بازدید 29657
۵
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب جهانی گسترده خبر سقوط هواپیمای مسافربری در ایران

بازتاب سانحه رخ داده برای هواپیمای ایرانی در تهران و واکنش رئیس جمهور ایران به این حادثه، اظهارات معاون وزیر خارجه ایران درباره درخواست‌های غرب در مذاکرات هسته‌ای و اعلام پیروزی شرکت «کرسنت» در دادخواهی خود از ایران در ماجرای قرارداد گازی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۲۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 11 August 2014
بخت مناسبی که رابطه با ایران در اختیار روسیه گذاشته استبازتاب سانحه رخ داده برای هواپیمای ایرانی در تهران و واکنش رئیس جمهور ایران به این حادثه، اظهارات معاون وزیر خارجه ایران درباره درخواست‌های غرب در مذاکرات هسته‌ای و اعلام پیروزی شرکت «کرسنت» در دادخواهی خود از ایران در ماجرای قرارداد گازی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر حادثه رخ داده روز گذشته برای یک هواپیما در تهران، مهم‌ترین موضوعی است که از‌‌ همان لحظات ابتدایی تاکنون، مورد توجه تقریباً همه مطبوعات و رسانه‌های مهم بین‌المللی قرار گرفته است.

«کریستین ساینس مانیتور» یکی از ده‌ها روزنامه‌ای است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد در تصادف مذکور، ۳۹ تن جان باخته و ۹ تن دیگر زخمی شده‌اند. این روزنامه اشاره می‌کند که هواپیمای مذکور در یک منطقه مسکونی در نزدیکی فرودگاه مهرآباد تهران و اندک زمانی پس از بلند شدن از باند، دچار حادثه شده است. در این مطلب اشاره شده که شمار حوادث هوایی در ایران زیاد بوده و دلیل آن، ناوگان سالخورده هوایی و همچنین نگهداری ضعیف از تجهیزات مرتبط است.

در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» دستور رئیس جمهور ایران مبنی بر توقف پرواز هواپیماهای «ایران- ۱۴۰» را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می‌نویسد، پس از واقعه تراژیک تصادف هواپیمای مسافربری در تهران در روز یکشنبه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران دستور داده تا هنگامی که تحقیق جامعی درباره واقعه مذکور صورت بگیرد، هیچ یک از هواپیماهای «ایران- ۱۴۰» کشور نباید اجازه پرواز بیابند.

در همین زمینه، به عباس آخوندی، وزیر راه، وظیفه انجام تحقیقی جامع درباره علل وقوع این حادثه محول شده است. ترند اشاره می‌کند که روحانی از وزیر بهداشت نیز خواسته بهترین امکانات را برای مداوای مجروحان حادثه فراهم آورد.

اما اظهارات معاون وزارت خارجه ایران درباره درخواست‌های ایران و غرب در مذاکرات هسته‌ای، از جمله دیگر موضوعاتی است که مورد توجه برخی از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.
روزنامه «گالف تودی» ضمن پرداختن به این موضوع، به نقل از مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران می‌نویسد جمهوری اسلامی ایران، یک برنامه ضعیف و محدود غنی‌سازی را که قدرت‌های جهانی بخواهند مانند یک «بازیچه» در اختیارش گذارند، نخواهد پذیرفت.

وی با اشاره به اینکه برنامه هسته‌ای ایران دارای ‌چهارچوبی مشخص است، گفته ایران هیچ چیزی را بیرون از این چهارچوب نخواهد پذیرفت.

در ‌‌نهایت، یکی دیگر از مطالب مورد توجه امروز، مطالبی است که درباره جدید‌ترین تحولات مربوط به قرارداد گازی ‌به نام «کرسنت» منتشر شده است. روزنامه «وال استریت ژورنال» ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد، شرکت اماراتی «دانا گاز»، روز گذشته اعلام کرده در پرونده دادخواهی خود علیه ایران پیروز شده ‌و به این ترتیب، شاید ایران مجبور شود پس از ده سال اختلاف بر سر قیمت، گاز خود را به سوی تأسیسات این شرکت در شارجه انتقال دهد.

دیوان بین المللی داوری اعلام کرده که قرارداد ۲۵ ساله شرکت ملی نفت ایران با شرکت «کرسنت» (از شرکای شرکت دانا گاز) معتبر است و ایران ملزم بوده از دسامبر ۲۰۰۵ به این قرارداد عمل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۵
این هواپیما، روسی،اکراینی است. تحریمها را هم خود ما با سیاست های نادرست باعث شدیم.
واقعا براي جامعه بشيري بايد تاسف خورد غربي ها از هر سلاحي عليه ما استفاده ميكنند اين تحريمها ضد حقوق بشر است.بايد با جهان آشتي كنيم
تا سال ۱۳۹۳ فقط ۵ فروند از این هواپیما تولید شده که سه فروند آن سقوط کرده‌اند.
مرجع ویکی پدیا
لطفا جلوی پرواز اون دوتا را بگیرید
مدیر شرکت تولید کننده باید پاسخگو باشه
سایت yahoo هم این خبر رو گذاشته و چقدر متاسف شدم از کامنت هایی که اونجا خوندم، پر از نفرت و غیر انسانی
از غم دیگران شادند و خودشون رو متمدن می دونند و ما رو متحجر
بخاطر تحریماست .......تحریم هواپیماهای غیرنظامی کاری به دور از انسانیت ایکاش دنیا متوجه این اشتباه چند کشور مستکبر بشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی