بازدید 2434
حجت‌الاسلام پورمحمدی در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر

بهشتی هزینه استقامت‌های خود را می‌داد

وزیر دادگستری دولت یازدهم گفت: دشمنان نظام ابتدا شهید بهشتی را ترور شخصیتی و بعد ترور شخصی کردند و آیت‌الله بهشتی هزینه استقامت‌های خود را می‌داد.
کد خبر: ۴۱۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۲ 28 June 2014
وزیر دادگستری دولت یازدهم گفت: دشمنان نظام ابتدا شهید بهشتی را ترور شخصیتی و بعد ترور شخصی کردند و آیت‌الله بهشتی هزینه استقامت‌های خود را می‌داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که به همت کانون فارغ‌التحصیلان شبه قاره هند در مسجد بلال سازمان صداوسیما برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش، اظهار داشت: چند سال پیش توفیق شد و در خدمت این جمع بودم و پدر بزرگوار شهید سرافراز نیز در آن زمان در قید حیات بودند و از محضر ایشان استفاده کردیم.
 
وی با ذکر خاطره‌ای از شاعر انقلابی مرحوم آغاسی، گفت: این شاعر انقلابی در همین جمع برنامه اجرا کرد و امروز در این دنیا نیست پس مشاهده می‌کنیم که دنیا برای هیچ‌کس باقی نمانده است و محل گذر است.
 
پورمحمدی اضافه کرد: یک فیلسوف اسپانیایی در کتاب درد جاودانگی که کتابی فلسفی ولی با متنی شاعرانه است داستان و تفسیرهایی از زندگی نوشته است و فیلسوفان قرن را به نقد کشیده و بیان می‌کند که تمام نگرانی انسان از مرگ و نیستی نشات می‌گیرد.
 
وزیر دادگستری با بیان اینکه مذاهب توحیدی هم روی همین نقطه یعنی سرنوشت انسان بحث می‌کنند، بیان داشت: سرنوشت انسان مسئله اصلی او است و انسان همواره نگران است که پس از مرگ دچار چه سرنوشتی خواهد شد.
 
وی ادامه داد: انسان همواره نگران این است که بعد از مرگ او چه اتفاقی خواهد افتاد و مسئله نیستی در اولویت قرار دارد.
 
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: دشمنان نظام ابتدا شهید بهشتی را ترور شخصیتی و بعد ترور شخصی کردند و آیت‌الله بهشتی هزینه استقامت‌های خود را می‌داد.
 
وی خاطرنشان کرد: 33 سال از شهادت شهید بهشتی و شهید سرافراز گذشته اما این استواری، خداخواهی و حق‌طلبی آنان بوده که این جمع‌ها را امروز برپا کرده است.
 
وی به شعار «آمریکا در چه فکریه ایران پر از بهشتیه» اشاره و افزود: این شعار یک حقیقت در جامعه ایران پس از شهادت شهید بهشتی بود زیرا این روحیه تکثیر شد.
 
پورمحمدی تاکید کرد: ما شاید در کشور خرابکاری‌های زیادی کرده باشیم و بسیاری از اوقات درست عمل نمی‌کنیم اما حقایقی در این جامعه وجود دارد که همه‌چیز را حفظ کرده است.
 
وزیر دادگستری به دیدار جهانگیری و کاسو رئیس‌جمهور کوبا در گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور کوبا در این دیدار به ما گفته بود که شما ابرقدرت هستید و آمریکا را حسابی زمین‌گیر کرده‌اید بنابراین این بساط‌ها در افغانستان، پاکستان، عراق و دیگر کشورها برای کنترل و محدود کردن ایران است.
 
وی با تاکید بر اینکه این انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا شکل گرفته است، گفت: اسلام جامعه رمضانی می‌خواهد چراکه تحول در نظام اسلامی از معبر رمضان می‌گذرد.
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در مورد نگاه به درون درباره اداره کردن کشور گفت: ما باید قطعا نگاهمان به داخل باشد اصلا اگر این تحریم‌ها هم نباشد هیچ کشوری بدون نگاه به خود متحول نمی‌شود بنابراین باید به ظرفیت‌های خود تکیه کنیم.
 
پورمحمدی با بیان اینکه این دولت‌ها می‌آیند و می‌روند خاطرنشان کرد: این حقایق عمل شایسته قلب‌های پاک و نیت‌های درست است که می‌ماند این را من به طور واقع به شما عرض می‌کنم که این دولت بنا بر اصلاح، تحول و استفاده از ظرفیت‌های مختلف کشور را دارد. این حرف‌ها را برای این نمی‌گویم که به دولت دعوت شده‌ام چون من دیگر عمر اداری‌ام را کرده‌ام و باید الان آنچه حق است ابراز و تعقیب کنیم.
 
وی در پایان گفت: نمی‌خواهم بگویم دولت حاشیه ندارد اما این نگاه یک نگاه قالب است بنابراین نقطه مثبت محسوب می‌شود و باید تلاش کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست