روزهای پایانی فعالیت مدیریت شهری سابق پایتخت بود که زمزمههای دوطبقه کردن بزرگراههای پایتخت به گوش رسید.در آن زمان پل طبقاتی صدر به تازگی به بهرهبرداری رسیده بود که گفته شد اتوبان همت و بعثت نیز در لیست دوطبقهها قرار گرفته است.
به گزارش دنیای اقتصاد، روزگذشته در نخستین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از تعطیلات تابستانی، رئیس شورا از توقف این پروژهها در پایتخت خبر داد.
احمد مسجدجامعی پس از گزارش کمیسیون عمران از عملکرد یکساله خود گفت: بسیار خوب است که این طرح متوقف شد و ما باید به حملونقل ریلی بپردازیم. او ادامه داد: کمیسیون عمران و حمل و نقل، کمیسیونی است که کسانی که بیشترین و کمترین تذکر را در یک سال داشتهاند، در آن فعالیت میکنند.
وی با بیان اینکه 40 درصد تذکراتی که شهرداری تهران دریافت کرده است، از جانب اعضای کمیسیون عمران بوده است، گفت: کمترین تذکردهنده آقای احمد دنیامالی است که هیچ تذکری نداشته و بیشترین تذکردهنده آقای قناعتی است که 17بار تذکر داده است.
مسجدجامعی با بیان اینکه ما در زمینه حمل و نقل ریلی در کشورهای منطقه پیشرو هستیم، گفت: برای سال دوم پیشنهاد میکنم از آنجا که مناسبات ایران با خارج از کشور گسترش پیدا کرده است به حملونقل ریلی توجه بیشتری داشته و رویکردی جدیدی نیز در این مورد اتخاذ کنیم.
مسجدجامعی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص جلوگیری از وجود ساختوساز در ارتفاعات 1800 متر گفت: شهردار تهران باید گزارشی از ساخت و سازهای بالای 1800 متر ارائه کند زیرا این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
وی همچنین با اشاره به توقف ساخت و ساز در برج دلگشا گفت: این اتفاق در رایزنی با سازمان میراث فرهنگی رخ داد. در ادامه این جلسه احمد دنیامالی اعلام کرد: عموما فکر میکنند دامنه شمالی فقط شامل ارتفاعات بالای 1800 متر میشود؛ در حالی که 1800 متر فقط در منطقه یک است و در مناطق 2، 3، 5 و 22 ساختوساز در ارتفاعات بالای 1400 متر ممنوع است.
چه اصراری هست بیشتر بودجه کشور در تهران هزینه شود؟؟؟!!!
به شهرهای دیگر بیشتر برسید تا مهاجرت به تهران معکوس شود. اگر تهران را چند طبقه هم کنید مشکل حل نمی شود.
تهران زمانی روستایی خوش آب و هوا بود و اکنون ابر شهری مرفه اما پردود و استرس!!!!!!!
سلام اصلا طبقاتی کردن کار اشتباهی بود. آسیب پذیری در برابر زلزله، تعمییرات و نگهداری گران، هزینه ساخت زیباد، اشراف در منازل مسکونی مجاور، عدم امکان استفاده برای کلیه وسایل نقلیه از جمله ماشینهای سنگین و . . . . بهتر بود بجای این همه هزینه برای ساخت پل طبقاتی، طرح تعریض را استفاده میکردند با ایجای فضای سبز بیشر. در اینصورت هم به زیبایی شهری اضافه شده بود و هم موجب تلطیف هوا بدلیل کاهش ساختمان ها در طول این مسیر میشد. برای همت و بعثت هم تعریض سریعتر و ارزان تر خواهد بود.