بازدید 4841

آمادگی یونسکو برای حل آلودگی تالاب انزلی

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: سازمان یونسکو این آمادگی را دارد در بحث آلودگی تالاب انزلی با استان گیلان همکاری کند.
کد خبر: ۴۲۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹ 16 August 2014
دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران گفت: سازمان یونسکو این آمادگی را دارد در بحث آلودگی تالاب انزلی با استان گیلان همکاری کند.

به گزارش تسنیم از رشت، محمدرضا سعیدآبادی ظهر امروز در جلسه استاندار گیلان با دبیرکل و روسای کمیسیون ملی یونسکو-ایران در سالن شهید انصاری استانداری با اشاره به اینکه گیلان تجلی دانش، زیبایی و نیکویی است، اظهار کرد: برگزاری چنین جلسه‌ای با حضور مدیران و نمایندگان را برای نخستین بار مشاهده کردم که با علاقه‌مندی زیاد در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه یونسکو در 5 حوزه کار، آموزش، فرهنگ، علوم اجتماعی و طبیعی و ارتباطات فعالیت می‌کند، افزود: این حوزه‌ها برای رسیدن به 2 هدف بزرگ صلح و آرامش بیشتر و زندگی بهتر در جهان هستند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با تاکید بر اینکه امروز واژه حکمرانی جهانی و یا مشارکت در مدیریت جهانی یک موضوع انتزاعی نیست بلکه مسئله عملیاتی است، تصریح کرد: یکی از راه‌های ورود به حکمرانی جهانی از طریق مشارکت و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی امکانپذیر است.

وی خاطرنشان کرد: یونسکو به عنوان قلب علمی، آموزشی و فرهنگی جهان است و شهر رشت و استان گیلان بیشتر از ظرفیت‌های خود قابلیت عرضه در عرصه جهانی دارد.

سعیدآبادی با اشاره به اینکه توسعه پایدار فقط رشد اقتصادی نیست بلکه یکی از موضوعات به غیر از رشد اقتصادی توسعه اجتماعی و فرهنگی است، گفت: اگر رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وجود داشته باشد اما نگاه زیست‌محیطی وجود نداشته باشد توسعه شهری صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه امروز می‌توان از پنجره فرهنگی با جهان صحبت کرد، افزود: خطر جهانی شدن از دیدگاه یونسکو یکسان بودن و یکرنگ شدن، تنها چیزی که در برابر این خطر می‌تواند بایستد تنوع فرهنگی است.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران تاکید کرد: برای رسیدن به اهداف استان تعاملات فرهنگی باید مورد توجه باشد و گیلان با توجه به قدمت تاریخی خود می‌تواند در حوزه تبادلات فرهنگی پیشتاز باشد.

وی با تصریح بر اینکه ایران توانسته است با منطق خود مباحث خود را با جهان مطرح کند، گفت: امروز افکار عمومی جهان با استدلال‌های ایران همراهمی می‌کند.

سعیدآبادی با اشاره به اینکه امروز در ایران 12 کرسی دانشگاهی یونسکو وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه گیلان با ایجاد کرسی دانشگاهی جهان می‌تواند با سایر دانشگاه‌های جهان در حوزه‌های مختلف ارتباط برقرار کند.

وی با بیان اینکه ثبت شهر رشت به عنوان شهر خلاق، تقویت راه ابریشم به عنوان یک شاهراه ارتباط فرهنگی می‌تواند ظرفیت‌های گیلان را در سطح جهانی نشان دهد، افزود: سازمان یونسکو این آمادگی را دارد در بحث آلودگی تالاب انزلی با استان گیلان همکاری کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر