بازدید 8076

افزایش فشار استرالیا به مسلمانان

استرالیایی ها که به بهانه مبارزه با تروریسم، مسلمانان این کشور را طی هفته های اخیر تحت فشار قرار داده اند در پی ممنوعیت استفاده از برقع در بین زنان مسلمان برآمدند.
کد خبر: ۴۳۵۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶ 19 September 2014
استرالیایی ها که به بهانه مبارزه با تروریسم، مسلمانان این کشور را طی هفته های اخیر تحت فشار قرار داده اند در پی ممنوعیت استفاده از برقع در بین زنان مسلمان برآمدند.

به گزارش ایرنا، تونی ابوت نخست وزیر استرالیا که کشورش در ائتلاف «پوچ، توخالی و جهت دار» آمریکا علیه داعش در عراق شرکت دارد، پیش از این در نشست هایی با گروه های اسلامی در این کشور، به مسلمانان استرالیا هشدار داد و گفت: کانبرا قصد مبارزه با گروه داعش را دارد و پیوستن به این گروه می تواند «برای مسلمانان خطرناک» باشد.

مواضع تونی ابوت برای ایجاد محدودیت مسلمانان استرالیا با واکنش تند مواجه شد و مسلمانان این کشور با انتقاد نسبت به قوانین جدید مبارزه با تروریسم استرالیا، این قوانین را بر پایه نژاد دانستند.

در پی این فشارها که به بهانه مبارزه با تروریست ها هر روز افزایش می یابد سناتور 'کری برناردی' روز جمعه بار دیگر دیدگاه خود برای ممنوعیت استفاده از برقع توسط زنان مسلمانان را مطرح کرد.

این دیدگاه یک روز پس از حملات 800 پلیس سیدنی و بریزبن به 20 مکان برای دستگیری افرادی که با تروریست های داعش همکاری می کنند، مطرح شد.

این سناتور افراطی استرالیایی مدعی شد پوشش سر زنان 'پوشاندن ظلم و ستم' و 'پرچم بنیادگرایی' است و استفاده از آن در استرالیا 'درست نیست'.

وی روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا با اشاره به این که برخی از زنان ساکن محل هایی که پلیس استرالیا روز پنجشنبه مورد حمله قرار داد از برقع استفاده می کردند، آن را بهانه ای برای حمله به حجاب زنان مسلمان قرار داد.

این سناتور تندرو استرالیایی چهار سال قبل نیز در مقاله ای مدعی شده بود برقع «نماد سرکوب زنان و فرهنگ اسلامی» و «لباس مبدلی برای سرقت» است.

وی اکنون با حضور استرالیا در ائتلاف ضد داعش و عملیات روز گذشته پلیس، برای بر کرسی نشاندن دیدگاه های افراطی خود در مورد برقع و پیامدهای امنیتی آن، گفت: من بارها و بارها مسایل امنیتی و شناسایی مسائل مربوط به پوشش صورت را مطرح کرده ام که به برخی تغییرات در قوانین ایالتی در استرالیا منجر شده است.

ایالت «نیو سات ویلز» پر جمعیت ترین ایالت استرالیا تیر ماه سال 1390 قانونی را تصویب کرد که به پلیس اجازه می دهد از زنان مسلمان بخواهد برقع خود را بردارند.

یک حزب افراطی استرالیا نیز سال گذشته برای ممنوعیت استفاده از برقع، دست به تبلیغات ضد اسلامی زد که نگرانی زیادی را در بین جامعه مسلمانان برانگیخت.

یک مجموعه افراطی استرالیایی نیز اردیبهشت ماه امسال با انتشار فیلمی ضد اسلامی، برقع زنان مسلمان را به ملحفه تشبیه کرد و همگان را علیه آموزه های اسلامی فراخواند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار