بازدید 8638

صدای گردشگران رم درآمد

بازسازی بی‌موقع و بدون اطلاع فواره «تروی» شهر رم صدای اعتراض گردشگران خارجی این شهر را درآورده است.
کد خبر: ۴۲۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵ 22 August 2014
بازسازی بی‌موقع و بدون اطلاع فواره «تروی» شهر رم صدای اعتراض گردشگران خارجی این شهر را درآورده است.

به گزارش ایسنا، با وجود اینکه بازسازی و ترمیم برای حفاظت از هر اثر تاریخی مثل آثار شهر «رم» ضروری است اما گردشگرانی که از تمامی نقاط جهان از شهر «قادمین» دیدن کردند، با دیدن بنای تروی کاملا ناامید و گله‌مند شدند، چرا که هیچ کس از این همه کار و پروژه آنها را باخبر نکرده بود.

به گزارش شبکه خبری «الحیاه» لبنان، یک گردشگر اسپانیایی با اشاره به فواره خاموش تروی، گفت: برای یک گردشگر خیلی دشوار است که تصور کند این فواره و این حوضچه همان فواره «تروی» است که به خاطر فیلم «زندگی شیرین» ساخته «فدریکو فلینی» در جهان مشهور شد. با وجود اینکه مراحل بازسازی آن ادامه دارد اما برخی گردشگران طبق سنت قدیمی سکه‌هایی را در حوضچه‌ خشک آن می‌اندازند به امید اینکه باز هم به شهر رم بازگردند و برخی دیگر از نبود اطلاع‌رسانی نسبت به این اقدامات و ترمیم‌ها شاکی هستند.

«ریکاردو» گردشگری که از کشور شیلی برای گذران اوقات فراغت خود با خانواده به این شهر تاریخی سفر کرده، می‌گوید: این بازسازی‌ها موجب نارضایتی ماست. ما از کشوری بسیار دور به اینجا آمده‌ایم تا این اثری را که به دست «نیکول سالوی» مهندس و سنگ‌تراش ایتالیایی در قرن هجدهم بنا شده از نزدیک ببینیم اما شاید هرگز نتوانیم دوباره به این شهر سفر کنیم.

«جولی اسکوادریلی» یکی از راهنمایانی که در این منطقه حضور دارد با اشاره به اینکه برنامه بازدید از این فواره را از لیست برنامه‌های خود خارج کرده گفت: تنها صحنه‌ای که گردشگران با آن روبه‌رو می‌شوند داربست‌ها و روکش‌های پلاستیکی است. این راهنمای تور که از حدود پنج سال پیش به این کار مشغول است و همواره خانواده‌ها و بچه‌های مدرسه‌ای را به این منطقه تاریخی شهر رم هدایت می‌کند، اظهار کرد: تورها و مسافران دیگر دوست ندارند از این منطقه دیدن کنند چرا که به نظرشان بازدید از بنایی در دست ترمیم تلف کردن وقتشان است.

او افزود: زمانی که گردشگران با من تماس می‌گیرند و اوضاع این بنای تاریخی را جویا می‌شوند من به آنها می‌گویم که این بنا در دست ترمیم است ولی آژانس‌های مسافرتی همیشه از دادن این دست اطلاعات به گردشگران خودداری می‌کنند.

این و ضعیت بر کار تاجران شهر رم هم تاثیر منفی گذاشته است و طبق گزارش‌ها میزان خسارت مالی مابین 30 تا 40 درصد است. به طوری برخی از فعالان این حوزه یا استعفا داده‌اند و یا مجبور به تعطیلی شرکت‌های تجاری خود شده‌اند.

تصمیم اجرای این عملیات بازسازی در فصل تابستان با انتقادات تندی از سوی مردم مواجه شد. جولی اسکوادریلی در این باره گفت: شکی نیست که این دوره زمانی پرازدحام و اوج سفرهای تابستانی است اما با کاهش اردوهای دانش‌آموزی و سفرهای توریستی به دلیل حرارت شدید هوا به ویژه برای گردشگران سالمند اجرای پروژه بازسازی در فصل بهار یا زمستان بهتر بود.

«جووانی کاربونارا»، کارشناس امور بازسازی در ایتالیا با تایید تصمیمی که مسوولان رم گرفته‌اند، گفت: این عملیات از سوی شرکت‌های بزرگی حمایت مالی می‌شود اما باید بپذیریم که خطاهایی هم در این طرح صورت گرفته است. از جمله اینکه افراط در این بازسازی‌ها در سال‌های اخیر به دلیل مراسمی چون یوبیل سال 2000 و جام جهان فوتبال باعث شده که برخی دیگر از اماکن تاریخی از بازسازی‌ها جا بمانند اما بازسازی‌ها در لکوسیوم با وجود ازدحام گردشگران همچنان ادامه دارد.

فواره تروی در سال 1762 به دست «نیکولای سالوی» در منطقه‌ای به همین نام در شهر رم پایتخت ایتالیا بنا شد. این آب‌نما که 26 متر ارتفاع و 200 متر عرض دارد هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از کارهایی که گردشگران انجام می‌دهند پرتاب سکه در حوضچه است. این آب‌نما پس از آنکه در سال 1960 در فیلم «زندگی شیرین» دیده شد‌، به شهرت جهانی دست یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار