بازدید 5059

مهدوي‌كني: معجزه ولايت را بارها مشاهده كرديم

عاشوراي حسيني و محرم در طول سالهاي انقلاب اسلامي و نيز دفاع مقدس و حتي فتنه سال 1388 به تفسير مقام معظم رهبري به کمک اين نهضت آمد
کد خبر: ۴۰۴۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰ 02 June 2014
رئيس مجلس خبرگان رهبري گفت: معجزه ولايت را در توفان حوادث و فتنه‌ها بارها مشاهده کرده‌ايم.

به گزارش فارس از جنوب تهران، آيت الله محمدرضا مهدوي کني در پيامي به همايش ملي پيشگامان انقلاب که توسط حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محسن محمودي امام جمعه موقت ورامين قرائت شد با تجليل از رشادت هاي کفن پوشان وراميني در سال 1342 اين قيام را باعث بيدارتر شدن ملت ايران دانست که شعله انقلاب اسلامي را برافروخته تر کرد.

وي قيام 15 خرداد را مقدمه‌اي براي پيروزي انقلاب اسلامي در سال 1357 دانست و بيان داشت که خون هزاران شهيد قيام 15 خرداد باعث شد تا نهال انقلاب در سال 1357 به ثمر بنشيند.

وي با اشاره به برکات ايجاد شده توسط نظام مبتني بر ولايت فقيه براي کشور، عدم موفقيت نهضت ها و انقلاب هاي مختلف در کشورهاي اسلامي را فقدان عنصر ولايت فقيه عنوان و همگان را به مرور انديشه امام راحل دعوت کرد.

وي در ادامه گفت: نهضت اسلامي مردم ايران به رهبري امام خميني در شرايطي آغاز شد که مردم ايران ساليان متمادي طعم تلخ ظلم و ستم را چشيده بودند و امام بزرگوار ما با الهام از تعاليم اسلام و تأسي به سيره نبي مکرم به‌پاخاست و مکر استکبار جهاني و نوکر سرسپرده اش را برملا کرد، از ظلم شاه و از توطئه آمريکا و انگليس عليه ملت ها و از غده سرطاني اسرائيل و مظلوميت فلسطين سخن گفت.

رئيس مجلس خبرگان رهبري اضافه کرد: ملت مسلمان و وفادار ايران که همواره پيرو علما و مراجع خود بوده و هستند و آنان را ورثه انبيا مي دانند، به نداي رهبر خود لبيک گفتند و فرياد اعتراض خود را نسبت به جنايات رژيم شاهنشاهي در راهپيمايي ها و تظاهرات اعلام کردند.

وي بيان داشت: در خرداد سال 1342 در تهران و در برخي نقاط ديگر کشور چنان قيامي به راه افتاد که رژيم شاه براي سرکوب آن از همه ساز و برگ نظامي خود استفاده کرد و در 12 محرم هزاران شهيد بر روي آسفالت خيابان هاي تهران و قم و جاده ورامين به خون غلتيدند و اگرچه پس از آن واقعه دردناک امام عزيز ما را دستگير و زنداني و سپس تبعيد کردند لکن اينها همه موجب شد تا مردم بيدارتر شوند و شعله انقلاب برافروخته تر گردد و عاشوراها و اربعين ها تکرار شد تا قيامي که همچون نهالي خجسته در 12 محرم سال 1342 در خاک پاک اين سرزمين رنجيده و ستم کشيده کاشته شد، سرانجام در 22 بهمن 1357 به بار نشست.

مهدوي کني متذکر شد: البته عاشوراي حسيني و محرم در طول سالهاي انقلاب اسلامي و نيز دفاع مقدس و حتي فتنه سال 1388 به تفسير مقام معظم رهبري به کمک اين نهضت آمد و اکنون بيش از سي و پنج سال است که شجره طيبه انقلاب اسلامي به اذن پروردگار متعال روز به روز بالنده تر و پرثمرتر شده است.

وي يادآور شد: نکته قابل توجه در اين نهضت اسلامي آن است که اگرچه ايده تشکيل حکومت و نظام سياسي بر اساس اسلام و قرآن در طول تاريخ در ميان علما و فقهاي شيعه مطرح بوده است اما اين امام خميني بود که با آگاهي و شناخت صحيح مباني حکومت اسلامي از يک طرف و بهره گيري از قدرت نهفته در ايمان مردم و شجاعت مثال زدني و اخلاص و توکل بر خداي متعال از طرف ديگر توانست اين هدف والا و متعالي را محقق سازد و نظام سازي مبتني بر ولايت فقيه را جامه عمل بپوشاند.

وي افزود: اکنون که در دهه چهارم از اين نظام ولايي هستيم معجزه ولايت فقيه را در پيشبرد کشتي انقلاب اسلامي در توفان حوادث و فتنه ها بارها و بارها به عينه مشاهده کرده و امروز نيز با مشاهده عدم توفيق برخي از نهضت ها و انقلاب‌ها در کشورهاي اسلامي بر باورمان نسبت به کارايي نظام مردمسالاري ديني مبتني بر ولايت فقيه بيش از پيش افزوده شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار