بازدید 6586

ا‌ستقبال‌دیلی‌تلگراف ازگفت‌وگوی کامرون و روحانی

این روزنامه با یادآوری اینکه برای نخستین بار است که چنین دیداری در 35 سال گذشته میان رهبران سیاسی دو کشور در این سطح برگزار می شود، افزود: حسن روحانی بعد از دیدارش با دیوید کامرون گفت که از «چشم انداز جدید» در روابط تهران با لندن استقبال می کند.
کد خبر: ۴۳۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۷ 25 September 2014
روزنامه دیلی تلگراف در شماره روز پنجشنبه خود دیدار نخست وزیر انگلیس با رییس جمهوری ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل را یک «گفت‌وگوی تاریخی» خواند و به نقل از دیوید کامرون نوشت: بخش کوچکی از تاریخی ساخته شد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه با یادآوری اینکه برای نخستین بار است که چنین دیداری در 35 سال گذشته میان رهبران سیاسی دو کشور در این سطح برگزار می شود، افزود: حسن روحانی بعد از دیدارش با دیوید کامرون گفت که از «چشم انداز جدید» در روابط تهران با لندن استقبال می کند.

دیلی تلگراف اضافه کرد: رییس جمهوری ایران از دیدارش با کامرون به عنوان «یک ساعت گفت وگوی سازنده وعملی درچشم اندازی نو» توصیف کرد.

به نوشته این روزنامه، کامرون اگرچه بعد از مذاکراتش با روحانی سخنی نگفت اما او به یکی از دستیارانش گفته «یک بخش کوچکی از تاریخ ساخته شد.»

دیلی تلگراف افزود: این دیدار که در سازمان ملل متحد برگزار شد، نخستین دیدار رودرو میان سران حکومتی ایران و انگلیس از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 میلادی است.

این روزنامه همچنین نوشت: این باور در ایرانی ها وجود دارد، بریتانیا که در ایران به عنوان «روباه پیر» شناخته می شود، از میانه قرن نوزدهم میلادی در سیاست های ایران دخالت کرده و در کودتای 1953 میلادی علیه دکتر محمد مصدق که اسناد دولتی آن نیز سال گذشته میلادی منتشر شد، نقش داشت.

دیلی تلگراف افزود: بعد از این دیدار، یک سخنگوی نخست وزیر انگلیس گفت، کامرون و روحانی اذعان داشتند که تفاوت های معناداری میان دو کشور در گذشته وجود داشته است اما حالا متعهد به ارتقای سطح روابط هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها