بازدید 8061

درانتظار نظر رییس‌قوه‌قضاییه درباره پزشک متهم

وقتی با شکم باز در بیمارستان مانده ‌بودم یکی از پزشکان مسوول بیمارستان که اتفاقا تخصصی هم در این زمینه نداشت شکمم را دوخته ‌بود. آنها پدرم را به اتاق عمل برده و وادارش کرده‌ بودند تا به دروغ به بازرسان بگوید پزشک دیگری مرا عمل کرده ‌است
کد خبر: ۴۲۳۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲ 07 August 2014
دختر جوان ارومیه‌ای که به‌دلیل فرار پزشک از اتاق عمل، دچار نقص عضو شده در حالی توسط وکلایش درخواست اعاده دادرسی خود را به رییس قوه‌‌قضاییه ارسال کرده که حکم از کارافتادگی مادام‌العمرش نیز صادر شده ‌است.  به گزارش خبرنگار ما، این دختر جوان که پریناز نام دارد در سال90 برای درمان بیماری روده به پزشک مراجعه کرد اما زمانی که پزشک معالج، او را در بیمارستان خصوصی تحت عمل جراحی قرار داد به‌دلیل حضور بازرس از اتاق عمل فرار کرد و شکم بیمار را باز گذاشت. همین اقدام منجر به صدمه شدید پریناز و ازدست‌دادن روده‌اش شد و او را از کارافتاده ‌کرد.

به گزارش شرق، دختر جوان روز گذشته گفت: «سال90 بعد از اینکه احساس درد شدیدی در ناحیه شکم کردم و دچار خونریزی روده‌ شدم به دکتر مراجعه کردم. پزشک به من گفت باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم و برای عمل هم از سیستم لاپاراسکوپی استفاده می‌کند. یعنی شکم من را برشی بسیار کوچک خواهد داد و عمل از طریق آن انجام خواهد گرفت. دکتر بدون اینکه به ما بگوید اجازه عمل در بیمارستان خصوصی را ندارد قبول کرد مرا در بیمارستان خصوصی عمل کند. روز عمل مطابق آنچه دکتر گفته‌ بود به اتاق جراحی برده‌ شدم. از آنچه حین عمل اتفاق افتاده ‌بود خبر نداشتم. وقتی به هوش آمدم متوجه شدم دکتر چه بلایی سرم آورده ‌است.»

وی گفت: «زمانی که دکتر شکم من را برای عمل باز کرد بازرسان از راه رسیدند و او چون مجوز عمل در بیمارستان خصوصی را نداشت بدون اینکه جراحی را کامل کند از اتاق فرار کرد. من هشت ساعت بیهوش مانده‌ بودم که عوارض جبران‌ناپذیری برایم داشت وقتی با شکم باز در بیمارستان مانده ‌بودم یکی از پزشکان مسوول بیمارستان که اتفاقا تخصصی هم در این زمینه نداشت شکمم را دوخته ‌بود. آنها پدرم را به اتاق عمل برده و وادارش کرده‌ بودند تا به دروغ به بازرسان بگوید پزشک دیگری مرا عمل کرده ‌است. پدرم را تهدید کرده ‌بودند که اگر نگویی پزشک دیگری دخترت را عمل کرده شکمش را نمی‌دوزیم و او می‌میرد. پدرم هم از ترس دروغ گفته‌ بود. وضعیتم در بیمارستان بسیار بد بود. دکتر برای ویزیت هم نمی‌آمد و من را تلفنی ویزیت می‌کرد، حتی اسم دکتر را بالای تخت من ننوشته بودند، در آن مدت درد زیادی را تحمل می‌کردم، با هر سختی بود از بیمارستان مرخص شدم و تازه عوارض کاری که دکتر کرده ‌بود به سراغم آمد. من دیگر کنترلی بر مدفوع خودم ندارم و قدرت باروری را هم از دست داده‌ام.»

این دختر ادامه داد: «از دکتر شکایت کردم و پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد اما پزشکی قانونی ارومیه با اعلام این نظر که فقط پنج درصد خسارت ارش بر بدن من وارد شده و قابل جبران است پرونده را به خطای ناچیز پزشکی تبدیل کرد. من به رای صادره اعتراض کردم اما کمیسیون جدید هم نظر کمیسیون اولیه را تایید کرد، با اینکه دادستان ارومیه درخواست دیه کامل برایم کرده بود با استناد به نظر کمیسیون پزشکی‌قانونی، پزشکی که از اتاق عمل فرار کرده ‌بود به پرداخت پنج درصد دیه ارش محکوم و پزشک مسوول بیمارستان هم از اتهامش تبرئه شد. این در حالی است که اداره کل تامین‌اجتماعی ارومیه نیز با توجه به درخواست بررسی وضعیتی که داده‌ بودم سه بار کمیسیون متشکل از چهار پزشک متخصص تشکیل داد و در سه جلسه‌ای که من هم حضور داشتم به این نتیجه رسیدند که صدمه کاملا وسیع بوده و قابل جبران نیست و من را از کارافتاده مادام‌العمر و صددرصد تشخیص دادند که دیگر نمی‌توانم کار کنم.»

عبد‌الصمد خرمشاهی، وکیل مدافع متهم نیز ضمن تایید گفته‌های موکلش درخصوص روند قانونی این پرونده گفت: متاسفانه رای صادره در دادگاه عمومی ارومیه پنج‌درصد ارزش دیه است و از آنجایی که مبلغ بسیار پایین است ما طبق قانون حق ‌اعتراض نداشتیم بنابراین مجبور شدیم درخواست اعاده دادرسی را مطرح کنیم و این درخواست به دفتر رییس قوه‌‌قضاییه فرستاده ‌شده ‌است. موکل من نه‌تنها دیگر قدرت ضبط مدفوع ندارد، بلکه قدرت باروری و حتی توانایی جنسی خود را از دست داده و تمامی این مشکلات که برایش ایجاد شده توسط پزشکان متخصص مورد تایید قرار گرفته ‌است حتی کمترین درصدی هم احتمال بهبود او وجود ندارد.»

وی گفت: «متهم اصلی پرونده به‌دلیل قصور پزشکی به دادگاه انقلاب معرفی شده و قاضی دادگاه عمومی خود را صالح به رسیدگی در این خصوص ندانسته‌ است و متهم ردیف دوم را که پزشک مسوول بیمارستان بود تبرئه کرده‌ است. ما به این دو مساله هم اعتراض کردیم همانطور که متخصصان تامین اجتماعی در سه کمیسیون متشکل از چهار پزشک عنوان کردند و رای دادند که پریناز تا پایان عمرش دیگر نمی‌‌تواند کنترلی بر مدفوع خودش داشته‌باشد چرا که روده بزرگش به‌طور کامل از بین رفته و فقط 10سانتی‌متر آن باقی مانده رابطه جنسی هم نمی‌تواند داشته باشد. همچنین قدرت باروری خود را هم از دست داده ‌است. با توجه به مدارک ارایه شده به تایید اعاده دادرسی بسیار امیدوار هستیم.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی