بازدید 3297

بازهم ناکامی پارلمان‌لبنان درانتخاب رئیس ‌جمهور

هشتیمن جلسه پارلمان لبنان به منظور انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به علت عدم تأمین حد نصاب نمایندگان، تشکیل نشد.
کد خبر: ۴۱۲۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰ 02 July 2014
ازهشتمین جلسه پارلمان لبنان به منظور انتخاب رئیس‌جمهور جدید این کشور نیز به سرنوشت جلسات گذشته دچار شده و رئیس پارلمان یکم مرداد را موعد بعدی جلسه این نهاد قانونگذاری اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از تلویزیون «ال‌بی‌سی»، هشتیمن جلسه پارلمان لبنان به منظور انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور به علت عدم تأمین حد نصاب نمایندگان، تشکیل نشد.

این گزارش حاکی است که  «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 23 ماه میلادی جاری (1 مرداد 1393) را به عنوان موعد آینده جلسه پارلمان به منظور انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، این نخستین بار نیست که لبنان با خلأ ریاست جمهوری در تاریخ سیاسی خود رو به‌ رو شده است بلکه پیش از انتخاب میشل سلیمان به عنوان رئیس جمهور، این کشور مدتی را بدون رئیس جمهور سپری کرده بود.

بر اساس نظام تقسیم قدرت در لبنان، رئیس جمهور باید از مسیحیان مارونی، نخست وزیر سنی و رئیس پارلمان شیعه باشد.

بر اساس این گزارش، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان علاوه بر جلسه امروز، تاکنون هفت موعد دیگر برای تشکیل جلسه انتخاب سکاندار جدید کاخ بعبدا تعیین کرده بود که جلسه نخستین جلسه در تاریخ چهارشنبه 23 آوریل (3 اردیبهشت) برگزار شد اما سمیر جعجع، نامزد جریان نزدیک به غرب یعنی «14 مارس»، نتوانست با آراء سفید «جریان 8 مارس» جریان نزدیک به مقاومت، رقابت کند و از رسیدن به پست ریاست جمهوری لبنان بازماند. جلسات دوم تا هفتم پارلمان لبنان به علت به حد نصاب نرسیدن شمار نمایندگان تشکیل نشد.

پارلمان لبنان امروز نیز برای هشتمین بار نتوانست پرونده انتخاب رئیس جمهور جدید این کشور را به سرانجام برساند. به گفته تحلیلگران و ناظران سیاسی،‌ توافق برای انتخاب رئیس جمهور لبنان فقط وابسته به توافق جریان‌های داخلی نبوده و طرف‌های خارجی نیز باید در این خصوص به نوعی توافق دست یابند.

ناظران سیاسی معتقدند که پافشاری جریان 14 مارس بر کاندیداتوری سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی و متهم اصلی ترور رشید کرامی نخست وزیر اسبق لبنان، عامل اصلی ورود کشور به خلأ سیاسی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار