بازدید 14726

تحصیل یک سوم دانشجویان کشور در ۲۰ رشته

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تمرکز تحصیلی یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت چهار میلیون و 500 هزار نفری دانشجویان کشور در 20 رشته آموزشی خبر داد...
کد خبر: ۴۰۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷ 06 June 2014
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تمرکز تحصیلی یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفری دانشجویان کشور در ۲۰ رشته آموزشی خبر داد.

کوروش پرند در جلسه کارگروه اشتغال کردستان، اظهار کرد: حدود ۲۱۵۷ رشته تحصیلی در کشور وجود دارد در حالی که یک سوم دانشجویان کشور تنها در ۲۰ رشته تحصیلی متمرکز شده اند.

وی به ارائه آمار دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه و مراکز آموزش عالی مختلف کشور پرداخت و افزود: ۲۵٫۴ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه پیام نور، ۳۶٫۹ درصد در دانشگاه آزاد، ۱۴٫۱ درصد در دانشگاه‌های دولتی و ۳٫۵ درصد در دانشگاه‌های فنی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته وی ۱۰ درصد دانشجویان کشور در دانشگاه علمی کاربردی و ۱۰ درصد دیگر در موسسات غیر انتفاعی تحصیل می‌کنند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه بیشتر دانشجویان کشور در دانشگاه های آزاد و پیام نور مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: متاسفانه توجه خاصی به نظام مهارتی این دانشجویان نشده است.

وی با اشاره به رشد قابل توجه مراکز آموزش عالی و تعداد دانشجویان کشور بعد از انقلاب اسلامی، بیان کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان کشور چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است که ۶۶ درصد آنان در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: ۲۳ درصد دانشجویان در مقطع کاردانی، ۱۰ درصد در مقطع کارشناسی ارشد و مابقی در مقطع دکترای حرفه‌ای و تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: در ایران به ازای هر سه کارشناس یک فوق دیپلم وجود دارد و این در حالیست که در کشورهای صنعتی و توسعه یافته به ازای هر پنج فوق دیپلم و تکنسین یک کارشناس وجود دارد.

توجه خاصی به هرم دانشجویی کشور نشده است

پرند با اشاره به مشکلات پیش روی فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور، افزود: در کشور ما با توجه به رشد کمی تعداد دانشجویان و رشد ۲۵ برابری نسبت به قبل از انقلاب به هرم دانشجویی توجه خاصی نشده است.

وی از عدم تناسب دانشجویی در مقاطع مختلف کاردانی و کارشناسی دانشگاه پیام نور و آزاد اسلامی با بازار کار انتقاد کرد و از دانشگاه‌های آزاد و پیام نور خواست در کنار توجه و پرداختن به آموزش‌های تئوری، آموزش‌های مهارتی را نیز مورد توجه قرار دهند.

وی ارائه دروه های آموزشی کوتاه مدت تحت عنوان کارورزی و ایجاد مراکز جوار دانشگاهی را در راستای ارائه آموزش های مهارتی به دانشجویان و آماده سازی آنها برای ورود به بازار کار را بسیار موثر عنوان کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در حال حاضر ۷۰۰ مرکز ثابت آموزش فنی و حرفه‌ای و ۱۳ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه در سطح کشور وجود دارد که سالانه به طور متوسط دو میلیون نفر در این آموزشگاه ها و مراکز آموزشی، آموزش ها ی مهارتی را فرا می گیرند.

پرند به بسته سیاسی اجرایی توسعه اشتغال اشاره و تصریح کرد: هدف اصلی از این بسته حفظ و صیانت از اشتغال و توسعه اشتغال پایدار است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان