بازدید 4358

جنتی: سال فرهنگی با توفان آغاز شد

علی جنتی شامگاه جمعه در جشن روز ملی سینما که در هتل استقلال برگزار شد، با اشاره به تصویب روز ملی سینما در تقویم سالانه کشور، افزود: یکی از زیباترین خبرهای که سینماگران را خوشحال می کرد بازگشتن روز ملی سینما در تقویم بود
کد خبر: ۴۳۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۱ 13 September 2014
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یک سالی که از مسوولیت بنده گذشت با توفان آغاز شد اما با همدلی و یکرنگی هنرمندان عزیز به آرامش رسید.

به گزارش ایرنا، علی جنتی شامگاه جمعه در جشن روز ملی سینما که در هتل استقلال برگزار شد، با اشاره به تصویب روز ملی سینما در تقویم سالانه کشور، افزود: یکی از زیباترین خبرهای که سینماگران را خوشحال می کرد بازگشتن روز ملی سینما در تقویم بود که با مساعدت مسوول فرهنگ عمومی این امر محقق شد.

وی با اشاره به اینکه تجربه یک سال گذشته نشان می دهد که با احترام و تعامل بسیاری از گره ها گشودنی است، ادامه داد: با وضعیت یکسال گذشته هیچ روزنه ای برای بهبود سینما پیش بینی نمی شد اما امسال 30سالن سینما به جمع سالن های کشور اضافه شد و 70 سالن نیز در حال ساخت است که نشان از بهبودی سینما را می دهد.

جنتی خاطر نشان کرد: حضور دلگرم کننده بخش خصوصی بسیار مسرت بخش است و توانسته به ایجاد سالن های مناسب کمک شایانی در طول یکسال گذشته کند .

وی تاکید کرد: شعار سینمای امید، بسیار پسندیده است و طبق بررسی ها فیلم های بسیاری در این حوزه تولید و درحال تهیه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به روز رسانی و توجه به تکنولوژی را از اولویت های این وزارت خانه دانست و گفت: در حوزه سینما خوشبختانه توانسته ایم با دیجیتالی کردن سینماها در این زمینه پیشرفت مناسبی داشته باشیم.

به گفته جنتی، عدالت فرهنگی، گسترش بحث های علمی و فرهنگی، شفافیت در حمایت از سینماگران، طرح تاسیس مدرسه عالی سینما و اجرای طرح سینما کارت از مهمترین بحث های بود که در این یکسال پیگیری کرده ایم .

وی تمام این تلاش ها را مدیون برنامه ریزی ها و تدبیر درست حجت الله ایوبی دانست و گفت: از ایشان و همه همکاران وی که در این حوزه تلاش می کنند صمیمانه سپاسگزارم .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار