بازدید 5130

شمار اروپاییان درجمع تروریست‌های عراق و سوریه

هماهنگ‌کننده اروپایی مبارزه با تروریسم با ارائه آماری جدید، شمار عناصر مسلح اروپایی را که برای اقدامات تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند، حدود 3000 تن اعلام کرد.
کد خبر: ۴۳۶۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۴ 24 September 2014
هماهنگ‌کننده اروپایی مبارزه با تروریسم با ارائه آماری جدید، شمار عناصر مسلح اروپایی را که برای اقدامات تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند، حدود 3000 تن اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، جیل دو کرشوف، هماهنگ‌کننده اروپایی مبارزه با تروریسم گفت: تعداد عناصر مسلح اروپایی در عراق و سوریه که در ماه‌ ژوئیه گذشته، حدود 2000 تن اعلام شده بود، به حدود 3000 تن افزایش یافته است.

وی افزود که این افزایش در تعداد عناصر مسلح ممکن است ناشی از پیشرفت‌های داعش در برخی مناطق جغرافیایی و اعلام "خلافت" در برخی از مناطق تحت سلطه این گروه باشد.

این مسئول اروپایی اظهار داشت: پیشرفت‌های داعش متوقف نشده است و اعلام "خلافت" از سوی این گروه می‌تواند تاثیر گذار باشد.

به گزارش العالم، اکثر اروپایی‌هایی که به جمع گروه‌های مسلح در عراق و سوریه پیوسته‌اند، از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد و دانمارک هستند. تعداد محدودی از آنان نیز از کشورهای اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و اتریش هستند.

وی همچنین گفت که بین 20 تا 30 درصد از این عناصر مسلح که تبعه یا مقیم کشورهایی اروپایی بوده‌اند، به کشورهایشان بازگشته‌اند که برخی از آنان زندگی عادی خود را از سرگرفته‌اند و برخی دیگر بعد از صدمه های روحی درجنگ، دچار افسردگی شده اند. برخی دیگر از آنان که تندروتر بوده‌اند، تهدیدی برای کشورهایشان به شمار می روند.

دو کرشوف تاکید کرد: چالشی که هر یک از کشورهای عضو با آن مواجه هستند، ارزیابی وضعیت هر یک از این عناصر مسلح و تشخیص میزان خطر آنان و نشان دادن بهترین واکنش در برخورد با آنان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار