بازدید 14092

شهرام محمودی: تیم‌ملی به زنان هم تعلق دارد

باور کنید که نه‌تنها من که همه بازیکنان تیم ملی والیبال وقتی زنان برزیلی را در ورزشگاه دیدند، بیش از گذشته از غیبت زنان ایرانی تاسف خوردند. ما تیم ملی والیبال ایران هستیم و تنها برای خوشحالی مردان ایرانی تلاش نمی‌کنیم
کد خبر: ۴۰۸۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴ 17 June 2014
مسابقات لیگ جهانی والیبال به روزهای حساس خود نزدیک شده است و تیم ملی والیبال ایران هم بعد از دو شکست ابتدایی در برابر ایتالیا رفته‌رفته به روز‌های خوب خود برمی‌گردد. شاگردان کواچ بعد از اولین دیدار در برابر برزیلی‌ها در خاک این کشور و شکست نزدیک 3 بر 2 برابر این تیم و کسب اولین امتیاز در لیگ جهانی، به خود آمدند و درخشش‌شان آغاز شد. از مجموع هفت امتیاز کسب شده ایران در این شش مسابقه نمی‌توان از نقش غیرقابل انکار شهرام محمودی، قطر پاسور شماره یک تیم ملی ایران به سادگی گذشت که در تمام این بازی‌ها عنوان امتیازآورترین بازیکن تیم ملی والیبال ایران را به خود اختصاص داده و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان لیگ جهانی والیبال 2014 است. این در حالی است که در پست شهرام محمودی، امیر غفور هم حضور دارد اما شهرام آن‌قدر آماده نشان داده است که کواچ را مجاب به نیمکت‌نشینی غفور کرده است.

گفت‌وگوی فرهختگان با شهرام محمودی، بعد از بازی دوم با برزیل را می‌خوانید.

پارسال هم به‌عنوان بازیکن فیکس کار خودت را در تیم ملی شروع کردی ولی رفته‌رفته جای خودت را به امیر غفور دادی. اما امسال آن‌قدر آماده نشان دادی که همچنان نفر اول پست خودت هستی. شرایط چه تغییری کرده است؟

شرایط خیلی فرق نکرده است. این بیشتر به سلیقه مربیان و همچنین میزان آمادگی بازیکن برمی‌گردد. در دو، سه سال گذشته ولاسکو صلاح می‌دید که از من کمتر استفاده کند و کلا یکسری بازیکن دیگر در ترکیب اصلی حضور داشتند اما در حال حاضر کواچ صلاح دیده که از من استفاده کند. این را باید قبول کرد که تیم ملی با شش نفر نتیجه نمی‌گیرد و هر 12 بازیکن نقش دارند. در حال حاضر هم مربی به من اطمینان کرده و سعی می‌کنم جواب اطمینان کواچ را تا آخرین حد توانم بدهم.

به مانند اولین حضورمان در لیگ جهانی بازی‌ها را با باخت شروع کردیم ولی انگار رفته‌رفته شرایط در حال بهتر شدن است.

دلیل اصلی شروع نه‌چندان خوب ما به عدم هماهنگی برمی‌گردد. ما مدت‌ها درگیر مسابقات لیگ بودیم و بعد از آن هم یکسری از بازیکنان درگیر مسابقات باشگاه‌های آسیا و باشگاه‌های جهان بودند و به همین خاطر فرصت چندانی برای هماهنگی بین بازیکنان نبود. این را هم قبول کنیم بازهم بدترین قرعه در شروع مسابقات به ما خورد و با ایتالیایی برخورد کردیم که مدعی اصلی قهرمانی است و بسیار آماده‌تر از سال قبل است. ما ایران هستیم و هنوز آن‌قدر قدرت نداریم که تیم‌های صاحب‌نام را به‌راحتی از پیش‌رو برداریم ولی با گذشت زمان قطعا شرایط بهتر خواهد شد و تیم رو به بهبودی خواهد رفت.

یکی دیگر از مشکلات ما این است که ما برد 3 امتیازی کم داریم و بازی‌هایمان معمولا با نتیجه 3 بر 2 به پایان می‌رسد.

باور کنید ما برای بردن باید چند برابر سایر تیم‌ها تلاش کنیم. شما نگاهی به فیزیک بدنی بازیکنان تیم ملی برزیل بیندازید. دو بازیکن بالای 210 سانتی‌متر دارند در حالی که بلندقد‌ترین بازیکن تیم ملی ما 202 سانتی‌متر قد دارد. ما با آخرین توان می‌جنگیم و می‌توانیم 3 بر 2 آنها را شکست بدهیم. بازیکنان تیم ملی شاید از نظر تکنیک و تاکتیک تفاوت چندانی با آنها نداشته باشند اما ما قطعا از نظر فیزیک بدنی در برابر آنها کم می‌آوریم. باور کنیم رقابت با این شرایط خیلی سخت است و انرژی ما تحلیل می‌رود.

مساله مهم میزبانی ایران در مسابقات لیگ جهانی غیبت بانوان بوده است.


مساله بسیار ناراحت‌کننده‌ای است. همان‌طور که ناظر لیگ جهانی والیبال هم پوئن منفی بسیار بالایی را به خاطر غیبت بانوان برای ایران لحاظ کرده است. من نمی‌دانم این چه قانونی است که مانع از حضور بانوان علاقه‌مند به والیبال و تیم ملی ایران در این مسابقات می‌شود. نکته جالب اینجاست که همه والیبال را به‌عنوان یک ورزش خانوادگی می‌شناسند و ما به هر کشوری که می‌رویم حضور زنان طرفدار کاملا ملموس است. حتی در کشور‌های عربی مسلمان هم بانوان اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را دارند.

نکته جالب اینجاست که زنان برزیلی را خیلی راحت به ورزشگاه راه می‌دهند.


باور کنید که نه‌تنها من که همه بازیکنان تیم ملی والیبال وقتی زنان برزیلی را در ورزشگاه دیدند، بیش از گذشته از غیبت زنان ایرانی تاسف خوردند. ما تیم ملی والیبال ایران هستیم و تنها برای خوشحالی مردان ایرانی تلاش نمی‌کنیم. تیم ملی متعلق به زنان ایرانی هم هست. شاید با حضور بانوان حتی کیفیت تشویق هم پایین‌تر باشد اما نباید بین زن و مرد تفاوتی قائل شد. بسیاری از مسئولان دولتی و حتی نمایندگان مجلس در چند روز گذشته در این مورد صحبت کرده‌اند اما حمایت آنها نباید در حد حرف و مصاحبه خلاصه شود و امیدوارم هر مسئولی در این زمینه کمکی از دستش بربیاید برای ورود بانوان انجام دهد.

قانون ویدئوچک که برای اولین‌بار در ایران اجرا می‌شود شاید تا حدودی مانع از باخت ما در گیم چهارم دیدار یکشنبه‌شب شد. با اجرای این قانون در کل موافقی؟

چراکه نه. باور کنید ویدئوچک در بسیاری از مواقع مانع از حق‌کشی می‌شود و کمک بزرگی به داوران می‌کند. البته در بسیاری از موارد غیر از ایران، داوران به‌نفع میزبان سوت می‌زنند و شما دیدید که در برابر برزیل هم نزدیک بود حق ما پایمال شود که اعترضات سعید معروف برای بازبینی مجدد فیلم باعث پیروزی ما در گیم چهارم شد. اگر این اتفاق نمی‌افتاد ما بازی را سه بر یک به برزیل می‌باختیم و اصلا شرایط جدول کاملا به هم می‌ریخت و وضعیت تیم ما در جدول خراب می‌شد.

چهار بازی سخت دیگر در تهران داریم و بعد از آن دو بازی نهایی بیرون از خانه در برابر لهستان. چقدر شانس صعود برای تیم ایران برای حضور در مرحله نهایی قائل هستی؟


ما باید ایتالیا و لهستان را اینجا شکست بدهیم و بتوانیم در این چهار مسابقه پیش رو در تهران امتیازات بالایی برابر حریفان مستقیم خود کسب کنیم. اختیار صعود دست خودمان است و امیدوارم با حمایت تماشاگران که واقعا در دو بازی برابر برزیل سنگ‌تمام گذاشتند برابر ایتالیا و لهستان بازی‌های خوبی ارائه دهیم و نتایج قابل قبولی کسب کنیم. ما برای برد به میدان می‌رویم و می‌خواهیم یکی از سه تیم راه‌یافته به مرحله نهایی لیگ جهانی 2014 باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار