بازدید 28148
با اعلام جایگزین‏ احتمالی؛

علی دایی رسماً برکنار شد

این دو مربی سابق تیم ملی، پذیرش پیشنهاد نشستن دوباره بر روی نیمکت تیم ملی را با توجه به شرایط پیچیده به وجود آمده برای صعود به جام‏جهانی، تنها با این شرط همراه کرده‏اند که در صورت عدم کسب نتیجه در سه دیدار دشوار پیش رو، از کار برکنار نشوند.
کد خبر: ۴۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۴ 29 March 2009
در حالی برخی سایت‏های بین‏المللی امروز از پشت پرده اتفاقات به وقوع پیوسته پس از شکست ناباورانه ایران برابر عربستان پرده برداشته و از ابقاء موقت سرمربی تیم ملی خبر داده بودند، این خبر به فاصله چند ساعت با انتشار خبر برکناری علی دایی رد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، تصمیم عزل علی دایی بعد از آن گرفته شد که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در جلسه‏ای اضطراری دور هم نشستند تا درباره شرایط بحرانی تیم ملی و سرمربی اش تصمیم بگیرند.

بر اساس گزارش یک منبع آگاه، در این نشست کفاشیان خواستار استعفاء علی دایی می‏شود که پس از عدم استعفاء سرمربی تیم ملی و مقاومتش برابر این خواست رئیس فدراسیون فوتبال، امروز او را از سمتش خود برکنار نمود.

این در حالی است که بر اساس شنیده‏ها، تنی چند از مسئولین ارشد، از جمله یکی از نزدیکان رئیس‏جمهور در تلاش برای حفظ وی در این کرسی بودند که این حمایت‏ها با تایید خبر برکناری وی توسط کفاشیان و اطلاعیه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال بی‏نتیجه ماند.
 
در این اطلاعیه آمده است: "هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ضمن تقدیر و تشکر صمیمانه از حضور گرم مردم عزیز و فهیم ایران اسلامی در حمایت از تیم ملی کشورمان و ضمن عذرخواهی از آحاد مردم بدلیل عدم کسب نتیجه مناسب در دیدار تیم ملی ایران و عربستان به استحضار مردم عزیز کشورمان میرساند: ضمن تشکر و قدردانی از زحمات آقای علی دائی در طول مدت مربی گری خود که توانست با جوان گرایی، بازیکنان ارزنده ای را به فوتبال ملی ایران معرفی نماید ، با تغییر ایشان موافقت به عمل آمد."

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته برابر رئیس‏جمهور و صدهزار تماشاگر مشتاق که در ایام تعطیل صرفاً برای حمایت از تیم ملی به ورزشگاه آزادی آماده بودند، در برابر ناباوری عموم با نتیجه دو بر یک مغلوب تیم عربستان شد تا در حال حاضر با شش امتیاز در پله چهارم گروه دو آسیا قرار گیرد و در وضعیت نگران‏کننده‏ای برای صعود به جام‏جهانی بسر برد.
 
به زعم کارشناسان، علاوه بر زیرکی و موقعیت‏سنجی سرمربی تیم ملی عربستان در ارائه تاکتیکی کارآمد برابر تیم ملی فوتبال ایران، سهم علی دایی در نتیجه رقم خورده با عدم استفاده از مهره‏های پرسابقه و تاثیرگذار در روند بازی در پست‏هایی که خلاء آنها در دیدارهای تیم ملی کاملاً احساس می‏شود، تغییرات پیاپی ترکیب تیم ملی در بازیهای اخیر که مانع اصلی عدم هماهنگی بازیکنان تیم ملی بوده و اشتباهات فنی از این دست قابل توجه به نظر می‏رسد.
 
با این حال تنها نباید دایی بدین شکل مجازات شده و در راس تیم ملی اصلاحاتی به وقوع بپیوندد و ضروری است با مسئولین فدراسیون فوتبال که انتخاب نامناسب در زمانی نامناسب‏تر برای هدایت تیم ملی ایران انجام دادند و محبوبیت و مقبولیت باقی‏مانده دایی را نیز با همکاری خود شهریار به معرض حراج گذاشتند، برخوردی جدی شده و صرفاً با برکناری سرمربی همه چیز به فراموشی سپرده نشود.
 
گفتنی است، در حال حاضر از امیر قلعه نویی و محمد مایلی‏کهن برای این پست برنامه خواسته شده که این دو مربی سابق تیم ملی، پذیرش پیشنهاد نشستن دوباره بر روی نیمکت تیم ملی را با توجه به شرایط پیچیده به وجود آمده برای صعود به جام‏جهانی، تنها با این شرط همراه کرده‏اند که در صورت عدم کسب نتیجه در سه دیدار دشوار پیش رو، از کار برکنار نشوند و ملاک ابقاءشان به هیچ عنوان این دیدارها نباشد و حتی مایلی‏کهن عنوان کرد که به صورت رایگان، این مسئولیت را انجام خواهد داد اما مسئولین فدراسیون با توجه به آنکه قول صعود به جام‏جهانی را از سرمربی می‏خواهند، سراغ افشین قطبی را گرفته‏اند که بعید نیست مربی مستعفی و البته بی‏کار سرخ‏ها که پس از ترک پرسپولیس در پی نتایج ناامید‏کننده این تیم، طی چند مدت اخیر علیه ایران و ورزش و فوتبال کشور اظهارات غیرقابل هضمی بیان کرده بود، در جایگاهی حساس‏تر از پرسپولیس قرار بگیرد و این شرایط را بپذیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
افتضاح آور است
آقای دائی باید بیاموزند که مربیگری امروزه یک دانش گسترده می باشد و صرف داشتن تجربه بازی ملی و کمی هم حمایت بعضی ها ! به همراه غرور کاذب و مسخره نمی توان یک مربی کارآمد شد . ایشان بهتر است با بازبینی مسابقه با عربستان بفهمند که تیم ایران پس از زدن گل دوم هیچ تاکتیکی برای بازیسازی در میانه میدان نداشتند .
علی دایی لیاقت مربی تیم ملی رو نداره . کسی که میگه ( تیم ملی شکست خورده نه علی دایی ) . لیاقت علی دایی تیم جوجه های محلات اردبیل هستیش
این مملکت که رئیس جمهورش احمدی نژاده و رئیس ورزشش علی آبادی باید مربی تیم ملیشم علی دایی باشه .... لیاقتمون همینه
مسولين واخورده ورزش كشور كلاه خودشونو بالاتر بزارند.در تمام رشته هاي ورزشي فساد و بدبختي موج ميزند.
ای کاش علی دایی اینقدر بزرگوار بود که به احترام میلیون ها ایرانی استعفا می داد اما متاسفانه این معضل کل مدیریت است که اشتباهات را زاییده تفکرات و رفتار خویش ندانسته و همواره خودت را فراتر از مردم می دانند
از آقای کفاشیان بیش از این هم انتظار نمیرود. صحبت ها و رفنار ایشان در مورد بگوویچ و تیم امید را همه به یاد دارند در هنگام ایشان در کمیته المپیک حضور داشتند. افتضاح مدیریت ایشان در تیم المپیک به همراه بگوویچ باید در تیم ملی هم تکرار شود.
پس كجايند كارشناسان فوتبال كه قلعه نويي را به خاطر جوان بودن و كم تجربه بودن به مسلخ مي بردند ، لابد اقاي دايي حمايتهاي بيدريغي از سوي مقامات مي شود كه گفته مي شود حتي اگر شكست هاي پي در پي بخورد باز مي ماند ، اين يعني مافيا در فوتبال ايران
داورا دادگرا داد ز بی مهری چرخ

که از او شادی من جمله به غم گشت بدل


درسته ایران به جام جهانی نرفت ولی همین که روی این بشر کم شد جای تبریک داره
این بشر خیلی پر رو تشریف داشت !!
علی دایی فقط علی دایی بود نه مربی
هميشه جوجه هارا اخر پاييز ميشمارند؟
از آقاي فدارسيون فوتبال بايد تشكر نمود كه توانست به اين راحتي شخصيت ورزشي علي دايي را كه يك شخصيت واعتبار جهاني داشت از بين ببرد.زيرا در ايران ورزشكاران مطرح بايد حتما تخريب گردند.
خدا رو شکر ! این خواست اکثریت ملت است
بسیار حرکت شایسته ایی بود. باید خیلی زودتر از این ها این کار رو می کردند.
حالا ارزش کار علی کریمی مشخص میشه...
حقش بود دم لجباز یکدنده
بالاخره برکنار شد یا نه...به نظمر خیلی جوون بود که به این سمت برسه...این باخت خیلی بد بود.باید سرمربی سریعا تعویض شود.
به ا حتمال زیاد این خبر صحت ندارد
دایی برو به جهنم ب این تیم ملی در پیتت!
از قدم نحس بعضی هاست که تا وارد استادیو م می شوند تیم های ملی شکست می خورند!
اون از کشتی!!! اینم از فوتبال!!!
lanat be in masolan
با نتیجه دو بر صفر مغلوب تیم عربستان شد؟ اخبارتون خیلی دقیقه.
موافقم
متاسفانه باز هم داریم عجولانه تصمیم می گیریم، مشکل تیم ملی فقط دایی نیست، جناب رئیس هم کم مقصر نیستند، آنگاه که بر خلاف عرف رئیس فدراسیون و سرمربی منتصب می شود ، آنگاه که افراد متخصص و دلسوز را به بهانه های واهی خانه نشین می کنند، همین می شود که شد . از ناراحتی روزه سکوت گرفته ایم ،شادی عربها را دیدید آنهم در حضور رئیس جمهور منتخب مردم ، آقایان هوشیار باشید دوباره کاری نکنید که باز دشمن شاد شویم.
-----------------، در برابر ناباوری عموم با نتیجه دو بر صفر مغلوب تیم عربستان شد!! --------- -----------

1- لطفا نتيجه رو تحريف نكنيد! دو بر يك شد نه دو بر صفر ---- اينش ديگه خيلي تابلوه

2- شنيده ها ارزش انتشار ندارند بايد بر اساس مستندات خبر منتشر كرد مگه خبرگزاري بايد از اين خاله زنك بازيا كنه آخه؟
چرا نظر منو نشون نميديد مگه آزادي بيان معناش اين نيست كه همه نظرشونو بدن؟؟؟!!!
با نویسنده این مطلب کاملاٌ موافقم کل کادر فنی و همچنین آقای کفاشیان و تاج باید برکنار شده و امیر قلعه نویی به عنوان سرمربی انتخاب شود
سلام.
درسته باختیم، ولی دیگه نه دو بر صفر.
همینجوریش کم غصه داریم، شما هم مثل بازیکنا سوتی میدیدا!!!!!
2-1
آيا زمان استعفاي آقايان علي آبادي و كفاشيان فرا نرسيده است؟
هنوز داغ المپيك سرد نشده بود كه اين مصيبت بر ما نازل شد.
آخر تا كي؟
همین خبر نشان می دهد که نه آمدن دایی نه رفتن او برروی حساب و کتاب و عقلانیت نبوده و نیست و همه چیز یک مشت سیاسی بازی کثیف است!!
in ali daei az footbale iran chi mikhad baba vaghti dige hanat rangi nadare khob boro digeee
به نظر من، همانطوری بقیه آدمها تو بقیه شغلها اشتباه میکنند و تنبیه میشن؛ بازیکنها و کادر فنی هم باید تنبیه بشن. باید نفری 50 میلیون جریمه بشن!
اولاً دو بر يك نه دو بر صفر
بعد علي دايي مقصر هست ولي بعضي بازيكنان مثل شجاعي خيلي ساق پاش رو دوست داره نگه داره واسه باشگاش
این دائی اصلاً به درد مربیگری تیم فوتبال ایران نمی خورد ! اگر امروز تصمیم جدی در برکناری او گرفته نشود فردا خیلی دیر است ! آن روز که قطبی فدای علی دائی شد همین روزها قابل پیش بینی بود ! حتی به نظر من با کمی دقت میتوان فهمید تیم قلعه نوعی خیلی بهتر از این تیم ملی فعلی است
2 بر یک شد نه 2 بر صفر
هر دم از اين باغ بري مي سد
تازه تر از تازه تري مي رسد
در خصوص سه گزينه پيشنهادي بايد به عرضتون برسونم كه اگر داروي ايراني جوابگو بود كه بيمار به اين حال و روز نمي افتاد. ترا به خدا براي يكبار هم كه شده سراغ گزينه هاي مطرحي چون اسكولاري و دنيزلي و ... بريد شايد فرجي بشه. آمين
نوشدارو پس از مرگ سهراب !
سلطان علي دايي !!! دوستت داريم اگر چه تيممان باخت ولي ما ميدونيم كه مسائل پشت پرده و فشارهاي مخالفان دور مانده از تيم ملي يكي از دلايل اصلي اين اتفاق بود.
اظهارات غیرقابل هضم !!! ؟
این بیچاره فیلم بازی کردن بلد نیست خوب رک حرفش رو می زنه ... با توجه به بازی مقابل دو کره افشین قطبی بهترین گزینه هست هر چند که عمرا خیلی ها نمی گذارند ...
به اميد بركناري آقاي كفاشيان .....
آه دل افشین قطبی گریبان دایی را گرفت.
علی ابادی باید برکنار شود
سلام
شما يا بسيار احمق هستيد يا بي اندازه خبيث !
به اميد بزكناري مهندس كفاشيان عزيز و ساير مديران بي برنامه كشور
عاقبت لجبازی و خود رای عمل کردن آقای دائی کار دست تیم ملی داد.
علي دايي خدا حافظ

امپراتور سلام
شكست تيم ملي ايران برابر عربستان نتيجه مديريت ناكارآمد ورزش در ايران است و نبايد آن را تنها به پاي علي دايي نوشت. فدراسيون فوتبال باز هم با يك تصميم عجولانه ديگر روند اشتباهات خود را تكميل كرد.
ما مي توانيم.
ما ميتوانيم به جام جهاني صعود كنيم :اگر تيم ملي را به قلعه نوعي بسپاريم.
انشاا...

یه مرد توی فوتبال ایران بود که اون هم رفت.
امیدوارم دیگر در فوتبال ایران نام علی دایی به فراموشی سپرده شود.آمین
انشاا.. تا 22 خرداد همه این باند متلاشی خواهد شد
هر چند امیدی به آینده نیست
Gothbi ham kore shomali va ham joonobi ro behtar az hame kas mishnase.
دوره دولت خاتمی را نگاه این دولت خدمتگذار !!!! نگاه
وقتی برای ÷ر کردن دهن مردم علی دایی را به جای قطبی مربی تیم ملی میکنیم باید فکر اینجا را هم میکردیم حالا هم باید دوباره برای ÷ر کردن دهن مرم قطبی را مربی تیم ملی کنیم واقا تا کی میخاهیم شعور مردم را به بازی بگیریم .خودمان قلعه نوعی را بر کنار میکنیم مایلی را بر کنار میکنیم قطبی را میرنجونیم اونم فقطوفقط برای منافع خود حالا هم برای حفظ منافع خود انها را بر میگردانیم و دایی را میرنجانیم واقا برای این فوتبال متاسفقم ..............................
اين آشي بود كه آقايان دقيقه 90به حلق فوتبال ايران ريختند و نتيجه اش هم سوختن دل ميليون ها ايراني والبته دهن علي دايي.خدا به داد ورزش ايران برسد .اون از المپيك واين هم از جام جهاني كشتي و فوتبال مان
اخر قلعه نویی که یکبار تیم ملی را بیچاره کرده
تا کی باید منتظر این کارهای بی برنامه باشیم
اخر قلعه نویی که یکبار تیم ملی را بیچاره کرده
خوب بازی روزگار رست دیگه. یک روزی در مقدماتی 1998 همین آقا وتعدادی دیگر باعث برکناری آقای مایلی کهن شدند . ازقدیم گفتند از هر دست بدی از همان دست می گیری
طبق روال معمول الان نوبت مجلس است كه كميته تحقيق وتفحص جهت بررسي علل ناكامي تيم ملي فوتبال تشكيل دهد!!!(البته براي بار n ام)
اظهارات غیرقابل هضم!!!!!!!
اگر حقيقت اينفدر غير قابل هضم است مشكل از دستگاه گوارش(شعور) ماست نه گوينده آن..
علیه ایران!!!!!!
اگر ايران فقط فدراسيون فوتبال و حاشيه هاي كثيف فوتبال است كه بايد فكري به حال اين مملكت كرد.
هنگام نوشتن مطلب انصاف داشته باشيد و مردم را بي اطلاع فرض نكنيد.
براي خراب كردن افراد راه هاي بهتري هم هست....
(سانسور نكنيد)
مشکل مربیان نیستند باید فکری به حال فدراسیون و سازمان ورزش کرد
با توجه به آنكه دو بازياز سه بازي تيم ملي مقابل تيمهاي كره اي مي باشد، بنظر مي رسد بهترين گزينه افشين قطبي است كه شناخت كاملي نسبت به اين تيمها دارد.
كاش اقاي دائي وارد اين بازي اقايان كه نام او را براي باقي ماندن در قدرت خرج كردند نميشد
جماعتی که یک عمر بدنبال خط و خط بازی بوده کجا به فکر آبروی ایرانی در مقابل عربها در خاک کشور خودمان است ، مارادونا را ول کنید بدنبال علی آبادی و دار و دسته اش و البته کسی که اونارو به این پست گمارده باشید !!؟ طفلکی علی دائی .
چراعلي دايي پس بقيه چي
همه می دانیم که دایی یک مربی فوتبال نیست، در سایپا هم با روشهای دیگری قهرمان شد و همه این را می دانیم! چرا با احساسات 70 میلیون بازی می کنیم آنهم در مقابل عربستان؟! آیا این دولت کم برای دیگر کشورها خرج می کند؟! چرا با 10 میلیون دلار بهترین مربی را نمی آوریم؟ چرا اردوهای خارج از کشور مفید تشکیل نمی دهیم؟! تا کی باید حرص بخوریم و شاهد برتری باند بازی و رابطه بجای قابلیتهای فنی و تجربه باشیم؟ من از این فدراسیون و آقای دایی بخاطر غرور بیجا بخدا شکایت می کنم.
كسي مثل قطبي وقتي در راديوهاي ضد انقلاب بر عليه ايران و ورزش آن حرف مي زند آيا شايستگي دارد بر نيمكت تيم ملي بنشيند. يك ايراني اصيل و با غيرت كه حس وطن فروشي نداشته باشد مورد پذيرش ايرانيانست.
فقط افشین امپراطور
az aval nabayad time meli ro be dast afrade talabkar az mellat midadan.az aval in agha khodesho tahmil kard va ba porrooee be hichkas javabgoo nabood.afshin ghotbi behtarin gozinast
با کمی هوشمندی و با امدن یک مربی خوب و با شکست کره شمالی به حق حضرت زهرا س به جام جهانی صعود میکنیم
فوتبال سياسي به هيچ كجا نمي رسد
فوتببال سياسي محكوم به باخته
دایی هر کار از دستش بر میومد انجام داد
آيا زمان استعفاي آقايان علي آبادي و كفاشيان فرا نرسيده است؟
هنوز داغ المپيك سرد نشده بود كه اين مصيبت بر ما نازل شد.
آخر تا كي؟
سایت شما فقط انتقادهایی که به مجموعه دولت می شود را به عنوان کامنت قبول می کند و اگر نسبت به مطالب و تحلیل های بسیار ناصواب و مغرضانه شما کسی نظر دهد اصلا منعکس نمی کنید.
اگر به روش فیفا که دخالت ندادن سیاست و سیاستمردان در ورزش است توجه می کردیم اکنون دچار این ماجرا نمی شدیم. البته سادگیست که فکر کنیم در خارج از کشور و حتی اروپا سیاست در ورزش دخالت ندارد اما نه به این وضوح و افتضاحی!
به هر حال سیاستمداران ما باید بفهمند که فوتبال را باید امثال پروین و حجازی و روشن و درخشان و .... بچرخانند و آنها نیز به سیاست برسند ، اگر این تفکر حاکم شود حتما ایران یکی از قطب های فوتبال آسیا و فراتر نیز خواهد شد.
كلا عملكرد ورزش را در اين جند سال مشخص نماييد پس پاسخگويي كجاست
اگر از اول مربی از هلند می آوردید این نتایج رقم نمی خورد -به کره جنوبی و روسیه نگاه کنید .متوجه خواهید شد.دوستان عزیز
قلعه نویــــی!!!! واقعا که !!!
مربي در سطح ملي بايد تجربه مربيگري وشناخت بالايي داشته باشد نه هر دفعه از هر بازيكني خوشش آمد دعوت كند آقاي دايي خودش به خودش ضرر زد وهم به حيثيت تيم ملي
بیست بیست بیست بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی