بازدید 6064
۱

نگاه شما: نگاه یک راهدار

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹ 22 August 2014
سال‌ها، میلیاردها تومان هزینه شد تا جاده‌هایی نه با ایمنی کامل که با استانداردهایِ حداقلی، ساخته شود. سال‌ها مدیران و سیاست‌گذاران، کارشناسان و راهداران کوشیدند تا این جاده ها‌ اگر چه نه به بهترین شکل که حداقل خاکی نباشند. سال‌ها کوشیدیم تا فرهنگ رانندگی را ارتقا بخشیم ، تا شاید ضعف ایمنی جاده‌ها در کنار ترافیک خودروهای بی کیفیت ، کمتر به مرگ بینجامد...

بهای یک اشتباه کوچک در رانندگی، جان آدمی نیست. تصمیم غیر کارشناسی دولت قبلی، اشتباهی است تاریخی، که تاوانش را مردم باجانشان پرداختند و راهداران نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند.

از سویی ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن شهرسازی با شرح وظایفی متفاوت، تنها با هدف انتقام گیری سیاسی و بازیچه نمودن مهمترین دغدغه مردم به منظور استقرار مداوم در کانون توجه عموم و توجیه صرف بودجه راه در مسکن مهر و از سوی دیگر متاسفانه انتصاب وزیر این وزارتخانه با نگرشی محدود به حوزه مسکن، راه و راهداری را به حاشیه راند. با اینکه وزارتخانه ای به نام راه و شهرسازی با شرح وظایف و سلسله مراتب سازمانی مبهم تاسیس شد اما نه مسکن مناسبی برای رفاه حال متقاضیان آن، ساخته شد و نه دیگر جاده‌ای برای رسیدن به آن ماند. علیرغم تاکید ویژه‌ی اندیشمندان این حوزه به بحرانی بودن آن، راه از اولویت سازمان خارج شد تا مسکنی بسازیم تنها به نام مهر.

فراموش شد راه، راهسازی و نگهداری آن که تنها زیرساخت توسعه و پیشرفت سایر حوزه های خدماتی کشور محسوب می شده است، همواره ضامن امنیت، جان و مال رانندگان است. سال‌ها نگهداری از راهها با هزینه های سنگین به منظور توسعه صنعت حمل و نقل کشور، تنها با چندین سال سهل‌انگاری به مخاطره افتاد ...

چرا برخلاف مشاهدات عینی، بدون انجام هیچ‌گونه فعالیت موثری در این حوزه ، همواره اخبار و آمارهای گزافی از رسانه ها به گوش می‌رسد؟ چرا انتصابات مدیران این حوزه همچنان غیر تخصصی صورت می‌گیرد؟ چند انسان بی گناه دیگر بایستی قربانی قصور مسئولین شوند؟ واقعا چرا راهداری این گونه زیر سوال رفت؟

امید داشتیم دولت جدید، اشتباهات و معضلات این ادغام را تدبیر و بی‌کفایتی در حوزه راه را با سپردن کار به اهل فنش پایان دهد، اما اکنون با گذشت یک سال، هنوز هم شاهد تغییر موثری نیستیم.

آقای وزیر، یک روز هم فرصتی است که شاید بتوان گره ای از کلاف سردرگم راهداری گشود. تدبیر در راهداری بدون انتخاب صحیح مدیران متخصص امکان پذیر نمی‌باشد. گماردن آنکه حساسیت راه را باور ندارد، دردی را از راهداری دوا نمی‌کند. هنوز راه‌های استان ما بدون ‌شناخت، تخصص و اطلاع کافی از آن اداره می‌شود. هنوز جاده‌ها بدون نگهداری جدی، به حال خود رهاشده‌اند و این مردم هستند که هر روز تاوان تعلل شما در تغییر مدیران را، با هزینه های گزافی می پردازند.

آقای آخوندی آیا به نظر شما صحیح است که در دولت تدبیر و امید، پروژه‌های بارها افتتاح‌شده را دوباره افتتاح کنیم؟ واقعا با صرف هزینه های هنگفت از بیت‌المال تنها به میمنت اقامتی کوتاه مدت شما در استان ما موافق هستید؟ در سفر اخیرتان مشکلات واقعی موجود را شنیده اید؟
بیایید گذشتگان را تکرار نکنیم.

راهداران بیش از پیش آماده‌ی از خود گذشتگی هستند و این حمایت و توجه شما را می طلبد.

فرستنده: یک راهدار

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱
کسی تا حالا چهره ی کودک شش ساله ی یک راهدار را دیده که در مراسم سوگ پدرش دنباله باباش میگرده! تا حالا خانواده ی را داغدار دیدید که به خاطره مرگ دلخراش سرپرستشون توی ناامنی جاده ها هیچ حقی حتی برای دریافت مبلغی ناچیز بایت دیه برای خودشون نمی بینن. چون راهدارها بیمه هم نیستن و کارمند این مملکت هم به حساب نمیان فقط باید پیشمرگ و سپر بلا باشن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان