بازدید 3697

نشست خبری مشترک کری با رئیس‌جمهور عراق

وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور عراق، گفت واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود که اقدام نظامی علیه داعش به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود.
کد خبر: ۴۳۶۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰ 24 September 2014
وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با رئیس‌جمهور عراق، گفت واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود که اقدام نظامی علیه داعش به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود.

به گزارش فارس، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده، دیدار کرد.

وی پس از این دیدار با حضور در نشست خبری، به اقدام نظامی اخیر آمریکا در سوریه اشاره کرد و گفت آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که این حملات به مرزهای جغرافیایی محدود نمی‌شود. کری در این رابطه گفت: «ما از همان ابتدا به صراحت اعلام کردیم که اجازه نمی‌دهیم جغرافیا یا مرزها ما را از اقدام علیه داعش بازدارد و نمی‌گذاریم که مأمنی برای آن‌ها به وجود آید که در آن احساس کنند می‌توانند در برابر پاسخگویی پناه بگیرند.»

آمریکا از روز سه‌شنبه دامنه اقدام نظامی خود در منطقه را به داخل سوریه گسترش داده و اعلام کرد به همراه 5 کشور عربی مواضع داعش و دو گروه تروریستی دیگر را هدف قرار داده است.

کری در بخش دیگری از نشست خبری گفت در صورتی که با داعش مبارزه نشده و این گروه مهار نشود، می‌تواند تهدیدی برای تمام جهان باشد. وی همچنین از تلاش‌های معصوم برای شکل‌گیری دولتی جدید در عراق تمجید کرد.

آقای معصوم نیز ملاقاتش با وزیر خارجه آمریکا را مثبت و مثمر ثمر خواند و گفت در این نشست در مورد موضوعات مختلف از جمله مسئله تهدید داعش گفت‌وگو شده است.

قرار است امروز «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا هم با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق دیدار کند. این اولین دیدار طرفین پس از شکل‌گیری دولت جدید عراق خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر