بازدید 4211

انتقاد لاریجانی از ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از نابودی جنگل ها و ساخت ویلا در زمین های کشاورزی از اولویت های فعلی استان های شمالی است.
کد خبر: ۴۱۵۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳ 13 July 2014
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جلوگیری از نابودی جنگل ها و ساخت ویلا در زمین های کشاورزی از اولویت های فعلی استان های شمالی است.

به گزارش خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در مجمع نمایندگان استان های شمالی کشور گفت: بسیاری از دغدغه های کنونی نمایندگان استان های گیلان، مازندران و گلستان برای توسعه و پیشرفت خطه شمال کشور مشترک است بنابراین برای توسعه این منطقه کشور باید برنامه ریزی و اولویت بندی صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه ریزی و اولویت بندی برای رفع مشکلات خطه شمال کشور باعث می شود که پیشرفت استان های شمالی در قالب بودجه های سالانه و برنامه ششم توسعه لحاظ شود.

لاریجانی گفت: احداث و تکمیل جاده ها، راه آهن و سدها از موضوعات مهم در توسعه خطه شمال کشور است که البته انجام این مهم نیاز به تأمین منابع و سرمایه گذاری در بخش زیرساخت ها است.

او گفت: به نمایندگان استان های شمالی توصیه می کنم که با هماهنگی با یکدیگر و همچنین با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری موضوع تأمین منابع مالی طرح‌های توسعه ای خطه شمال را پیگیری کنند.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: برای سرمایه گذاری در شمال کشور می توان از منابع صندوق توسعه ملی در قالب بخش خصوصی استفاده کرد البته انجام این مهم مستلزم ایجاد زمینه های سرمایه گذاری مطلوب به وسیله مسئولان استان های گیلان، مازندران و گلستان است.
لاریجانی گفت: مسئولان استان های شمالی کشور با معرفی استعدادهای این مناطق باید از ظرفیت متمولین این استان ها در جهت سرمایه گذاری استفاده کند تا مشکلات مناطق شمالی حل شود.

او ادامه داد: مشکلات خطه شمال نیاز به آسیب شناسی و کارشناسی دارد به طور مثال امحاء زباله های مناطق شمالی یکی از اولویت جدی برای جلوگیری از افزایش آلودگی زیست محیطی این مناطق است که البته در این زمینه باید با فراکسیون محیط زیست مجلس هماهنگی هایی انجام شود.

لاریجانی گفت: یکی از اولویت های فعلی استان های شمالی کشور بحث جلوگیری از نابودی جنگل های این مناطق است و حتی باید به جنگل ها دوره تنفس داد که از تخریب بیش از حد در امان باشد.

او گفت: بحث ساخت ویلا و جلوگیری از تغییر کاربری زمین های کشاورزی نیز در توسعه استان های شمالی کشور باید بررسی شود البته این حرف به این معنی نیست که به کسی اجازه ساخت ویلا نداد بلکه باید نگذاشت که در زمین های شالیکاری و برنج ویلا ساخته شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای توسعه راه آهن شهرهای شمالی کشور می توان از موضوع فاینانس استفاده کرد اما نکته مهم در توسعه خطه شمال برنامه ریزی و مشخص کردن اولویت های کاری است.

لازم به ذکر است در ابتدای این مراسم ناصری به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان های شمالی کشور با تأکید بر رفع مسائل خطه شمالی کشور گفت: استان های شمالی سالانه پذیرای 25 میلیون مسافر از نقاط مختلف کشور هست بنابراین توسعه زیرساخت این مناطق باعث خدمت رسانی به تمامی مردم کشور می شود.

نماینده مردم بابل درمجلس ادامه داد: ارتقاء راه های زمینی و ریلی در مناطق شمالی و به سرانجام رسیدن احداث مترو تهران شمال و توسعه صنایع از خواسته های مهم مردم مناطق استان های شمالی کشور برای توسعه پایدار این مناطق است.

در ادامه این نشست جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس نیز به عنوان عضو مجمع نمایندگان استان های شمالی گفت: با توجه به نرخ بیکاری بالا در استان های شمالی باید با استفاده از ظرفیت های کشاورزی، توریسم و صنعت زمینه اشتغالزایی جوانان را در این مناطق فراهم کرد.

ندیمی نماینده مردملاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز به عنوان عضو مجمع نمایندگان استان های شمالی در این نشست گفت: در برنامه ششم توسعه کشور باید تدابیری اتخاذ شود که راهکارهای عملیاتی توسعه خطه شمالی لحاظ شود.

همچنین لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس وعضو دیگر مجمع نمایندگان استان های شمالی گفت: باید پذیرفت استان های شمالی کشور از لحاظ توسعه صنعت عقب مانده اند بنابراین باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.

در ادامه مقیمی نماینده مردم بهشهر در مجلس نیز به عنوان عضو مجمع نمایندگان استان های شمالی در این نشست گفت: توجه به حوزه نفت دریای خزر، بحث متوقف شدن سوآپ نفت، ساماندهی سواحل شمالی و رسیدگی به وضعیت جنگل ها باید از اولویت های کاری توسعه سه استان شمالی کشور باشد البته نباید رسیدگی به وضعیت تأمین آب شرب و کشاورزی مناطق شمالی فراموش شود.

نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس وعضو دیگر مجمع نمایندگان استان های شمالی یادآور شد: باید به وضعیت سیل زدگان و خسارت دیدگان از حوادث طبیعی استان های شمالی کشور رسیدگی کرد تا کشاورزان بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند البته بحث توسعه صنایع ریلی استان های شمالی نیز نباید فراموش شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر