بازدید 9627

برای ترک سیگار این انگشتر را دستتان کنید

نوآوری اصلی این وسیله این است که می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که هنگام اوج‌گیری اشتیاق به سیگارکشیدن در طول روز با وارد کردن نیکوتین از راه پوست میل فرد را مهار کند.
کد خبر: ۴۱۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶ 29 June 2014
ترک سیگار کار آسانی نیست و برای غلبه بر اشتیاق به سیگار کشیدن تلاش زیادی لازم است. برای همین است که سیگاری‌ها نیاز به چیزی بیش از قدرت اراده برای ترک این عادت دارند.

به گزارش همشهری به نقل از گیزمگ اکنون وسیله جدید الکترونیکی انگشتری به نام SmartStop به بازار آمده است که ممکن است برای ترک اعتیاد به سیگار کمک کند. این وسیله درمان جایگزینی نیکوتین (NRT) را به سطحی جدید می‌رساند و حمایت رفتاری را به آن می‌افزاید.

 چطور دود سیگار در بدن هضم می‌شود؟

این وسیله حاوی دو جزء است: یک پایه چندبارمصرف که می‌توان آن را روی مچ، بازو یا پشت قرار داد و کارتریج‌های قابل‌جایگزینی حاوی نیکوتین.

نوآوری اصلی این وسیله این است که می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که هنگام اوج‌گیری اشتیاق به سیگارکشیدن در طول روز با وارد کردن نیکوتین از راه پوست میل فرد را مهار کند. این وسیله همچنین به تکنولوژی بلوتوث مجهز است و بوسیله آن می‌تواند به یک اپلیکیشن تلفن هوشمند متصل شود که راهنمایی هم‌زمان را برای فرد فراهم می‌کند.

به طور معمول قوی‌ترین میل به سیگار کشیدن در بامداد پس از چند ساعت خواب که نیکوتینی به فرد نرسیده است، بروز می‌کند. موقع ناهار زمان دیگر اوج گیری میل به سیگار کشیدن است، زیرا خوردن غذا متابولیسم نیکوتین را تشدید می‌کند. و بالاخره یک اوج‌گیری نهایی در پنج تا شش ساعت بعد رخ می‌دهد که با موقع شام همزمان می‌شود.

یکی از مشکلات روش‌های NRT کنونی این است که میانگین میزان موفقیت آنها فقط ۱۰ درصد است، این است که با این چرخه‌های اوج‌گیری اشتیاق به نیکوتین تطبیق نمی‌کند. یک فرد سیگاری به طور میانگین هشت تا ۱۰ بار در طول عمرشان برای ترک سیگار تلاش می‌کنند، اما بررسی‌های بالینی نشان می‌دهند که این رویکرد زمان‌بندی‌شده می‌تواند میزان موفقیت را در مقایسه با روش‌های دیگر حدود ۵۰ درصد بالا ببرد.

SmartStop فرستادن نیکوتین به درون بدن را با زمان‌های اوج‌گیری میل به نیکوتین همزمان می‌کند تا مانع از سیگار کشیدن فرد شود. این وسیله همچنین یادآوری و پیام‌های تشویقی را برای فرد می‌فرستد و با ایجاد امکان برقراری ارتباط با شبکه‌های حمایتی و دادن پاداش‌ها و امتیازات باعث تقویت روانی فرد در حال ترک کردن می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار