بازدید 20722

حاشیه های بازدید نوه امام (ره)؛ روبوسی نکنید

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در بازدید از قسمت های مختلف فدارسیون ورزش های جانبازان و معلولان با تمامی ورزشکاران و کادر فنی تیم ها احوال پرسی و گفت وگو کرد و آنان نیز با ایشان روبوسی می کردند که به دلیل کمبود وقت مسئولین فدراسیون از ورزشکاران خواستند به دست دادند اکتفا کنند.
کد خبر: ۴۰۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹ 29 May 2014
 بازدید نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران از کمپ تیم های ملی ورزش جانبازان و معلولان حاشیه های زیادی داشت از جمله اینکه مسئولین پارالمپیکی از ورزشکاران خواستند با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی روبوسی نکنند.

به گزارش ایرنا، همزمان با بازدید فرزند یادگار امام راحل از کمپ تیم های ملی ورزش جانبازان و معلولین که ظهر امروز پنج شنبه برگزار شد، تیم های ملی گلبال، والیبال نشسته، وزنه برداری و تیراندازی با کمان در اردوی آماده سازی برای مسابقات پیش رو بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در بازدید از قسمت های مختلف فدارسیون ورزش های جانبازان و معلولان با تمامی ورزشکاران و کادر فنی تیم ها احوال پرسی و گفت وگو کرد و آنان نیز با ایشان روبوسی می کردند که به دلیل کمبود وقت مسئولین فدراسیون از ورزشکاران خواستند به دست دادند اکتفا کنند.

در ابتدای ورود نوه بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به حیاط مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان، ایشان به دیدار سرمربی و بازیکنان تیم ملی تیراندازی با کمان رفت. سپس زهرا نعمتی قهرمان تیراندازی با کمان جهان و همسرش رهام شهابی پور نمایشی از توانایی های خود را در این رشته ورزشی ارائه کردند.

آنان هر کدام چندین تیر از کمان به سوی اهدافی با فاصله 50 متری رها کردند که تقریبا همگی به دایره وسط سیبل خورد، اما نعمتی گفت: ˈاسترس بازدید نگذاشت با آرامش تیراندازی کنم.ˈ

حضور در سالن گلبال و تماشای بازی نمادین از دیگر برنامه های این بازدید بود که مظلومی رییس فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان توضیحات لازم در خصوص این رشته ورزشی و مراحل آماده سازی تیم های ملی گلبال زنان و مردان ایران را به حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ارائه کرد.

دیدار با ملی پوشان وزنه برداری معلولین ایران از دیگر برنامه های بازدید فرزند یادگار امام بود. سیامند رحمان قویترین مرد معلول جهان و امید جعفری قهرمان سبک وزن کشورمان در این مرحله بر روی تخت رفتند و برای نمایش توانایی های خود وزنه های مختلفی را بلند کردند.

سیامند رحمان که در هر دوره از مسابقات قهرمانی جهان رکورد خود و جهان را جابجا می کند، از وزنه 180 شروع کرد و تا 240 کیلوگرم پیش رفت، کادر فنی اجازه ادامه به او ندادند. امید جعفری نیز وزنه های مختلفی را بالا برد و در نهایت با 170 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

در این برنامه رکوردار سنگین و سبک وزن ایران هنرنمایی کردند و هر وزنه ای که بلند می شد، حاضران برای شادی روح امام راحل صلوات می فرستادند و یاد و خاطره بنیان گذار انقلاب اسلامی را زنده نگه می داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در گفت وگو با مسئول انجمن وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری معلولین ایران از قوانین و نحوه مراقبت از ورزشکاران در زمان بلند کردن وزنه ها آگاه شد و در نهایت گفت: ˈفکر نمی کنم وزنه ای رحمان زد، چهار نفری بتوان آن را بلند کرد.ˈ

حضور در سالن والیبال نشسته و تماشای بازی قهرمانان پارالمپیک و جهان از دیگر برنامه های این بازدید بود. هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته برای سید حسن از قوانین و افتخارات این رشته ورزشی ایران گفت که در هفت دوره بازی های پارالمپیک، پنج مدال طلا و دو نقره به دست آمده است. در هفت دوره رقابت های قهرمانی جهان پنج قهرمانی و دو نایب قهرمانی و مقام سومی و افتخارات بسیار زیادی که مجال گفتن آنان نبود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در تمامی این مراحل با تک تک بازیکنان احوال پرسی و گفت وگو کرد و در انتها با آنان عکس یادگاری گرفت.

ورزش جانبازان و معلولان ایران که به گفته محمود خسروی وفا رییس این تشکیلات، یکی از پدیده های با ارزش انقلاب اسلامی است، همیشه به بعد فرهنگی و معنوی نیز توجه دارد. بنابر این اقامه نماز جماعت با حضور مسئولین و ورزشکاران به امامت نوه امام راحل از دیگر مراحل این بازدید دو ساعته از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان بود.

در انتها نیز حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی نوشته ای به یادگاری در دفتر یاداشت های این فدراسیون نوشت:

ˈ امروز توفیق شد و از مجموعه فدراسیون معلولین و جانبازان، در آستانه سالگرد رحلت امام راحل بازدید به عمل آوردم تا عرض ارادتی به ساحت جانبازان و معلولین ورزشکار داشته باشم. امید است در آینده، همچنان که در گذشته شاهد بودیم، پیروزی ها و موفقیت های برادران و خواهرنمان را نظاره کنیم تا خرسندی ملت عزیز را باعث شوند.ˈ
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار