بازدید 3359

اوباما گزارش‌ها درباره جنگ‌سرد با روسیه را رد کرد

رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی گزارش‌ها درباره جنگ سرد جدید با روسیه بر سر اوکراین رد کرد.
کد خبر: ۴۲۱۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۳ 31 July 2014
رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی گزارش‌ها درباره جنگ سرد جدید با روسیه بر سر اوکراین رد کرد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتد پرس، همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گزارشها درباره جنگ سرد جدید با روسیه بر سر اوکراین را رد کرد.

این اظهارات درحالیست که سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه ضمن رد گمانه زنی ها درباره تجدید روابط روسیه و آمریکا اعلام کرد که این موضوع به خاطر زیاده روی های واشنگتن و تصویب تحریم ها علیه مسکو محتمل نیست.

این مقام روسی در ادامه در عین حال به مذاکرات ولادیمیر پوتین و باراک اوباما روسای جمهوری روسیه و آمریکا درباره تحولات اوکراین اشاره کرد.

اظهارات اوباما درحالیست که وی رویکرد دوگانه ای را در قبال مسکو اتخاذ کرده و در عین حال روسیه را متهم به همکاری نکردن با پلیس بین الملل درباره سقوط هواپیمای مالزی کرده است که همین موضوع واکنش روسیه را به همراه داشته است.

الکساندر لوکاشیویچ سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اینکه اظهارات اوباما گیج کننده است، روسیه را از جمله اولین کشورهایی خواند که مقامات وزارت دفاع آن اطلاعات در رابطه با سقوط این هواپیما را رسما در اختیار مقامات مالزی قرار داده اند.

الکساندر لوکاشیویچ تاکید کرد آمریکا نه تنها مدرکی را در این زمینه منتشر نکرده بلکه تنها مسکو را در زمینه حادثه هواپیمای ساقط شده متهم کرده است.

روز پنجشنبه 26 تیرماه یک فروند هواپیمای مسافری خطوط هوایی مالزی با 298 سرنشین بر فراز اوکراین مورد اصابت یک موشک زمین به هوا قرار گرفت و سقوط کرد که در این حادثه تمامی سرنشینان آن کشته شدند.

متعاقب این حادثه، اوکراین جدایی طلبان حاضر در شرق این کشور را عامل این فاجعه نامید و جدایی طلبان نیز دولت اوکراین را مسئول این حادثه معرفی کردند. در این میان از همان ابتدا کشورهای غربی و به ویژه آمریکا اعلام می کنند که روسیه موشک مورد نیاز برای ساقط کردن این هواپیما را در اختیار جدایی طلبان قرار داده و این افراد بدون داشتن رادار مجهز نمی توانستند این هواپیما را مورد هدف قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس