بازدید 2939

مقاومت فلسطين، باز هم پيروز خواهد شد

بررسي روند اين ماجراها و سير واكنش‌هاي كشورهاي غربي و عربي در قبال اين جنايات نشان دهنده توطئه‌اي مشترك براي درهم شكستن اراده ملت فلسطين است كه مسئول شكست مذاكرات سازش به شمار مي‌روند.
کد خبر: ۴۱۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۱ 06 July 2014
جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

رژيم صهيونيستي بار ديگر بدون واهمه از واكنش‌هاي بين المللي، طي روزهاي گذشته جنايات خود عليه ملت فلسطين را تكرار كرد درحالي كه مجامع بين‌المللي همچون تماشاي مسابقات جام جهاني، نظاره‌گر ساكت و صامت اين سبعيت‌ها هستند.

سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين همزمان با ماه مبارك رمضان و در پي قتل فجيع يك نوجوان فلسطيني در تب و تاب تشديد جنايات رژيم صهيونيستي و سكوت مجامع بين‌المللي و تأييد رهبران كشورهاي غربي مي‌سوزد. رژيم صهيونيستي كه از 20 روز پيش با بهانه قرار دادن ماجراي مشكوك مفقود شدن سه شهرك نشين صهيونيست در كرانه باختري، سرزمينهاي فلسطيني را آماج حملات سنگين خود قرار داده بود با اعلام خبر كشف جسد اين سه صهيونيست، جنايات سازماندهي شده خود را به كرانه غربي و نوار غزه عملي كرد و از زمين و هوا و دريا ساكنان روزه‌دار فلسطيني را زير آتش گرفت. همچنين جسد يك نوجوان 12 ساله فلسطيني كه توسط شهرك‌نشين‌هاي صهيونيست ربوده شده بود درحالي كه آثار شكنجه بر روي بدنش ديده مي‌شد و بخش‌هايي از پيكرش به آتش كشيده شده بود، كشف شد.

بررسي روند اين ماجراها و سير واكنش‌هاي كشورهاي غربي و عربي در قبال اين جنايات نشان دهنده توطئه‌اي مشترك براي درهم شكستن اراده ملت فلسطين است كه مسئول شكست مذاكرات سازش به شمار مي‌روند.

آغاز اين ماجراها به ماه گذشته بر مي‌گردد كه رژيم صهيونيستي با استناد به ادعاي واهي ربايش چند شهرك‌نشين اسرائيلي با گسترش حملات به مناطق فلسطيني، طرحي هدفمند را براي تحت فشار قرار دادن فلسطيني‌ها در ماه مبارك رمضان آغاز كرد.

همسو با اين حركت، كشورهاي غربي و همپيمانان رژيم صهيونيستي در واكنشي هماهنگ، ربوده شدن اين سه شهرك نشين را محكوم كرده و سران آمريكا، انگليس و فرانسه طي سخناني طرف فلسطيني را مسئول پيامدهاي آتي آن معرفي كردند. در طرف مقابل، گروههاي فلسطيني با رد هرگونه دخالت در اين حادثه، تاكيد كردند كه رژيم صهيونيستي درصدد بهانه‌جويي براي گسترش دامنه جنايات در اراضي اشغالي فلسطين است.

در چنين شرايطي كه موضعگيري حاميان غربي جنايات 60 ساله صهيونيستها، زمينه لازم را براي ارتكاب حملات رژيم صهيونيستي و سبعيت آنان فراهم مي‌كرد، سرگرم بودن افكار عمومي منطقه و جهان به مسابقات جام جهاني فوتبال در برزيل و تحركات تروريست‌هاي داعش در عراق كه مولود منحوس غرب و ارتجاع عرب در جهان اسلام است، نيز دست صهيونيست‌ها را در ادامه جنايت شان عليه ملت فلسطين باز گذاشت.

واقعيت اينست كه آمريكا و رژيم صهيونيستي كه در پي ناكامي‌هاي پي در پي در اجراي طرح سازش در منطقه و عدم توانايي براي تأمين امنيت صهيونيست‌ها به شدت از روند اوضاع سرخورده شده‌اند، با استفاده از مشغول بودن افكار عمومي جهان در اين روزها و اطمينان خاطر از سكوت رژيم‌هاي مرتجع عرب، توطئه‌اي را براي تحت فشار قرار دادن ملت فلسطين و وادار نمودن آنها به پذيرش طرح‌هاي خائنانه و سازشكارانه آغاز كرده‌اند كه قرار است در روزهاي آتي با سفر وزير خارجه آمريكا به منطقه اجرايي شود.

در اين ميان، مقاومت فلسطين با واكنش دليرانه و حمله موشكي به شهرك‌هاي صهيونيست نشين در قبال فشارها و تهديدات رژيم صهيونيستي ساكت نمانده و عجز و ناتواني سران اين رژيم را به تصوير كشيد و نشان داد كه ملت فلسطين در سالهاي اخير در مقابله با تجاوزات صهيونيستي دست بسته نبوده و قادر است پاسخي بازدارنده و كوبنده به حملات صهيونيست‌ها بدهد بطوري كه سران رژيم صهيونيستي ديروز با پيشنهاد يك آتش بس 48 ساعته استيصال خود را نشان دادند.

آنچه در اين شرايط باعث تأسف و نگراني است، بي‌عملي كشورهاي منطقه بويژه مجامع بين‌المللي و بخصوص شوراي امنيت است كه در قبال كشتار و جنايات بي‌رحمانه رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين سكوت اختيار كرده‌اند. قطعاً همين سكوت معنادار، عامل تشديد جنايات رژيم صهيونيستي بوده و سردمداران اين رژيم با علم به همراهي‌هاي عملي غرب و سكوت خائنانه رژيم‌هاي عرب به جنايات وحشيانه خود عليه ملت فلسطين ادامه مي‌دهد ولي همانگونه كه ملت فلسطين در سالهاي اخير و در پي انتفاضه پيروز خود اثبات كرده، با پاسخ‌هاي مناسب به دشمن صهيونيستي، همگان را شگفت‌زده خواهد كرد و اجازه نخواهند داد حاميان رژيم صهيونيستي، با دعوت فلسطيني‌ها به آرامش و خويشتن‌داري، دست صهيونيست‌ها را براي تداوم جنايت و فشار به ملت فلسطين باز بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی