند‌».

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه «عبارت‌های آگاهی، بیداری و هوشیاری در مقابل غفلت، غرور و مستی است»، گفت: «در روایات نیز این تعابیر بسیار به‌کار رفته است؛ می‌فرماید مستی‌ که در اثر غفلت و غرور ایجاد می‌شود، دیر‌تر از مستی شراب برطرف می‌شود؛ افرادی را سراغ داریم که ۸۰سال زندگی کرده‌اند اما هنوز بیدار نشده‌اند‌». استاد اخلاق حوزه علمیه قم ادامه داد: «این تعبیرات مشخص می‌کند که از آدمی انتظار می‌رود با آگاهی فرا‌تر از افق حیوانات حرکت کند؛ انسان باید در رفتار‌هایش هوشیار باشد و بیندیشد که کیست؟ کجاست و کجا خواهد رفت؟ اگر تابع غریزه خود باشد با حیوان فرقی نمی‌کند‌».

او بر اساس قرآن مشکلات اصلی بشر را ناشی از غفلت دانست و گفت: «طبق فرمایش قرآن کسی که دچار غفلت شود مانند سگ و الاغ است؛ این مهم‌ترین بدبختی بشر است که توجه نداشته باشد که چه مسئولیتی متوجه اوست و همواره با خود بگوید خوش باش و دم را غنیمت شمار‌».

او با بیان اینکه «بنا بر نظریه مأثور از قدمای فلاسفه یونان فلسفه اخلاق تعیین ملاک خوب و بدبودن است»‌ افزود: «آنچه در کتاب‌های ما آمده است و علمای ما تبعیت کرده‌اند، این است که قوای انسان به سه‌شکل تقسیم‌بندی می‌شوند، افراط، تفریط و اعتدال؛ در هرقوه‌ای افراط و تفریط بد است و ملاک خوبی حدوسط و اعتدال است. اما رعایت اعتدال در همه امور فضیلت نیست چراکه گاهی در این زمینه تشکیک شده است اما چندان به این امر توجه نشده که آیا این حرف اساس عقلانی محکمی دارد که بگوییم در همه‌چیز حدوسط فضیلت است؟ مثلا افراط در عبادت، کسب علم و تقوا هم رذیلت است؟»

نفت در مسیر ۷۵ دلاری


دنیای اقتصاد کاهش سریع قیمت نفت را مورد توجه قرار داده و نوشته: قیمت نفت در شرایطی طی یک ماه اخیر با افت حدودا ۷ دلاری روبه‌رو‌ شده و از ۱۰۰ دلار و ۷۵ سنت به ۹۰ دلار و ۷ سنت در روز جمعه و رسید که پیش‌بینی‌ها از تداوم روند کاهشی قیمت نفت همچنان قوی است. این در حالی است که ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر به بالا‌ترین میزان خود در بیش از چهار سال اخیر رسیده است. این امر به افت شدید قیمت طلا و نفت منجر شده است. در این بین قیمت نفت برنت روز چهارشنبه رکورد ۲۷ ماه اخیر خود را در رقم ۹۰ دلار و ۷۰ سنت شکست و این مسأله احتمال کاهش بیشتر بهای نفت را تقویت کرد. روز گذشته قیمت نفت برنت نیز به ۹۳ دلار و ۳۳ سنت رسید.

نگاهی به معاملات آتی نفت نشان می‌دهد که نگرانی‌ها از آینده قیمت نفت بالاست. به‌ عنوان نمونه نفت آمریکا تحویل ماه نوامبر به کمترین قیمت خود در ۱۷ ماه گذشته رسیده است و به بهای زیر ۹۰ دلار معامله می‌شود. در این بین اما برخی گمانه زنی‌ها از احتمال کاهش سقف تولید اوپک خبر می‌دهد؛ تصمیمی که نظرات موافق و مخالف فراوانی دارد. در این بین پیش‌بینی‌های CNBC نشان می‌دهند نفت در شرایط کنونی قابلیت آن را دارد که به قیمت ۷۵ دلار برسد و در صورتی که اوپک تولید را کاهش ندهد و روند تقویت قیمت دلار به همین منوال باشد، ثبت این قیمت تا پایان سال ۲۰۱۴ بعید نیست.

این قیمت برای نفت به معنای یک فاجعه برای کشورهای تولیدکننده محسوب می‌شود اما کشورهای مصرف‌کننده‌ای که برای رشد اقتصادی خود نیازمند کاهش سطح قیمت هستند از این روند رضایت دارند. النعیمی، وزیر نفت عربستان پیش از این معتقد بود قیمت نفت مناسب است و نیازی به کاهش تولید نیست، اما اخبار جدید حکایت از آن دارد که این کشور ممکن است تولید را به‌منظور حمایت از بازار کاهش دهد؛ همان طور که جنگ قیمتی به راه انداخته است تحلیلگران اقتصادی عربستان پیش‌بینی کرده‌اند که تولید نفت این کشور در سه ماه پایانی امسال به دلیل عرضه نفت فراوان در بازار، کاهش تقاضا و نیز کاهش نگرانی‌های ژئوپلیتیک، کم شود. تحلیلگران بانک جدوه پیش‌بینی کرده‌اند که عرضه نفت عربستان در ماه‌های پایانی امسال به روزانه ٩ میلیون و ۵٠٠ هزار بشکه کاهش یابد. این سطح تولید، میانگین روزانه تولید نفت عربستان در سال ٢٠١۴ را به ٩ میلیون و ٧٠٠هزار بشکه می‌رساند.

با این حال برخی کار‌شناسان معتقدند، قیمت نفت با فرا رسیدن فصل سرما در نیمکره شمالی متوقف شده و دوباره افزایش خواهد یافت؛ لذا جای نگرانی وجود ندارد. با این حال گمانه‌زنی‌هایی نیز وجود دارد که اوپک در نشست آذرماه خود در صورت تداوم کاهش قیمت به افت تولید رأی خواهد داد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند عرضه‌های مناطقی از آمریکای شمالی افزایشی است و از طرفی تقاضای کشورهای اروپایی به دلیل اقتصاد رکودی که در ماه‌های اخیر تشدید شده روند کاهشی به خود گرفته است. به عبارتی مازاد عرضه در بازار نفت دومین عامل بعد از افزایش قیمت دلار است که روند کاهشی قیمت را تشدید می‌کند. با این حال همه نگاه‌ها به سمت ریاض است. اگر این کشور همان‌طور که کار‌شناسان اعلام کرده‌اند میزان تولید خود را به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش ندهد قیمت ۷۵ دلاری تا پایان سال سناریویی واقع‌بینانه از بهای نفت محسوب می‌شود. در حال حاضر سطح تولید این کشور ۹ میلیون و ۷۶۵ هزار بشکه در روز است.

میزان تولید اوپک در حال حاضر در حدود ۳۱ میلیون بشکه در روز بوده که دلیل آن افزایش تولید در کشورهای عربستان، لیبی و عراق است. با این حال مسائل ژئوپلیتیک در مدت اخیر مانع از افت بیشتر قیمت‌ها شده و این در حالی است که عدم تعادل در بازار با کاهش ریسک‌ها از یک طرف و تقویت دلار بروز کرده است. در این رابطه کارستن فریتچ، تحلیلگر کامرزبنک، می‌گوید: لیبی تولید نفت خود را به ‌طور عجیبی افزایش داده و با نگاه به آینده می‌بینیم که اوپک بیش از مقدار پیش‌بینی شده تقاضای نفت این سازمان در سال ۲۰۱۵ نفت تولید می‌کند، این موضوع فشار را بر اعضای این سازمان پیش از برگزاری نشست آتی بیشتر می‌کند. سطح تولید ماه سپتامبر اوپک بیشترین مقدار تولید نفت این سازمان از ماه نوامبر سال ۲۰۱۲ میلادی است.

آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا با بررسی دلایل ریزش قیمت نفت به خصوص نفت برنت که در حال حاضر به زیر قیمت نمادین ۱۰۰ دلاری خود ورود لیبی را به چرخه تولید نفت مهم‌ترین دلیل کاهش قیمت‌ها عنوان کرده است. دامنه نوسان قیمتی نفت برنت پیش از این در ۱۳ ماه منتهی به جولای ۲۰۱۴ بین ۱۰۷ تا ۱۱۲ دلار بوده است، در حالی که در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود در بهترین حالت ممکن است این دامنه بین ۹۵ تا ۱۰۰ دلار در نوسان باشد. در این بین بر اساس این گزارش تولید بیش از حد انتظار نفت توسط آمریکا از یک طرف و کاهش بیش از حد انتظار تقاضا برای سایر کشور‌ها جز آمریکا عدم تعادل موجود را تقویت کرده و بازگشت لیبی به بازار این موضوع را تشدید خواهد کرد. میزان افزایش تولید لیبی در حال حاضر به ۷۰۰ هزار بشکه رسیده و این کشور که پیش از این ۲۰۰ هزار بشکه در روز نفت تولید می‌کرد با بازگشت امنیت به آن توانسته روزانه ۹۰۰ هزار بشکه نفت به بازارهای جهانی عرضه کند که مهم‌ترین‌ دلیل افزایش تولید و کاهش قیمت محسوب می‌شود. کار‌شناسان معتقدند این کشور قادر است روزانه تا یک میلیون و ۶۰۰هزار بشکه نفت تولید کند و به فروش برساند که این موضوع دورنمای بازار را با کاهش بیشتر قیمت‌ها روبه‌رو‌ می‌سازد.

در طرف دیگر آمریکا واردات نفت سبک شیرین خود را به دلیل افزایش سطح تولید خود از این نوع نفت کاهش داده است و به گفته کار‌شناسان حتی اگر تولید نفت لیبی هم افزایش نمی‌یافت آن میزان نفتی که پیش از این توسط آفریقا به آمریکا فروخته می‌شد می‌تواند جایگزین شود و در هر حال مازاد عرضه همچنان پابرجا است. بر این اساس پیش‌بینی کاهش بیشتر قیمت نفت برنت معقول به نظر می‌رسد.

گزارش آژانس نشان می‌دهد که میزان رشد اقتصادی جهان کمتر از حد انتظار است، به‌ طوری‌ که در آسیا انتظار خاصی از کشورهای چین و هند نمی‌رود، در عین حال اقتصاد اروپا وضعیت چندان خوبی را تجربه نمی‌کند. در این بین رشد اقتصادی کشورهای عضو OECD انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۵ کاهش یابد. به این ترتیب در رابطه با رشد اقتصادی که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های تعیین‌کننده تقاضا برای نفت خام است عامل مهمی برای تقویت قیمت‌ها وجود ندارد. بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، ترکیب افزایش تولید نفت لیبی، کاهش توان اقتصادی در کشورهای جهان و کاهش فصلی تقاضا کاهش بیشتر قیمت‌های نفت خام را برای نفت برنت و اوپک به همراه دارد.

فکر نکنید قرار است مجلس ششم اتفاق بیفتد: نه، از این خبر‌ها نیست


اعتماد در مطلبی با تیتر «محمد رضا باهنر: مجلس دهم اصولگرا باقی می‌ماند» نوشته: محمدرضا باهنر علاوه بر اینکه به واسطه سال‌ها حضور در مجلس شورای اسلامی مرد لابی‌های اصولگرایان نام گرفته اما به دلیل سابقه طولانی حزبی‌اش می‌تواند یکی از افرادی باشد که توانایی تحلیل شرایط حزبی در کشور را داراست. او در گفت‌و‌گو با سایت میزان، وابسته به قوه قضاییه به تحلیل خود از شرایط اصولگرایان و اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس پرداخت.

اغلب سیستم‌های سیاسی دنیا دو حزبی، سه حزبی یا چهار حزبی هستند. بیش از این هم دیگر شلوغ می‌شود. اما اینکه ما چه سیستم حزبی را داشته باشیم، بستگی دارد به فضای موجود و مورد انتظار در کشور. مثلااگر ما بخواهیم سیستم حزبی داشته باشیم می‌توان دو جریان بزرگ اصلاح‌طلبی و اصولگرایی را برای آن در نظر گرفت. اگر بخواهیم سه حزبی باشیم بازهم می‌توان سه جریان اصولگرایی، اصلاح‌طلبی و اعتدالی را شکل داد. حتی اگر بخواهیم چهار حزبی شویم می‌توان شکل گیری جریان‌های اصولگرای رادیکال، اصولگرا یا اصلاح‌طلب رادیکال و اصلاح‌طلب را بررسی کرد، با این شکل که دو حزب تندروی اصلاح‌طلبی و اصولگرایی و دو حزب میانه رو اصلاح‌طلب و اصولگرا شکل بگیرند. البته بنده فکر می‌کنم در حال حاضر هنوز موقعیتی برای تشکیل سیستم چهار حزبی در کشور ما وجود ندارد و فعلاباید‌‌ همان دو جناح کار کنند.

بنده رویه شکل‌گیری احزاب دولت ساخته را اصلاقبول ندارم: چراکه معتقدم حزب باید دولت ساز باشد. برای همین است که حزب‌های دولت ساخته در پیگیری اهدافی که به آن اشاره کردید، موفق نبودند و با کنار رفتن آن دولت به حاشیه رانده شدند. در حالی که اگر حزب دولت ساز باشد، در یک دوره برنده انتخابات است و در یک دوره هم ممکن است بازنده باشد. آن حزب در یک دوره اکثریت حاکم است و در دوره یی دیگر اقلیت: چنین احزابی قواعد شکل گیری دولت‌ها را به خوبی می‌دانند و به نتایج تمکین می‌کنند.

بعضی‌ها می‌گویند یک طرف فرض می‌کنیم اعتدالیون اصلاح‌طلب با اصولگرا‌ها با هم یکی شوند، بعد دو جریان رادیکال، رادیکال اصلاح‌طلب و رادیکال اصولگرا باهم مبارزه کنند. من این را اصلابه مصلحت اصولگرایان نمی‌دانم. من معتقدم اصولگرایان اگر چه با هم اختلافات زیادی دارند، اما باز هم باید همه تلاششان را بکنند که به هم نزدیک شوند و اگر رقابتی هست باز بین جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی شکل بگیرد: چون اگر اصولگرایان دو تکه شوند و اصلاح‌طلب‌ها هم به همین شکل، آن وقت معلوم نیست چه کسی یا کسانی از نتیجه این کار سود ببرند.

ما در جریان اصولگرا نباید صفر و صدی نگاه کنیم، ما در جریان اصولگرا باید تمامی تلاش خود را به کار ببندیم و رو به جلو حرکت کنیم، اگرچه علاقه مندیم به وحدت ۱۰۰ درصدی برسیم اما اگر نشد وحدت ۹۰ و ۸۰ درصدی هم خوب است، بالاخره ما کار را نباید‌‌ رها کنیم. وحدت جریان اصولگرایی را در دو فضا می‌توانیم تصور کنیم، اول در وحدت بین علما که بالاخره سه جریان جامعه روحانیت مبارز تهران ـ در غیاب آیت الله مهدوی کنی ـ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مؤسسه آموزشی امام خمینی (ره) در آن تأثیرگذار هستند، باید این سه مجموعه با هم بنشینند و به یکسری تفاهم‌ها برسند.

خوشبختانه سه تشکل روحانی یاد شده در جاهایی هم به تفاهم رسیده‌اند، مثلا در جریان انتخابات مجلس خبرگان بحمدالله این سه مجموعه کاملا به تفاهم رسیده‌اند، ولی در بحث مجلس هنوز دارند بحث می‌کنند. بعد از این هم من معتقدم که خیلی آقایان نباید وارد جزییات شوند: یعنی در حد سیاست‌های راهبردی و جمع کردن اصولگرایان دور هم تصمیم گیری کنند تا این جریان بتواند سازوکارهای مربوط به مجلس را انجام داده و طرح ریزی کند.

سطحی از این سه مجموعه که در فضای وحدت اصولگرایان تأثیرگذار و نقش آفرینند، فعالان سیاسی هستند. حالابعضی جا‌ها شخصیت‌های حقوقی هستند مثل جبهه پیروان خط امام و رهبری که متشکل از ۱۸، ۱۷ تشکل سیاسی فعال شناسنامه دار است و همه این‌ها با هم کار می‌کنند. یکسری تشکل‌ها هم هستند مانند ایثارگران، رهپویان، پایداری و... و یک سری اشخاص حقیقی هم هستند که اگرچه حزبی ندارند اما حوزه نفوذ دارند، مثل آقایان قالیباف، ولایتی و لاریجانی به نظر بنده این شخصیت‌های حقوقی، تشکل‌ها و شخصیت‌های حقیقی باید دور هم بنشینند و چاره یی هم ندارند جز اینکه به یک سری تفاهماتی برسند. در این دو سطح ما باید تلاش کنیم وحدت به وجود بیاید، اشاره هم کردم به وحدت ۱۰۰ درصدی هم نرسیدیم، به هر مقداری بتوانیم وحدت کنیم عیبی ندارد.

در انتخابات مجلس آتی ممکن است بعضی از نماینده‌ها تغییر کنند، اما من این تصور را ندارم که مجلس دهم از جریان اصولگرایی خارج شود. البته نباید نسبت به این امر مطمئن باشیم، بلکه باید برای آن تلاش کنیم. رقیب جدی است.

کسی نباید تصور کند که قرار است مجلس ششم اتفاق بیفتد: نه، از این خبر‌ها نیست. من می‌خواهم بگویم‌‌ همان توصیه یی را به اصولگرایان می‌کنم که به مومنین می‌شود: باید همیشه در حالت خوف و رجا باشیم، نه خیلی مطمئن که آب از دست برود و نه خیلی ناامید.

تلاقی «توفان» و «پارازیت»


ابتکار همراه با دیگر روزنامه‌های اصلاح‌طلب، موضوع پارازیت‌ها را از دو زاویه تأثیر احتمالی آن‌ها بر سلامت و دقت پیش‌بینی‌های هوا‌شناسی هدف قرار داده و نوشته است: هشتم اردیبهشت ۹۳ به صورت ناگهانی توفانی از گرد و خاک و باد تهران را فراگرفت و به طرز غیر منتظره‌ای جان ۵ نفر را گرفت. موضوعی که آن روز‌ها در صدر خبر‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ای قرار گرفت، غافلگیر شدن بسیاری از دستگاه‌های پیش بینی کننده و امدادی بود. روز گذشته ۵ ماه بعد از آن حادثه یک باردیگر این دو موضوع با هم تلاقی پیدا کردند. هم در تهران توفان آمد و هم سازمان هوا‌شناسی دلیل ناتوانی این سازمان در پیش بینی تحولات جوی را اعلام کرد؛ پارازیت. موضوع پارازیت اگرچه در چند سال گذشته همواره محل بحث بوده و در مواردی ورود دستگاه‌های نظارتی را نیز به دنبال داشت، اما تا کنون به هیچ نتیجه قابل توجهی منجر نشده است. با این همه در چند روز گذشته این موضوع یک بار دیگر در کانون اخبار و تحلیل‌ها قرار گرفت تا دو موضوع (یعنی توفان و پارازیت) بار دیگر با هم تلاقی پیدا کنند.

روز گذشته، رئیس سازمان هوا‌شناسی کل کشور توضیحاتی را در خصوص ناخوانا بودن تصاویر رادار هوا‌شناسی ارائه کرد که یکی از علل آن را تأثیر امواج پارازیتی بود. داوود پرهیزکار در حاشیه تهرانگردی مسجدجامعی در پاسخ به سوالی مبنی بر ضریب خطای پیش بینی هوا، گفت: صحت پیش بینی هوا در فصل، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد است اما پیش بینی کوتاه مدت روزانه بیش از ۸۰ درصد صحت دارد. به گفته پرهیزکار سازمان هوا‌شناسی کشور از استانداردهای سازمان هوا‌شناسی جهان (WMO) پیروی می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با بیان اینکه متأسفانه یک سوم تصویر رادار تهران واقع در منطقه پرند ناخوانا است، گفت: احتمالا به دلیل وجود پارازیت این تصویر ناخوانا شده است که باید سازمان تنظیم مقررات رادیویی در مورد چرایی این تصویر ناخوانا توضیح دهد. وی همچنین درباره گرد و خاک تهران نیز گفت: بادهایی که در تهران می‌وزد نباید موجب بروز گرد و خاک شود اما متاسفانه بنا به دلایلی خاک به قدری نرم شده که وزش بادهای هرچند اندک و کم‌قدرت، سبب بروز پدیده گرد و غبار می‌شود.

یک روز قبل از آن سازمان محیط زیست از کمیته رسیدگی به وضعیت پارازیت‌ها درخواست کرد، با توجه به سرطان‌زا بودن پارازیت‌ها، تصمیم دیگری برای مقابله با تهاجم فرهنگی اتخاذ شود. به گزارش ایرنا سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز پنجشنبه با اعلام مطلب فوق، اظهار کرد: برای رسیدگی به وضعیت پارازیت‌ها کمیته مشترکی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده است و تاکنون جلسات آن در سطح وزیر تشکیل و مصوباتی نیز داشته است. وی افزود: بر اساس این مصوبات قرار شد مبحث مربوط به پارازیت‌ها و تأثیر آن بر روی انسان با جدیت پیگیری شود زیرا بحث سرطانزا بودن پارازیت‌ها بار‌ها مورد بررسی قرار گرفته است و احتمال بروز این بیماری به علت تأثیر پارازیت‌ها در انسان وجود دارد.

متصدی اظهار کرد: پیشنهاد سازمان محیط زیست بر حذف کامل پارازیت‌ها است اما اگر قرار است برای مقابله با بحث تهاجم فرهنگی و حفاظت ازشان و کیان کشور اقدامی انجام شود بهتر است راه‌های دیگری برای آن پیشنهاد شود. متصدی گفت: اکنون در کمیته مشترک رسیدگی به پارازیت‌ها کار با جدیت دنبال می‌شود و یکسری آزمایش‌ها در حال انجام است تا با بررسی نتایج آن بتوانیم به راهکاری اساسی و قطعی دست یابیم، رسیدن به این هدف نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و شرایط کشور است.

وی افزود: پیگیری‌های خود تا رسیدن به نقطه مطلوب را انجام می‌دهیم اما روند رو به جلوی کار‌ها نشان می‌دهد در آینده‌ای نزدیک مشکلات برطرف خواهد شد. متصدی با بیان اینکه در موضوع پارازیت‌ها بحث‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، زیست محیطی و سلامت وجود دارد، ابراز امیدواری کرد: در آینده نزدیک به نقطه قابل قبولی برسیم تا این نگرانی هم از جامعه برطرف شود.



{$sepehr_album_14609}

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی