بازدید 43681
متن و حواشی اهدای خون هنرمندان در حمایت از مردم غزه؛

فیلم: بایکوت مواضع صریح اصغر فرهادی علیه جنایت صهیونیست‌ها

اصغر فرهادی ‌در پاسخ به پرسشی درباره رژیم صهیونیستی و جنایات‌‌ این رژیم گفت: رفتار رژیم صهیونیستی دیکتاتور‌مآبانه است و گمان می‌کنند‌، جز خودشان دیگران حق زندگی ندارند و باید از بین بروند. این گونه رفتارهای حمایتی از سوی سینماگران در دنیا واکنش‌ها و بازتاب‌های زیادی به دنبال داشته‌ و دیگر امروز مانند گذشته، دنیا در برابر جنایات علیه مردم غزه سکوت نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۲۱۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۰ 02 August 2014
همزمان با فاجعه غزه و کشتار بی‌رحمانه مردم آنجا، جمعی از هنرمندان شاخص کشورمان در نخستین روز فعالیت پایگاه‌های انتقال خون پس از تعطیلات ماه مبارک رمضان، با اهدای خون ضمن تأکید بر حرکت خداپسندانه اهدای خون، بدین شکل حمایتشان‌ از فلسطینی‌های مظلوم را اعلام کردند. رویداد جالب در این میان، تعداد فراوان درخواست‌های گفت‌و‌گو با فرهادی درباره غزه و مواضع مکرر این کارگردان درباره این حوادث بود.

به گزارش «تابناک»، صبح امروز یازدهم مرداد‌ماه، جمعی از اهالی و مدیران سینما،‌ با حضور در پایگاه مرکزی انتقال خون تهران، خون خود را به کودکان و جنگ‌زدگان غزه که این روز‌ها تحت حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی هستند، اهدا کردند.

در میان این هنرمندان و مدیران حجت‌الله ایوبی‌، ‌ محمدرضا فرجی‌، بهمن حبشی‌، سیدمحسن هاشمی‌، دانش اقباشاوی‌، اصغر فرهادی، حسن پورشیرازی‌، افسانه بایگان‌، حبیب ایل‌بیگی، ‌ فرید فرخنده‌کیش‌، محمدرضا شفیعی‌، هادی مقدم‌دوست‌ و... حضور داشتند.

اصغر فرهادی پس از حضور در پایگاه مرکزی انتقال خون تهران با تأکید بر لزوم همدردی با مردم مظلوم غزه بیان کرد: اهدای خون به مردم بی‌گناه غزه، یک همدردی با آن‌ها در مقابل جنایات و کشتاری است که این روز‌ها می‌بینیم.

فیلم: بایکوت مواضع صریح اصغر فرهادی علیه جنایت صهیونیست‌ها

این کارگردان ایرانی برگزیده اسکار تصریح کرد: اهدای خون، حرکتی نمادین است که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. هر کسی امروز باید فارغ از نگاه سیاسی‌، به گونه‌ای احساسات خود را نسبت به رخدادهای غزه نشان بدهد و ‌از مردم بی‌گناه غزه حمایت کند.

کارگردان «گذشته» درباره ایده اهدای خون به ‌مردم غزه مطرح کرد: حمایت از مردم غزه از سوی اهالی سینما مطرح شد و دلم می‌خواست همراه این حرکت باشم، زیرا سینمای ایران در حرکت‌های انسان‌دوستانه همیشه پیشگام و مدافع بوده‌اند.

اصغر فرهادی سپس در پاسخ به پرسشی درباره رژیم صهیونیستی و جنایات‌‌ این رژیم بیان کرد: رفتار رژیم صهیونیستی دیکتاتور‌مآبانه است و گمان می‌کنند‌، جز خودشان دیگران حق زندگی ندارند و باید از بین بروند. این گونه رفتارهای حمایتی از سوی سینماگران در دنیا واکنش‌ها و بازتاب‌های زیادی به دنبال داشته‌ و دیگر امروز مانند گذشته، دنیا در برابر جنایات علیه مردم غزه سکوت نمی‌کنند.

اصغر فرهادی پیش از اهدای خون‌ گفت: امیدوارم ‌این جنایت و کشتار مردم غزه زود‌تر متوقف شود.

وی همچنین چندی پیش کمپینی را با نام «کشتار همنوعان خود را متوقف کنید» در فیس‌بوک با همراهی نسرین ستوده به راه انداخت که فیلم‌سازان ‌دنیا از جمله خاویر باردم، هانی ابوسعد به آن پیوستند. این کمپین در ایران از سوی برخی رسانه‌ها با انتقاد مواجه شد که چرا صراحتا از مردم غزه حمایت نشده است.

در این میان، تعداد گفت‌و‌گوهای ‌اصغر فرهادی درباره حوادث غزه، چشمگیر بود و وی در همه این گفت‌و‌گو‌ها، صراحتاً جنایات اسرائیل در غزه را محکوم کرد؛ اما در رویدادی جالب و عجیب، بخش‌های خبری که فرهادی را متهم به عدم موضع‌گیری شفاف در قبال وقایع غزه کرده بودند، اقدام به بایکوت موضع‌گیری‌های صریح امروز فرهادی کردند و بیشتر این گفت‌و‌گو‌ها پخش نشد!

هم‌اکنون فیلم «تابناک» را از وقایع امروز سازمان انتقال خون و موضع‌گیری‌های پی‌درپی فرهادی را به همراهی حواشی جالب از اهدای خون هنرمندان ‌می‌بینید
.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار