بازدید 6485

اسناد افشاگرانه جولیان آسانژ درباره ۵۰ کشور

آسانژ از طرف دستگاه قضایی سوئد به دلیل پرونده‌ای شخصی تحت تعقیب است و در صورتی که از ساختمان سفارتخانه اکوادور خارج شود، بلافاصله توسط دولت بریتانیا به سوئد تحویل داده خواهد شد.
کد خبر: ۴۱۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷ 23 June 2014
جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت افشاگر ویکی لیکس در دومین سالگرد پناه گرفتن در سفارت اکوادور در لندن گفت که اسناد افشاگرانه و محرمانه بیشتری را منتشر خواهد کرد که مربوط به دست کم پنجاه کشور است.

به گزارش همشهری به نقل از یورونیوز، آسانژ از طرف دستگاه قضایی سوئد به دلیل پرونده‌ای شخصی تحت تعقیب است و در صورتی که از ساختمان سفارتخانه اکوادور خارج شود، بلافاصله توسط دولت بریتانیا به سوئد تحویل داده خواهد شد.

جولیان آسانژ در تماسی تلفنی که چهارشنبه شب با او برقرار شد گفت: من از اریک هولدر، وزیر دادگستری آمریکا، می‌خواهم که همین حالا پرونده قضایی امنیت ملی علیه من را لغو کند. اگر این کار را انجام نمی‌دهد استعفا کند.

بنیانگذار ویکی لیکس نگران است که در صورت خارج شدن از ساختمان سفارتخانه اکوادور در لندن، به دلیل اتهامهای امنیت ملی که علیه او در آمریکا در جریان است، در نهایت به این کشور مسترد شود.

دولت اکوادور به آسانژ پناهندگی سیاسی اعطا کرده است اما بریتانیا گفته است که مصمم است او را در خارج از ساختمان سفارتخانه بازداشت کند.

وزارت خارجه اکوادور اعلام کرده است که روز پنجشنبه یکی از مقام‌های دولتی به همراه جولیان آسانژ کنفرانسی خبری برگزار خواهند کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار