بازدید 7613

رونمایی از تفسیر قرآنی متفاوت

ایشان در این تفسیر، قرآن را به‌عنوان راهنمای زندگی بشری و مجموعه‌ای که می‌شود با آن زندگی کرد، توضیح می‌دهد
کد خبر: ۴۰۹۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶ 19 June 2014
خانه موزه شهید بهشتی در یک کوچه بن‌بست به نام خود ایشان در میانه خیابان‌های شریعتی و دستجردی (ظفر) قرار دارد؛ درست در آدرس خیابان شریعتی، خیابان دستجردی (ظفر)، کوچه صبر، خیابان شهید مطهری، کوچه شهید بهشتی، پلاک 12. موزه‌ای متفاوت که در ورودی خود با صحنه‌ای از شورای انقلاب روبه‌رو می‌شوید.

به گزارش شرق، شهید بهشتی در کنار مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که در حال صحبت با تلفن است، نشسته‌اند. روبه‌روی ایشان آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله موسوی اردبیلی در حال گوش دادن به صحبت‌های مهندس مهدی بازرگان، نخست‌وزیر دولت موقت هستند. در نقطه روبه‌روی آنها مهندس سحابی و شهید مطهری نشسته‌اند.

این موزه خانه قدیمی شهید بهشتی بوده است که البته ایده‌ اصلی آن را آنطور که سید علیرضا بهشتی، پسر بزرگ و رییس بنیاد حفظ آثار شهید بهشتی می‌گوید در سال 78 به شورای شهر داده‌اند و در نهایت سال 91 این خانه خریداری و در سال 92 توسط شهرداری بازگشایی شده است البته به گفته محمدرضا سعیدی، مدیر خانه موزه شهید بهشتی این خانه تا سال 69 در اختیار خانواده بوده، بعد از آن فروخته شده، شهرداری آن را از مالک دوم خریداری و به موزه‌ای تبدیل کرده‌ که برای بازدید عموم آزاد است. آنطور که علیرضا بهشتی می‌گوید در بخش پژوهشی نیز به کسانی که علاقه‌مند باشند کمک می‌کند.

بهشتی که به همراه سعیدی روز چهارشنبه 28 خرداد در نشست خبری این موزه شرکت کرده بود مهم‌ترین برنامه موسسه حفظ آثار شهید بهشتی را تنظیم آثار او اعلام کرد: «تاکنون 23 جلد از آثارشان منتشر شده است و حدود 11 جلد دیگر نیز در دست آماده‌سازی خواهد بود.»مهم‌ترین وجه برگزاری این نشست خبری اعلام برنامه‌های بزرگداشت سالگرد هفتم تیرماه بود که جزو برنامه‌های کوتاه موزه هم به شمار می‌رفت. یکی از برنامه‌هایی که به گفته سعیدی به همراه خانواده شهید بهشتی انجام شد انتشار فراخوانی بود که حدود 11نفر از محافظان شهید بهشتی در موزه گرد آمدند و از خاطرات خود با او گفتند. اما رونمایی از تفسیر قرآن نوشته‌شده توسط شهید بهشتی مهم‌ترین برنامه‌ای است که صبح روز هفتم تیر در این موزه برگزار می‌شود.

به گفته علیرضا بهشتی تفسیر قرآنی که شهید بهشتی نوشته‌ است، امسال منتشر شده و در نمایشگاه کتاب هم ارایه شده است: «در همین مدت کوتاه هم با استقبال خوبی از سوی خوانندگان روبه‌رو شده است.»

رییس موسسه حفظ و آثار شهید بهشتی مهم‌ترین ویژگی این تفسیر قرآن را رویکرد تفسیری اجتماعی بهشتی دانست: «ایشان در این تفسیر، قرآن را به‌عنوان راهنمای زندگی بشری و مجموعه‌ای که می‌شود با آن زندگی کرد، توضیح می‌دهد.» این تفسیر قرآن در دو بخش شکل گرفته است. یکی در فاصله زمانی میان سال‌های 1344 تا 49 که بهشتی مدیریت مرکز اسلامی هامبورگ را برعهده داشت. بخش دوم نیز مربوط به جلسات شب‌های یکشنبه است که در منزل افراد مختلف در فاصله سال‌های 49 تا 55 برگزار می‌شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی