بازدید 24804
۱
پانزده روز تا آغاز جام‌جهانی فوتبال؛

فرمول هاوکینگ برای قهرمانی انگلستان در جام‌جهانی

دانشگاه هاروارد‌ تحقیقی درباره بیماری‌هایی که ممکن است توریست‌های حاضر در جام‌جهانی را تهدید کند، داشته و برآورد شده که نزدیک به ۶۰۰ هزار توریست در یک ماه آینده برای دیدن رقابت‌های جام‌جهانی ‌به برزیل خواهند رفت و حفظ سلامت آن‌ها، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های آن‌ها برای حضور در برزیل است.
کد خبر: ۴۰۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴ 28 May 2014
فرمول هاوکینگ برای قهرمانی انگلستان در جام‌جهانیتیم‌های ملی حاضر در جام‌جهانی در یکی دو روز گذشته، در حال برگزاری بازی‌های تدارکاتی هستند. این در حالی است که روز گذشته، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف مونته‌نگرو رفت و نخستین حریف ایران در جام‌جهانی (نیجریه) امشب به مصاف اسکاتلند می‌رود. از هفته آینده و با معرفی ۲۳ مرد قطعی هر تیم در جام‌جهانی، مراحل آماده‌سازی تیم‌ها برای جام‌جهانی به مراحل پایانی خود نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش «تابناک»، تیم ملی ایران مانند دیگر تیم‌های حاضر در جام‌جهانی، زیر ذره‌بین رسانه‌های جهانی‌ است.

در این باره، وب‌سایت نشنال امارات، امروز گزارشی از وضعیت تیم ملی ایران منتشر کرده و تحریم‌های اقتصادی را یکی از دلایل ‌آماده‌سازی نامناسب تیم ملی در راه‌جام‌جهانی ‌و نیز آن را عامل ضربه خوردن تیم ملی دانسته است.

این وب‌سایت با اشاره به تدارکات ضعیف تیم ملی ایران در راه جام‌جهانی می‌نویسد: ‌بیشتر تیم‌های ملی به جیب دولت نگاه می‌کنند، ولی این مسأله تحت تأثیر نصف شدن درآمد ایران به خاطر تحریم در دو سال گذشته قرار گرفته است.

بنا بر این گزارش، یازده ماه پس از راهیابی تیم ملی به جام جهانی، این تیم چهار بازی در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا انجام داده و با تیم‌های رده پایینی مثل بلاروس، مونته نگرو و گینه هم بازی دوستانه برگزار کرده است.

آخرین بازی دوستانه تیم ملی، پنج روز پیش از آغاز جام جهانی مقابل ترینیداد و توباگو برگزار می‌شود و خود ملی‌پوشان هم می‌دانند‌ به خوبی آماده این تورنمنت نشده‌اند‌».
 
اما همچنان دیدگاه‌ها نسبت به تیم ملی ایران کاملا متفاوت است؛ از یک سو «جان دردن»، ورزشی نویس معروف AFC ایران را تیمی می‌داند که قرار است در جام‌جهانی همه را سورپرایز کند و در این خصوص می‌نویسد: «شاید دنیا تیم ملی را دست کم بگیرد، ولی این موضوع می‌تواند خبر خوبی برای کی‌روش و شاگردانش باشد. آن‌ها می‌توانند کاری کنند که فوتبال غرب آسیا به داشتن چنین تیمی افتخار کند‌».

فرمول هاوکینگ برای قهرمانی انگلستان در جام‌جهانی

‌در سوی مقابل، امروز وال‌استریت ژونال، احتمال قهرمانی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی را بررسی کرده که تیم ایران با شانس ۱/۲۵۰۰ پس از کاستا ریکا و هنوراس، ضعیف‌ترین تیم جام‌جهانی شناخته می‌شود. در این گزارش، برزیل‌ میزبان جام‌جهانی با نسبت ۱/۳ پر‌اقبال‌ترین تیم برای کسب ‌قهرمانی در جام‌جهانی است.

اما برگزاری یک ماهه جام‌جهانی در برزیل، ترس‌هایی نیز برای توریست‌ها به دنبال داشته که ‌‌تنها منوط به بحث امنیت در برزیل ـ که خشونت‌های خیابانی در آن دامنه‌دار است ـ نمی‌شود.

بنا بر این گزارش، به تازگی، دانشگاه هاروارد‌ تحقیقی درباره بیماری‌هایی که ممکن است توریست‌های حاضر در جام‌جهانی را تهدید کند، داشته و برآورد شده که نزدیک به ۶۰۰ هزار توریست در یک ماه آینده برای دیدن رقابت‌های جام‌جهانی ‌به برزیل خواهند رفت و حفظ سلامت آن‌ها، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های آن‌ها برای حضور در برزیل است.

دانشگاه هاروارد روی ۱۶۰۰ تن‌ که حدفاصل سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۳ به برزیل سفر کرده‌اند، تحقیق کرده و به نتایج جالبی رسیده است. آن‌ها در تحقیقات خود به سه نوع بیماری ـ که بیشتر در این زمینه دیده می‌شده ـ رسیده‌اند؛ ‌تب‌هایی مانند مالاریا و دنگ، که بیماری‌های بومی این منطقه هستند. اسهال که معمولا در سفرهای طولانی مدت به خارج از کشور ایجاد می‌شود و عفونت‌های پوستی.

محققان توصیه کرده‌اند، ‌توریست‌ها از واکسن سرخک و آنفولاآنزا استفاده کنند؛ اما این تنها موضوع مرتبط با مسائل بهداشتی در زمان جام‌جهانی فوتبال نیست.

گاردین امروز گزارشی منتشر کرده که مسئولات بهداشت برزیل، امروز ‌سرزده در هتل محل اقامت دو تیم ایتالیا و انگلستان، مقادیر چشمگیری گوشت و ماهی تاریخ مصرف گذشته کشف کردند.



کمتر از سه هفته به جام‌جهانی فرصت باقی است و کیفیت میزبانی برزیل همچنان زیر سؤال است.

اما استیون هاوکینگ، فیزیکدان معروف بریتانیایی امرز نتیجه تحقیقات خود در خصوص عوامل قهرمانی انگلستان در جام‌جهانی را در قالب سه دستور کلی منتشر کرد.

دیلی میل در گزارشی می‌نویسد، فیزیکدان معروف بریتانیایی پس از مدت‌ها تحقیق و مطالعه درباره عملکرد تیم ملی انگلستان، دستور‌های کلی و سه‌گانه زیر را برای قهرمانی این تیم ارائه می‌دهد؛

پوشیدن پیراهن قرمز
استفاده روی هاجسون از سیستم ۴-۳-۳
زدن ضربات پنالتی توسط بازیکنان بلوند



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۱
خدا حفظش کنه ولی اگه بازی به پنالتی بکشه تعداد بازیکنان بلوند انگلیس کفاف نمیده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار