بازدید 10036
۷

در بلاتکلیفی مربیان پیش‌دبستانی مقصر کیست؟

دولت دهم مقصر اصلی بلاتکلیفی کنونی این مربیان بوده که متاسفانه دولت یازدهم وارث تصمیمات غیرکارشناسی دولت قبل شده است.
کد خبر: ۴۲۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۰ 09 August 2014
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با یادآوری وضعیت کنونی مربیان پیش‌دبستانی، گفت: دولت دهم مقصر اصلی بلاتکلیفی کنونی این مربیان بوده که متاسفانه دولت یازدهم وارث تصمیمات غیرکارشناسی دولت قبل شده است.

به گزارش خانه ملت، حجت‌ا... درویش‌پور درباره آخرین وضعیت برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی و خرید خدمتی، گفت: آموزش و پرورش و دولت هنوز نتوانسته‌اند در این رابطه به نقطه مشترکی برسند و هنوز دولت ردیف استخدامی را به آموزش و پرورش نداده است.

او با بیان اینکه آموزش و پرورش آمادگی لازم را برای برگزاری آزمون استخدامی مربیان پیش دبستانی اعلام کرده اما هنوز نتوانسته موافقت نهایی را از دولت بگیرد، افزود: در قانون به دولت مهلت داده شد ظرف دو سال با برگزاری آزمون و در نظر گرفتن شرایط لازم تکلیف این مربیان را مشخص کند.

درویش‌پور ادامه داد: متاسفانه تا کنون برای تعیین تکلیف وضعیت مربیان پیش دبستانی تعلل شده و آزمونی هم که قرار بود گرفته شود به علت دریافت نکردن مجوز لازم از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور لغو شد. این نماینده مردم در مجلس نهم با تاکید بر اینکه بلاتکلیفی مربیان پیش‌دبستانی از نظر قانونی، شرعی، عرفی و اخلاقی درست نیست، افزود: دولت باید هر چه سریع تر تکلیف استخدام این مربیان را با در نظر گرفتن تدابیر معین مشخص کند.

درویش‌پور با بیان اینکه سرگردانی مربیان پیش‌دبستانی عمر و جوانی آنان را هدر داده است، افزود: درصورتی که دولت در راستای تعیین‌تکلیف این افراد تدابیری نیندیشد، بی‌شک مشکلات بسیاری برای آنان و خانواده‌هایشان به وجود خواهد آمد. او ادامه داد: درحال حاضر مربیان پیش دبستانی بعد از سال ها انتظار برای استخدام دیگر فرصتی ندارند که اگر دولت استخدامشان نکرد به دنبال کار دیگری بروند یا بخواهند تغییر شغل بدهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با یادآوری استدلال دولت درباره علت تاخیر در استخدام مربیان پیش‌دبستانی، گفت: جلوگیری از حجیم شدن دولت و کوچک نگه داشتن آن از نظر تعداد نیروی انسانی دلیل مخالفت با استخدام مربیان پیش‌دبستانی است. او با بیان اینکه درست است که استخدام نیروی جدید منجر به اختصاص بخش اعظمی از بودجه دولت به حقوق افراد می‌شود، افزود: اما نمی توان با این رویکرد به کسانی که مدت‌ها به نظام خدمت کرده‌اند، پشت کرد. درویش‌پور با بیان اینکه دولت در افزایش استخدام‌ها باید از بخش خصوصی استفاده کند، افزود: در صورتی که بخش خصوصی در کشور فعال شود بسیاری از مشکلات از جمله بیکاری ریشه‌کن خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با بیان اینکه در موضوع استخدام مربیان پیش‌دبستانی و خرید خدمتی دولت دهم بیشتر و دولت یازدهم کمتر مقصرهستند، تصریح کرد: دولت قبلی مقصر اصلی بلاتکلیفی کنونی این مربیان و متاسفانه دولت یازدهم وارث چنین تصمیماتی از دولت قبل است. خرداد امسال علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش،‌ گفت: قرار شد کمیته‌ای سه نفره‌ای متشکل از نماینده کمیسیون آموزش مجلس، نماینده وزارت آموزش و پرورش و نماینده معاونت منابع انسانی ریاست‌جمهوری تشکیل شده و بررسی‌های لازم را در مورد میزان و نحوه استخدام‌ها در وزارت آموزش و پرورش انجام دهند.
 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۷
مربیان پیش دبستانی طبق قانون کار دارن کار می کنند و مثل معلمان و دبیران مدارس غیرانتفاعی متعلق به بخش خصوصی هستند. چه لزومی دارد که دولت آنها را استخدام نماید ؟؟؟!!! بهتر است شرایط کار را برایشان تسهیل نماید تا به همین روال ادامه دهند....
چرا افرادی که علاقمند به تدریس وخدمت درآموزش وپرورش هستند ازمجرای صحیح وقانونی که همان رشته های تعهد دبیری وتحصیل درمراکزتربیت معلم(دانشگاه فرهنگیان)است واردمجموعه آموزش وپرورش نمی شوند؟وبعدتوقع بیجا ازدولت ومجلس وسایرمسئولین دارند.مگرهمان اول که افراد درمراکزپیش دبستانی و...مشغول به کار می شوندبه آنها گوشزدنمی شود که هیچ تعهدی برای استخدام آنها ایجاد نمی شود؟
در كليه كشورهاي پيشرفته دوره هاي پيش ديستاني و دبستان جزو مهمترين مقاطع مي باشند و توجه خاصي به اين مقاطع از لحاظ امكانات و مربي ها مي شود در صورتيكه در ايران دقيقا به عكس انجام مي شود يعني از نظر مسوولين آموزش و پرورش اين مقاطع هيچ جايگاه و اهميتي ندارند.!!!!!!!!!!!!!!!!!
با سلام
همسر بنده چندین سال به عنوان مربی پیش دبستانی با کمترین حقوق و مزایا و بدون بیمه برای وزارت آموزش و پروش فعالیت کرد و زمانی که دید هیچ نتیجه ای از این همه زحمت عایدش نمیشه عطای کار کردن رو به لقایش بخشید
حالا که زمزمه آزمون و شاید جذب پیش اومده به مدرسه ای که اونجا مشغول بکار بود و برای اشتغال مراجعه کرده و صرفا به دلیل اینکه خانم مدیر دلش نمیخواد از ارائه گواهی خودداری میکنند.
مدیریت قبلی هم به افتخار بازنشستگی نائل اومدن و دست ما به هیچ جایی بند نیست.
احتمالا با شرایط خانم بنده افراد زیادی وجود دارند که امیدوارم فکری به حالشون بشه
ضمن عرض سلام . میخواستم نکته ای را مطرح کنم و آن اینکه مشکلات این قشر زحمت کش در حال حاظرتنها استخدام نیست . فقط یک سئوال دارم مگر می شود با حقوق 150 تا 200 هزار تومان در ماه در این مملکت زندگی کرد و آنهم فقط در ماه هایی که مدارس باز است . تا آخرش قضاوت با خودتان ...
واقعا ظلم بزرگی در حق این مربیان زحمتکش شده است و به چه امیدی باید کار کنند.
تابناک جان ازت ممنونم که درد دل ما رو درج میکنی
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری