بازدید 6897

پلیس روزه‌خواران در انظار عمومی را دستگیر ‌کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: پلیس به محض دیدن افراد روزه‌خوار در انظار عمومی باید آنها را بازداشت کند و به دستگاه قضایی معرفی کند.
کد خبر: ۴۱۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ 12 July 2014
عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: پلیس به محض دیدن افراد روزه‌خوار در انظار عمومی باید آنها را بازداشت کند و به دستگاه قضایی معرفی کند.

علی جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس درباره نحوه برخورد با روزه‌خواران در ملاعام گفت: باید در ابتدا فرهنگ‌سازی شود تا مردم به این پدیده رو نیاورند.

وی ادامه داد: افرادی هستند در سطح جامعه که از روی نا‌آگاهی و بدون سوء نیت اقدام به این عمل می‌کنند، با اینگونه افراد را نمی‌توان مانند افرادی که سوء نیت دارند و حرمت‌شکنی می‌کنند برخورد کرد.

وی درباره نحوه برخورد پلیس با روزه‌خواران در ملأعام افزود: این جرم از جرائم مشهود است و پلیس به محض شهود می‌تواند فرد مجرم را بدون دستور قضائی دستگیر کند. به عبارت دیگر کشف جرم با پلیس است و باید آن را به مراجع قضایی معرفی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلیس چگونه متوجه می‌شود افراد روزه‌خوار عذری دارند یا نا‌آگاهند، اظهار داشت: کشف حقیقت با قاضی است.

جلیلیان گفت: پلیس باید در هنگام مشاهده جرم بدون توجه به جوانب دیگر مجرم را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کند بعد در دادگاه قاضی حقیقت را کشف می‌کند که آیا شخص روزه‌خوار سوءنیتی داشته یا عذری موجه و طبق آن حکم می‌دهد.

وی در رابطه با افراد غیرمسلمانی که در ایران زندگی می کنند، بیان کرد: تمام افرادی که در سرزمین ایران هستند اعم از تبعه، توریست و ... باید تابع قوانین ایران اسلامی باشند و هرگونه سرپیچی از قانون جرم تلقی می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱۹
انتشار یافته: ۱۱
قانونا باید با روزه خواران برخورد بشه
اگر چیزی بخورن باز میشه گفت ناراحتی دارن ولی توجیه سیگار چیه ؟
روزه خواري جرم است يا گناه شخصي؟
حتی با داشتن عذر شرعی هیچکس مجاز به روزه خواری در ملاء عام نیست ضمن اینکه کشیدن سیگار اصلاٌ عذر نیست متأسفانه تذکر لسانی منجر به درگیری لفظی و بی احترامی بیشتری به مقدسات میشود و ضابطین اجتماعی هم در وظایف خود کوتاهی میکنند
مسلمان معذور كه روزه نمي گيرد هيچ موقع در ملا عام و بصورت زننده در انظار عمومي روزه نمي خورد. ولي عده اي در انظار عمومي علني روزه خواري مي كنند و به روزه و روزه داران و دستور خدا بي حرمتي هم مي كنند مشكل اين گروه است. و گرنه افراد مريض در گوشه اي يك ليوان آبي دارويي و چيزي مي خورند مشكل نيست و پليس هم با انها فكرنكنم برخورد كنه
من با اینکه باید کسانی راکه در انظار چیزی میخورند دستگیر کرد مخالفم.

اگر نمیخواهید کسی در انظار نخورد و نیاشامد، حد اقل از ارائه خدمات رستورانها و اغذیه فروشی ها در طول رمضان جلوگیری نکمنید.
متاسفانه درهمه جاافراداگاهانه تظاهربه روزی خواری میکنندولی کسی نیست که برخوردکند
برادر محترم نماینده مجلس روزه داری و یا روزه خوری در نزد خداوند متعال محفوظ است. اما جرم بودن این که کسی روزه نیست از سوی حضرتعالی هم بی انصافیست،والبته که مردم هم باید به هموطنان روزه دار احترام گذاشته واز این عمل دوری نمایند.اما این که چنین عملی را به دستگاهای قضایی و انتظامی وامنیتی ربط دهیم واینگونه اشخاص را به دیده مجرم نگریم با عرض پوزش کمی زیاده روی وزیاده خواهیست.بنابر این برادر محترم نماینده بگذارید تا دیگر برادران در بخشهای انتظامی وقضایی به امور مهمتر که شما بیش از حقیر به انان مستحضر هستیدرسیدگی کرده ورسیدگی به این مهم را به دادگاه عدل الهی بسپاریم.با امید موفقیت برای شما عزیزان همچنان امیدوارم که نظرم در سایت بی طرف تابناک منعکس گردد. خداوند یار ونگهدار همه روزه دارن وانشاله عبادات مورد قبول حق. یا علی.
نصف ماه رمضان رفت... تازه می خواین اقدام کنید؟
این از وضع حجاب... این از روزه خواری
واقعا تاسف آوره...
با سلام
به نظر من برخورد فیزیکی با کسانی که روزه دار نیستند صحیح نیست . چون هیچ اجباری در دین نیست و ما نمیتونیم مردم رو به اجبار وادار به اجرای احکام کنیم. لا اکراه فی الدین.
با سلام؛ روزه گرفتن ممكن است ارزوي يك بيماري باشد كه مجبور است در اين ماه مبارك روزه خواري كند ولي حال تصور كنيد اين چنين شخصي كه شاغل هم باشد و عدم تغذيه ٢-٣ ساعتي وي وضعيت ناگواري را در سلامتي وي ايجاد نمايد به دليل عدم مكان مناسب و رعايت حال روزه داران عزيز، نتواند رژيم غذايي خاص خود را ادامه دهد؛ بلايي كه سر بعضي از هموطنان بيمارمان هر ساله رخ ميدهد. حال انكه من كه فرزند بيمارم را به انگليس برده بودم؛ منو غذايي خاص مسلمانان، اتاق همراه سيگاري، اتاق همراه غير سيگاري و ... در بيمارستانشان فراهم بود حتي براي من كه روزه بودم امكانات خاص ايجاد كردند.
بيمارانمان چرا بايد لقمه غذاي خود را در ... محل كار ميل كنند؟
تابناك لطفا منتشر كن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار