بازدید 10298

خراسان رضوی؛ نخستین استان بدون حیوان آزاری

خراسان رضوی، مدفن امام هشتم شیعیان جهان و ضامن آهو، به صورت رسمی اولین استان سبز حیوان آزاری نام خواهد گرفت و حمایت رسمی این استان از حقوق حیوانات همزمان با روز محیط بان و «روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات» اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۷۸۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۳ 21 August 2014
حذف حیوانات از سیرک که شاید بارزترین نمونه های حیوان آزاری در آنها رقم می‌خورد، خواسته‌ای است که مدتی پیش توسط فعالان حقوق حیوانات مطرح شده و خوش بختانه در زمانی کوتاه اخبار خوشی به همراه آورده است.

به گزارش «تابناک»، به فاصله کوتاهی از واکنش مسئولان محیط زیست استان آذربایجان شرقی که مانع ادامه فعالیت سیرک تازه دایر شده در تبریز شده و این سیرک را به دلیل حیوان آزاری از استانشان اخراج کردند، اکنون خبر می‌رسد که مسئولان استان خراسان رضوی یک گام پیشتر گذاشته و ممنوعیت نمایش حیوانات در سیرک در استانشان را به تصویب رسانده‌اند.

دیده بان حقوق حیوانات که پیشنهاد این مصوبه را به ایشان داده بود، می‌نویسد: مسئولان محیط زیست استان خراسان رضوی در پاسخ به درخواست دیده بان حقوق حیوانات حیوان تصمیم گرفتند از این به بعد مجوز نمایش هیچ حیوانی در سیرک را در استانشان ندهند و بدین ترتیب استان ضامن آهو نخستین استانی لقب می‌گیرد که به تحریم حیوان آزاری پیوسته است.

در نشست صمیمانه دیده بان حقوق حیوانات با مدیر اداره کل محیط زیست خراسان رضوی که در محل این اداره کل انجام شد، مهندس حمید صالحی با درخواست دیده بان حقوق حیوانات برای محو جلوه های حیوان آزاری از خراسان رضوی موافقت کرد و در همین راستا، رونوشت مجموعه فتاوای مراجع تقلید در حرمت حیوان آزاری در سیرک توسط نماینده دیده بان حقوق حیوانات به مهندس صالحی تقدیم شد.

مدیر اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان در این نشست گفت: با توجه به اجماع مراجع تقلید بر حرام بودن حیوان آزاری در سیرک‌ها، از این پس برای فعالیت سیرک های حیات وحش در این استان مجوزی صادر نخواهد شد.

به این ترتیب خراسان رضوی، مدفن امام هشتم شیعیان جهان و ضامن آهو، به صورت رسمی اولین استان سبز حیوان آزاری نام خواهد گرفت و حمایت رسمی این استان از حقوق حیوانات همزمان با روز محیط بان در «جشنواره حفظ محیط زیست در آموزه های رضوی» و «روز مبارزه با خشونت علیه حیوانات» اعلام خواهد شد.

گفتنی است دیده بان حقوق حیوانات در یک اقدام ترویجی و در هماهنگی با ارگان های تراز اول بین المللی در زمینه حقوق حیوانات تلاش خواهد داشت گام به گام عرصه را بر سیرک های معدود حیات وحش بسته و استان به استان صدور مجوز فعالیت برای سیرک های حیات وحش را منع نماید.

در این راستا اکیپ هایی از این مجموعه به استان های مختلف عزیمت کرده و تلاش می‌کنند در مذاکره با مسوولان تراز اول هر استان، از فعالیت سیرک ها جلوگیری کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۲۷
پس حتما سوله سگ کشی مشهد تو ورامینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
باغ وحش مشهد که عین حیوان آزاریه. فیل بیچاره تو اون چاله انداخته بودنش مردم سوار میشدن پول میدادن. آخرش هم مرد
شیر و بقیه حیوانا هم کلا مریض شدن
بیشترین شکار حیوانات تو استان ما انجام میشه متاسفانه، اونوقت این عنوان یعنی چی. جلوی شکارچی ها رو بگیرین که راحت تو روز روشن، بدون حتی ذره ای ترس میرن شکار.
پاسخ ها
غریبه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
واقعآ اینهمه گزارش کشتار حیوانات در طبیعت خراسان کار کیست؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
همه رو کشتند چیزی نمونده
اسم استان ما را این می گذاریدو گرنه حیوانات در اینجا به شدت در رنجند....
جالبه. با اینکه تبریز اول این کارو کرده اما اسم مشهد گفته میشه به عنوان شهر اول. دگه بی انصافی در حد تیم ملی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
افرین به سوادت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
من خواهش میکنم ازت یه بار دیگه با دقت بخون متنو
اما دم تبریزی ها هم گرم
اونا هم کار خوبی کردن ایشالله بزودی به تصویب هم برسونن
دستشون دارد نکنه
کاش فکری م برای باغ وحش مشهد الرضا شود. اینکه برای غذا دادن به شیرها و دیگر حیوانات حیوانات زنده را در قفس بیاندازند کمال بی رحمی است. در طبیعت حیوان شکار شونده حد اقل امکان فرار دارد ولی در قفس؟ لذا بهتر است از این عمل خودداری شود ضمن اینکه مردم هم به تماشا فرا می خوانند برای جذب بیشتر مشتری.
شاید به خاطر برکت ضامن آهو است.
پرچم مشهدی ها همواره بالاست...واقعا تصمیم خوبیه...
تابناک گزارشی از
مسابقات جنگ انداختن سگها در اطراف مشهد حتما تهیه کنید
شاید مسولان یه فکری برای این موضوع هم بردارند
پس آزار حیوانات در باغ وحش مشهد چیه؟
دندون خرسارو کشیدن ، بهشون نون خشک می دن!!
شیرهاش افسردن ، و .....
اگر این شهر اول شده وای به حال بقیه شهر ها
ما توی مشهد کنسرت که نداریم باغ وحش درستیم که نداریم سیرکم راه ندین تفریح میخوایم چیکار؟ بعد میگن چرا مردم میرن سراغ ماهواره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
برای تفریحت باید حیوان آزاری رخ بده؟
تبریز هم به این لیست بعنوان شهر اولینها اضافه کنید که مردمش مانع سیرک و حیوان آزاری شدند و خواهند شد...
یا ضامن آهو ع

آهو رفت بچه هاشو شیر داد و برگشت .

این حیوانات زبان ندارند خیلی شعورشون از ما انسان ها بیشتره ..
راه حل تعطيل باغ وحش ها، سيرك ها و مبارزه با شكارچي هاست تا حيات وحش نجات پيدا كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
اگه سیرک و باغ وحش شرایطش دست باشه بودنشون اشکالی نداره خیلی هم خوبه ولی نه اینکه حیوان آزاری بکنن تو سیرک بریم تماشا
اما استارت کار برای اولین بار تو شهر اولین ها یعنی تبریز زده شدااااا نه غلااام؟؟
این هم از برکت وجود امام رضا است.
به به خدا خیرشون بده
مرسی تابی که خبر مربوط به حیوان آزاری هارو پیگیری می کنه اما خیلی کمه هنوز. اگه این قضیه مرتب از رسانه ها به خصوص تلویزیون آموزش داده بشه انشالله دیگه هیچ مخلوق خدا که جانداره آزار نمی بینه. کاش یه سری حدیث که راجع به حمایت از حیواناته می ذاشتین
برو یه سری باغ وحش مشهد بزن
سلام تابناک عزیز. بخدا عاشق این کارتم که جلو افتادین و دارین هر روز در مورد حیوان‌آزاری، مطلب ارائه می‌دین. این کارتون یک فرهنگ سازی بزرگه. یک عمل بسیار بسیار با ارزش و میتونه کاری کنه که در آینده حیوانات زیادی از رنج و گرسنگی و بدختی رها بشن. حتی اثر کارتون رو امروز هم میشه حس کرد. خواهش میکنم این حوزه رو رها نکنید. قدرت رسانه‌ها بسیار بالاست و شما به عنوان یک رسانه تاثر‌گذار می‌تونید در این زمینه پیشتاز باشید. لطفا باز هم از حقوق سگ‌‌ها و گربه‌ها بنویسین. از پرنده‌های در قفس. از رنجی که حیوانات باغ وحش‌ها و سیرک‌ها بهشون واد میشه. به خدا شما میتونید نگاه جامعه رو به این مسئله عوض کنید و اگر رسانه‌های دیگر هم با شما هم‌داستان شوند، شاید بیاد روزی که کشور ما یک کشور نمونه در رعایت حقوق حیوانات بشه. این رو هم عرض کنم که اگر مردم حقوق حیوانات رو محترم بشمرن و به جای رنج و عذاب اونها،‌ بهشون محبت کنن، به خدا زندگیشون مملو از برکت و آرامش و صلح می‌شه.
این بنده حقیر، بزرگترین لذت زندگیش رو در غذا دادن به حیوانات می‌دونه.
تابانک عزیز، ازت ممنونم که میون این همه بحث و جدل و دعواهای مخالف ما انسانها، به فکر حیوانات زبن بسته هستی که کسی رو ندارن تا ازشون حمایت کنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست