بازدید 12653

بیانیه وزیر خارجه انگلیس درباره مذاکرات وین

وزیر خارجه انگلیس بیانیه‌ای درباره درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ صادر کرد و گفت زمان بیشتری برای کم کردن اختلافات دو طرف لازم است.
کد خبر: ۴۱۷۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۵ 19 July 2014
وزیر خارجه انگلیس بیانیه‌ای درباره درباره مذاکرات ایران و ۱+۵ صادر کرد و گفت زمان بیشتری برای کم کردن اختلافات دو طرف لازم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فیلیپ هاموند در بیانیه‌ای اعلام کرد با وجود آنکه پیشرفت‌هایی در مذاکرات ایران و 1+5 در شش ماه گذشته صورت گرفته است اما زمان بیشتری برای کم کردن اختلافات دو طرف لازم است.

وزیر خارجه انگلیس در ادامه بیانیه خود عنوان کرد: همچنان اختلافات چشمگیری درباره چگونگی برطرف کردن نگرانی‌های عمده به ویژه در باره حجم و حدود برنامه هسته‌ای ایران وجود دارد. این واضح است که این مذاکرات بهترین فرصت طی این سال‌ها برای حل این موضوع بوده است.

وی در این بیانیه اضافه کرد: ما زمان مورد نیاز را خواهیم داد تا مطمئن شویم به طور کامل فرصت برای رسیدن به یک توافق را آزموده‌ایم. اما برای دستیابی به این موضوع، ایران باید رویکرد واقعی بیشتری را اتخاذ کند.

توافقی نهایی و پایدار است که بتواند نگرانی‌های جدی جامعه بین‌الملل در این باره که ایران بتواند بمب هسته‌ای را بسازد برطرف کند و همچنین ایران را قادر سازد که از استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای لذت ببرد.

هاموند تاکید کرد: دیپلمات‌های انگلیسی همکاری تنگاتنگ با شرکای خود را طی 4 ماه آینده و تا زمانی که توافق موقت مهلت دارد، ادامه خواهند داد.

پیش از این نیز یک مقام ارشد آمریکایی گفت: ایران به تمامی تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته‌ای عمل کرده است. ذخایر اورانیونم 20 درصد خود را خنثی کرده، اجزای جدیدی را در تاسیسات اراک نصب یا آزمایش نکرده است.

سانتریفیوژهای جدیدی نصب نکرده است. ذخایر اورانیوم 5 درصد خود را افزایش نداده است و امکان بازرسی بیشتر از تاسیسات هسته‌ای خود را فراهم کرده است.

این مقام آمریکایی افزود: بنابراین ما معتقدیم که برنامه اقدام مشترک در متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران و به عقب راندن آن در مقابل کاهش نسبتا متعادل [تحریم‌‌ها] در مدت شش ماهه موفق بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی