بازدید 6493

اقدامي که بايد زودتر انجام مي شد

رشد قارچ گونه شبکه هاي ماهواره اي با رويکرد تفرقه افکنانه، در سال هاي اخير، باعث بروز وقايع دردناکي در جهان اسلام شده است. نتيجه فعاليت اين شبکه هاي افراطي، فارغ از ديدگاه هاي به ظاهر متناقض شان، ترويج نگاه افراطي با رويکرد تکفيري و تبليغ کينه ورزي در ميان مسلمانان بوده است.
کد خبر: ۴۲۳۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳ 07 August 2014
جواد نوائيان رودسري در خراسان نوشت:

وزارت اطلاعات، در هفته جاري، دفاتر شبکه هاي ماهواره اي تفرقه افکن را در ايران تعطيل کرد. اقدامي لازم و شايسته تقدير که شايد کمي با تأخير انجام شد. پس از تأکيدات مکرر مقام معظم رهبري و مراجع عظام تقليد در مورد ضرورت حفظ وحدت اسلامي و حفظ حرمت مقدسات ساير مذاهب اسلامي و نهي از هر عمل و سخني که باعث تفرقه و برانگيختن اختلاف ميان مسلمانان شود، بهتر بود دستگاه امنيتي کشور خيلي زودتر براي مهار فعاليت اين رسانه ها وارد عمل مي شد.

واقعيت آن است که رشد قارچ گونه شبکه هاي ماهواره اي با رويکرد تفرقه افکنانه، در سال هاي اخير، باعث بروز وقايع دردناکي در جهان اسلام شده است. نتيجه فعاليت اين شبکه هاي افراطي، فارغ از ديدگاه هاي به ظاهر متناقض شان، ترويج نگاه افراطي با رويکرد تکفيري و تبليغ کينه ورزي در ميان مسلمانان بوده است. اين افراط و کينه ورزي مجال فعاليت و سوء استفاده بيشتر به جريان هايي را داده است که پا از جدال هاي لفظي ضد وحدت فراتر گذاشته و دست خود را به خون هزاران انسان بي گناه آغشته کرده اند.

آن چه امروز در بخش هايي از عراق و سوريه شاهد آن هستيم، نتيجه دامن زدن به تفرقه و دشمني ميان پيروان مذاهب اسلامي، توسط شبکه هاي ماهواره اي ياد شده و جريان هاي همسو با آن هاست. پرسش اساسي اين است که چه کسي از اين اختلاف سود مي برد؟ اين که جريان هاي افراطي به ظاهر شيعه، اهل سنت را تکفير کنند و جريان هاي افراطي به ظاهر اهل سنت به تکفير شيعيان بپردازند، چه فايده اي براي جهان اسلام خواهد داشت؟ بي اعتمادي و بدبيني ميان مسلمانان، آب را به آسياب چه کسي خواهد ريخت؟

در شرايطي که صهيونيست ها زنان و کودکان بي دفاع نوار غزه را آماج وحشيانه ترين حملات نظامي قرار داده و تروريست هاي خونريز داعش، جان، مال و ناموس مسلمانان را تهديد مي کنند، بدون ترديد، تفرقه افکني ميان مذاهب اسلامي و بزرگ جلوه دادن برخي اختلافات عقيدتي براي برانگيختن آتش دشمني ميان برادران مسلمان، خيانتي آشکار و غيرقابل بخشش است و کساني که با تبليغات خود جنايت هاي ددمنشانه گروه هاي تکفيري را توجيه مي کنند از يک طرف و کساني که با ناديده گرفتن فتواهاي وحدت آفرين بزرگاني همچون مقام معظم رهبري و آيت ا... العظمي سيستاني بر آتش اختلاف مي دمند و بر طبل دشمني مي کوبند از طرف ديگر، بايد پاسخگوي خون هزاران انسان مظلومي باشند که در نتيجه ديدگاه هاي تفرقه افکنانه اي که در اين شبکه ها تبليغ مي شود، به شهادت رسيده اند، هتاکي، فحاشي و مسخره کردن اعتقادات مذاهب اسلامي و تحريک احساسات مذهبي، تنها زمينه را براي کشتار و خونريزي بيشتر فراهم خواهد کرد.

توجه به اين مسائل، ضرورت مقابله قوي و جدي با چنين شبکه هايي را آشکار مي کند. مقابله اي که بايد با فعاليت هاي گسترده فرهنگي، تبليغ همزيستي مسالمت آميز و برادرانه پيروان همه مذاهب اسلامي توأم شود. اقدام موثر و به جاي وزارت اطلاعات در تعطيلي دفاتر شبکه هاي ماهواره اي تفرقه افکن، افزون بر ايجاد محدوديت براي فعاليت هاي مخرب گروه هاي افراطي، اراده جدي نظام جمهوري اسلامي براي تحقق راهبرد بنيادين و ضروري وحدت را، بيش از گذشته آشکار مي کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل