بازدید 71792
از تلویزیون ایران هم پخش خواهد شد؟

قوی‌ترین محصول مشترک شیعیان روی آنتن شبکه‌های ماهواره‌ای

همان گونه که وعده‌ داده شده بود، پخش این سریال از نخستین روز ماه مبارک رمضان در شبکه‌های ماهواره‌ای العراقیه، المعارف و کوت آغاز شد و در واقع عراقی‌ها نخستین مردمانی بودند که فرصت دیدن این سریال را یافتند.
کد خبر: ۴۱۲۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ 01 July 2014
پخش سریال «باب‌المراد» پیرامون زندگی پرفراز و نشیب امام جواد (ع) به عنوان یکی از تولیدات قویِ مشترک ایران از برخی شبکه ماهواره‌ای آغاز شده؛ اما هنوز خبری از پخش این مجموعه از تلویزیون کشورمان نیست؛ اتفاقی که انتظار می‌رود به زودی رخ دهد و مردم یکی از باکیفیت‌ترین سریال‌ها درباره ائمه اطهار را ببینند.

به گزارش «تابناک»، جریان تولید سریالی مشترک با همکاری سینماگرانی از شش کشور سوریه، لبنان، عراق، کویت، بحرین و ایران از چندین سال پیش شکل گرفت؛ رویدادی تاریخی که متمرکز بر تولید محصولی مشترک درباره زندگی امام جواد (ع) نهمین امام شیعیان است؛ سریالی که شرکت مدل‌آپ پروداکشن محور تولیدش بود و فهد میری بر اساس سناریویی از محود عبدالکریم کارگردانی‌اش کرد.

مجموعه «باب المراد» که در سی قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساخته شده و ۱۲۰ بازیگر اصلی دارد که ۴۵ تن از بازیگران سوری، ۱۰ بازیگر عراقی، ۲۰ هنرپیشه لبنانی و ۳۰ بازیگر از عرب زبانان ایرانی هستند و برخی بازیگران فارس زبان کشورمان از جمله احمد کاوری نیز حضور دارند. به گفته مجیدمیرفخرایی مدیر هنری این پروژه عظیم، حدود ۵۰ تا ۶۰ لوکیشن در سه شهرک سینمایی برای این سریال مورد استفاده قرار گرفته که کیفیت اثر را نشان می‌دهد. همچنین تیتراژ ابتدایی این سریال را محمد اصفهانی با شعری از فیصل‌الدویسان خوانده است.

آن ‌گونه که کارگردان این اثر روایت کرده، در باب المراد آثار و رخدادهای تاریخی مربوط به امام جواد ‌به نحو‌ احسن تشریح ‌و حتی قیام‌های آن دوران و وقایع مربوط به علویان را به تصویر کشیده شده است و پختگی تولید فیلم در حوزه کشورهای منطقه و صنعت فیلمسازی ایران را به تصویر می‌کشد و ظاهراً اثری ارزنده ارائه شده که اتفاقی تازه در به تصویر کشیدن ‌زندگانی ائمه اطهار است.

قوی‌ترین محصول مشترک شیعیان روی آنتن شبکه‌های ماهواره‌ای

پخش سریال تلویزیونی «باب المراد» همان گونه که وعده‌اش داده شده بود از نخستین روز ماه مبارک رمضان در شبکه‌های ماهواره‌ای العراقیه، المعارف و کوت آغاز شد و ‌عراقی‌ها نخستین مردمانی بودند که فرصت دیدن این سریال را یافتند؛ سریالی که مراحل زندگی امام جواد (ع) از تولد در مدینه،‌ همراهی پدر در مراحل گوناگون، شهادت امام رضا (ع) تا شهادت این امام به دست معتصم عباسی را به تصویر می‌کشد.

با این حال در تلویزیون کشورمان هنوز خبری از پخش سریال نیست؛ سریالی که اگر قرار باشد در ایران پخش شود، طبیعتاً نیازمند دوبله است اما پیش از آن، تلویزیون کشورمان باید ‌امتیاز این مجموعه را خریداری کند؛ رویکردی که ظاهراً درباره آن رایزنی‌هایی شده، ولی امتیاز اثر به واسطه هزینه بالای تولیدش، بالا بوده و هنوز زمینه خرید آن فراهم نشده است.

امام محمدتقی (ع) هنگام وفات پدر، هشت ساله بود. پس از شهادت جانگداز حضرت رضا ـ علیه السلام ـ در اواخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری، مقام امامت به فرزند ارجمندش حضرت جوادالائمه (ع) رسید. مأمون خلیفه عباسی که همچون سایر خلفای بنی عباس از پیشرفت معنوی و نفوذ باطنی امامان معصوم و گسترش فضایل آن‌ها در بین مردم ‌می‌ترسید، تلاش کرد ابن الرضا را تحت مراقبت شدید قرار دهد و در همین راستا دختر خویش، ‌ام الفضل را به ازدواج حضرت امام جواد (ع) درآورد، تا مراقبی دایمی و از درون خانه، بر امام گمارده باشد. رنج‌های دایمی که امام جواد (ع) از ناحیه این مأمور خانگی برده است، در تاریخ معروف است.

یکی از شیوه‌های مأمون برای به چالش کشیدن علم امام معصوم، برگزاری مناظره‌هایی با حضور دانشمندان مسیحی، یهودی، مسلمان و امام جواد بود که روایات‌‌ تاریخی حکایت از ناکام ماندن این توطئه‌ها و مشخص شدن ابعاد علمی امام نهم شیعیان داشت؛ وقایعی که در باب المراد به تصویر کشیده شده و با توجه به تمرکز بسیار اندک نسبت به تولید محتوای تصویری برای این معصوم، «باب المراد» اهمیت دوچندانی می‌یابد. از این منظر انتظار می‌رود زمینه‌های پخش این سریال در نخستین فرصت ممکن از تلویزیون ملی کشورمان فراهم شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱۳
انتشار یافته: ۴۸
به جای تولید این سریال های بی کیفیت بهتر بود یک یا دو سریال قوی مثل این تو ماه رمضان پخش میشد.
پاسخ ها
سلیم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
در جمله بندی دقت فرمائید ( آقای ناشناس )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
ناگفته نماند که تهیه کنندگان خاص صدا وسیما درست است که مبالغ هنگفتی را دریافت میکنند ولی بهر حال به سیستم صدا و سیما هم سود میرسانند که این به عوض ان
روشنفکر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
چه عجب ! یعنی ما هم میتونیم یه همچین سزیالهای با کیفیت و خوب بسازیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
ما نمیتونیم ما نمیتونیم
چرا به جای سریال هفت سنگ این سریال ارزشمند پخش نشد
چون راجع به ائمه است خوب است خود ایرانیان هم ان راببینند البته بعد از دوبله شدن
باز هم !
مامون به معنای پسر شیطان است.
mammon son of satan
برای حمایت از یک کار خوب هم که شده بخرید تا سازندگان جرات تکرار پیدا کنند. بهتر از پول های میلیاردی است که خود هدر می دهید که.
یعنی از حق پخش جام جهانی بالاتره؟
از كجا ميشه تهيه كرد؟ تلويزيوني يا شبكه خانگي ، به شدت مشتاقم ببينم
پاسخ ها
اشرف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
اگر از شبکه خانگی پخش بشه خیلی بهتره
فرض کنید این هم یه پخش مستقیم فوتبال جام جهانیه!!!
سلام بر امام مهربانی و جود و کرم امام جواد روحی فداک
من اين سريال را نديدم و اميدوارم بتوانم ببينم اما سخنم چيز ديگريست در واقع در اين خبر شما چند نكته نهفته است كه اميدوارم متوليان فرهنگي كشور ما را به تدبر وادارد و نخست اينكه اين سريال قرار است بر روي شبكه هاي "ماهواره اي" برود چيزي كه در ايران ما داشتن و استفاده از آن در حد جرم است و در اينجا اين پرسش مطرح مي شود كه چرا داشتن ماهواره براي مردم كشورهاي مسلمان همسايه مشكل ايجاد نمي كند اما براي مردم ما مشكل زاست يعني خداي ناكرده فهم و درك مردم ما دچار مشكل است ؟
و اما نكته دوم اينكه اين سريال در خصوص زندگي يكي از ائمه مي باشد و اين سريال قصد دارد ابعاد آن زندگي را مورد واكاوي قرار دهد يعني در واقع در برابر شبهه افكني ديگران با روش علمي و مطابق با امكانات روز به پاسخگويي در برابر شبهه افكنان رفته است و اگر يك نفر در غرب كاري انجام داد و اعتقادات ما را به چالش كشيد كه مورد قبول ما مسلمانان نبود كارگردان اين سريال بسيار متمدنانه و از طريق ابزارهاي فرهنگي سعي در شناساندن دين و مذهب نموده است .و به نوعي مي شود اذعان كرد كه در مقابل تهاجم فرهنگي كه از ابزارهاي فرهنگي بايد بهره جست نه اينكه در خيابان لشكركشي كرد و يقه دراند و فرياد كشيد (كاري كه در پاكستان و افغانستان كم و بيش رايج است)
اگه این سریال خریداری بشه پس جومونگ و سریالهای مزخرف کره ای چی میشند؟؟؟ حیف نیست؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
ناشناس عزیز سریالهای کره ای به هیچ وجه مزخرف نیستند. اگر آنها را دنبال کنید این سریالها بر خلاف سریالهای وطنی پر از نکته های اخلاقی و خانوادگی هستند. من بخاطر اینکه فرزندم این نکات را بیاموزد تمام سریالها رو حتی تکرار آنها را نیز میبینیم و هیچوقت خسته نشده ایم.
بسیارند کسانی که این سریالها را دوست دارند. و البته نباید این سریالها را با سریالهای مذهبی مقابل هم قرار داد چون هرکدام کاربرد خاص خود را دارند.
من ماهواره را برداشتم و بجای سریالهای جفنگ جم و غیره، از شبکه تماشا همه این سریالها را دنبال میکنم.
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
قربون دهنت .خال که میگن همینه زدی تو خال.
افسانه دونگی .تاجر پوسان.سرزمین آهن.یانگوم و هزارتا فیلم چرند کره ای که انگار همه بازیگراش یه نفره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
در سریالهای کره ای مثل جومونگ، جواهری در قصر، دونگی، شاهزاده و .... همواره رقابت دو مرد برای ازدواج با یک زن یا برعکس رقابت دو زن برای تصاحب یک مرد وجود دارد و این ریشه و ساختار سریال است که با فرهنگ سنت تاریخ شرع مذهب و حتی قانون ما سنخیت ندارد چون مردم ما مردم غیوری هستند
بعد از مختار خیلی وقت بود یه سریال خوب و قوی ندیده بودیم. امیدوارم هر چه زودتر امکان پخشش مهیا بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
مختار یه فیلم ضعیف بود قابل قیاس با این نیست.
جذابیت مختار نه به خاطر کیفیت ساختش که به خاطر وقایع آن دوران (بعد از واقعه کربلا و عطش بیننده برای آن) بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
میشه دقیقا توضیح بدین چرا مختار ضعیف بود؟ و اینم بگین که شما چطور ندیده از این سریال تعریف می کنید؟
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
(مختار یه فیلم ضعیف بود!!!!!!!!)
اصلا مختار نامه رو دیدی آقای ناشناس؟؟؟!!
احیانا خواب نبودی ؟؟؟؟
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
....مختار یک فیلم خوش ساخت بود لوکیشن های قوی.دیالوگ های تاریخی و بازی های ماندگار و تصویر برداری فوق العاده و صدای خوب .پس سعی نکن مثل همیشه جنس ایرانی رو تحقیر کنی
فقط آقای میرفخرایی ایرانیه بقیه منجمله کارگردان که عرب هستند پس انعکاس سینمای ایران نیست.
احتمالا با دست بازتری کار کرده اند و احتمالا در ایران سانسور میشه
نه به روی آنتن ما نخواهد رفت
چون ماخودمون با کیفیت ترین فیلم ها رو میسازیم
نمونه آخریش هم همین هفت سنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
ممنون از این کنایه قشنگ به فیلم هفت سنگ که فقط اسمش ایرانی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
خخخخخخخخخخ:)
جوری گفتید فکر کردم از میرباقری گرفته مجیدی و فخیم زاده هم توی این سریال بودن
با آرزوی موفقیت برای تمامی عوامل سازندگان این سریال امیدواریم که این سریال شایسته امام معصوم(ع) باشد و بتواند گوشه ای از حقانیت، عصمت و مظلومیت ائمه معصومین ع را نشان بدهد.
تاریخ کهن ایران هم فراموش نشودما قبل از اسلام ایرانی هستیم وبوده ا یم
اگه مشترکه پس چرا ایران باید بخرش؟
یه بار دیگه بشمر
این که شد شیش تا کشور!
با اين وضع بايد برويم ماهواره بخريم استقامت كردن بي فايده است . خسته شديم از اين سريالهاي الكي ابكي
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
لطفا ماهواره نخرید مثل شراب ضررش از نفعش بیشتره و متاسفانه راحتتر از همه چیزدیگه تهیه میشه؛ تنها راه صبره.
میتونستن به جای این سریال های بیخود ماه رمضون اینو بخرن
چرا ماایرانیها اینقدر بدبختیم چیزی راکه خودمان بیشترین هزینه ی تولیدش راداده ایم حق دیدنش را نداریم؟ پس دیگر از غربیها انتظار نداشته باشیم که مارا تحریم نکنند.
فکر کنم ای فیلم زودتر از کانال های تلویزیونی پخشش کنه
واقعا هر چه سریال درباره ائمه اطهار تولید شود غنای مذهبی تشیع بیشتر می شود. مختارنامه عالی بود درود بر داوود میرباقری بزرگوار.ً
امسال هیچ کدوم از سریالهای مزخرف تلویزیون رو نمی بینم.
اگه این و پخش می کردن باز ارزش دیدن و داشت
با آرزوی موفقیت برای تمامی عوامل سازندگان این سریال، هر نوع اثری که بتواند زندگی و مرام امام معصوم(ع) را بما بشناساند باید از آن استقبال شود.
پاسخ ها
فاطی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
این منفی که دادند یعنی چی؟؟؟؟
امیدواریم اگه قراره این سریال در ایران پخش شه حتماً یک دوبله قوی و پخته رو ازش ببینیم. دوبله ای در حد سریال امام علی. مدیریتش هم بدن به استاد بهرام زند یا خسرو خسروشاهی خیلی خوب میشه.
سلام هرچي بسازين بهتر از سريالهاي كره اي وچيني هس من بچه بودم يكي شروع شده حالا ديگه پير شدم هنوز تموم نشده
بازم مثل همیشه دکتر تیتراژ ابتدایی این سریال رو استادانه اجرا کردن
دونگی،یانگوم،جومونگ...
هفت سنگ،ستایش،...

این است شاهکارهای ملی و بین المللی!
محصول مشترکی که حق امتیازش را باید بخریم !!!!!!
محصول مشترک !!!!!!
نکنه فیلم گذشته نیز محصول مشترک ایران و فرانسه بود !!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست