بازدید 41107

یک قتل ناموسی که می‌توانست اتفاق نیفتد

«هنگامی که ماموران پلیس دختر و پسری را دستگیر می‌کنند و به خانواده‌هایشان اطلاع می‌دهند باید توجه داشته باشند که شاید دلیل این ارتباط مسائلی مانند ازدواج و یا مسائلی تحصیلی و کاری باشد.»
کد خبر: ۴۰۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱ 02 June 2014
در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر قتل دختری 18 ساله به نام «عاطفه ن» توسط پدرش در شهر کنگاور، نماینده مردم کنگاور در مجلس با بیان اینکه این خبر را شنیده است گفت: اگر ناهنجاری در جامعه رخ دهد مسئولان وظیفه دارند بر اساس قانون با آن برخورد کنند نه بر اساس نظر و تصمیمات شخصی.

به گزارش ایلنا، در روزهای گذشته خبری مبنی بر قتل یک دختر 18 ساله کنگاوری توسط پدرش، در فضای مجازی منتشر شد. بر اساس این خبرها، عاطفه به خاطر حضور در خیابان به همراه یک پسر به وسیله ماموران منکرات این شهرستان بازداشت شد و پس از آن که موضوع بازداشت به پدر وی اطلاع داده شد، پدر پس از تحویل گرفتن دختر از پلیس او را به قتل رساند. مادر عاطفه نیز که برای حفاظت از دختر خود مداخله کرده بود؛ در این حادثه از سوی قاتل یا ضربات چاقو مجروح شد.

شنیده ها حاکی از آن است که پدر عاطفه پس از دستگیری در زندان تهدید کرده است که در صورت آزادی، دیگر دختر 16 ساله خود را نیز به قتل می رساند.

هرچند سردار کریم کشوری فرمانده نیروی انتظامی کرمانشاه در گفتگو با ایلنا وقوع این قتل را تایید کرد اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این دستگیری و اطلاع رسانی از سوی نیروی انتظامی انجام شده است یا دیگر نهادهای متولی نهی از منکر اقدام به این کار کرده اند.

هوشنگ پور بابایی وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این باره اظهار کرد: «هنگامی که پلیس دختری را با پسری دستگیر می‌کند نباید تعصبات قومی و مذهبی اعضای خانواده او را تحریک کند زیرا ممکن است منجر به قتل شود و یا به رابطه فرد با خانواده را برای تمامی عمر آسیب وارد کند.

هنگامی که ماموران پلیس دختر و پسری را دستگیر می‌کنند و به خانواده‌هایشان اطلاع می‌دهند باید توجه داشته باشند که شاید دلیل این ارتباط مسائلی مانند ازدواج و یا مسائلی تحصیلی و کاری باشد.

همچنین در قانون مجازات اسلامی اخیر، در مورد مسائل منافی عفت عنوان شده چنانچه شاکی خصوصی وجود نداشته باشد، باید به فرد آموزش داده شود که اقرار نکند و مسئله سرپوشیده بماند. زیرا افشاء برخی موارد تاثیر نامطلوبی بر جامعه دارد و ضابطان قضایی و مسئولان دادگستری وظیفه دارند برای حفظ بنیان خانواده و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از افشای برخی مسائل خودداری کنند.»

در همین رابطه حجت الاسلام وحید احمدی نماینده مردم کنگاور نیز به خبرنگار ایلنا گفت: من هم این خبر را شنیده ام اما از جزئیات آن خبر ندارم.

«من از جزئیات ماجرا اطلاع ندارم اما، اگر نابهنجاری رخ می دهد باید بر اساس قانون و از طریق مجاری قانونی با آن برخورد شود نه اینکه شخصی بر اساس نظر خودش تصمیمی گیری و عمل کند. بنابر این افراد باید بر اساس وظایفی که قانون برایشان تعیین کرده عمل کنند.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹۶
انتشار یافته: ۵۸
اصلا به چه دلیلی تیم دختر و پسر بیچاره رو دستگیر کردن؟ دزدی کردن؟ قتل مرتکب شده بودن؟ فقط به خاطر پیاده روی توی خیابون؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
من نمیدونم اصلا چرا باید همچین تیمی وجود داشته باشد وقتی در منابع قدیمی فقه آمده زنا نداریم مگر محسنه تا این حد دارد به رضایت دو طرف تاکید می کند دیگه راه رفتن یک دختر و پسر در خیابان چه اشکالی برای جامعه اسلامی خواهد داشت؟ آیا مشکلات اجتماعی ما فقط این ارتباطات هستش؟ چرا مسئولین این مملکت صورت مسئله رو با این کارها پاک می کنن؟ فکر هم نمی کنم این روابط با دین منافات داشته باشد اکثرا دیدیم که نقل می کنند یکی از یاران ج.ان امام صادق از ایشان در مورد ازدواج با یکی از دو دختری که یکی انتخاب خود و دیگری خانواده است می پرسد و جواب امام، من این نتیجه را هم می گیرم که در مورد آن دختر شناخت داشته است که تصمیم به ازدواج با آن دختر را گرفته است پس نمی تون گفت با دین ما منافات دارد
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
این دختر همراه با یک دختر دیگر و3پسر در عوارضی توسط پلیس دستگیر شده اند
اینکه این نوع رفتارها با دین و آیین ما منافات دارد درست و با احساسات تمام خانواده ها مخصوصا خانوادهایی که تعصبی هستن نباید بازی کرد که باعث اینچنین اتفاقاتی شود با این همه تبلیغات گسترده و کانالهای ارتباطی موجود باید راه و چاره ای اندیشیده شود تا ازسوء استفاده در رابطه دختر و پسر جلو گیری شود و در برخورد با ان احساسی بر خورد نشود
اینکه وقتی دختر و پسر رو

میگیرن سریع به پدرشون خبر میدن همیشه باعث از بین رفتن حرمت ها، از دست رفتن اعتماد والدین به فرزند برای همیشه، فرار دختر از خانه یا مثل این مورد قتل دختر می شود.

دختر 18 ساله عاقل و بالغ است، نیاز به فراخوانی پدر ندارد.
مگر اینها نمی دانند خانواده ها بخصوص خانواده دختر چقدر روی این مسائل حساسند و به احتمال خیلی زیاد قتل اتفاق خواهد افتاد اولا چرا آنان را دستگیر می کنند دوا اگر دستگیر می کنند چرا از دختر و پسر پرسیده نیم شود که چرا باهمند و اگر قرار است ازدواج کنند یا اینکه رابطه کاری با هم دارند چرا خانواده را در جریان قرار می دهند چرا باید یک نفر کشته شود بخاطر چه چیزی ؟
یک زندگی به همین سادگی نابود شد
رابطه ی دوستی درسته بده اما تاوانش مرگ نیست
جوون کارش اشتباه کردنه اگه اشتباه نکنه که جوون نیست
اولین اشتباهو پلیس انجام داده
واقعا اينكه ي دختر و پسر با هم باشند سريع بايد دستگير كرد و به خانواده ايشان اطلاع داد؟
متأسفم
اخه تا کی باید با کسی که دوست نداریم ازدواج کنیم به خاطر ترس از خانواده و پلیس و بعدشم طلاق بگیریم
بله! این هم شیوه مبارزه با بی عفتی در جامعه که مسولان در پیش گرفته اند. واقعا این کار ماموران صحیح است که چنین با آبروی مردم بازی می کنند؟ بالفرض هم دختر و پسری یواشکی در حال حرف زدن بودند آیا باید چنین کنند؟ آنهم در جامعه سنتی مثل کنگاور؟ خون این بیچاره گردن کیست؟ اگر این بیچاره گناهی مرتکب شده بود طبق احکام اسلامی مجازاتش کنید نه اینکه آبرویش را و آبروی خانواده اش را ببرید.
این بخاطر سواد کم در بین نیروی زحمت کش انتظامی است. نیروی انتظامی که با مردم سرو کار دارد باید از لیسانس بالاتر استخدام کند یا حداقل کسانیکه با مردم سر و کار دارند افراد با سواد و با تجربه باشند.زمانی که کلانتری مراجعه می کنید مانند متهم با شما برخورد می کنند بدون در نظر گرفتن سواد، شغل و یامنصب مراجعه کننده و اصلابرای چی مراجعه کرده اید برایشان مهم نیست .شاید نامه ای دارد تأییدیه کلانتری می خواهد با ایشان مانند متهمی که قتل یا دزدی و یا دعوا کرده است برخورد می کنند اینها بخاطر کم سوادی است.
مصداق ضرب المثل: اومدی ابروتو درست کنی ، چشمت رو کور کردی
مثلا اینا دارن جامعه رو اصلاح میکنن
اشخاص باید صلاحیت و لیاقت پدر و مادر شدن را داشته باشند. طویله که نیست!
پليس به كار اصلي و وظيفه اصلي خودش رسيدگي نميكنه . پليس راهنمايي و رانندگي هم كارش فقط شده جريمه كردن در جاده ها كه كمين مي كنند .
من رو با این که پسرم یکبار در سال 79 گرفتن! و با پدرم تماس گرفتن که بیاد مفاسد!!! تعهد بده. به جرم اینکه داشتم وسط خیابون! با یه خانم صحبت میکردم! هم آبروی من رو بردن هم آبروی اون دختر بدبخت خلاصه داستان جوری شد که پدرم تا یکماه با من حرف نمیزد و هیچ وقت هم نتونستم ثابت کنم که من گناهم این بود که فقط تو خیابون داشتم با یه خانم حرف میزدم!!!
واقعا دختر و پسرهای جامعه دارن قلع و قمع میشن!!!
متاسفانه طرز فکر طالبانی هنوز تو خیلی از نقاط کشور وجود داره.گناه اون دختر بیچاره چی بوده که باید کشته میشده؟
اون پدر قطعا مشکل روانی داشته و باید به سزای عمل کثیفش برسه
اون وقت بیاین از پاکستان وافغانستان خبر بزارین که فلان کار رو کردن
این پدر هم میخواسته با چاقو دخترشو بفرسته بهشت لابد
من هم مجبور شدم با پسری که نمی خواستم ازدواج کنم چون پلیس ما را در حال گفتگو در خیابان گرفت وبه خانواده ام اطلاع داد خانواده ام متعصب بودند و من تحت فشار شدیدی بودم وبرای رهایی با او ازدواج کردم من فقط 17 سالم بود حالا سلهاست که میسوزم ومیسازم گاهی به خودکشی فکر می کنم زندگیم بخاطر یک صحبت در خیابان تباه شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
من برای این جامعه متاسفم امیدوارم زندگیت شیرین تر از عسل شود برایت
کجا اسلام گفته بیاین ابرو ملت وببرین آخه!!
خاک بر سر ما
اون وقت بیاین از پاکستان وافغانستان خبر بزارین که فلان کار رو کردن
این پدر هم میخواسته با چاقو دخترشو بفرسته بهشت لابد
تابی جون خودت رو به کدوم راه میزنی ، ارتباط دوستی برای ازدواج ، کدوم ازدواج ، درود به شرفت مرد .. ان شاا.. خدا گناهانت رو بیامرزه ، درود به شرفت . یه دختر آشغال خائن رو باید همین کار کرد.
پاسخ ها
نگران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
صددرصد شما یا جز طالبان و بوکوحرام هستید. انسانیت هم خوب چیزیه عتیقه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
نميدونم كي يا چي رو مسخره ميكني ولي اگه واقعا طرز فكرت اينه حتما برات يه مشكلي پيش اومده!!! ناراحت نباش برو پيش روانپزشك فراموش ميكني.
کلا تو برخورد با جوونا مشکل داریم
اين قانون را كه پدر و جد پدري ميتوانند فرزند را به قتل برسانند ولي اعدام نميشوند را برداريد و مجازات اين قتل ها را مانند بقيه قتلها تعين كنيد ، امار فرزند كشي در ايران دارد بالا ميرود !!!
شرم می کنه از خواندن این خبر. مگه چکار کرده بود بدبخت.

به ای ذنب قتلت؟
الان قانون یعنی چی؟یعنی پلیس درست عمل کرده و آقای وکیل که نظر شخصی داده اشتباه؟من که نفهمیدم حرف نماینده چی بوده؟
حالا بر فرض دختره از پسره جزوه میخواست. یا پسره میگفته کی برای خواستگاری بیایم. یا چیا بگیم تو مجلس
دخترا خیلی بدبختن. حالا ببین خوانواده پسر همچین کاری میکنن؟؟؟ مگر یک اندازه مقصرنیستن
جالب اینجاست که مردم از حرکت پدره خوشهال شدن!
جالبه.پس دیگه چه لزومی دارد که کسی رو به خاطر مسائل منافی عفت بازداشت کنید.
خدایا چه جوری قرارده سرانجام کار تو خوشنود شوی و ما رستگار؟؟؟؟؟؟؟؟
اینا آدمن؟
عامل قتل این دختر بی نوا بعد از پدر جاهلش، گشت ارشاد بوده که باعث تحریک پدرش و رخ دادن این فاجعه شده.
برو بابا.اونشب در کنار یکی از پارکها داخل ماشین با نامزدم داشتیم صحبت می کردیم(تازه یک روز پس از عقد رسمی) مامور نیروی انتظامی اومد گیر داد و مدارک خواست و گفتم کی با شناسنامه این ور و اونور میره؟فقط حلقه دستمون بود و وقتی حلقه رو دید با لحن زشت و زننده ای گفت برید گم شید به خونه تون!!!(خودم فوق لیسانسم و خانمم مهندس کامپیوتر و اونوقت اینجوری یه عقده ای بی سر و پا میاد باهامون رفتار میکنه!!!!
این آدم دیوانه است وگرنه در هیچ مرامی مسلکی دینی نوشته نشده اگر دخترکی از روی نادانی و جهالت با نا محرمی در خیابان صحبت کرد حکمش قتل است و در دم میبایست او را کشت !!!! حتی برای کشتن باقی اعضای خانواده نیز اقدام نمود .....

واقعآ باید یکبار دیگر سیره ایمه و انبیاء رو با دقت مطالعه کرد ... حضرت پیامبر ص روزی در مسجد نشسته بود شخصی در حضور جمع پیامبر را مورد خطاب قرار داد که در فلان منزل زن و مردی به گناه مشغولند .. پیامبر چیزی نفرمود .. برای بار دوم و سوم آن مرد حرف خود را تکرار کرد .. در نهایت پیامبر ص به حضرت علی ع فرمودند برو و تحقیق کن ... حضرت علی ع به درب آن منزل رفت ... وارد شد و اندکی بعد بازگشت .... در مسجد در حضورجمع پیامبر ص از حضرت علی ع پرسید چیزی دیدی ؟؟ حضرت علی در پاسخ فرمودند : نه من چیزی ندیدم ....

در نهایت پیامبر بعد از خطبه و رفتن جمعیت حضرت علی را احضار کردند و از او علت پاسخ منفی را جویا شدند ... حضرت علی در پاسخ فرمودند .. یا رسوالله من میدانستم در آن خانه زن و مردی به گناه مشغولند اما چون میدانستم ارزش و اعتبار و آبروی یک مسلمان را نباید تنها بخاطر یک گناه بر زمین بریزم هنگام ورود چشمانم را بستم ...
که پیامبر در ادامه فرمودند احسنت ... من نیز میدانستم که تو اینگونه خواهی کرد از اینروی تو را مامور نمودم ..
اینک از این پدر باید پرسید .. آبروی مسلمانی بردن در حضور پیغمبر اسلام بدتر از گناهان دیگر است حال شما چگونه اینطور برای گناه نادیده فرزند ناآگاهت که از روی نادانی و غفلت گناهی مرتکب شده اینگونه خونش را به ناحق بر زمین میریزی و زندگی و جوانیش را تباه میکنی ؟؟؟؟ چگونه در حضور خداوند پاسخگوی قتل نفسی که خود جزو بزرگترین گناهان است پاسخگو میشوی ؟؟؟؟

براستی راه و رسم مسلمانی را باید از پیامبر ص و حضرت علی ع آموخت .
متاسفم یعنی هنوز هم به شیوه سی سال پیش تو خیابان جلوی دختر پسر را میگیرند و سند میخواهند ! تاسف با تر اینکه ناشیانه به پدر وی اطلاع میدن و موجب قتل یه دختر بی گناه میشن باید به مامورا بابت این خدمتشان که یک امر به معروف را به قیمت جان یه دختر بی گناه تمام کردن دست مریزاد گفت !!! و اون پدر دیوانه هم که مثل اعراب بدوی دخترش را به قتل رسونده لیاقت داشتن فرزند را ندارد و باید او را از سرپرستی فرزند دیگرش محروم کنند .
يعني پليس بايد به جرم اعمال منافي عفت جواني را دستگير كند و تحويل پدرش دهد، وقتي غيرت پدر به جوش آمد برود تحقيق كند كه اين اتهام مربوط به ازدواج يا مسائل تحصيلي و يا كاري است؟! يا للعجب!!!
دلم واسه دخترای این چنینی می سوزه که دیگه تو خانواده ی خودشون هم جایی ندارن و ناچار به فرار و ... میشن

واقعا متاسفم
اگه تو خیابون مرگ تهدید شون می کنه مسلما به خانه کشیده می شوند این اشتباه اینطوری کسی ارشاد نمیشه..جواب خون این دختر بیچاره کی میده که برای هیچ کشته شد گناهش چی بود؟؟ فقط برای این که بایه پسر همقدم شده؟؟؟
لابد به نظر بعضی ها اون پسر به زور میخواسته دختره رو ببره جهنم بعدش ماموران دلسوز و به فکر آخرت مردم دختر رو از دست شیطان گرفته و به بهشت برین پدر رهنمون ساختند.
هیچکس از پدر دختر که این حماقت را کرده انتقاد نکرد همه گفتند نباید احساسات پدر بر انگیخته می شد چون همه منتظرند یک نقطه ضعف ببینند و حمله کنند درست است کار نیروی انتظامی غلط بوده ولی تا کی این تعصبات قومی و ....................
عزیزان زمان نوجوانی در شهرکی کوچک بزرگ شدیم که ماشین کمیته با اون رفتار های نا بجا وجود داشت
نگاه کردن به دختر جرم بود و خانواده ها هم الی ما شا... همون ناهنجار دونستن روابط طبیعی ،شد دلیل مجرد موندنم تا الان که 42 سالمه، هر میوه ای به وقتش باید چیده بشه، اگر روال طبیعی رو بر هم بزنیم میشه این وضع مملکت، ازدواجهای احساسی بدون شناخت و طلاقهای بی حساب و کتاب
!!!!!!!!!!
اگر با شخص قاتل برخورد قانونی شود و شفاف برخورد شود و در رسانه اطلاع رسانی شود، شاید جلوی این وحشی بازی ها در سراسر ایران گرفته شود. صرفا به خاطر تعصب و ناموس نمی توان اجازه داد جان شخصی را به مخاطره انداخت. جان انسان نزد خداوند کریم بسیار ارزشمند است.
ي آقاي پدر آي آقاي مادر :
1-اگر نميتوانيد احساسات وكوران بلوغ يك دختر و پس معصوم را درك كنيد ، لطفا بچه داار نشويد !
2) اگر اشتباه را براي يك نوجوان نميتوانيد درككنيد ، لطفا بچهدار نشويد !
3) اگر نميتوانيد صحبت دو نفر با هم را تحمل كنيد ، لطفا بچه دار نشويد !
4) اگر بجاي صحبت و گفتگو و همراز شدنبا فرزندتان براي او چاقو ميكشيد ، لطفا بچه دار نشويد!
5) اگر نميتوانيد جواني خود را با جواني فرزندتان مقايسه كنيد ، لطفا بچه دار نشويد !
6) اگر بر روي رويا هاي كودكانه و معصوم يك دختر 18 ساله كه هزاران آرزو در سر ميپروراند فقط بلديد چاقو بكشيد لطفا بچه دار نشويد!

مي دانيد چرا : چون شما لياقت و درايت و دانش پدر يا مادر بودن را نداريد!!!!
همه ی نظرات رو خوندم ولی یکی لا اقل به گفتار های مأمورین که در این موارد با تحریک غیرت پدر با بکار بردن الفاظی تحریک و سرزنش کننده میزنند اشاره ای نکرده بود.

آیا عواقب و خطر های این کارهای غیر کارشناسی را بررسی کرده بودند، آیا از روانشناسان و جامعه شناسان رفتاری و گفتاری در توجیه و کلاس های آموزشی برای این افراد (مأمونان) استفاده شده است؟

آیا این مأموران در خون این دختر شریک نیستند؟!؟!؟
واقعاً برای این مامورین منکرات متأسفم . کاش از یک سری افراد باسواد و با فهم اجتماعی در این لباس استفاده شود...
قاتل اصلی: دستگیر کنندگان!
والسلام
من دیروز هم پیام در این مورد نوشتم. اما رد شد. امروز هم می نویسم.
بار ها شاهد تفتیش پلیس در این گونه موارد، یک رفتار حالا بگوییم نه چندان مقبول را به سرانجامی از نوع بدترین تبدیل کرده است این اولین و آخرین نیست.
آیا وظیفه پلیس بارعایت اولویت حفظ حان مردم است یا ارشاد آنان. حتی اگر قبول کنیم این دومی است پس باز هم شکستی دیگر به موارد قبلی اضافه شده است. واین برای پلیس در میان جوانان جز تنفر چیزی به همراه نخواهد داشت.
اما، آیا حفظ حقوق شهروندی از وظایف پلیس هم هست یا نه؟ به عبارت دیگر پلیس با عملش ضمن پایمال کردن حق این دختر _ هر کسی در معاشرت آزاد است و نیاز به کسب اجازه قبلی از نهادی ندارد- جان او را به خطر انداخته است گرچه نا خواسته بوده لکن احتمال آن با توجه به فرهنگ منطقه وجود داشته. اینجا سوال مهم دیگر این است که آیا مامورین اصلا به کار خود آشنا بودند؟ نتیجه کارشان می گوید :نه !نبودند.
به نظر من باید مسئول این ستاد منکرات دادگاهی شود چرا که در قتل مقصر است. من نمیدونم اون ماموری که مثلا خواسته اسلام (اسلامی که هرگز دخالت در اعتقاد و حدود شخصی رو جایز نمیدونه) اجرا کنه چطور با این قتل کنار میاد؟ میتونه خودشو ببخشه؟
متاسفانه دیده شده برخی مامورین اجرایی نیروی انتظامی از سطح اگاهی و دانش بالایی برخوردار نیستند و صرفا به خاطر لباسشون میشه فهمید مامور انتظامی اند اگر اون لباس و در بیارن کلا با خیلی ها که خود نیرو انتظامی صبح تا غروب دنبالشونه فرق ندارند
اختلاس كرده بودن؟؟
حتماً بايد ميرفتن تو خونه و جاي خلوت كه به اينجاها كشيده نشه؟؟؟!!! همين نوع برخوردا منجر به فساد بيشتر هم ميشه....
خبری که نخستین بار نوشته شده در سایت این بود که دختر جوان همراه چند دختر و پسر به حاشیه ی شهر رفته بودند و یا داشتند می رفتند. این که یک دختر البته،هفده سال،گفته بودند در خبر گذشته، بدون اگاهی پدر و مادر،که البته چنین پدری،نمی شد اگاهش کرد،ولی دست کم مادرش، به حاشیه ی شهر و یا در بزرگ راهی که منتهی می شد به حاشیه ی شهر، می رفتند ،کار نا درست و خطر ناکی بوده،شکی نیست،اما این پنهان کاری ها نتیجه ی تعصب های بیش از اندازه ی پدران و مادران است. ای کاش پدر و مادر،با فرزندانشان هم دوست باشند هم مشاور و راهنما و انها را از خطر های پنهان کاری و رفتن به خانه یا بیرون از شهر رفتن با پسرانی که چندان شناختی ندارند، اگاه کنند. بدبختانه،این جنون تعصب. تا به امروز،قربانی زیادی داده و خواهد داد،مگر این که در هر کوی و برزن ،مرکز مشاوره ی خانوادگی بگذارند،به ویژه در جا هایی که تعصب های این چنینی وجود دارد،شاید کار ساز باشد. این قانون هم که پدر می تواند فرزندش را بکشد و مجازاتی نشود نیز باید لغو شود.
یه تلفن که یه خانواده را به نابودی کشاندآخ آخ دختره به قتل رسیده،مادرش باچاقو زخمی،پدره محبوس در زندان،دختر کوچک تهدید به قتل...
متاسفانه من هم به خاطر قدم زدن با دختر مورد علاقه ام (همسر فعلی) در خیابان دستگیر شدم. با اینکه دانشجوی فوق لیسانس هم بودم مسوول بازداشت گاه حتی با سند هم آزادم نکرد و شب تا صبح در بازداشتگاه پیش چند نفر معتاد و خلافکار سر کردم. فردا در دادگاه قاضی گفت آیا از کاری که کرده ای پشیمانی، گفتم نه چون کار خلاف عرف و شرعی نکرده ام.
متاسفانه در کشور ما با این موارد برخورد سلیقه ای می شود و این موضوع برای برخی خانواده ها بسیار حیاتی می باشد.
این موضوع هم مثل سایر موارد فردا فراموش می شود و جوانان در حسرت کوچکترین آزادی که حق طبیعی شان است می سوزند.
عيبي نداره، همينجوريشم خيلي از دختر پسرها از ترس پليس تو خيابون قدم نميزنن و ميرن خونه همديگه و اونوقته كه... ، جوونا رو به كدوم مسير داريد سوق ميديد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل