بازدید 5384

ثبت ۸۰۰ شرکت ایرانی در ترکیه

شافعی از پیگیری‌های جدی بخش‌های خصوصی به‌منظور رفع موانع و مشکلات موجود در تجارت بین 2 کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۰۷۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹ 12 June 2014
تجار ترکیه می‌توانند با بهره‌گیری از موقعیت جغرافیایی ایران در منطقه به بازار آسیای شرقی دسترسی پیدا کنند و درعین حال ایران نیز از طریق ترکیه به بازار اروپا راه یابد.

به گزارش فارس، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این مطلب خواستار نقش‌آفرینی ایران و ترکیه به‌عنوان 2 کشور قدرتمند در جاده ابریشم شد.

غلامحسین شافعی، در دیدار فعالان اقتصادی ایران و ترکیه با رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از مسؤولان و مقامات سیاسی ترکیه برای برپایی جلسات زیاد بین ایران و ترکیه، اینگونه دیدارها و نشست‌ها را اقدامی ضروری خواند.

وی با اشاره به سیاست دولت یازدهم درباره همکاری‌های بیشتر با همسایگان و مسلمانان و در راس آنها ترکیه به عنوان دوست تاریخی ایران از پیگیری‌های جدی بخش‌های خصوصی به‌منظور رفع موانع و مشکلات موجود در تجارت بین 2 کشور خبر داد.

شافعی تداوم ارتباطات طرفین را به عنوان 2 کشور قدرتمند در راه ابریشم خواستار شد. همچنین در ادامه، رفعت حصارچیکلی اوغلو، رئیس اتاق‌های بازرگانی و بورس‌های ترکیه با تاکید بر موقعیت جغرافیایی و شرایط سیاسی منطقه، هدف از ارتباط میان ترکیه و ایران را همکاری‌های مشترک برای دسترسی بیشتر به بازارهای یکدیگر، همسایگان و حتی بازارهای جهانی عنوان کرد. 

وی افزود:  بیشتر شدن روابط اقتصادی بین 2 کشور در گرو سرعت بخشیدن به مراحل اجرایی تفاهم‌ها و موافقتنامه‌های دوجانبه است. حصارچیکلی اوغلو، از ثبت بیش از 800 شرکت ایرانی در ترکیه خبر داد و خواستار شد: تجار و بازرگانان 2 کشور باید با اتحاد خود به مردم سایر کشورها پیام «مشارکت و همکاری؛ راه‌حل توسعه» بدهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی