بازدید 297278

سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآباد

در ساعات ابتدایی وقوع رویداد، اطلاعی از تعداد جان باختگان و چگونگی بروز این سانحه خونین در دست نبود اما گزارش های تایید نشده حکایت از جان باختن تمامی سرنشینان این هواپیما داشت و نزدیکی محل حادثه با شهرک مسکونی و سقوط قطعات جدا شده از هواپیما در برخی مناطق، احتمال گسترده شدن تلفات را می‌داد که ...
کد خبر: ۴۲۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۹ 10 August 2014
هنوز اطلاعی از تعداد جان باختگان و چگونگی بروز این سانحه خونین در دست نیست اما گزارش های تایید نشده حکایت از جان باختن تمامی سرنشینان این هواپیما دارد.

به گزارش «تابناک»، یک فروند هواپیمای مسافربری از نوع «ایران 140» متعلق به شرکت هواپیمایی «سپاهان» (هسا) که ساعت 9 و هجده دقیقه فرودگاه مهرآباد را به سمت طبس ترک کرد، در شمال فرودگاه سقوط کرد و مسافران آن جان باختند.


گزارش های رسیده حاکی‌ست این هواپیما با ۵۰ نفر سرنشین هنگام بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد در انتهای باند دچار مشکل شده و بر فراز شهرک آزادی و نزدیکی اتوبان فتح دچار سانحه شده است. این در حالی است که گزارش های رسیده حکایت از جدا شدن یکی از بال‌های هواپیما بر فراز منطقه تهرانسر تهران دارد.

یک مقام آگاه در این باره به مهر گفت: در حال حاضر نیروهای امدادی و آتش نشانی راهی محل حادثه شده و هنوز میزان خسارات و تلفات مشخص نشده است. در حال حاضر ماموران انتظامی اجازه ورود خبرنگاران به محل حادثه را نمی‌دهند.

تاکنون 6 پیکر بی جان از میان لاشه های هواپیما بیرون کشیده شده و گزارش اورژانس حکایت از انتقال چند تن از مجروحان این سانحه با کمک بالگرد به بیمارستان دارد. معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌‌وگو با نسیم تعداد نجات یافتگان را هشت تن ذکر کرده است.


نزدیکی محل حادثه با یکشنبه بازاری که در آن منطقه تهران برپا می‌شود، حکایت از آن دارد که ابعاد ماجرا می‌توانست بسیار وسیع تر و دردناک تر باشد.

به گزارش ایسنا، نیمی از بدنه هواپیما سانحه‌دیده در خیابان "شیشه مینا" و نیمه دیگرش نیز داخل پادگان صنایع هوایی افتاده است. در حال حاضر نیز بالگردهای هلال‌احمر و اورژانس در آسمان منطقه دیده می‌شوند و عملیات امدادرسانی و نظم‌بخشی به محل آغاز شده و خیابان شیشه مینا و چند خیابان منتهی به آن نیز در حال حاضر مسدود است.

دود غلیظ ناشی از آتش‌سوزی در این حادثه از شعاع چندکیلومتری دیده می‌شود و ترافیک منطقه سنگین است. علت آسیب نزدن هواپیما بر روی زمین نیز سقوط قسمت اعظم آن روی درختان منطقه نظامی ذکر شده است.


در حالی که برخی اخبار حکایت از آن دارد که خلبان این پرواز به شماره 5915 اوکراینی بوده، اما اخباری هم به گوش می‌رسد که کادر این پرواز را ایرانی ذکر کرده و حتی از خلبان و دو کمک خلبان این پرواز نام هم برده است.

در پی بروز این سانحه، جلسه فوق‌العاده شورای هماهنگی بحران در استانداری تهران تشکیل شد. این در حالی است که برخی مسئولان بدون توجه به اینکه ابعاد ماجرا هنوز آشکار نشده، پیام تسلیتی خطاب به خانواده جان باختگان این حادثه منتشر کرده‌اند!

سقوط خونین یک فروند هواپیمای مسافربری حوالی مهرآبادگفتنی است هواپیمای ایران 140، نوعی پلت فرم بومی از هواپیمای آنتونوف اوکراین است و در سال‌های گذشته چندین سابقه سقوط از آن در میان سوانح هوایی کشورمان ثبت شده.

46 تن جان باخته‌اند و چند تن توسط کارگران نجات یافته‌اند

در حالی که گزارش ها حکایت از جان باختن قطعی 46 تن در این سانحه خونین دارد، گزارش سازمان امداد و نجات سازمان هلال احمر حکایت از آن دارد که 5 تن از سرنشینان هواپیما، توسط کارگران و پرسنل کارخانه شیشه مینا، کارخانه‌ای که بخشی از هواپیما به آن اصابت کرده و آتش گرفته، نجات داده شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که کار رهاسازی اجساد توسط تیم های حاضر در محل ادامه دارد و تا کنون پیکر بی جان حدود نیمی از جان باختگان از لاشه هواپیما خارج شده است.

گزارش‌های تکمیلی از جان باختن یکی از مجروحان این رویداد در بیمارستان پیامبران بر اثر شدت سوختگی دارد. با این حساب می‌توان شمار جان باختگان این رویداد را تا این لحظه 47 تن ذکر کرد.


در حالی که واکنش ها نسبت به این رویداد دلخراش ابتدا با نسبت دادن مالکیت این هواپیما به سپاه و بعد تکذیب آن و بعد اعلام حضور کارکنان وزارت دفاع در پرواز و تکذیب آن، موجی از شایعات تکذیب شده به راه انداخت، فرمانده ناجا هم نسبت به این رویداد واکنش نشان داد و از ثبت آتش گرفتن موتور هواپیما در دوربین ناجا خبر داد که حکایت از چگونگی بروز این حادثه بر اثر نقص فنی هواپیما می‌دهد.

گزارش نهایی رویداد و آمار متفاوت جان باختگان

در حالی که آمار جان باختگان به نقل از منابع آگاه تا 47 تن اعلام شده بود، سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که 38 مسافر این حادثه بر اثر جراحات وارده و سوختگی جان خود را از دست داده‌اند و با حضور نیروهای امدادی 10 نفر از افرادی که از این سانحه جان سالم به در برده بودند، به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که یک نفر از آنان جان باخته است.

6 نفر از مجروحان به بیمارستان پیامبران منتقل شدند اما یکی از مجروحان به نام عباس پازوکی در مسیر جان خود را از دست داد. پیگیری‌های نشان داد که 5 نفر از مجروحان زنده به بیمارستان پیامبران رسیده‌اند که به علت شدت سوختگی قرار شد به بیمارستان پیامبران منتقل شوند.

همچنین مشخص شد که 3 نفر نیز با آمبولانس هوایی به بیمارستان امام خمینی(ره) منتقل شده‌اند که 2 تن از ایشان به علت سوختگی بالای 60 و 80 درصد به بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری منتقل شدند.

2 نفر دیگر از افراد نجات یافته زوج جوانی بودند که جراحات آنها کمتر از سایر مصدومان بود به طوری که در همان درمانگاه «ساها» درمان شدند؛ بیشتر افراد جان باخته اعضای خانواده‌هایی بودند که به صورت جمعی قصد عزیمت به طبس داشتند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۱۲۰۱
انتشار یافته: ۸۱۶
خ ناراحت کننده بود شوکه شدم......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگه هواپیما انتونوف آکراینی است چرا اسمش رو ایران140 ............ ساخت وطنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
غم ماجرا بسیار زیاده ... خدا به بازمانده ها صبر بده
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این هواپیما که همسن پدربزرگمه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایران باید هواپیمائی بسازه که اصلا سقوط نکنه ! یا اصلا پرواز نکنه که سقوط کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
سلام . دختر عمه من هم جزو کادر این هواپیما بود و فوت کرده. خواهش میکنم هر کس این کامنتو میخونه یک صلوات به روح اون بفرسته. از همتون خیلی ممنونم.
امید از تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اونهایی که منفی دادن واقعا باید به انسانیتشون شک کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
***ضمن تسليت به همه مردم كشورم از رئيس جمهور مي‌خواهم پرواز همه هواپيماهاي روسي و اكرايني رو متوقف كنند.
يكي از شركتهاي كوچك، هواپيماي ياك 42 داره كه موقع پرواز آدم جون به لب ميشه***
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خوش بحال اون زوج جوان، هميشه ياد قدرت خدا باشيد و نااميد نشيد.....
مرگ بر آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اللهم اشف كل مريض
آمين
سيدجواد حسيني
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خداييش يعني چه
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مرگ بر اون کسی که قطعات هواپیما رو ناجوانمردانه تحریم کرد!
بله همون آمریکاست!
ولی عاشقان عمو سام منفی می دن!!

البته مرگ بر روسیه هم باید اضافه کنی با هواپیماهای آشغالشون
مجبد
| United States |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
فازت چیه!؟
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطي به آمريكا داره؟ اين ابوطياره ساخت ايرانه كه چند سال پيش توليدش رو تو بوق و كرنا كردند. پرايد هوايي.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اینقدر بگو مرگ بر آمریکا تا جون همه دربیاد. هی تحریم هواپیما. مرگ بر ادمهای متعصب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپيما روسي شما به آمريكا فحش مي دي
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
به آمریکا چه ربطی داره؟! این هواپیما رو برداشتن به اسم تولید داخلی از روی آنتونوف روسی کپی برداری کردن!!!
رسول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی داره؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
که ما از هواپیمای خودمون استفاده کنیم که رو هوا نصف بشه...خدایی هواپیماهاشون خوبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی داشت وقت شوخیه الان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مرگ بر روسیه با این هواپیماهایش
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مرگ بر امریکا نه تاید داریم نه ریکا خاک تو سرت امریکا
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیمای اکراینی ساخت ایرانه. زیاد فشار نیار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چرا منفی میدین خوب راست میگه مقصر امریکاست که هواپیما سقوط کرده
وحید
| United Kingdom |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خداییش چه ربطی داشت؟
هر چیزی رو ربط میدین به آمریک!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مجنون هواپیما روسیه هواپیماهای امریکاییه 40 ساله دارن پرواز میکنن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بعد اونوقت چرا ؟؟؟؟؟ الان نقش آمريكا اين وسط چيه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ادعایمان گوش دنیا را کر کرده است
عرضه هیچ کاری را نداریم ولي به همه دنیا مرگ می گوییم
هواپیمای روسی از رده خارج شده دهه 1990 را دستکاری کردیم به نام ساخت ایران ... و با جان مردم بازی می کنیم.....
negin
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چ ربطی به آمریکا داره؟؟:|
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
سعید سعیدی
| United States |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
کسایی که منفی دادن احتمالا فکر میکنن که یکی همینطوری این نظر رو گذاشته
ولی کاملا درسته
دلیل این اتفاقات تحریم غیر منطقی و ظالمانه ایه که آمریکا مسببشه...
پس مرگ بر آمریکا...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دلواپس ها رو فراموش کردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
فکر نکنید بیراه میگه
اگه تحریم نبودیم، وضعیت هواپیماهامون ایجوری نبود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بدبخت بیچاره حداقل هواپیماهای آمریکایی بالشون از اسمون نمی افته .این هواپیماها روسی اند و ساخت ایران
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
معنی منفی چیه؟! یعنی زنده باد آمریکا؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مرگ بر مغزهای بیمار
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تعداد منفی هاتو بشمار. خدا رحمتشون کنه و به خانوادهاشون صبر بده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مرگ بر آدم بی مغز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی داشت؟؟؟
حاج حسین
| United Kingdom |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
الان ساعت 12:25 هنوز شبکه خبر زیر نویس هم نکرده اگه تو آمریکا بود با تصویر مستقیم نشون میداد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیما ساخت ایرانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
گنه کرد دربلخ اهنگری به شوشترزدندگردن مسگری
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
متاسفانه هواپیما ایرانی بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واااا
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بابا طرف تیکه انداخته ! نگرفتید آیا ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
طعنه زده بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایشاله خدا شفات بده
Amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این تعداد منفی ندیده بودم
تبریک میگم بهت رکورد زدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیما ایرانی بوده
ناشناس
| United States |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
استاد هواپیما ایرانی خخخخخ جوک گفتی فرغون شاید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ناشناس خدا شفات بده ، الهی آمین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
جمله حکیمانه و بجائی است ، منفی و مثبت ها هر دو در تایید نظر شما می باشد هر کدام از منظر خود ، آفرین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آفرین ، آفرین به هردو منظورت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
+ = -
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
به خاطر قطعاتی که نداریم و نمیتونیم وارد کنیم و تحریم هستیم مرگ بر آمریکا؟؟؟؟!!!
نریمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
به در میگه دیوار بشنوه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیما اوکراینیه نه روسی!!اخه اوکراین تکنولوژی داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیما اکراینی بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این که دیگه ایران 140 بود . همشم ایرانی . پس قطعاتشم ایرانیه دیگه . ربطی به آمریکا و تحریمها نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
رکوردی از خودت بجا گذاشتی در خریدار بودن حرفت
mohammad
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
برو خدا شفات بده
ناشناس
| United States |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تا کی پافشاری بر اشتباه!
AWD
| Netherlands |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مگه نمی گین تحریم ها به نفع ما بوده و باعث خودکفایی ما شد پس دیگه این حرفا چیه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اصل هواپیما اکراینی هست که در ایران تحت لیسانس با نام ایران140 ساخته میشه
هدیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
چه ربطی داشت؟!!؟
ای داد ای داد باز هم سانحه هوایی .

پس چطور میگن مطمئن ترین وسیله نقلیه است
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چون از نرخ مرگ و میرش نسبت به اتوبوس کمتره!

البته امن ترینش قطاره...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مطمئن ترین وسیله هست ولی نه تو ایران که یا فرسوده هستن یا مثل همین 140 کپی مدل قدیمی هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عزيز جان وقتي مطابق اصول ايمني ساخته شده باشه .نه اينكه معلوم نيست چي بوده .
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اون برای جهان اوله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
امن ترین در تمام دنیا بجز ایران!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تو خارج مطمئن ترین وسیله ست. واسه ما پرنده مرگه...
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تو کشورهای جهان اول مطمئن ترینه, تو جهان سوم الاغ مطمئن ترینه
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شما از آمار تلفات جاده ای اطلاع دارین؟
parsa133
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مطمئن ترین وسیله بعد از پراید!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
در علم ترابری مطمئن ترین قطار هستش
هواپیما سریعترینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چون نسبت به سوانح خودرو عددش ناچیزه
خلبان مقصر بوده
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چرا بیخودی تهمت میزنی برادر من؟ هنوز چیزی مشخص نیست!
آرش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
من نمی دونم این نظرات سطح پایین و احمقانه چطور توی تابناک منتشر میشه. چندین خانواده داغدار میشن. اینجا محلی باشه حداقل برای تسکین و تسلی اونها. بعد یک سری آدم( که چه عرض کنم ) میان اینجا و اراجیف میبافن. جان هرکی دوست دارین یه خورده فکر کنین بعد اظهار نظر کنین. خب تو از خلبانی چی میدونی که حتی اگه خلبان هم بودی اینقدر ناشیانه و بدون معطلی حرف مفت نمیزدی. فرهنگ ما کجاست که بجای همدردی اظهار نظر غیر مسئولانه و غیرکارشناسانه میکنیم. عزیزترین فرد زندگی من توی سانحه هوایی کیش از دنیا رفت. بهترین کاپیتان هوایپیمایی کشوری بود. یه عده آمدن و گفتن خلبان مقصر بوده. توی اون هواپیما سه نفر از بهترین خلبانان ایران بودند. دقت کنین و کمی انسان بودن رو تجربه کنین. خودتون رو جای امثال ما بازمانده ها بگذارین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باریکلا کارشنوس س س
کریمو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نه. مقصر اصلی امریکااست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
يه حرف پر معني
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خلبان پرواز کاپیتان ایزدپناهی بود ....خیلی خوب و حرفه ای بود ...خدا رحمتش کنه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ايشون به شوخي گفتن خلبان مقصر بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نخیر
خلبانش ایرانی نبوده که بتونن بگن مقصر بوده
خلبانش اکراینی بوده
این بار هواپیما فرشوده بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خوب شد شما قاضی نشدید؟ بابا در مقابل حوادث صبر پیشه نمائید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شايد به خاطر بنزين بوده.
ناشناس
| United States |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خلبان از عمد خودشو کشته!
سقود کرد؟ سقوددددد
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
سقوط ؟
حالا امیدوارم ماجرای شیر روغن دار حدقل حل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
کاکو با این حرفت داغوووونووم کردی داغون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هر سخن جایی و هر نکته مکانی هموطنامون داغدار شدن حداقل 100 خانواده شوخی نیست :( که
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی مسخره!!!!
جون هموطنامون تو یک سانحه هوایی از دست رفته حرف بی ربط می زنی!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
لطفا موضوعات را به هم ربط ندهید .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
الان چه ربطی داشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واقعا برات متاسفم
Amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
موندم منفی بدم یا مثبت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
39 نفر مردند چرا 100 خانواده داغدار شدند؟!
باز هم هواپیمای روسی و این بار آنتونوف 140.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شرمنده .
این یکی اوکراینی بود. نمیخوای بگی که اوکراین همون روسیه است؟! اگر اینو بخوای بگی اونوقت قضیه حفظ تمامیت ارضی اوکراین که ازش دم میزدین چی میشه؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
وقتی علت سقوط مشخص نیس چه حرفیه که شما میزنی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اوکراین
ناشناس
| United States |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این هواپیما اوکراینی است.
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
البته آنتونوف اکراینی هست.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
برادر هواپیما روسی نبود تولید ملی بود دقت کن
حسین
| United States |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
یه سرچ تو نت بزنی میفهمی آنتونوف ربطی به روسها نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ببخشید این هواپیما ساخت خودمونه . چرا فرا فکنی می کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایرانی بوده هواپیماش داداش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایرانی بوده ایرانییییییییییی
بابا ترا خدا بهاین هواپیماهای اسقاط اجازه پروز ندید
آخه با چه زبونی باید گفت؟؟
خود مسئولین سوار این هواپیماهای درپیت میشن؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اسقاطی نیست. ساخته وطنه. سن و سالی هم نداره طفلک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نه بابا اين چه حرفي يه .مسئولين و اين حرفها!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیمای اسقاط نبوده رفیق
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اين هواپيما تقريبا صفركيلومتربوده.......... ايران 140
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این نو بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نه من از خود شما میپرسم....
به نظرت مسئولین سوار این هواپیماها میشن
تا کی از تحریم غیر انسانی قطعات هواپیما باید ضربه بخوریم، الله اعلم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تحريم چيه اي كيو
هواپيما توليد خودمونه جدش هم اوكراينيه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دوست عزیز این هواپیما ساخت مشترک ایران و اوکراین و هیچ ارتباطی به تحریم نداره. در ضمن تحریم قطعات هواپیما چند هفته است که لغو شده ولی متاسفانه جیب گشاد زیاده!
ناشناس
| United States |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
می تونستیم طوری عمل کنیم که تحریم هم نشیم دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بفرمایید تحریم خود خواسته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دوست عزیز توجه داشته باشید که این هواپیما ساخت ایران بوده ،
هموطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تحریم خیلی بد است . ولی ایم هواپیما روسی میباشد .چند سال پیش هم یکی از آنها سقوط کرده بود .اشکال کار این است که ما میخواهیم همچی بسازیم .مثلا شیر پر چرب بقیمت جان هموطنان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خود کرده را تدبیری نیست دوست من.
majid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بی ربط ترین نظری که تا حالا دیدم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
از ماست که بر ماست...توافق......
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تا نسل جدید پراید بیاد!!!!!!!!منظور تکنولوژیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
با الاغ سفر کنید.تحریم نیست. واللا
احتمالا تو بنزینش روغن پالم ریخته بودند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
فكر نمي كنيد شوخي هم جا داره .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
با تفاهم نامه در همایش بازرگانان مالزیایی در اسفند 92!!!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
با مزه اگه یکی از بستگانت تو این پرواز بود بازم اینجوری نظر می دادی واقعا.............
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واقعا الان وقت طنز گفتن است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
در سوانح تلخ هم دست از این بی مزه بازی ها نمی خواهیم برداریم. واقعا لوس و بی مزه و بی ربط بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خواستی چیزی گفته باشی دیگه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بی نمک
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگه فکر داشت این پیامو نمیداد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شعور داری بابا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
دوستان ، طنز هميشه براي خنديدن نيست ! چرا فقط تا نوك دماغتونو مي بينين ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اگر از خانواده خودتون هم توی هوپیما بودن باز اینجوری خوشمزه میشدین ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
این شوخی نیس دوستان..یه تلخنده که آدمو ناراحتتر میکنه ..خیلیم به جا گفت
روی منزل مسکونی سقوط کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
میگن هواپیما خالی بوده 47 نفر توی اون خونه ای بودن که سقوط کرده. این هم یک شایعه که الان درستش کردم
مرگ بر آمریکا که ما را در صنعت هوایی تحریم کرد،


خون این مسافران گردن آمریکای آدم کش است، آمریکای مدعی حقوق بشر. و الا نه ما تقصیر داریم نه خلبان و نه دولت و نه کارکنان برج مراقبت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
سياستمرداي ما اگه هم سياست مي داشتن به اينجاها نميرسيد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بیشین بینیم بابا حال نداری...تو هم دیگه داری گندشو در میاری ممد جعفر!!پای هر خبری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقا ممدجعفر چرا عصب میزنی! آمریکا صنعتش مال خودشه دلش نمیخواد به ما بده شمایی که ادعای علم عالم گیر و ....................
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ساخت ایران بوده و زیر نظر روسیه و اکراین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اخه ادم حسابی این که هواپیماش روسی هست. تو همین شرکت هسا هم ساخته شده. چه ربطی به امریکا داره. خوبه این امریکا هست که همه بدبختیامون رو گردنش بنداید وگرنه چیکار می کردید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
پرا همش تقصیرو گردن آمریکا میندازیم؟؟؟خودمون مقصریم که اولا اصن تلاش نمیکنیم که یکم این تحریمارو بی اثر کنیم دوما به چنین هواپیماهایی اجازه ی پرواز میدیم.
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
جعفر حرص نخور بابا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
من تقصیر دارم. معذرت می خوام
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
فرافکنی نکن آقا. تو این مملکت هر گندی که بالا میاد تقصیر آمریکاست!!! مدیران مملکت ما همه گلن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هر چند خوشم از امریکا نمیاد و مخالف تحریم هاش هستم ولی پس کی باید به خودمون بنازیم که ما مغز متفکر دنیا هستیم پر از نخبه ایم!!! خوب چرا بعد از این همه سال که امریکا تونست هواپیما خوب بسازه ما هنوز نتونستیم یک هواپیما که 40 سال پیش می ساخته شبیه سازی کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیما ساخت ایران تحت لیسانس اوکراین است پس چرت و پرت نگو.
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چرا اینقدر رای منفی آمریکا دوستان اندر کف آمریکا؟ مگه ما به آمریکا میگیم هواپیمای مفتی به ما بده؟ ما میگیم پولش رو میدیم، از همه مشتری هات هم بیشتر میدیم، ولی ما رو تحریم نکن که مردم ما کشته میشن؟ این رای منفی ها منظورشون اینه بذار کشته بشیم و آمریکا حالش رو ببره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تحریمها که از نظر بعضیها کاغذ پاره ای بیش نبود؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
وقتی میگی مرگ بر امریکا اونم حق داره بگه ساخته خودمه بهت نمیدم خیلی سادست
sh
| United Kingdom |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
یعنی خداییش اگر تحریم نبودیم هواپیماهامون درست بود نه عزیز من مگر الان ماشینامون درسته وقتی تولید داخل شد یا مثل 405 اتش میگیره یا مثل ایران 140 بالش نصف میشه
چوبین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ممد جفر اروم بگیر پسرم
ناشناس
| United States |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
میری سفارت میگیری همین میشه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نابغه این هواپیما اوکراینیه
ابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ارزه داشته باش خودت هواپیما درست کن.
خوب بلدین مرگ مرگ بگین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
محمد جعفر، كار و زندگي نداري صبح تا شب كامنتهاي بيخود ميذاري؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تابناک . تو با انتشار پیام های این آقا نشون میدی سطحت چقدره . وسط مرگ 48 نفر از هموطنان عزیزمون شوخی میکنی با محمد جعفر . اینو ننوشتم که چاپ کنی نوشتم خودت بخونی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باز این محمد جعفر پیداش شد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مزه نریز الان جای شوخیه جناب. پنجاه نفر مردن میدونی معنیش چیه . معلوم نیست با کدوم رانت رفتی گوشه یک اداره نشستی بیست و چهار ساعته خدا تو تابناک داری چرت و پرت می نویسی. حیف اون حقوق و اون مزایایی که تو می گیری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چرا منفی میدین راست میگه دیگه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آخه این موضوع چه ربطی به آمریکا داره؟؟؟!!!
majid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی به آمریکا داره؟
محمد سعيد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باز هم نظرات محمد جعفر زينت بخش مجلس شد. انگار حرف نزنه ميگن ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هنوز اين اقا نمي دونن ليلي مرده يا زن
ناشناس
| United States |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تابناک
با انتشار نظرات این کاربر میخواهی اعتبار خود را پایین بیاوری ؟!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
حالا خودرو که تحریم نیست چرا رتبه ی اول تلفاتُ داریم دانشمند ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
جعفر جان شما سالمی دادا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تازه مدل 141 هم می خواهند بسازند در اینترنت یک جستجو کنید!
mohamad
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خون این مسافرا گردن کسایی که باعث تحریم شدن عزیزم
تو سوریه و لبنان و عراق و فلسطین جنگ مردمش بخاطر جنگ میمیرن،تو کشور ما مردم تو تصادفات جاده ای وبرخورد قطار و سقوط هواپیما!!!
مسئولان خسته نباشن
ما رکورد زدیم
پاسخ ها
حيدر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اخرش زديم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چرا شما که مرگ میفرستید خودتون یه هواپیما درست نمیکنید ! یا مرگ نفرست یا اگه میفرستی خودت بعد از 35 سال یه طیاره بساز !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
روغن پالم یادت رفت. آلودگی هوا. پارازیت و...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نقش بنزین آلوده... نیترات موجود در سبزیجات رو هم نمیشه نادیده گرفت البته!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
یورو 2 یا 4 مساله این است !!
تکنولوژی روسی در این هواپیما بهتر از این نمیشه، حتی چین که همه چیز رو تو دنیا کپی می زنه و ماهواره میفرسته هوا، هواپیماهاش رو از ایرباس و بوئینگ می خره.
عجب تو هیچی رکورد نداشته باشیم تو سقوط هواپیما رکوردداریم
سلام اینم هواپیمای ایرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نسخه «««««بومی»»»»» هواپیمای اوکراینی
sina
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
علیک سلام
یاخدا !
اونا که میگفتن این تحریما کاغذ پارن حالا بیان جواب بدن !
اون دلواپسا حالا بیان جواب بدن!
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
برادر من . تحریم ها اشتباه مدیران رو توجیه نمیکنه .تحریم ها نقص فنی هواپیما و استفاده از هواپیماهایی که امتحان خودشون رو بارها پس دادن رو توجیه نمیکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باید در حضور قاضی پاسخ بدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
الان همشون مردن. اگه حرف ساپورت و ماهواره و ... پیش بیاد جون میگیرن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چه ربطی داره،‌ زورگویی آمریکای وحشی که ما رو بدون دلیل تحریم کره چه ربطی داره. کی میخواهید از خواب غفلت بیدار بشید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هر چقدر اون اولی ها جواب دادن، اون دومی ها هم جواب میدن.
بابک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آفرین
ای واااااای
وای شروع شد همون پروژه ای بود که یه عده رو به کشتن داد اینم خودش
وقتی به هر کسی مجوز تشکیل ایرلاین بدون در نظر گرفتن موارد امنیتی را میدن همینطور میشه و وقتی خلبان و خدمه و اکثر کسایی که در این نوع ایر لاینها کار میکنن بر اساس روابط وبدون سواد کاری میان سر کار از این اتقاقات خیلی عادی هست که میافتد خدا به بازماندگان صبر عنایت بفرماید روحشان شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ببخشيد بال هوا پيما جدا شده به يواد كادر پرواز چه ربطي داره ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
حتما منظورتون موارد ایمنی بوده؟ ضمنا هسا زیرمجموعه وزارت دفاع ج .ا.ا هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
پارتی کادر فنی ....
ایران 140 ؟!
پاسخ ها
نا شناس
| United States |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مدل پيشرفته پرايد 131
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
همون آنتونوف 140 آشغاله
ناشناس
| United States |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیمای آنتونوف اکراینی مونتاژ در هسای اصفهان. قراره بهتر از این باشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
داداش همون توپولوف خودمونه اسمشو عوض کردن کسی متوجه نشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مدل پسرفته سایپا ۱۴۱
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نه داداش دقت کن ایران 140! احتمالا از محضولات ایران خودرو هستش!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بله بومی سازی شده می باشد مدل 141 هم در راه است! در اینترنت جستجو کنید
خدا رحم کنه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خدا همیشه رحیم است . ما خودمان باید خودمان را رحم کنیم
ياس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خدا رحم ميكنه كاش بندگان خدا رحم كنن
این دلواپسان قرار نیست دلواپسن فرسودگی ناوگان حمل نقل هوایی ریلی و جاده ای ما باشن؟
چه صبحی شده امروز...
خدا رحمتشون کنه خوبی هواپیما همینه که زخمی و معلول مادام العمر به جا نمیذاره
بازهم سقوط هواپیمای بی کیفیت روسی یک عده از هموطنان عزیزمان را داغدار کرد.
به همه بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت می گم و برای درگذشتکان رحمت و غفران الهی را خواستارم. مسئولین فکری برای بازسازی ناوگان هوایی بکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عزيز جان هوا پيما ساخت ايران بوده از روي يك هوا پيماي روسي .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیما ساخت ایران بوده!!!! نه روس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نخیر این بار بومی بوده!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هیچ فکر کردی چرا اسم این هواپیما ایران 140 هست ؟!!!!!!! ایرانیه ! ایرانی
علی
| Switzerland |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
روسی نبوده . اوکراینی بوده.
ناشناس
| United States |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپیمای اوکراینی نه روسی
خدا بیامرزتشان.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
فقط همين رو داري بگي .؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چی بگم پس!!!
ناشناس
| United States |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
کیو بیامرزه؟اونایی که این حادثه رو رقم زدن؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خدا همه رو بیامرزه. اشکال داره به نظرت؟
هواپیمای فرسوده، سقوط، مرگ... تا کی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اتفاقا ایران 140 فرسوده نیست
بیکیفیته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
انشاالله فرجی حاصل بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ماشین زیر پات جیه ؟ آیا همیشه ماشین مدل بالا سوار می شی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هواپيما نو بوده
ناشناس
| United States |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اتفاقا ایران 140 نو نوه ! هنوز ده سال نیست اولیش را ساختیم
عسل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
میخوای بره هواپیما بسازه
متاسفم
کشور با این همه امکانات وثروت ملت به این بزرگی چرا باید در تحریم باشه اینگونه از ابتدایی ترین امکانات محروم بمونه بخاطر چی
so what
اون از ماشین، اینم از هواپیماهای ما... چیزی که بی ارزشه جان انسانهاست.
فقط خدا به خانواده هاشون صبر بده وبه مسئولین این واقعه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
... یه جو آدمیّت !
خدا به بازماندگانشان صبر بدهد خدا رحمتشان كند
ﺍﻳﺮﺍﻥ 140 ﻫﻤﻮﻥ ﻗﺎﺗﻠﺲ ﻳﻌﻨﻲ توبولوف
قابل توجه آقایون دلواپسی که میگن تحریم ها هیچ اثری نداره!
البته این آدمها همشون تو مسافرتهاشون بنز و بی ام و سوار میشن و اگه با سرعت 200 کیلومتر به صخره هم بخورن به خاطر امنیت بالای ماشین بدنشون یه خراش هم نمیوفته به همین خاطره که از درد مردم خبر ندارن و کلا تحریم ها رو بی اثر میدونن
روحانی مچکر نیستیم دیگه!!!!
ای واااااای
من خودم قبلا چند بار سوار این هواپیما شده بودم (از سر ناچاری و بسیار طولانی بودن مسیر تهران - طبس). واقعا هواپیمای عجیب و غریبی بود. از بلند شدن تا فرود آمدنش مکافات بود.
خدا کنه برای همشهریانم مشکلی پیش نیامده باشد. خدایا خودت رحم کن
فراموش نكنيم ايران 140 همان هواپيماي روسي است كه در ايران مونتاژ ميشود
بازم سقوط و حادثه ناگوار ...خدا رحمتشون کنه
ساخت ایران
آخه ما چی داریم که به آن بنازیم
خدا خودش رحم کنه
شرط می کنم همه آدمای خوب داخلش بودن
خیلی غم انگیز بود واقعا متاسفم. اما همین امروز بیش از این تعداد در حوادث رانندگی کشته می شوند و فردا هم و پس فردا هم و تا آخر سال هم و... فکری به این قضیه هم بکنیم. مرگ هموطنانمان هر جور باشد غم انگیز است.
اخه مهندسهای ما چی فکر کردن با خودشون؟مگر هواپیما ساختن مثل خودرو ملیه که هر قطعه رو بری از هند و چین و ترکیه و اینها بخری و یه تعداد از قطعه هاش هم تو تراشکاریهای تو گاراژهای ایران بسازی و سر هم کنی بعد هم بگیم خودروی ملی.!!!!بابا همین خودرو ها رو زمین روزی چقدر داره کشته میده؟ حالا نوبت هواپیمای ملیه!! برا کنترل جمعیت گزینه مناسبیه.
بازهم سقوط هواپیمای بی کیفیت روسی یک عده از هموطنان عزیزمان را داغدار کرد.
به همه بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت می گم و برای درگذشتکان رحمت و غفران الهی را خواستارم. مسئولین فکری برای بازسازی ناوگان هوایی بکنید.
چون هواپيما روسي است پس صددرصد مقصر خلبان است كه دار فاني را وداع گفته است
فاجعه پشت فاجعه...اي خدا يه زلزله 8ريشتري بيار بلكه همه مون ازين همه نامردي خلاص شيم
خبر نگار ها را باید زندانی کنند
اینجاست که باید گفت مرگ بر آمریکا
نتیجه بلندپروازی های بیهوده وغیر لازم: ساخت هواپیمای مسافری در ایران!
روزمون با این خبر شروع شد!!
خـــــــــــــــــــــــــــــدا
وااااای خدای من . چه جوری میتونم كشته شدن هم وطنانم رو ببینم . خدایاااااااا نه نه نه . خدا منو بكش و كاری كن این صحنه جانسوز رو نبینم
ایران 140 تا الان چند حادثه داده است ؟
خدا لعنت کند همه کسانی را که تخم وسایل آشغال وبنجل چینی وروسی و... را در ایران کاشتند و .....
این ها شهیدان توسعه تکنولوژی هستند.
هواپیمای ایران 140 همون هواپیمای ساخت وطنی نیست؟؟؟؟
واقعا كه . تو يك ماه ميشه صانحه هوايي نداشته باشيم ؟؟؟؟؟ تكليف چيه ؟ تا كي بايد وقتي با هواپيما سفر مي كنيم دلمون بلرزه ؟؟؟
وای خدا رحمتشان کند...چراکسی برای جان مردم دل نمی سوزاند و این هواپیماهای از کارافتاده را از رده خارج نمی کند؟؟؟؟؟؟ پس قراداد با شرکت بوئینگ چه شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا دلیل سقوط هواپیما های قبلی رو نگفتن.؟؟اینم لاپوشونی می کنن دیگه
وقتي مديرعامل ايران خودرويي كه عرضه مونتاژ 405 ده سال پيش رو نداره بر ميدارند ميزارند مدير پروژه صنايع هواپيمايي بدون يك روز سابقه كار در شناخت هواپيما ،ميخواييد اوضاع بهتر از اين باشه
هر دم از این باغ بری می رسد.........
انّا لله و انّا اليه راجعون
من 3 سال هستش كه مطلقاً هواپيما سوار نميشم. به دلايل زير:
1- اولاً با توجه به قديمى بودن ناوگان هواپيمايى و تحريم ايران
2- با توجه به شناختى كه از شرايط فرهنگى و اجتماعى جامعه دارم خيلى مطمئن نيستم كه همه كارهاشون رو با نظم و تعهد و مسئوليت‌پذيرى انجام بدهند
3- با توجه به شناختى كه از برخى مديران داريم و نحوه انتصابات معلوم نيست كه كسى كه داره مديريت ميكنه با چه سيستمى و چگونه داره راهبرى و مظارت رو انجام ميده و چقدر نسبت به موضوع شناخت و آگاهى داره
پس كدوم آدم عاقلى با اين شرايط جان خودش رو به قضا و قدر ميسپاره؟!
درسته مرگ و عمر دست خداست و اجل هر جايى مياد سراغ آدم ولى خدا عقل و اختيار هم به انسان داده
خدا رحمتشون كنه و به بازماندگان صبر عنايت كنه
تا کی باید با این تابوت ها پرواز کنیم.چرا جون آدم ها اینقدر واسه مسؤلین بی اهمیته.فوکر 100-ایران 140-737و...جناب آقای پراید.به خدا اینا از رده خارجن.خدا به بازماندگانشون صبر بده.
اينم يه جور مردن عرضش سرطان نگرفتند از شير از دود بنزين
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
پارازیتو یادت رفت...
باز هم هواپیمای روسی .... حتما میخوان بازم تیتر بزنن 40 نفر در حادثه ی هواپیمایی شهید شدند
چرا خلبان ایرانی نیست
تسلیت...خیلی خبر بدی بود
تا حالا چند تا سقوط داشته موتور tv3 حتی داخل اوکراین استفاده نمیشه سوابق شرکت سپاهانو سرچ کنید چیزای جالبی داره دستهایی که به هر قیمتی میخواد این هواپیمای عقب افتاده از نظر تکلونوژی رو داخل رنج پروازی بذاره
من با چشماي خودم ديدم يكي از موتورهاش از كار افتاده بود
امیدوارم تلفات و صدمات هموطنانم حداقل باشه...
خدا به همه مسافرا طول عمر بده و این از دنیا رفته ها رو هم بیامرزه

ل......
چند تا از مجروحان را به بیمارستان امام خمینی آورده اند که الان دارند مداوا می شوند و احتمال زنده ماندنشان هست.
دلم گرفت، دلم ترکید
وااااای .دوباره یه خبر بد دیگه ...
باز یه خبر بد جدید اول صبحی :(
خدا رحمتشون کنه .
من نمیفهمم اصلا چرا ما باید هواپیما بسازیم؟ اصلا چرا ما باید همه چیز بسازیم.
مگه کشورهای پیشرفته تر از ما خودشون همه چیز میسازن؟
پس همه باید سفینه فضایی بسازن. اونم تکنولوژی از اوکراین!!! کشوری که هواپیماهاش رو تو اروپای غربی یا راه نمیدن یا به زور راه میدن!!! ما تو ساخت پراید هم موندیم بابا جون!
ادعایمان گوش دنیا را کر کرده است
عرضه هیچ کاری را نداریم لیکن به همه دنیا مرگ می گوییم
هواپیمای روسی از رده خارج شده دهه 1990 را دستکاری کردیم به نام ساخت ایران ... و با جان مردم بازی می کنیم.....
بازهم سقوط هواپیمای بی کیفیت روسی یک عده از هموطنان عزیزمان را داغدار کرد.
به همه بازماندگان این حادثه دلخراش تسلیت می گم و برای درگذشتکان رحمت و غفران الهی را خواستارم. مسئولین فکری برای بازسازی ناوگان هوایی بکنید.
احتمالا تو بنزینش روغن پالم ریخته بودند
آدم یاد سایپا 140 می افته... اخه شما خودرو نمی تونین تولید کنین هواپیما تولید می کنین؟ این مردم چه گناهی کردن از دست شما؟ ....
کار این لبنیاتی هاست
تومسئول محترم آره باتوام ؛فقط تسلیت نگو!!!!!!
تا کی باید با این تابوت ها پرواز کنیم.چرا جون آدم ها اینقدر واسه مسؤلین بی اهمیته.فوکر 100-ایران 140-737و...جناب آقای پراید.به خدا اینا از رده خارجن.خدا به بازماندگانشون صبر بده.
وای خدا. الان خانواده هاشون چیه می کشند
تا حالا همشون سقوط کرده اند
خدا رفته گان را بیامرزد و به بازماندگانشان صبر عنایت فرماید واقعاً دردناک است.
از اين هواپيما تا کنون 10 فروند در اصفهان تولید شده است که با اين یکی 4 تا از آن صقوط کرده است.یعنی 40 درصد
آخه واسه چی اجازه پرواز به این هوپیماهای اسقاط می دهید؟؟؟

چرا جان انسان ها در ایران هیچ است

دیروز روغن در شیر
امروز هواپیما؟؟

فردا؟؟؟
خدا رحم كنه
دلمون خوش بود چند وقته ازین دست خبرا نشنیدیم!
مردم پرپر بشن اما آب تو دل بعضی از آقایون تکون نخوره.
هزینه ها بالا می ره اما کیفیت درجا میزنه...
ای وای!... به این مسئولین
فروش تکنولوژی های از رده خارج شده اوکراین و چین و غیره به ایران و مونتاژ های ناقص در ایران( ورژن هوایی ایران خودرو و سایپا) بهتر از این نمیتونه باشه
جان ادیمزاد چه ارزان
سابقه سقوط هواپیمای بومی
خدایا آخه تا کی تاوان
می توانیم های الکی را پس دهیم؟؟؟
اگر میتوانید هواپیما بسازید بسم الله
اگر نه به مردم دروغ نگویید..
چطور جرائت میکنند سوار این به اصطلاح هواپیما بشوند.
baz ham havapeyma ya khoda
این از هواپیمای بومی اونم از خودروی بومی..
نمی دونم کی میخوایم قبول کنیم تو بعضی صنایع دخالت نکنیم و بیشتر روی قسمتهایی که پتانسیل بهتری داریم زوم کنیم.. به قول آقای خرم وزیر صنایع قدیما میگفت صنایع ایران از نظر وسعت مثل یک اقیانوس می مونه ولی با عمق 2 میلیمتر..
من یه بار هواپیما سوار شدم، روش پرچم اوکراین بود، باور کنید وقتی از اتوبوس پیاده شدیم تا بریم سوار شیم، همش فکر میکردم که یه هواپیمای اسقاطیه و هواپیمای اصلی جای دیگه س، باید بازم پیاده بریم تا برسیم، ولی همون بود! خیلی داغون بود، وقتی رسیدیم اهواز حدودا 15 دقیقه دور میزدیم تو آسمون اهواز، خلبان خیلی خونسرد میگفت یه مشکلی پیش اومده که اگه حل نشه باید برگردیم تهران، بابا من میگم هواپیماش داغون بودا، از همه جاش صدا در میومد، یه وضعی بود، یکی حالش بهم خورده بود، یکی اشهد میخوند، خلاصه بخیر گذشت!
خدا رحم كنه
خدا همه رو بیامرزه.
هنوز کار داره تا ما بتونیم هواپیما بسازیم.
براي بازماندگانشان تسلي خاطر آرزومنديم
زمین ایران بخاطر خودروهای بی کیفیت و آسمان آن هم بدلیل هواپیماهای کهنه تبدیل به کشتارگاه شده است و افسوس از این که مسوولان فقط اعلام تکدر خاطر میکنند. .......تسلیت به همه ایرانیان
این هم عوارض برداشتن تحریه و دادن قطعات هواپیماست
این آشغال های روسی!!!!!!!!!!!!!!!!!!
امان از این آشغال های روسی
تحریم کاغذ پاره است
فکر کردند این هم پیکان و پراید هست که بی کیفیت ساخته بشه..
شما وقتی تونستید یه اتومبیل درست حسابی بسازید بعد برید سراغ هواپیما
دوست عزیز خبرنگار،

اولا خلبان این هواپیما اوکراینی نبوده و یکی از خلبانان با تجربه و قدیمی هواپیماهای شماری اف 5 بوده که سالها در دوران جنگ پرواز داشته و دارای تجربه بالاd پروازی بوده بنام سرتیپ دوم خلبان بازنشسته علی ایزدپناهی، و متاسفانه بدلیل جهالت برخی مسئولین این حادثه بدین صورت شکل گرفته، زیرا در درجه حرارت فعلی مهرآباد بار و مسافر این هواپیما بیش از ظرفیت و توان هواپیما برای بلند شدن بوده و خلبان از پرسنل زمینی خواسته که بخشی از بار اضافی را از هواپیما خارج نمایند تا هواپیما بتواند برابر مقررات کتاب هواپیما در هوای گرم سالم از زمین بلند شود که چنین کاری را انجام نمیدهند و به وی از روی زمین ابلاغ میکنند که با همین بار موجود و وزن اضافی باید پرواز را انجام دهد،
این دستور بدین معنی است که شخصی که بعنوان مسئول عملیات تعیین شده و چنین دستوری را صادر نموده به هیچوجه سواد و درک و فهم لازم از این صنعت و مشخصات هواپیما را نداشته و باعث بروز چنین ضایعه اسفناکی شده!!!
میرن آدم ها

از اون ها فقط خاطره هاشون

باقی می مونه؟؟؟؟؟
لعنت به این اوکراین که اسمش هم نحسه
امان از هواپیماهای اسقاطی ...
امان از تحریم ...
خبر تلخی بود
خدا صبر بده به بازماندگان
دیگه عادی شده.خبرشو نمیگفتین هم نمیگفتین.تو جهان سوم جون یک انسان برابری میکنه با جون یک ببئی! !!!
نمونه اصلی این هواپیما چند سال پیش جان مدیران و مهندسان شرکت اصلی تولید کننده خودش رو که برای افتتاح عازم ایران بودند گرفت. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! بابا دست بردارید از این توهم. ماشین و هواپیمای خوب که نشد درست کنیم، پرورش اسب هم فراموش کردیم!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
کلاغ اومد راه رفتن کبک را یاد بگیرد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد !
جان مردم را به دست هواپیماهای روسیه ندهید
بسيار متاسفم و از اين حادثه و تسليت عرض ميكنم به بستگان افراد متوفي .
چند روز پيش توفيق زيارت امام رضا عليه السلام نصيب شد با شركت هواپيمايي ت.. رفتم خداي انم داشت سقوط ميكرد من كه اشهد خودم خوندم.
ناوگان حمل و نقل ما واقعا فرسوده و بي ضابطه است.
خبری از دلواپس ها نیست؟
فكر كرديد هواپيما ساختن هم مثل پرايد ساختنه؟
مشكل فقط پيام تسليت است ؟!!!!!
40کشته...هشت تا ازشون کودک بودن...خدا رحمت کنه.
به جای اینکه به فکر فرستادن موشک به فضا باشن یه فکری به حال این هواپیماهای به اصطلاح بومی بکنن فضا رفتن پیشکش
یا خدا
خب عزیزم مسئولین که وظیفه ای جز دادن پیام تسلیت ندارند!!! شما چقدر پر توقع هستید واقعا
دکتر احمدی نژاد ضمن ارسال پیام تسلیت بمناسبت سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ ، مسؤولیت این سانحه را بر عهده گرفت و از دولتمردان خواست با قدرت به سایر فعالیتهای خود بپردازند...
این قـافـله عـمر عجب می گذرد

دریاب دمی که با طرب می گذرد

ساقی غم فردای حریفان چه خوری

پیش آر پیاله را کـه شب می گذرد
خدایا کمک کن اخبار تکمیلی تلخ تر از این نباشه.
یا خدا
اين هم لنگه توپولف است خدايا رحم كن
توی ایران هواپیما سوار شدن یک اشتباهه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
سوار شدن تامام وسایل نقلیه اشتباهه.
پرايد كم بود هواپيماي 140 بومي سازي شده هم بهش اضافه شد.
از بهترين خط هوايي جهان به جايي رسيديم كه بي بي سي نوشته در ٢٥ سال گذشته ٢٠٠ سانحه هوايي كوچك و بزرگ در ايران اتفاق افتاده است.
اون از توپولوف اينم از آنتونوف!
کلا چند فروند ساخته شده که تا حالا سه چهار تای اون سقوط کرده؟!
مدتی بود که به این اسکانیا ها خوش بودیم .....
لعنت به هواپیما !
هر دم از این باغ ..........
خواستن تاخیر در تسلیت حوادث قبلی را جبران کنند کارو خرابتر کردند!!
پس برويد بسوي کالاهاي روسي و شرقي. مسئولان به هوش باشيد کالاهاي چيني و روسي جز نابوده سرمايه ايراني و توليد کشور هيچ سودي ندارند. به فکر علاج باشيد که فردا دير است.
به شتره می گن چرا گردنت کجه؟؟؟
میگه کجام راسته!!!!!!!!!!!!
جلوی اینجور اتفاقا رو نمیشه گرفت ، اما چیزی که مهمه برخورد جدی با مقصرین حادثه است ، معمولا در اینجور موارد خلبان رو مقصر اعلام می کنن یا تقصیر تحریم میندازن ، آیا واقعا چک لیست قبل از پرواز درست انجام شده ؟ و سوالاتی از این دست .
امیدوارم مثل سانحه چند وقت پیش قطار ، مسئولین مربوطه استعفاء کنند .
امیدوارم ...
بابا به جای این همه بذل و بخشش های داخلی و خارجی 4 تا هواپیما درست و حسابی بخرید و با جون مردم بازی نکنید
ما ایرانیها اینطوری هستیم هیچ وقت عبرت نمیگیریم نه در سیاست نه در ............................................
بازهم حادثه ای تلخ توسط هواپیماهای دست دوم و کهنه.
حادثه تا کی؟.....
خدا رحمتشون كنه. نبايد چنين اتفاقاتي بيافته.
این در حالی است که هواپیمای ایران 140، نوعی پلت فرم بومی از هواپیمای آنتونوف اوکراین است و در سال‌های گذشته چندین سابقه سقوط از آن در میان سوانح هوایی کشورمان می‌توان یافت.

چندین سابقه سقوط داشته بعد مردمو سوار اون میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این چندمین سانحه برای ایران140 یا همان آنتونف 140 ساخت اوکراین است. نخستین و مهمترین سانحه ی این مدل هواپیما، پروازی بود حامل مهندسین و مسئولین اوکراینی کمپانی آنتونف برای افتتاح خط تولید (مونتاز) این هواپیما در اصفهان که به علل نامعلومی به کوه برخورد کرد و تمامی سرنشینان اش را به کشتن داد. شرکت های داخلی به دلیل کیفیت نازل این هواپیما، تمایل چندانی برای خرید و به خدمتگیری آن نداشته اند و خط مونتاژ آن مدتهاست متوقف گشته است. امیدوارم با گسترش صنعت ریلی، هواپیماهای قدیمی با بی کیفیت از چرخه حمل و نقل هوایی کنار بروند.
خدایا آخر و عاقبت ما رو بخیر کن . اینا آخه هواپیمان ؟ والله بالن هم بهتر اینهاست . چقدر خونواده داغدار شد الان . خدا بیامرزتشون
قلبم واقعا گرفت از جان باختن هموطنانم
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بخاطر روغن پالم ه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آخه بي وطن براي چي منفي دادي؟!!!
ایرانه دیگه خارج بود همه مقصران را اخراج میکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مقصرها تولید کننده های ایرانی هستند در هواپیماسازی ایران

دو سه تا جلسه با مدیراشون داشتم

فکر میکنند چه کار عظیمی دارند اونجا انجام میدن

و این هم چندمین سقوطشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
کجای خارج؟؟؟!!!
همیشه پای اوکراین در میان است!
با سلام .
ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم از دست رفتگان . از وزیر محترم راه و شهرسازی استدعا دارم بجای پرداختن به موضوع مسکن کمی هم به حمل و نقل توجه داشته و برای این مهم وقت بگذارند. با تشکر
هواپیماهای روسی و یا ایرانی روسی الاصل تا کی جان مسافران ایرانی را باید بگیرند!!؟؟
تا كي بايد چوب بي درايتي مسئولين رو بخورم
هيچ كسي هم جوابگو نيست
پاسخ ها
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چون جوابگو همين مسوولان هستند.
انسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مسئولین ؟؟
مسئولین جمع آوری پولو میگی ؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مسولین.،اسعفا.استعفا.استعفا
ناشناس
| Austria |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تا وقتی که مردم از فکرشان استفاده کنند
هیچ حرفی نمیشه زد، امیدوارم مقصران این حادثه مشخص بشن
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ایران 140 همون پراید 141 خودمونه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تا الان مقصری پیدا شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا پیدا هم بشه............اتفاقی میوفته؟؟؟؟؟؟؟؟
منتقد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مطمئنا خلبان هم فوت کرده و مقصر شناخته میشه
این هواپیما تو 12 سال فبل سه سقوط داشته
:۱. ۲۳ دسامبر ۲۰۰۲، سرنگونی هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ در نزدیکی اردستان باعث مرگ شماری از کارشناسان هوافضای اوکراینی و روسی که برای گشایش خط تولید نمونه مشابه به ایران می‌آمدند شد.

۲. ۲۴ دسامبر ۲۰۰۵، یک هواپیمای آنتونوف-۱۴۰ خطوط هواپیمایی جمهوری آذربایجان با ۲۳ مسافر در سواحل دریای خزر سرنگون شد و تمامی مسافران آن کشته شدند.

۳. ۱۵ فوریه ۲۰۰۹، هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ در حوالی فرودگاه شاهین شهر اصفهان سقوط کرد و تمامی پنج سرنشین هواپیما جان باختند. سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ هنگامی رخ داد که خلبانان یکی از شرکت‌های هواپیمایی شامل یک استاد خلبان و ۴ خلبان در حال آموزش، در حال گذراندن آموزش‌های تایپ (نوع) این هواپیمای دوموتوره جهت ورود به ناوگان این شرکت بوده‌اند.
پاسخ ها
نامجو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
دوست عزیز لطفا مرجع اخبارتم بگو.ویکیپدیا
ناشناس
| United States |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
و جالبیش اینجاست که به روند ساخت ادامه می دهیم
مرگ بر داعش مرگ بر امریکا مرگ بر اسرائیل مطمئنم تو این حادثه این سه تا وحشی دست داشتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خدا همه مرضای اسلامو شفا بده...
به بازماندگان تسليت عرض مي كنم و خدا به ايشان صبر جزيل اعطاء‌ فرمايد.

در اينجا، غنيمت مي دونم بگم كه چرا وقتي ما در صنعت هواپيما تحريم هستيم. به جاي هزاران مذاكره، به فكر گسترش صنعت راه آهن در كشور نيستيم. در ميان تمام وسايل نقليه گفته مي شود كه قطار امن ترين وسيله نقليه است.

فرضاً ما قادر باشيم با مذاركره، هواپيما هم بخريم، قطعات آن را به ما نمي دهند و يا در دادن آن مشكل ايجاد مي كنند و ما و وابسته مي كنند، در ثاني، احتمال خروج هواپيما از مدار توسط سيستم هاي رايانه اي پيشرفته و جاسوسي وجود داره و هزاران حوادث مرتبط با هواپيما هست كه در قطار بسيار بسيار كمتر وجود داره، چرا به صنعت راه آهن روي نمي آوريم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
احسنت
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مهدی جان تصادفات و حوادث اخیر راه آهن تو خط مشهد 3 حادثه در آخر 92 و عید . قطار کرمان . قطار بنیاد ( توربوترن ) و قطار مسیر خوزستان وو.... که همه تو این 3-4 ساله اتفاق افتاده رو یادت رفته در ضمن بدون که ما تو ریل هم تحریم هستیم الا تمام دنیا از نمره U60 تو خطوط استفاده می کنن تازه به ما U33 میدن یعنی بجای آهن 18 داریم 14 استفاده می کنیم . این یعنی تناژ و سرعت انتقال پائین..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
منظورت همین صنعت راه اهن با سرعت لاک پشتیه؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
من فکر کنم اگه دست تو بود تموم تاکسی ها الان درشکه بودن - نه ؟ واسه کدوم عصری رفیق؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
عزیزم امن ترین راه مسافرت سفر هوایی نه در ایران قطار که کلا خط بکش دورش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شما هنوز فرق هواپیما با قطارو متوجه نشدی دوست عزیز!
کارگر تراورس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تا بحال با قطار درجه2 به طبس رفتید؟ به چادرملو و بافق یا تربت حیدریه چطور؟ درطول بیست ساعته مسیر چندین بار جون میده آدم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مهدی جان حالا اگه کسی خواست با طیاره سفر کنه چیکار باید بکنه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
الان تو بیشتر کشورهای پیشرفته قطار با سرعت 300 کیلومتر هست.یعنی میشه تهران مشهد رو 4 ساعته رفت.یا تهران تا بعضی شهرای بزرگ اطرافش رو تو کمتر از یه ساعت.این جوری میشه قزوین زندگی کرد و محل کار تهران باشه یا برعکس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
این دوستمون دقیقا ضعف مفرط در نگاه ها و برنامه ریزیها را نشان داد ،اگر در این 35 سال یا نه در 20 سال اخیر بر روی صنایع ریلی و گسترش راه آهن سرمایه گذاری شده بود الان اینقدر وابسته به صنایع هوایی نبودیم و کشته های جاده ای مان هم کاهش قابل توجهی می داشت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
از نویسنده تشکر میکنم هر موقع اتوبان شمال تکمیل شد داستان خطوط ریلی شروع میشه. در بسیاری از نقاط اروپا حمل و نقل ریلی بسیار پر طرفدار تر از هواپیما ست اولین دلیل آنهم اینست که نقطه شروع در وسط شهر و نقطه پایان سفر در وسط شهر مقصد میباشد.
امیرحسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اخه مرد حسابی با قطار تو یساعته از تهران مثلا به اهواز مشهد میرسی...یچیزی میگید خواهشا ی نیم دقیقه هم فکر کنید
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مثل اینکه شما اصلا تو باغ نیستی؟واگن و لکوموتیو هم جز تحریمه.آخرین لکومتیو ها زمان اقای خاتمی از الستوم انگلستان خریداری شد و مابقی هم از زمان طاغوت موندن!!!!
ناشناس
| Singapore |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ای بابا فرمایش میفرمایید. شما که به دنبال ایمنی بیشتر هستید چرا حمل و نقل با الاغ و قاطر و اسب را پیشنهاد نمیدهید؟
اگر برای قطار هم ممکنه اندکی حتی به کشورهای دوست و برادر مثل چین و روسیه وابسته بشیم دیگه هیچگونه وابستگی نخواهیم داشت هم در سوخت مصرفی و هم در تولید!
ضمنا ثابت شده که هیچگونه سیستم پیشترفه کامپوتری و راداری به هیچ وجه نمیتواند روی مغز خر اثر بگذارد. اصولا در طول تاریخ مغز خر همچنان دست نخورده باقی مانده است. و حتی به مصرف غذایی بعضیهای هم میرسد.
بانام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بنده خدا بگو از هواپیما می ترسم چرا دیگه اینقدر زدی تو سر مال
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مهندس! چطوره با درشکه سفر کنیم؟ خطرش هم کمه تحریم هم نداره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اونم خوبه فقط یه مشکلی داره ..آمار کشته ها چند برابر میشه.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
باز هم "هنر" پاک کردن صورت مساله ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقا مهدی حالت خوبه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
من میگم اصلا همه الاغ سوار شیم بهتره هم تصادف نداره هم امنه هم الودگی هوا نداره
ساره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
منم موافقم .الاغ ن الودگی داره ن تو ترافیک میمونه ن پنچر میشه
امید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نظر نده خب
نمیگیم لالی که
کلا هرچی ایران 140 ساختن سقوط کرد، نرخ سقوطش از تولیدش بیشتره. واقعا متاسفم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خبر را درست بخون هواپیما اوکراینی بوده!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
در اینجا هم رکورد زدیم
مهندسین بومی..!
منم مهندسم..
واقعا برا خودمون متاسفم..
با گذشت 70 سال یه ماشین معمولی نمیتونیم صفر تا صد بسازیم..
با وجود اینهمه مهندس..
متاسفم برات تابناک که هیچ نظری مو تایید نکردی..!!
خدا بیامرزه رفتگان رو...خدا صبر بده موندگان رو..
متشکریم از این همه زحمت

آخه سالی چند تا هواپیا باید بیافته؟؟؟
پاسخ ها
محمد حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
چند سال بود سقوط نداشتیم شما از کدوم هواپیماها حرف میزنی که میگی سالی چنتا هواپیما باید بیفته؟ همه ناراحتن اما زدن حرفای بیهوده و بعضا دروغ هیچ فایده ای نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
آقای محمد حسین خودت رو یک لحظه بگذار جای خانواده یکی از کشته شده ها، اون وقت شاید متوجه بشی چی رو کجا باید بگی!
محمد امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
راست میگه چیزی نشده که !
ما نمیتوانیم :(
پاسخ ها
آرش ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ما توانستن را نمی خواهیم!
ما نمی خواهیم هزینه توانستن را بپردازیم!
ما در نتوانستن مانده ایم! چون منافع کوتاه مدت و البته شخصی خود را بر منافع بلند مدت و جمعی ترجیح می دهیم!
ما ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
حق با شماست هواپيما ساختن كه هر كسي نيست بابا
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
گل گفتی واقعا
صدتا لایک داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگر فهمیدند!!!
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
زیاد جو گیر شدی - برو استراحت کن -
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ما با این شرایط نمیتوانیم
زرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خواستن توانستن است
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خواستن توانستن هست
خدا همشون قرين رحمت كنه
تسلیت
خدا رحمتشون كنه. نبايد چنين اتفاقاتي بيافته.
با تسلیت به خاطر این حادثه،
بهتر است بگویید چندین سابقه پرواز بدون حادثه در کارنامه هواپیمای ایران 140 هم وجود دارد.
خدایا دلواپسان را نابود گردان تا تحریم ها برداشته شن و دیگه شاهد همچین حوادثی نباشیم
احتمالش زیاد هست که ملخ موتور یکباره روی معکوس رفته و جی فورس ایجاد شده باعث کنده شدن بال و متعاقب آن سقوط شده . این موتور های کمپانی کلیموف به هیچ عنوان موتور های مناسبی برای این هواپیما نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بله؟
ناشناس
| United States |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
متشکرم . حداقل یک نظر کارشناسی دیدم و متعجبم چطوری منتشرش کردن !
خودروی ملی .....
اینک هواپیمای ملی ....
انا لله وانا الیه راجعون...
اگر اسمانش امن ترین ها باشه قطعا هواپیما هاش ناامن ترین هست!!
انا لله وانا الیه راجعون...
اگر اسمانش امن ترین ها باشه قطعا هواپیما هاش ناامن ترین هست!!
ترا خدا با جان مردم بازي نكنيد ساخت هواپيما كه بادبادك بازي نيست ما هواپيماي ملي را نخواهيم كي را بايد ببينيم
مگه هواپیمای مسافربری زیر 100 نفر هم داره ایران؟!!!!!!!
پاسخ ها
بدبخت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
حالا خوبه هواپيما 700 نفره نبوده
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بعله
وقتی این هواپیما اینچنین سابقه بدی دارد اصلا چرا از آن استفاده می کنند
آخه وقتی ماشینی که می سازین آتیش می گیره چه مرضیه که هواپیما می سازین؟؟؟؟ چیو به کی می خواین ثابت کنین؟
عرض تسليت به خانواده هاي جانباختگان اين حادثه
عاملان را اعدام کنید تا دیگه هواپیمای از جنگ برگشته را فقط به خاطر پول استفاده نکنند
این هواپیما فقط به درد حمل بار میخوره اونم با خلبان مجازی چون زیاد میفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
افرین
saman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
نه داداش به اون درد هم نمی خوره. چون ممکنه بیافته تو سر مردم و مردم رو زمین رو روانه قبرستون بکنه.
وقتی که نمیتونیم کاری انجام بدیم،اشتباهه که به زور خودمون رو پیشرفته نشون بدیم(در واقع جون این مسافرا واسه همین گرفته شده).این مثال رو همه جا میتونید ببینید.از خودروسازی گرفته تا هواپیمایی و ...
جان ادیمزاد چه ارزان
سابقه سقوط هواپیمای بومی
مسئولین بال هواپیما رو با توف چسبوندن
پیش میاد
مسافران کی بودند؟ مقصد کجا بوده؟
پاسخ ها
محمد جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
از مهراباد به مقصد طبس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
مقصد طبس بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
یه نگاهی هم به متن خبر بندازی بد نمیشه
هسا ایران-۱۴۰ یا ایران-۱۴۰ یک هواپیمای کوتاه برد با دو موتر توربوپراپ می‌باشد که بر پایه هواپیمای آنتونوف آن-۱۴۰ و تحت لیسانس شرکت هسا مونتاژ شده است.
دست گلشون درد نکنه با این هواپیما ساختنشون.
انا لله وانا الیه راجعون...
http://en.wikipedia.org/wiki/Visual_flight_rules
http://www.aerotropolis.com/files/AirportCities_TheEvolution.pdf
http://portofkennewick.org/uploads/2006_Airport_Site_Study_by_J-U-B_Engineers.pdf
http://www.faa.gov/airports/engineering/design_standards/
هیچ حرفی نمیشه زد، امیدوارم مقصران این حادثه مشخص بشن
خوش بحال مسئولين براي مدتي جلسه تشكيل داده و ميوه گران قيمت ميخورند.
باعرض تسلیت به خانواده قربانیان بازم هواپیمای ملخی ادم از دیدنش وحشت می کند چه برسد سوارش بشی.......................
تا وقتي پرواز ميكنه بهش ميگن ايران 140
وقتي سقوط ميكنه ميشه آنتونوف
نکات ذیل در مورد این سانحه هوایی قابل ذکر است :
1- با توجه به سابقه سوانح قبلی این هواپیما که تقریبا در ایران مونتاژ می شود باید مجوز پرواز این هواپیما لغو می شد. هواپیمایی که در تست اولیه به همراه 5 خدمه در اصفهان سقوط می کند و به اصطلاح نیروی بالابرنده و جلو برنده آن نمی تواند بر نیروی وزن و جاذبه غلبه کند
با جه تضمینی و توسط چه کسانی در خطوط هوایی فعال است و هم اکنون نیز حدود 40 نفر (زن و کودک و ... ) جان خود را از دست داده اند.
2- بازینی فنی هواپیما ها توسط شرکت های خصوصی پیمانکار قبل و بعد از هر پرواز به خوبی صورت نمی گیرد. در خبر آمده است یک بال هواپپیما جدا شده است!

3- یک زمانی شهر تهران کوچک تر بود و فرودگاه مهر آباد در بیرون شهر و ضلع غربی قرار داشت . هم اکنون فرودگاه در میان شهر است و روزانه صد ها هواپیمای غول پیکر و ... از روی شهر عبور می کند که در این حادثه در صورتی که هواپیما بزرگ تر بود و یا بر روی مناطق مسکونی پرتراکم سقوط می کرد چه؟
4- فرودگاه مهر آباد با این وضعیت که آلودگی صوتی ٰ، آلودگی فرکانسی ، آلودگی هوا ، افزایش ترافیک و ... را نیز ایجاد نموده است نباید به جای دیگری منتقل شود؟‍!
یاحسین من دیروز از کیش اومدم وای چه بد چیکار کنیم .امریکا تحریم کرده خوب اینجوری میشه دیگه
آقای نیکزاد کجایی؟ یادت بخیر
یادت بخیر که در دوران تو هیچ هواپیمایی سقوط نکرد
اما در دوران ژنرالها...
باز هم سقوط
تابی چرا نظرات منو نمیزاری همین اه و افسوس را میزاری من که خودم کارمند هواپیمایی هستم ونظر کارشناسانه دادم را منعکس نمیکنید متاسفم دیگه هم براتون کامنت نمیزارم !!!
تا کی باید ایران 140 آدم بکشه و تا کی باید مردم هزینه اشتباه مسئولین در انتخاب یک هواپیما رو بدن ؟؟؟
در خبر فوق آمده :هواپیمای ایران 140، نوعی پلت فرم بومی از هواپیمای آنتونوف اوکراین است.

ما در کشور توان تولید یک خودور استاندارد را نداریم، چگونه به خود اجازه می دهیم هواپیما تولید کنیم؟
باعرض تسلیت به خانواده قربانیان بازم هواپیمای ملخی ادم از دیدنش وحشت می کند چه برسد سوارش بشی.......................
با عرض تسلیت به خانواده های متوفی
تا کی باید تاوان هواپیماهای روسی و قطعات و مصنوعات چینی را بدهیم. مسولین محترم جهت از رده خارج کردن تمامی هواپیماهای روس و ممنوعیت واردات از چین اقدام نمایند. این ورق پاره ها الان نشون میده طی لین چند سال سود بازرگانان چینی و واسطه های داخلی و ضربه به جان و مال و سرمایه های ملی و سلامت جامعه را در پی داشته.
ما رررررررکورررررررد زدیم.
طبق آمار سال 92 در این سال حدود 19000 نفر در سوانح جاده ای کشته می شوند که میشه در روز بیش از 52 نفر!!!!!
جدا شدن بال هواپیما، مشخص مشکل عذم رسیدگی بوده
چرا باید هواپیما ساز بشیم، مگه حتی همه کشورهای پیشرفته هم هواپیما ساز هستند؟!!! چرا با جان هموطنان، مسوولین ذیربط باید بازی کنند؟
فقظ باید خلبان را اعدام کنند . یا حسین .
پاسخ ها
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
نتیجه حضور امسال جنابعالی!
بدون شرح،
آقای رحمتی، مدیر بحران استان تهران، توی ارتباط تلفنی با شبکه خبر، خیلی شاد اومده میگه:
"سلام علیکم، صبح همگی بخیر... من به نوبه خودم قول میدم که زود جمع و جورش کنیم..."
اگه هواپيما رو برادران رايت درست ميکردند سقوط نميکرد اما ايرانيها آقا جان با توکل نميشه ديگه علم ميخواد علم. ميفهمي علم چي هست
وای خیلی ناراحت کننده است. 48 نفر تا الان کشته اعلام شده
حتما بازم مقصر خلبان بوده !!
خیلی خبر دردناکی بود.نمیتونم هضمش کنم.تا کی قراره این اتفاقا بیفته.تا کی قراره .....
انالله وانالیه راجعون صبروبردباری بری بازماندگان این سانحه رازاخداوندخواستارم "امین"
تورو خدا نشان دهید چشم و دل مسئولین روشن
آی بابا تاکی باید همیشه منتظر این گونه حوادث باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
یه بلیط چارتر برات میگیرم بغل موتور!!!
هواپیماش ماش بوده
این هواپیما باری هست که داخل آن صندلی گذاشته اند و با آن مسافر کش می کنند.
وقتی ما هنوز در تولید یک خودرو استاندارد مشکل داریم چگونه به خود اجازه میدهیم دست به ساخت هواپیما بزنیم جز اینکه جان مردم هیچ ارزشی ندارد و بعد چند روز پر کردن باکس خبری شبکه ها مانند سایر حوادث این هم فراموش میشود بدون هیچگونه بازخواست و استعفا و........ و نهایتا خلبان هواپیما مقصر شناخته میود و بس وگرنه نه تولید داخل مشکل دارد و نه فناوری ایمن روسی!!!!!!!!
مرگ بر روسیه
بابا صد رحمت به اتوبوس های اسکانیا
سلام
دوستان دقت کنند که بال هواپیما جداشده و متاسفانه این سانحه دلخراش رخ داده است. خدا به بازماندگانش صبر بده .
این تمدل تنها هواپیمای ایرانی است که ساخته شده و فک کنم دیگه آخری باشه پس خیالتون راحت!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
هنوز هشت تا دیگه داریم خوشحال نباش
حتما بازم مقصر خلبان بوده !!
این همان هواپیمای اوکراینی است که چند تا توی ایران مونتاژ شده .بنام ایران 140. چند تاش تو اصفهان سقوط کرده. هواپیمای وزارت دفاع است مثلا.
چون بچه کوچک دارم قصد مسافرت با هواپیما داشتم . ولی فعلا شاید تا یکی دوسال بعد ! منصرف شدم و همون اتومبیل شخصی را ترجیح می دهم .!
من یک ایده دارم به جای سرمایه گذاری کلان روی خودرو سازی ، رو فناوری هوافضا تمرکز بیشتری کنیم تا بتونیم حداقل ها رو تامین کنیم! ان شاا... همه همت کنیم میتونیم بهترین هواپیما ها رو بسازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
واقها درسته
ناشناس
| United States |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
کی گوش میده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اقوام خودت هم تو این سانحه بودن اینطور آرزو میکردی ؟
چرا بدنه هواپیما متلاشی شده ؟
حادثه به نظر مشکوک میاد.....!!!
زود باشید 4تا 4تا فرزند بیارید یا سقوط کنن یا روغن پالم بخورن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
موافقم ! همین الان .......
حتما بازم مقصر خلبان بوده !!
انالله وانالیه راجعون صبروبردباری بری بازماندگان این سانحه رازاخداوندخواستارم "امین"
تسلیت
برخی مسئولان پیام تسلیتی خطاب به خانواده جان باختگان این حادثه منتشر کرده‌اند!
براستی مسئولین، خسته نباشند!!!
روغن پالم توی بنزینش زیاد بوده
تقدیم به
مدیران دلسوز و بی سواد کشور

تقدیم به رانت خواران و دلالان کشور

تقدیم به دزدان بیت المال
تقدیم به مدیران شریک دزد و رفیق قافله

تقدیم به هر چی نامرد در این ممبکت
تقدیم به پاچه خوارها
دلواپسان کجایند ؟؟!!!!!!!!!
مخالفان مذاکرات کجایند؟؟!!
ادم متعجب میمونه که چی بگه واقعا !!! یه روز نشد توی این مملکت یه خبر خوب بشنویم تا شب شارژ باشیم همش تصادف سقوط بگیر و ببند اخه این ملت چه گناهی کردن که انقدر سزاوار تاوان دادن هستند !!! اخه ما چه گناهی کردیم که باید انقدر سخت زندگی کنیم همش دلهره و ترس و عدم امنیت جان و مال و کار و زندگی
فقط اعدام
همش تقصیر احمدی نژاده!!!!!!!
مرگ بر روسها که همیشه بدترین ها رو به ما قالب کردن.
تا حالا که یه تکنولوژی درست و حسابی از روسها به ایران منتقل کرده ؟؟؟
هرچی بونجول دارن میدن به ما
این هواپیما ها تو دنیا از رده خارجه
تازه ما پز می دیم که ( یاک 140 ) ایران 140 می سازیم
. این پروژه باید یا جمع بشه یا از زیر نظر روسها در در بیاد
پاسخ ها
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
به فرض اونا قالب کردن،ما چرا باید قبول کنیم؟پس قبول دارین کوتاهی از خودمون بوده
به نظر شما مهمه و مسوولین کاری انجام میدهند به شما قول میدم مثل سوانح قبل درمورد این هواپیما هم یک هفته ای الکی مردم رو سر کار میگذارند که باید تحقیق شود ویا رسیدگی میکنیم وبا مقصرین برخورد می کنیم ولی مثل سوانح قبل همه چیز فراموش می شود ونهایتا گفته می شود مقصر خلبان بوده ولی هیچ موقع گفته نمی شود که این هواپیما با تکنولوژی از رده خارج مثل 4تای دیگرکه سقوط کردن روسی بوده و هنگام دورزدن ویا برخاستن مشکلاتی داشته وتعمیر نشده وسالها از عمر مفیدش گذشته بوده چون جان مردم که مهم نیست به نظر شما هست ، تصادف جاده ها اتوبوسهای اسکانیا ، واگنه های قطار ها و روغن پالم بنزین آلوده زمین خواری و هزار مسا له دیگه به نظر شما در ایران عزیزمان ارزان تراز جان مردم چیزی هست؟؟؟؟
قابل توجه دوستان دلواپس.شما نگران نباشین دلواپس چیزای مهمتر از جون مردم باشین.ممنون از دلواپسان عزیز
دوستان جهت اطلاع... به سبب بارگیری بیش از حد مجاز این اتفاق افتاده.خبر هم موثقه.به اصطلاح پروازیها over زده. بهرحال شوک زدمون کرد و افسوس که... همه چیمون باهم داره سقوط میکنه.اینه امروز روز همه ما
چه خبرتونه؟ حادثه است دیگه پیش میاد . چرا دانسته و ندانسته همه را متهم می کنید. چرا این همه بیصبری ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
همین حادثه 45 نفر رو کشت :((((
آریو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگر خواهر و مادرتو هم بودند می گفتی که چه خبره؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
بعضی ها فقط بلدن جو گیر بشن - ناراحت نشو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اونایی که منفی دادن منظورتون رو نفهمیدن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
يكي از اعضاي خانواده شما هم داخل اين هواپيما بود باز هم همين حرف رو ميزدي؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگر عزيزانت را از دست ميدادي باز هم همين حرف را مي زدي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگه عزيزان خودت هم بودند اين و مي گفتي؟؟؟؟؟
حاشا به غيرتت
saman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
برادر عزیز از خدا می خوام دیگه تو این مملکت شاهد سقوط هواپیما و تصادف منجر به مرگ نباشیم ولی اگر خدای ناکرده یه روزی یکی از بستگان نزدیکت تو این نوع حوادث نمی گم کشته، زخمی بشه بازم اینجوری حرف می زنی. کافیه خودتو یه لحظه بزاری جای کسی که منتظر مسافرش بوده اونوقت اینجوری نمی گی حادثه بوده.
حسين
| United States |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
راست ميگي!!!! چي ميشد اگه همين حادثه براي خانوادت رخ مي داد ؟ باز هم بلبل زبوني مي كردي؟
بابا صد رحمت به اتوبوس های اسکانیا
پروازهای ایرانی از مبدا تهران به مقصد بهشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شاید هم جهنم!
صادق
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
خیلی ناراحت شدم
ولی اگه حتما مقصد بهشت باشه منم حاضرم برم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شاید هم به مقصد جهنم
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تکلیف جهنمی ها رو روشن نکردی
ر - حیدری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
واقعاً همینطوره - درست اشاره کردی محمود جان
زیاد شلوغش نکنید مگه چی شده !
باز هم پای روسیه در وسطه
یکی از همکارام (وزارت نیرو)تو هواپیما بود و دوتا فرزند دختر داره خدا بهشون صبر بده خیلی ناراحت شدم واقعا باعث تاسفه
آقا مجبور نیستیم بسازیم هواپیما نسازیم ، اتومبیل نسازیم، بهتراز اینجوری مردنه که. راستی لبانیاتنم وارد کنیم لااقل سرطان نمی گیریم
نمیدونم چه معنی داره که ما همه چی رو خودمون بسازیم؟؟؟؟..... اینم از ایران 140.... برین چهارتا ایرباس و بوئینگ درست و حسابی بخرین.... اون از پالم و این هم از این.....
باتوجه به عدم موفقيت توليداين هواپيماچه اصراري به توليد!!!آن وكشتن هموطنانمان داريم؟اگرادامه بدهندخاين هستند.
تسلیت میگم به همه ی هموطنان عزیزم

من که خدا رو شکر بستگانم رو با این حادثه از دست ندادم ولی خدایی کلی اشک ریختم
خدا به خانوادشون صبر بده ) - :
بی ارزش ترین چیز دنیا جون یک ایرانی (شیر،بنزین،هواپیما،.................................
ضمن عرض تسلیت
آخه ما هنوز پراید را نمی تونیم تو کشور خودمون تولید کنیم، اون وقت انتظار دارید ساخت آنتونوف اوکراینی در ایران نتیجه ش چیزی جز کنده شدن بال هواپیما باشه؟!
بيچاره مردم ما كه با اين آهن پاره ها مسافرت مي كنند و بيچاره مردم ساكن اطراف فرودگاه كه هر روز غرش اين آهن پاره ها رو با نگراني دنبال مي كنند و زير لب دعا كه سقوط اين آهن پاره ها كار دستشون نده
بسیار خبر غم انگیزی است. تسلیت به خانواده های ایشان...
ایم هواپیما ایرانی بوده حالا ما موندیم به این ابتکار ایرانیا چی باید گفت
وقتی به بچه ها، تازه عروس و دامادها و پدر و مادرهای کهنسالی که مستقیم و غیر مستقیم درگیر این حادثه شدن فکر می کنم، بغض عجیبی وجودمو میگیره. دلتنگی های این روزها با اینجور حوادث که عجین میشه هرکسی رو از پا میندازه.
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
تازه عروس؟ چه ربطی داره حالا؟
خیلی ناراحت نباشید دو سه روز دیگر از یادها می رود .
مرگ برروسیه
پاسخ ها
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
تقصیر روسیه چیه؟ بی عرضه گی و بی مسولیتی خودمون و گردن کشورهای دیگه نندازیم
دولت تدبیر و امید، گل کاشتی، گل!!!!!!!!!!
مسئولین خجالت هم چیز خوبیه، میدونستین؟؟؟؟؟
من يك طبسي هستم. نميدونيد چقدر سخته كه بدونيد عزيزتون توي هواپيما بوده و ازبين رفته
فكر ميكنيد وزير راه استعفا ميده ؟؟؟ يعني ميشه !!!
من حاضرم تمام هواپیماهای اسقاطی رویکجابخرم
حالا با روسيه قرارداد نفت در برابر كالا براي تقويت زير ساختهامون بستيم.
آخه تا کی ربط داده بشه اریکا به بی تدبیری ما
یه نفر مراقب وزیر راه باشه یه وقت هاراکیری نکنه مثل مدیران ژاپنی
خدا رحمتشون کنه. این هواپیماها تو ایرلاینای خود اوکراین هم استفاده نمیشن. تا کی باید مردم بیگناه تاوان بدن؟
سلام. در زمان رئیس جمهور سابق یک خبر توی اخبار پخش کردن که ما به خود کفایی رسیدیم و ایناهاش اینم هواپیمای تولید داخل , ایران 140 . حالا می خوام بدونم واقعاً این هواپیما ساخت داخله یا این هم مثل بقیه آمارهای سالهای گذشته است؟
انا لله وانا الیه راجعون
پس میگن حریم هوایی ایران امن روزی۶۵٠هواپیما رد میشه
ما منتظر صدمین سقوط هستیم هیچ جا نمیریم همین جا هستیم!
باز هم داغ هموطن ...
خدایا صبر بده به این مردم...
خیلی از کشور های پیشرفته دنیا ادعای ساخت هواپیما رو ندارن و ترجیح می دن برای حفظ ایمنی مردمشون از شرکت های معتبر هوا پیما بخرن، مسئولین باید پاسخ گوی این فاجعه باشن
خودروی ملي ! هواپیماي ملي ! افتخار ملي !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
به به ! چه چه !
وقتی کشوری که هنوز پیکان نمیتونه تولید کنه هواهیما تولید میکنه همینه
این همون هواپیمایی نیست که موقع افتتاح و بهره برداریش چند تا از سازندگان خودش را با سقوط به کشتن داد
سلام
دوستان دقت کنند که بال هواپیما جداشده و متاسفانه این سانحه دلخراش رخ داده است. خدا به بازماندگانش صبر بده .
این تمدل تنها هواپیمای ایرانی است که ساخته شده و فک کنم دیگه آخری باشه پس خیالتون راحت!!!!!
تا کی باید شاهد اینهمه سانحه هوایی در کشور باشیم چرا اقدام اساسی و کلی برای این صنعت صورت نمی گیرید . شرکتهای هوایی هرساله افزایش نرخ می دهند ولی برای رفاه مشتریان و مردم و اسودگی خاطر مردم اقدام اساسی نمی کنند
اخه چرا بايد اينطور بشه ..... ماشين كه امنيت نداره .... قطار كه نظافت و كند ميرسه وقتيش نيست و همش پارتي بازيه .. هواپيما كه اينطور .. بابا اين مسيولين كجا هستن .. بعد ميگين چرا ميرن خارج .چرا پناهنده ميشن .. اي خدا ... تسليت به همه اي خانواده هاي جان باخته .
پس میگن حریم هوایی ایران امن روزی۶۵٠هواپیما رد میشه
الان فاز اینایی که به پیامهای تسلیت خالی هم منفی میدن چیه دقیقا؟ یعنی خدا نیامرزدشون؟
نگران کننده است.
آخه کشوری که نمیتونه ماشین بسازه که رو زمین راه بره چرا طیاره میسازه؟چرا بی خودی فقط ادعا داریم؟ آقا ن م ی ت و ن ی م.
وقتی دانشگاهها درگیر کارهای سیاسی و فرهنگی میشن و وقتی صنعت درگیر لابی گری میشه اینم میشه نتیجش!
هر چند وقت یکبار این مردم بدبخت رو جمع میکنن میبرن به کشتن میدن بعدشم با یه تسلیت سر و تهشو هم میارن و میگن پیگیری میکنیم.یکی نیست بهشون بگه با پیگیری شما اون عزیزی که از دست رفته زنده میشه . یه کاری باید بکنن که دیگه این کار تکرار نشه ولی باز هم متاسفانه..........
هواپیمایی که سقوط کرد هواپیمایی که تو ایران - شاهین شهر - هسا، صنایع هواپیما سازی ایران - سالن تولید ایران 140 ساخته میشه و هیچ ربطی به امریکا و متعلقاتش نداره !
این هواپیما تو سال 89 به دستور شخص شخیص احمدی نژاد مطلاعات و طراهیش شروع شد و سال 90 اولین پروازش شد ، فکرشو بکنید تو یه سال تحقیق و طراحی کردن !
این هواپیما هم مثل آذرخش و صاعقه یه کپی تلفیقی از هواپیماهای روسیه !
وقتی استعداد ساخت هواپیما و اتوموبیل نداریم مجبور نیستیم ملت رو موش آزمایشگاهی کنیم که ؟
بهتره تولید این نوع هواپیمای خطرناک و اتومبیل تو کشور متوقف و به جای آن در پزشکی و ... سرمایه گذاری شود
واقعا متاسفم. ما ایرانیا فقط به پول دراوردن فکر میکنیم. تا کی باید مردم قربانی بشن. حالا مسئولین این حادثه و اونایی که این داستان بهشون مربوط میشه سرشونو میگیرن بالا با افتخار میگن سقوط کرد و به خانواده ها تسلیت میگن
واقعا چه مقامي و چه زماني بأيد مانع فعاليت هواپيمايي شود كه در اين مدت كوتاه كه از توليد آن مى گذرد و چهار مورد سقوط مرگبار داشته است
نسل هواپیماهای ملخی تو دنیا منقرض شده و از رده خارجه نمیدونم چرا ماهنوز نمیخوایم بادنیا اشتی کنیم.!!
آقای مهدی میتونیم هم با الاغ و قاطر اصلا سفر کنیم چون امنیتش بیشتره!!!
از راه آهن هم بهتره
خورد جلو اداره ی ما،صحنه را دیدم لایو!!
پاسخ ها
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خب که چی
فقط اعدام
تا زمانی که در خصوص فساد آدرس غلط می دهند همین روال ادامه دارد. تو این سال ها این همه سقوط داشتیم ، کی آمدند تو تلویزیون مقصرین را معرفی و کسی از مردم عذر خواهی و یا مثل ژاپن استعفا بدهند. در مورد همین روغن پالم هم همین هست. فقط اخبار منتشر می کنند و نمیان مثل امیر خسروی دو تا مدیر عامل کارخانه شیر یا عوامل بهداشت رو که کوتاهی و چشم پوشی کردن رو بدون پارتی بازی محاکمه و به مرد معرفی و به جرم آسیب به سلامت افراد جامعه اعدام کنند. تا این روال هست و مراعات های بی مورد مثل عدم نام بردن از مقصرین و استفاده از اسامی مخفف مثل ب-ز م-ر و ..... و عدم برخوردهای محکم، وضع از این بهتر نمی شود و امید هم نیست. فقط خبر درمانی می فرمایند. فقط خدا رحمت کنند بی گناهان را.
خدا رحم کرد اگه تو تهرانسر افتاده بود فاجعه امیز تر میشد
خدا رحم کرد اگه تو تهرانسر افتاده بود فاجعه امیز تر میشد
ضمن عرض تسلیت
آخه ما هنوز پراید را نمی تونیم تو کشور خودمون تولید کنیم، اون وقت انتظار دارید ساخت آنتونوف اوکراینی در ایران نتیجه ش چیزی جز کنده شدن بال هواپیما باشه؟!
انا للله و انا الیه راجعون
باید بررسی بشه عیب از کجا بوده
به مردم ایران و بازماندگان تسلیت عرض میکنم
دلواپسان شكستن تحريم چرا سكوت كرده اند .
تو سایت خبرده نوشته ‏:

۱.‏ چرا ‏،‏ به هنگام تیک آف ‏‏( بلند شدن‏) ‏
ناگهان برج مراقبت از خلبان می خواهد
به سمت چپ پرود؟ آن هم درست در
هنگام اوج سرعت و بلند شدن
هواپیما ‏؟‏!‏

۲.‏ چرا با وجود تکرار این حوادث اما
پروازهای فرودگاه مهرآباد به
فرودگاه امام منتقل نمی شوند؟‏!‏
اگر این هواپیما بر سر عابران و ‏
وسائط نقلیه و ساختمانها سقوط ‏
می کرد ابعاد فاجعه چند برابر میشد.
همانند سقوط هواپیمای خبرنگاران
دلواپسا بیان بدن .
خودرو بلد نیستیم درست تولید کنیم رفتیم هواپیما می زنیم؟ اعتماد به نفس هم حدی داره مردم چه گناهی کردن باید قربانی بی تدبیری شماها بشن؟
آخه تا کی باید از سقوط های پی در پی هواپیماها حمایت کنیم.
یه کم به خودمون سختی بدیم و اصلا حتی یه بلیط هواپیما نخریم هیچ اتفاق بدی تو زندگیمون نمیفته ولی شاید یه فرجی تو اسقاط کردن هواپیماهای در پیت حاصل بشه.
روحانی مچکریم
بابا صد رحمت به اتوبوس های اسکانیا
گویا یکی از موتورهای هواپیما دچار اشکال بوده است. وقتی یک حادثه رخ میدهد. اول باید دید علت چی بوده و بعد نظر داد. من دیدم بعضی دوستان هواپیمای ایرانی، ایرلاین، تحریمهای آمریکا، مسیولین، دلواپسان و ... را محکوم کردند. باید دید دقیقا علت چی بوده. البته نرخ حادثه ایران 140 کلا بالا بوده.
منتظر توافق هسته باشيد تا اين مشكلات حل شود
خدا از لبیک گویان به تحریمها نگذره
دوستان جهت اطلاع... به سبب بارگیری بیش از حد مجاز این اتفاق افتاده.خبر هم موثقه.به اصطلاح پروازیها over زده. بهرحال شوک زدمون کرد و افسوس که... همه چیمون باهم داره سقوط میکنه.اینه امروز روز همه ما
آلله هامیسین لارین رحمت السین...
ازخدا برای درگذشتگان غفران ورحمت الهی وبرای بازماندگان صبر وشکیبایی را مسئلت می کنم به امید روزی که دیگر شاهد چنین حوادث دلخراش ومتاثر کننده برای مردم خوب کشورم نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
شاهرخ خوش بين چطورن؟؟
من به مسئولين پيشنهاد مي دم حالا كه 40نفر فوت كردند گداشته هم گذشته بياييد با هم فراموش كنيم انگار هيچ اتفاقي نيفتاده ما هم فراموش مي كنيم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
لایک، گل گفتی
امتیاز تولید این هواپیما بعد از فروپاشی شوروی به عنوان خسارت به اوکراین داده شد و چند سالی است هسا در سپاهان امتیاز مونتاژ آنرا دارد و در ایران مونتاژ می شود . فقط در یک کلام می شود گفت 100 رحمت به توپولف!
بازگشت همه بسوي اوست
خداوند بزرگ صبر ي به بازماندگان عطا نمايد
اما هيئت نطارت ضعيف ضعيف است
من الله توفيق
محض رضاي خدا يك نفر محاسبه كنه كه تاحالا كدام قوم و ملتي بيشتر ، ايراني كشته.
عراقي ها ؟
آمريكايي ها؟
يا خود ايراني ها !؟
جان انسانها ظاهرا در ایران ارزش ندارد روحشان شاد
خبر شوک کننده ای نبود.به نظر تو کشور ما این خبر یه خبر خیلی سطح پایین و عادی بود.فردا برا من و شما هم اتفاق می افته نگران نباشید!
این هواپیما درزمان آقای هاشمی رفسنجانی تولید شد وایشان درزمان افتتاح آن جرات پرواز با آن رانداشتند وفقط جلوی دوربینها سوار شدند وروی باند دورزدند.
میشه اسامی قربانیان رو اعلام کنی تابناک؟
قضا قدر بوده. کاریش نمیشه کزد چون خواست خدا بوده .
با عرض تسلیت به خانواده اين عزیزان خواهشمنديم اسامي جا ن باختگان اعلام فرمايد خواهشمنديم
حرفی نزنیم سنگینتره
هواپيماي روسي ساخت ايران !
گلي است كه به سبزه نيز آراسته شده فك كنم اين هواپيماها توخط توليد پرايد ساخته ميشن.
خلایق هر چه لایق
تو ویکی پدیا رفتم زود آپدیتش کردم گند کاری ایران 140 رو. سرعت رو حال می کنید؟
تولید داخل بوده دیگه
پاسخ ها
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
قربون حرف حساب
دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است
اينو زدند جاي اوني كه توي اوكراين زده شد
راستي چرا كسي نميگه چرا هواپيما دو تيكه اس
جون من اون مرگ بر آمریکارو کی نوشته
بهترین پست همینه
اصلاً برن گم شن با این هواپیماهای خوبشون
ما خودمون توپولوف میاریم
کدام شرکت سازنده هواپیما سراغ دارید که با این عمر کم اینقدر سانحه منجر به مرگ داشته باشه؟ آیا بهتر نیست مسئولین محترم ضمن تعطیلی این تابوت پر هزینه کمی هم به فکر جون مردم کشور خودشون باشند؟
متاسفیم.. بازم حادثه ای تلخ
این هم نتیجه تولید هواپیما در ایران !! همه کاره و هیچ کاره !!
پاسخ ها
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
بله، فقط بگیم مرگ بر آمریکا حله.احتمالا این مسافرای محترم یادشون رفته بود این و بگن
سایپا/ایران خودرو/سازمان هواپیمایی قاتلین همیشه آزاد مردم ایران
زود قضاوت نکنید !
پاسخ ها
saman
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ای کسی که در مورد راه رفتن دیگران قضاوت می کنی. بهتره قبل از این کار راه رفتن با کفش اونو امتحان کنی.
حسين
| United States |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
ببخشيد ما نظراتمون براي سقوط هاي سالهاي قبله !!! براي اين سقوط سه سال ديگه نظر ميديم. خوبه؟
باز نشدن چرخ حالا توجیه داره ولی جدا شدن بال تو هوا رو ندیده بودیم
ناراحت کننده بود
خدا به بازماندگان صبر بده
امیدوارم بعضی ها بر روی این سانحه موج سواری نکنند
ما ایرانی ها در سالهای اخیر آبرو برای هواپیما نگذاشتیم.علت آنهم استفاده از هواپیماهای فرسوده و نامطمئن است.چرا به این روز افتادیم؟
بسیار متاثر شدیم باز عده ای از هموطنان عزیزمان در حادثه ای جان به جان آفرین تسلیم نمودند ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار برای بازماندگان ارزوی صبر و شکیبایی داریم و در سوگ و غم از دست دادن عزیزان سهیم هستیم روحشان شاد
انشالاه با تفکیک جنسیتی دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
قربان کلامت گل گفتی این همه کامنت گذاشتند هیچکس مثل شما ریشه یابی نکرد .
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
دقیقا، اصلا هواپیما سقوط میکنه از مشکلات فرهنگیه.
کاش مرد عمل داشتیم در صنعت داخلی اعم از خودرو و هواپیما رو گل بگیره و شروع کنه شهر سازی با کیفیت راه آهن سازی و گسترش کشاورزی و زیر ساختای انرژی پاک....
آقا ما هنوز نمي تونيم ماشين درست حسابي توليد كنيم چه برسه به هواپيما !؟
سلام بابا منو ببین 9 دقیقه قبلش با اتوبوس ازونجا رد شدم دقیقا همونجا که هواپیما افتاده
راحت شدن
پاسخ ها
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
اگه خدایی نکرده نزدیکان خودت بودن هم این و به این راحتی میگفتی؟؟؟!!!!!!!
مرگ دست خداست ، هواپیما ها و پراید فقط وسیله هستند.
این مسئولین کی به خودشون میان تا این هواپیماهای فرسوده رو جمع کنند این همه کشته بس نیست ؟؟؟
میخواستم هوایی برم کیش دیگه نمیرم :|
مسوولین عذر خواهی کنند
استیضاح وزیر
مرگ بر روسيه
مرگ بر چين
واقعا جای تاسف داره من یکی که هیج وقت سوار هواپیما ایران نمیشم
خدا صبر عنایت کنه به باز ماندگان کم که نیست این همه کشته!!!!!!!!
ما رکورد زدیم
با درود به هموطنان بسیار نجیب و بیش از اندازه شکیبا!
همه ی ما در اشتباهیم. مقصری وجود ندارد. حضرت اجل دست آورد داشتند.
هواپیماهای روسی رو فقط باید خلبانهای خودشون برانند
نتیجه تحقیقات حادثه سقوط هواپیمای ایران-140: خلبان مقصر بود.!!!
مسولین بفرمایید
بلیط رو گرون می کنید اینم از هواپیماهاتون
فقط ماهان خوبه
پس قبلا هم که اينهمه سقوط داشتيم تحريم آمريکابوديم؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!هواپيماي c130رويادتون نيست وهواپيماهاي اسقاطيه ديگه؟؟؟؟؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
برو یه حساب سرانگشتی کن ببین چند ساله ما تحریمیم!!!!!!!
میخواستم هوایی برم کیش دیگه نمیرم :|
همون پرايده فقط بال داره از فردا ميگن ايران 141 . ايران 132 ، ايران 131
من هنوز تو بهتم .نمیتونم حضم کنم یه عده آدم بیگناه اینجوری جونشونو از دست میدن.خدا رحمتشون کنه
خدا وند به خانواده داشین صبر عنیات فرمیاد خیلی غمگین و دل خراش بود
واقعا خسته نباشید میگم به مسئولین، دستشون درد نکنه
خا ازشون نگذره الهي
واقعاً ناراحت کننده بود خیلی ناراحت شدم :(
اونا رفتن وای به حال ما
آخه چرا !!!!!!!!!! خدا رحمتشون کنه.
ترا خدا دیگه بسه ! یکی به فریاد این ملت برسه
هر دم از اين باغ بري ميرسد
برام خیلی ناراحت کننده بود خداوند رحمتشون کنه
پس اين وزير راه كجاست ؟
فقط اعدام
من دیگه هواپیما سوار نمی شم.
مردم مظلومی داریم
روحانی مچکریم. روحانی مچکریم.
واقعا ناراحت شدم.خداصبربده ب خونواده هاشون.
واقعا ناراحت کنندس ,واقعا...
حوادث هوایی ایران تمام ناشدنی .
ای وای ای وای ای وای..... با با تور و خدا یکی به داد ما برسه.... آخه تا کی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین خبر :
بخاطرهزینه کفن و دفن مسافران،قراره بلیط هواپیما 50% گرون بشه
همیشه پای خلبان در میان است
خسته ام
ای داد و بیداد.بیداد و داد ای
ایرانیان شجاعترین مسافران دنیا هستند !
دیدم فتیله سرعت اینترنتو کشیدن پایین حدس زدم دوباره باید یه رکوردی زده باشیم
خدا به خانواده هاشون صبر بده
خدا بیامرزدشون......
من يك طبسي هستم. نميدونيد چقدر سخته كه بدونيد عزيزتون توي هواپيما بوده و ازبين رفته
پروازهای ما فقط رفت.... داره نه برگشت!
سلام
يعني اشتباه خوندم ، موقع پرواز بالش جداشده!
ما می توانیم به کوری چشم همه دشمنان
ايران 140!!!!!
کار کار امریکاست. شیطان بزرگ.
این هواپیماها تا کی باید مورد مصرف قرارگیرند. چقدرباید هزینه مالی وجانی پرداخت کنیم
مرگ بر منافقین و کفار
خداوند همه مرحومين اين حادثه اسف بار را بيامرزد
تسلیت به خانواده های داغدیده
ناراحت کننده است
ما ركورد زديم .ما ركورد زديم ما ركورد زديم؟؟؟؟؟
خدااااااااااااا گناه ملت ايران چيه ؟؟؟؟؟
خدابه بازماندگانش صبر بده.
اي خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
خیلی متاثر شدم
نه نه نه
چرا اين ورى شد
من كه بتورم نميشه
دروغه دروغه دروغه
باورم نميشه
ممكن نيست
ايران؟!!!!
هواپيما؟!!!!
سقوط؟!!!!!
بیچاره خانواده هاشون!!
شاهکاری دیگر از حمل و نقل هوایی ایران . هواپیما پرواز کرده بالش کنده شده !
سقوط عادی! فقط خدا به ملت داغ دیده صبر بده
مبارك مسئولين باشد .
اینا که میمون می فرستادن فضا .
از هواپیماهای بالای 40 سال چیز دیگه ای توقع دارید ؟؟؟
ايران 140 همان پرايد است ولي از نوع هوايي
خیلی ناراحت کنندست
تا دیر نشده رشته ی مهندسی سقوط هواپیما را وارد دفترچه انتخاب رشته کنید حیفه بخدا ما کارشناس زیاد لازم داریم.
هواپیما تولید صنایع دفاع است و وزیر دفاع باید پاسخگو باشد .
خدا مرگم بده
جای فرودگاه دیگه اونجا نیست. فکری هم به سلامت مردم اون منطقه هم بشه
هوا پیما کم ظرفیت بوده یا اینکه مسافران کم داشته خدا رحمت کند انان را .
وای خیلی ناراحت کننده است. 48 نفر تا الان کشته اعلام شده
آمريكا ننگ به نيرنگ تو
چقد ر خوب است که صابر باشیم واینقدر احساسی حرف نزنیم .
پرواز به ابدیت روحشان شاد
فقط 46 نفر!چیز مهمی نیست مگه نه؟!
متاسفم واقعا به چي اعتماد ميكنيم
وزیر راه استعفا خواهد داد عایا
حالا مجبوریم بازم قیمت بلیت هواپیمارا افزایش بدهیم شاید سقوط نکند
سقوط هواپیما باعث میشه که قضیه روغن پالم در شیر را فعلا فراموش کنیم
اصلا هواپیما مشکل نداشته مشکل خلبان بوده که تاریخ گواهینامش گذشته
من از تمامی دست اندر کاران تقدیر و تشکر میکنم برای چنین هواپیما خوب و تمیز و مطمعنی
بجای دیگران کمی بفکر این ملت بی پناه باشید
آقا همش تقصیر تابناکه دیروز تیتر زده بود آسمان ایران امن ترین در خاوار میانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تابی چشمت شوره !
با عرض تسلیت به بازماندگان و شفای مصدومان حادثه
چرادربرخی پاسخها منفی روبستید
روحانی مچکریم
خدا رحمتش کنه.به چه گناهی
از جاده های قدیمی و غیر استاندارد و اتوبوسهای اسکانیا فرار میکنیم گیر هواپیماهای فرسوده و سیستم غیر ایمن پرواز میوفتیم پس چیکار کنیم؟؟؟ واقعا نباید کامل و دقیق هواپیما چک بشه بعد اجازه پرواز بگیره !! جون ۴۰ نفر ادم ک چیزیه ؟؟؟؟ واقعا خبر بدی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
خودکفایی!!!
اگه بالا شهر بود کسی کمک نمیکرد دمه کارگرای زحمتکش گرم
تو ایران اگه میخوایی خیابون رد کنی:
اول چپ
دوم بالا
سوم راست
پراید پرنده هم وارد بازار شد
تو ایران اگه میخوایی خیابون رد کنی:
اول چپ
دوم بالا
سوم راست
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
تو برو امریکارو بساز
دوستان عزیز برای تسکین دل میشه به همه فحش داد ولی واقعا بهتره از خواب بیدار شیم و بفهمیم که تک تک ما در این اشتباهصهم داریم .... واقعا ما مثل ژاپنی ها تو محل کارمون زحمت میکشیم؟؟؟؟ اون کارمند هواپیما ساز هم مثل من و شما چه فرقی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
حالا لزومی هم نداره خودمونُ عالم دهر بدونیم . مارو چه به هواپیما ساختن آخه
تو پراید موندن آقا!!!!
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اگه راست میگی خودت بیا ببینم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
صهم؟ یا ثهم؟ یا صحم؟ سحم؟ آها سهم!
کلاس چندی عمو!
اول تسلیت عرض میکنم
دوم سوال میکنم بخاطر چی این مسافران کشته شدند ؟
بیاییم دلیل علمی و واقعی آن را بدست افرادی که کارشناس واقعی هستند ( نه مثل سقوط دو زن از بالای طبقه پنجم ساختمان جمهوری ) پیدا و آن را با قاطعیت ارائه نماییم .
از آن روز بترسیم که هیچ مسافری سوار هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران نشود و دلیل آن هم فقط و فقط نا امنی آن اعلام گردد .
همكار گرامي رفتنت را باور نداريم . همين ديروز بود گفتي فردا ماموريت طبس هستم هنوز صدايت در گوشمان است . خداوند به همه بازماندگان صبر عنايت فرمايد.
پاسخ ها
همکار گرامی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
سلام من سالمم. کاری داشتم نرفتم ماموریت
ممکن بود من شما یا یکی از خانواده ما در این پرواز میبودن واقعا وحشتناکه اصلا قابل باور نیست همه تیکه تیکه شدن ممکن بود با خونه ها برخورد کنه. خلبان چیکار میکرده ؟؟؟!!!!! واقعا این هواپیماها قبل از بلند شدن چک نمیشن !!
بايد هر چه زودتر فرودگاه را به خارج از تهران منتقل كردد. بهترين گزينه انتقال تمام پروازها به فرودگاه امام است .
بالهاش جداشده ؟؟؟؟!!!!!!!

مگه با چی وصلش کرده بودن ؟؟؟؟
هموطنامون دارن پر پر میشن...
کی میخواد به فکر باشه؟!!!!!!
جالبه که روز به روز به پول بلیط ها هم داره بیشتر میشه با این وضع!
هر کی میخواد خودکشی کنه و کسی نفهمه که از عمد خود کشی کرده باید پول بده و بره سوار هواپیما بشه! والا
حادثه خيلي غم انگيزيه خدا بخانواده هاشون صبر بده واقعا دربدترين شكل كشته شدن توروخدا يه فكري براي اين هواپيماهاي اسقاطي بردارين ما موشهاي ازمايشي نيستيم
چرا هیچ وقت دلیل قطعی سقوطومشخص نمیکنن؟
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
اینجا ایرانه
نمیشد منطقی تر جوابتو بدم
sh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
نگران نباشید چند وقت دیگه میگن خطای خلبان باعث سقوط شده. خلبان هم که کشته شده. این پرونده هم میره کنار سقوطهای دیگه
یا حسین
ما که الحمدلله پولمون نمیرسه اصلا سوار هواپیما بشیم و اهل سفر و این قرتی بازیا نیستم به لطف این اقتصاد شکوفا
کار امریکا بود
خدا رحمتشون کنه، امام زمان کجایی؟
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
جانم فدای امام زمان اما این چه حمله بی ربطی بود که گفتی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
یه چیزی بهت میگم ها!!!!!دلقک ....
خیلی ناراحت کننده است. یه روز کسی باشه فرداش نه....شاید یه روز این روغن پالم تو هواپیمای ما باشه دوستان....
ای بابا هم پولمون داره میره هم جونمون
خدا رحمتشون کنه...
خوبه،حدود 50نفر جونشونو از دست دادن مردم این همه شوخ طبعاً............
متاسفم!!!!!!!
به نظر من دولت بايد سه روز عزاي عمومي اعلام كنه
چه كسي پاسخگوي اين همه بي مسئوليتي است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خدا به خانواده های سانع صبر بده وازخدا می خواهم مسئولین محترم را ببخشد که با ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخه مگه ما موش های آزمایشگاهی شما ها ییم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
تسلیت به بازماندگان و تاسف از بعضی چیزا
این هواپیما ساخت ایران بوده همین که از زمین توانسته بلند بشه خیلی شاهکار کرده.
بازم خداااااااااااااااااایا به کدامین گناه!!!!!!!!!!!!!!!!!
افسوس اما یه ایرانی هیچ موقع تسلیم نمیشه دوباره میسازیم بهترشم میسازیم اره
مرگ بر استكبار جهاني ....
فكر نميكنيد سقوط هواپيما داره واسمون عادي ميشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين چه وعضشههههههههههه
هيچ كس بفكر نيست !!!!
تنهاي اول و اخر ....
فكر نميكنيد سقوط هواپيما داره واسمون عادي ميشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين چه وعضشههههههههههه
هيچ كس بفكر نيست !!!!
تنهاي اول و اخر ....
چی بگم! مگه هرچی بگیم دادمون به جایی میرسه؟ ما می توانیم . 60 درصد
طرح آزاد سازی قیمتهای بلیط هواپیما مبارک
مردم باید هواپیما رو تحریم کنن تا حساب کار دست مسئولین محترم بیاد
الهم العن القوم ظالمین
واقعا کامنت من قابل انتشار نبود؟! متاسفم. واقعا غیر قابل انتشار سه تاست؟
یه حلب تو خالی می سازن دو تا بال میذارن اسمشو میذارن هواپیما........
salam
bazam soghoot????
با سلام و خسته نباشید
ببخشید شهرک آزادی نزدیکی بزرگراه فتح نمی باشد بلکه بین اتوبان تهران کرج و جاده مخصوص قرار دارد خواهشاً دقت فرمایید.
مسئولين محترم واقعاً خسته نباشند
ان شا الله خدا به خانواده این ها صبر بده
من که خیلی ناراحت شدم
می خواستن آمبولانس هوایی را که دیروز افتتاح کرده بودند تست کنند.
ادم با بادكنك پرواز كنه بهتر از اينه
مرگ حق است هواپیمای 140 ایرانی وسیله
جاده ها رو زمین خراب، ماشینها ناامن.
جاده های هوایی خراب ، هواپیما ناامن.
تاسف داره بخدا
هی میگین تحریم مگه نمیخونید که هواپیما ساخت ایران بوده چرا عشق توهم دارید؟؟؟
آقا چرا پرسپولیس انقد ضعیف شده امسال؟
آرسنالم امشب قهرمان شد!!!
اونم 3 هیچ
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
ببین در خونه همسایه رو زدی خونه شما بغلیه .
حقمونه باید یکی یکمون همینطوری سلاخی بشیم تا بخودمون بیایم
بهتره که هرچی ماشین و هواپیما و... تو ایران است جمع اوری بشه مردم مثل 1400سال پیش با اسب و شتر جا به جا شن امنیتش بیشتره...
اونهايي كه صبح تا شب به خودرو سازها مي تازند كه ارابه مرگ توليد مي كنيد ببينند از 12 هواپيماي ساخت داخل چند تاش سقوط كرده ؟ انصاف در بين ما مدتهاست كه مرده.
سلام به مدیر برنامه.آقا یه چند نفری هستند که با نام من نظر میدن میشه پیگیری کنید ممنون میشم.
افرادی که سوارش بودن انگار مال ارگان خاصی بودن
درسته؟
روحشان شاد
برای بازماندگانشان از خدای متعال صبر مسئلت دارم
مي خواهم بدونم مسئولين هواپيمايي حاضرن عزيزاشون سوار اين هواپيماها بشوند؟ وجدان؟
استعفا
متاسفم که نظرات را فیلتر می کنین!!
مرگ آني بهتر از مرگ تدريجي است
با سلام ان شاا.. با تفکیک جنسیتی این مشکلات حل می گردد.
بابا مرگ دست خداست
"ایران 140" وسیله است !
بابا مرگ دست خداست
"ایران 140" وسیله است !
تسلیت
چرا فقط رییس جمهور و رییس مجلس تسلیت گفتند. چون تعداد شان کم بود . یا چون ایرانی بودند؟
از چی بگم؟واقعاً حرفی واسه گفتن ندارم فقط خدا به خانواده هاشون صبر بده
اين دنيا كه دستم به تو نميرسه تابناك ولي اگر دنياي ديگه اي باشه براي نوع فيلتر نظرات...
از چی بگم؟واقعاً حرفی واسه گفتن ندارم فقط خدا به خانواده هاشون صبر بده
کل دنیا داره بهمون میخنده...
خیلی بده واقعا وحشتناکه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار