بازدید 2371

بحران آب تهران نتیجه عدم برنامه‌ریزی در گذشته است

کد خبر: ۴۲۴۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴ 11 August 2014
رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران معتقد است وضعیت بحرانی آب در تهران، نتیجه عدم برنامه‌ریزی‌های گذشته است.

به گزارش ایسنا، محمد حقانی با اشاره به وجود مشکلاتی در جمعیت پذیری و مهاجرت پذیری شهرها، گفت: این موضوعات، باعث می‌وشد کم آبی، در وضعیت خطر قرار گیرد.

وی با اشاره به افت 50 تا 60 سانتیمتری آب‌های زیرزمینی در هر سال، افزود: برداشت نادرست از آب‌های زیرزمینی بر این موضوع دامن‌ زده است.

حقانی با اشاره به کمبود بارندگی در کشور تاکید کرد: با پیشرفت علم و فنی، می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که در مصرف آب صرفه‌جویی شود و باید با مدیریت صحیح، بحران را رد کرد، 30 درصد آب تهران، پرت می‌شود.

رییس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه بنابر گزارش کارشناسان آب، 30 درصد آب تهران، پرت می‌شود، گفت: لوله‌های سازمان آب و فاضلاب به علت فرسودگی و عدم نوسازی، 30 درصد پرت دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه مصرف آب در تهران 3 برابر کشورهای دیگر است، افزود: با توجه به اینکه ما در یک منطقه خشک زندگی می‌کنیم، ضروری است در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

حقانی با بیان اینکه جلساتی با سازمان آب و فاضلاب داشته و خواهیم داشت، تصریح کرد: سیستم‌های دست‌اندرکار باید به سمت بازیافت آب بروند و از بازیافت فاضلاب شهری برای مصارف غیرشرب استفاده کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی