بازدید 27565
چهارده روز تا جام‌جهانی فوتبال؛

وقتی قرار است با جوراب‌های آب رفته بر جذابیت جام‌جهانی بیفزاییم

هرچند تب پرداختن به لباس تیم ملی در ایران دیگر پایان یافته تلقی می‌شود، رسانه‌های بین‌المللی همچنان در سوژه‌های طنز خود گاهی گریزی به پیراهن تیم ملی ایران می‌زنند.
کد خبر: ۴۰۴۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱ 29 May 2014
مورد عجیب کفاشیان ـ کی‌روش و سایه سرمربی وطنی بر تیم ملی پس از جام‌جهانیاسترالیا نخستین تیمی است که به برزیل رسیده و خود را برای مهمانی بزرگ فوتبال دنیا ـ که دو هفته دیگر آغاز می‌شود ـ آماده می‌کند. استرالیا در گروه دو رقابت‌های جام‌جهانی کار سختی برابر اسپانیا، هلند و شیلی دارد و برای همین زود‌تر خودش را به برزیل رسانده تا با برگزاری اردو تدارکاتی در کشور میزبان هرچه بهتر خود را با شرایط برزیل تطبیق دهد.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «ایستادو» برزیل بامداد امروز از سفر ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتری استرالیا برای رسیدن به برزیل خبر داد و اینکه چهارشنبه شب هواپیمای استرالیایی‌ها وارد فرودگاه شهر کوریتیبا برزیل شد؛ این شاید طولاتی‌ترین راهی باشد که یک تیم برای رسیدن به برزیل پیموده باشد. استرالیایی‌ها در راه کشورهای نیوزلند و شیلی توقف کردند و پس از ورود به برزیل به هتل «سیناک‌ال‌ها» رفتند. تمرینات تیم ملی استرالیا در ورزشگاه «یونیمد سیکوپ» برگزار خواهد شد و «آنجی پوستکوگلو»، سرمربی این تیم امیدوار است در این اردو و با برگزاری بازی‌های دوستانه بازیکنانش را به اوج آمادگی برساند.

گاردین هم لباس تیم‌ملی را مسخره کرد

هرچند تب پرداختن به لباس تیم ملی در ایران دیگر پایان یافته تلقی می‌شود، رسانه‌های بین‌المللی همچنان در سوژه‌های طنز خود گاهی هم گریزی به پیراهن تیم ملی ایران می‌زنند. گاردین در یک گزارش بامزه عوامل جذابیت بازی‌های جام جهانی را برشمرده و لابلای موضوعاتی چون «حضور تیه‌ری هانری به عنوان مفسر ورزشی بی‌بی‌سی، درخواست جکوزی جداگانه برای تک‌تک بازیکنان تیم ملی ژاپن، جورج سامپاولی سرمربی همیشه معترض تیم‌ملی پرو، کاکسی رولا ساز نارنجک مانند برزیلی‌ها برای تشویق این تیم که از آن به‌ عنوان سلاح هم می‌شود استفاده کرد، کفش‌های کشباف لیونل مسی و سوارس و...» به ماجرای جنجالی البسه تیم ملی فوتبال ایران هم پرداخته است.
 
در بخشی از گزارش «۲۵ دلیل برای تماشای جام‌جهانی» گاردین می‌خوانیم: «کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم‌ملی ایران چندی پیش پس از یکی از جلسات تمرینی تیم گفت: جوراب‌هایی که به ما دادند، بلند بودند ولی پس از دو روز که آن‌ها را شستیم آب رفتند و کوچک شدند». بقیه بازیکنان این تیم هم از کفش‌های نامناسبی که پا‌هایشان را اذیت می‌کرد، شکایت می‌کردند، گرچه شرکت «روماریو اسپورتس» تولید‌کننده این کفش‌ها، هرگونه مشکلی را رد کرده است. با وجود این، پاسخ واقعی این معما را در بازی نخست تیم ایران در شانزدهم ژوئن (۲۶خرداد) مقابل نیجریه خواهیم دید. چشم به راه لنگیدن بازیکنان این تیم باشید که گویای واقعیت خواهد بود». البته گاردین به اشتباه تصویری از جوراب‌های تیم فوتبال فولاد خوزستان را برای این گزارش خود در نظر گرفته است.

وقتی قرار است با جوراب‌های آب رفته بر جذابیت جام‌جهانی بیفزاییم

فرار عقاب‌ها در دقیقه نود

یک روز پس از بازی تدارکاتی ایران و مونته‌نگرو، نیجریه نخستین حریف ایران در جام‌جهانی به مصاف تیم ملی اسکاتلند رفت و در پایان نود دقیقه تلاش به تساوی دو بر دو دست یافت. در حالی که بسیاری از کار‌شناسان ترکیب تیم ملی نیجریه را ترکیب آزمایشی این تیم می‌دانستند، شاگردان استفان کشی، سرانجام در دقیقه نود توانستند از شکست رهایی یابند و به یک تساوی دست یابند. بیش از نیمی از گل‌های این بازی روی اشتباهات فردی به ثمر رسید.

سید حسن خمینی: امیدوارم ایران حریف دست و پا بسته‌ای در جام جهانی نباشد

سید حسن خمینی امروز در حاشیه بازدید از فدراسیون جانبازان و معلولان سخنانی‌ نیز درباره تیم ملی فوتبال ایران گفت: «مسابقه‌های جام جهانی فوتبال را پیش رو داریم که ایران گروه راحتی ندارد. با این حال امیدواریم ملی‌پوشان از همه توانمندی‌های خود استفاده کنند و مردم نیز همین را انتظار دارند. همچنین آن‌ها باید تلاش کنند حریف دست و پا بسته‌ای مقابل حریفان نباشند. در کل به نتیجه‌گیری ایران امید داریم، چرا که انسان با امید زنده است».

سید حسن خمینی پیشتر‌ها در یک گفت‌وگو جالب با عادل فردوسی‌پور، نشان داد که از علاقه‌مندان جدی مسابقات فوتبال است و این بازی‌ها را به خوبی دنبال می‌کند.

نام شرکت ما نایکی است نه نایک

از سال گذشته، رقابت شدید میان نایکی، پوما و آدیداس برای تصاحب سهم بیشتری از بازار جام‌جهانی درگرفته بود. حالا البته تکیلف همه مشخص است و همه می‌دانند که اسپانسرهای کدام تیم‌ها هستند. با این حال حواشی و خبرسازی هنوز برای این کمپانی‌ها ادامه دارد. Nike بیش از پنجاه سال است در حوزه تهیه البسه ورزشی فعالیت می‌کند و هنوز برای بسیاری از مصرف کنندگان این شرکت این پرسش وجود دارد که نام شرکت «نایک» است یا «نایکی»؟
 
فلیپ نایت، رئیس این کمپانی امروز این ابهام را برطرف کرد و در پاسخ به نامه‌ای که از او در خواست کرده بود، تلفظ درست برند شرکت را اعلام کند، «نایکی» را به عنوان تلفظ درست آن معرفی کرد.

وقتی قرار است با جوراب‌های آب رفته بر جذابیت جام‌جهانی بیفزاییم

طعنه کی‌روش به مربی کره

دیشب شبکه NTV SPOR که مهم‌ترین شبکه ورزشی ترکیه است، گزارش کوتاهی درباره تیم ملی ایران پخش کرد.
در گزارش شبکه ان تی وی اسپور که با معرفی دیگر تیم‌های حاضر در گروه ایران، یعنی آرژانتین، نیجریه و بوسنی، همراه بود، مصاحبه‌هایی از کارلوس کی روش، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد هم پخش شد.

کی روش در مصاحبه خود با ابراز خوشحالی از مربیگری در تیم ملی ایران، از پر بودن استادیوم آزادی در زمان بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی حسابی تعریف و تمجید کرد. این در حالی بود که روی سخنان کی روش، تصاویری از بازی تیم‌های ایران ـ کره جنوبی در مرحله رفت مقدماتی جام جهانی که با تک گل جواد نکونام به سود تیم ملی کشورمان پایان یافت، پخش می‌شد.

وقتی قرار است با جوراب‌های آب رفته بر جذابیت جام‌جهانی بیفزاییم

اشکان دژاگه هم در این گزارش، در حالی که به زبان آلمانی صحبت می‌کرد، ضمن برشمردن سابقه خود در تیم‌های رده پایه تیم ملی آلمان، از انتخاب تیم ملی ایران برای ادامه فوتبال ملی خود ابراز رضایت نمود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار